• Lilique

2012-06-30? I need you!

Här sitter jag i ett hav av bröllopsmagasin, med kramp i fingrarna efter att ha surfat på otaliga bröllopssidor och nertyngd av en gigantisk samling mappar med inspirationsbilder.

Jag har en inte allt för engagerad M2B, men det gör inget för han är söt ändå. Lite åsikter har jag iallafall kunnat mjölka ur honom, men då typ: "Men snäääälla, säg iallafall en färg du gillar?" "Röd". (Och så spikades färgtemat)

Trodde att min egotrippade lilla tärna var eld och lågor över att få hjälpa till med planeringen, men faktum är att hon bara bryr sig om att få stå där framme och se vacker ut och på alla mina problem svarar hon "Äh, det löser sig", helt oberoende av vilket ämne vi pratar om. Har dock ingen att byta ut henne mot, så hon får stå där och se vacker ut och säga att allt löser sig. 

Jag behöver dig nu! En brud med samma dag att se fram emot. Någon att bolla idéer med, inspirera/s av och  skratta, gråta, klaga och fira med när vi överkommer våra många hinder på väg till altaret i ungefär samma fas. Du behöver helst inte vara mångmiljonär, för då känns det nog som om jag gifter mig i en skolåda. En begagnad och tomatfläckad sådan som legat utanför Lidl ett par veckor. Och så kan vi ju inte ha det.

Jag är inte så farlig och inte bits jag heller. Mina största brister är att jag förväntar mig perfektion av mig själv, att jag har dålig humor och att jag inte anser att soppa är middagsmat. Förmodligen överkomligt.

Finns du? (:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-09 09:43
    ~ En lista över oss vackra brudar ~

123ost:
    30/6 2012 - Luleå - Övertorneå - Vitt, silver och rosa - ca 35 000 kr

Liley:
    30/6 2012 - Stockholm - Östermalm (alt. 7/7 Nice, Frankrike) - ej bestämt - ca 35 000 kr

aniara:
    30/6 2012 - Stockholm - Omberg - troligtvis inget färgtema - 100 000 kr

MsChevy:
    28/7 2012 - Köping - Alvastra/Ödeshög - 50-tal/rockabillytema - 50 000 kr

Äntligen blivande:
    30/6 2012 - Sävsjö-Norra Ljunga- Vitt, silver salviagrönt- ca 35-40 000 kr

Rebekka 2012:
    30/6 2012 - Malmö - Heleneholm slott - Lila/vitt/grönt - 75-100 000 kr

imdelicate:
    30/6 2012 - Dublin - Uppsala - Morklila och nagon mer farg - 150 000 kr

annapanna88:
    30/6 2012 - Växjö - Sikhall(Vänersborg) - Vitt/ljusgrönt/guld - 35-40 000 kr

Hardaei:
    11/8 2012 - Sundsvall- Odd Fellow- Rött/grönt/vitt samt lite Guld- 100 000-150 000 kr

souna616:
    30/6 2012 - Stockholm - Hågelbyhus -Gul, tangerine, vitt samt lite grön - 60 000 kr

Styrka:
    7/7 2012 - Hisingen, Göteborg - Vitt & silver - ca 40 000 kr

Lilique:
    30/6 2012 - Karlskrona - Rött, vitt & silver/svart - ca 40 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-16 08:05
    AnnaKari
    30/6 2012 - Öregrund - Olivgrönt, gammelrosa, brunt - 50 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-14 10:04
    karrott:
    30/6 2012 - Stockholm - Sollentuna - Mörklila, silver, vitt - 100 000 kr

Allmylove:
    30/6 2012 - Malmö - Svart, vitt & cerise - Rockigt & otraditionellt - ca 60-80 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-15 20:10
    lillzan:
    22/6 2012 - Eskilstuna - Eskilstuna stadshus - lila, vitt och grönt - 65 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-20 10:32
    lamickis
    30/6 2012 - Stockholm - Österhaninge k:a - Rosa, vitt & grått - ca 50 000 kr

sagoprinsessa
    30/6 2012 - Örebro - Eskilstuna, Öja k:a - Sagotema - 75 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-21 07:49
    Hairspraymaniac
    30/6 2012 - Hjo - Norra Fågelås k:a - Rött & vitt - ca 40 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-29 11:10
    sandraochdaniel
    30/6 2012 - Västerås - Barbarö k:a - Lila & äppelgrönt - ca 75-80 000 kr

• Svar på tråden 2012-06-30? I need you!
  • annapanna88

Stort grattis Lilique! Är bara liiite avundsjuk just nu... ;)

När det gäller planeringen har vi kvar:
    - Spika transport från fest till hotell
    - Handla alkohol
    - Skjorta och slips till fästmannen
    - Fixa caketopper
    - Göra borsplaceringen
    - Fixa klart festhäftena

Ehh... jaa.. känns ju som man måste ha glömt nåt? Nåja, jag kommer nog på det :D

• aniara
    Styrka skrev 2012-06-05 20:31:12 följande:
    Hur går det för er allihopa i bröllopsplanerna  nu då? när det börjar verkligen dra ihop sig? Vad är era akilleshälar, vad har ni kvar att fixa?
    Kvar att göra:
    -Stämma av med floristen en sista gång (och ändra antal bordsdekorationer då vi kommer ha fler bord än vad vi trodde när vi träffade honom)
    -Träffa sömmerskan för en andra justering, och sen hämta ut klänningen
    -Träffa fotografen och diskutera fotograferingen samt kanske provfota
    -Lämna in ringarna för putsning och gravyr samt förstoring av min förlovningsring
    -Stämma av med bussbolaget när bussen från festen ska gå (måste först kolla med gästerna som ska ta bussen när de helst vill åka)
    -Göra bordsplacering!
    -Prata med prästen (borde inte han höra av sig? Det är ju mindre än 4 veckor kvar och vi har inte haft någon kontakt) och bestämma detaljer kring vigseln
    -Lösa frågan med musikanläggning till efter middagen (restaurangen kunde fixa en men vi tyckte den var för dyr)
    -Stämma av detaljer kring middagen med toastmaster
    -Samla in allergier och rapportera till restaurangen
    -Diverse skönhetsbehandlingar (allt är bokat!)
    -Lämna/hämta sambons kostym på kemtvätt
    -Hämta ut sambons och marskalkens hyrda kläder
    -Boka konsultation för sminkning (måste bli dagen innan bröllopet)
    -Stämma av med frisören och hotellet att allt är i sin ordning
    -Ev. köpa morgongåva (jag väntar fortfarande på min födelsedagspresent som jag borde fått i mars. Endast om jag får den innan bröllopet kan det bli tal om morgongåva *tjurig*)
    -Öva på brudvals och bestämma låt
    -Göra spellista till festen
    -Diverse pyssel (menyer att ha på borden, bordsplaceringstavla, pompoms och kanske andra pappersbollar, m.m.)

Listan är ganska lång men det är mest ganska enkla grejer. Jag har börjat skriva en packlista för vad vi ska ha med oss till vår bröllopshelg. Den blir ganska omfattande...
  • georgialee

Hej brudar, kan inte fatta att det är 24 dagar kvar tills vi gifter oss:)

Att göra för oss:
    *Sista snacket med floristen
    *Trycka festprogrammen
    *Anmäla antal tårta + mat
    * Köpa godis, dricka till bål, baka lite grejer osv.
    *Transport från festlokalen till hotellet
    * Hämta ut ringarna
    *Snack med fotografen
    *Transporten från kyrkan är klar till 90%, sista bekräftelsen är kvar då chaufförens mamma är dödssjuk:/
    *Ett sista snack med frisören
    *Klippning för mig, min m2b och tärnorna
    *Provsmink
    *Ska sola
    *Prata med serveringspersonalen
    *Träna mer på valsen
    *Sömmerskan
    *Genrep i kyrkan
     *Fixa naglarna
    *Hämta tryckta vigselprogram

Det är en del kvar, men för mig som är ett kontrollfreak + effektiv som busen så är det helt enligt planeringen:) 

• Lilique

Haha jag har JÄTTEMYCKET kvar :)

Så kan det gå. Vägrar stressa nu för det lilla fröets skull, så det jag hinner med hinner jag med, resten meh hoppsan då.

Blev lite sur igår. En tjej skrev på facebook i förrgår och sa att hon nog inte skulle komma för hon skulle eventuellt jobba då - fastän de tackat ja. Hon kunde inte lämna besked förrän typ 2-3 dagar innan bröllopet. Sen sa hon att om hon inte kunde komma så skulle inte hennes kille komma heller. Hennes kille har varit vän med min sambo i 9 (NIO!) år. Sprang på honom inne på ICA igår då. Småpratade lite. Så kom det fram att anledningen till att han inte kommer är för att han ska springa något lokalt marathon som typ ingen människa hört talas om som dessutom hålls i ett av stades absolut "slummigaste" områden. Eh? Bra vän.

Stackars sambon blev skitarg, men har världens pokerface så han önskade bara honom stort lycka till med löpningen och så gick vi och handlade vad vi skulle. Han sa det sen att tja, man märker verkligen var man har folk nu.

• Lilique

- Provuppsättning hos frisören
    - Färga bort utväxten
    - Panikhitta ny sminktjej (igen) (Såg ut som en glittrig ledsen polsk clownhora på provsminkningen).
    - Hyra dukar till festlokalen
    - Gå in brudskorna
    - Öva på valsen! (Sambon har förmodligen ett brott i foten... ouch)
    - Festprogrammet
    - Vigselprogrammet
    - Bordsplaceringsskyltar + bordsplaceringstavla
    - Boka tid med kyrkovaktmästaren för att provspela egen musik
    - Träffa prästen (igen) för att stämma av ordningen i programmet
    - Beställa "småsaker" (engångskameror, gästboken etc)
    - Lämna förlovningsringarna till putsning
    - Stämma av detaljer om musikanläggning etc
    - Göra spellistan
    - Lyckas dra ihop toastparet och alla föräldrar för ett "sista möte" (mission impossible)
    - SOLA (om världen slutar regnar bort)

Och en del småttigt som jag har i något slags löslappssystem.

• Styrka
    Lilique skrev 2012-06-07 10:20:40 följande:
    - Panikhitta ny sminktjej (igen) (Såg ut som en glittrig ledsen polsk clownhora på provsminkningen).
    Alltså; AAAASGARRV ällär!!
    *kräver bildbevis*
  • Styrka

och jag har fallit till föga, gett upp hoppet om svensk sommar innan augusti och köpt ett solkort. Redan fått lite färg!   Måste ju, secret box fotografering om en vecka!

• chabar

Klokt av dig Lilique att inte stressa! Inte lönt att gå up i varv så man riskerar något, saker och ting kommer ju ändå att inte gå planenligt, så varför detaljstyra då?

Vi har kvar
    *sista avstämning/möte med floristen. Brudbuketten har jag fått skiss på - så bordsdekorationerna som återstår.
    *lämna ringar för putsning och gravyr
    *Hämta och justera klänningen
    *Vika ihop de sista askarna (favors)
    *Handla godis till sagda favors
    *Skriva ut vigselprogrammen
    *Utforma, printa och pynta Festprogram
     *Bordsplaceringen & Bordsplaceringstavlan
    *Fixa spellistorna för kvällen
    *Träna in vals (om vi nu ska dansa), gå in skorna.
    *Skapa flödesschemat, ska in till herrgården senast  nästa fredag (15/6)

Jag har kvar dejten med frisören för att ev. färga håret lite (19/6), fixa naglarna (27/6) och ev en liten ansiktsbehandling.

Igår betade jag av lite småhandlande på Ebay som såpbubblor, tandblekningsstrips och letade efter en lämplig bolero - men svårt att hitta nån. Under den senaste veckan har vi hunnit med att träffa präst, fotograf och proväta bröllopsmenyn så justnu känns det som om vi är i någorlunda fas med vad som ska vara gjort. Kan ju bli stressigt mot slutet iaf. men justnu känns det rätt lungt.

• georgialee
    chabar skrev 2012-06-07 19:20:19 följande:
    Klokt av dig Lilique att inte stressa! Inte lönt att gå up i varv så man riskerar något, saker och ting kommer ju ändå att inte gå planenligt, så varför detaljstyra då?

Vi har kvar
    *sista avstämning/möte med floristen. Brudbuketten har jag fått skiss på - så bordsdekorationerna som återstår.
    *lämna ringar för putsning och gravyr
    *Hämta och justera klänningen
    *Vika ihop de sista askarna (favors)
    *Handla godis till sagda favors
    *Skriva ut vigselprogrammen
    *Utforma, printa och pynta Festprogram
     *Bordsplaceringen & Bordsplaceringstavlan
    *Fixa spellistorna för kvällen
    *Träna in vals (om vi nu ska dansa), gå in skorna.
    *Skapa flödesschemat, ska in till herrgården senast  nästa fredag (15/6)

Jag har kvar dejten med frisören för att ev. färga håret lite (19/6), fixa naglarna (27/6) och ev en liten ansiktsbehandling.

Igår betade jag av lite småhandlande på Ebay som såpbubblor, tandblekningsstrips och letade efter en lämplig bolero - men svårt att hitta nån. Under den senaste veckan har vi hunnit med att träffa präst, fotograf och proväta bröllopsmenyn så justnu känns det som om vi är i någorlunda fas med vad som ska vara gjort. Kan ju bli stressigt mot slutet iaf. men justnu känns det rätt lungt.

Åh, jag blev nyfiken på tandblekninsstripsen - var de billiga och tror du att de funkar? Har du en länk till säljaren?:)
  • lillzan

Hej tjejer. Idag gjorde jag provbrudsminkning. Blev himla nöjd. Nu ligger jag med White crest strips och försöker få vitare tänder. Imorgon är det bara 14 dagar kvar för mig innan man gifter sig. Dagen vi alla här inne går och väntar på.

Svar på tråden 2012-06-30? I need you!