• Lilique

2012-06-30? I need you!

Här sitter jag i ett hav av bröllopsmagasin, med kramp i fingrarna efter att ha surfat på otaliga bröllopssidor och nertyngd av en gigantisk samling mappar med inspirationsbilder.

Jag har en inte allt för engagerad M2B, men det gör inget för han är söt ändå. Lite åsikter har jag iallafall kunnat mjölka ur honom, men då typ: "Men snäääälla, säg iallafall en färg du gillar?" "Röd". (Och så spikades färgtemat)

Trodde att min egotrippade lilla tärna var eld och lågor över att få hjälpa till med planeringen, men faktum är att hon bara bryr sig om att få stå där framme och se vacker ut och på alla mina problem svarar hon "Äh, det löser sig", helt oberoende av vilket ämne vi pratar om. Har dock ingen att byta ut henne mot, så hon får stå där och se vacker ut och säga att allt löser sig. 

Jag behöver dig nu! En brud med samma dag att se fram emot. Någon att bolla idéer med, inspirera/s av och  skratta, gråta, klaga och fira med när vi överkommer våra många hinder på väg till altaret i ungefär samma fas. Du behöver helst inte vara mångmiljonär, för då känns det nog som om jag gifter mig i en skolåda. En begagnad och tomatfläckad sådan som legat utanför Lidl ett par veckor. Och så kan vi ju inte ha det.

Jag är inte så farlig och inte bits jag heller. Mina största brister är att jag förväntar mig perfektion av mig själv, att jag har dålig humor och att jag inte anser att soppa är middagsmat. Förmodligen överkomligt.

Finns du? (:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-09 09:43
    ~ En lista över oss vackra brudar ~

123ost:
    30/6 2012 - Luleå - Övertorneå - Vitt, silver och rosa - ca 35 000 kr

Liley:
    30/6 2012 - Stockholm - Östermalm (alt. 7/7 Nice, Frankrike) - ej bestämt - ca 35 000 kr

aniara:
    30/6 2012 - Stockholm - Omberg - troligtvis inget färgtema - 100 000 kr

MsChevy:
    28/7 2012 - Köping - Alvastra/Ödeshög - 50-tal/rockabillytema - 50 000 kr

Äntligen blivande:
    30/6 2012 - Sävsjö-Norra Ljunga- Vitt, silver salviagrönt- ca 35-40 000 kr

Rebekka 2012:
    30/6 2012 - Malmö - Heleneholm slott - Lila/vitt/grönt - 75-100 000 kr

imdelicate:
    30/6 2012 - Dublin - Uppsala - Morklila och nagon mer farg - 150 000 kr

annapanna88:
    30/6 2012 - Växjö - Sikhall(Vänersborg) - Vitt/ljusgrönt/guld - 35-40 000 kr

Hardaei:
    11/8 2012 - Sundsvall- Odd Fellow- Rött/grönt/vitt samt lite Guld- 100 000-150 000 kr

souna616:
    30/6 2012 - Stockholm - Hågelbyhus -Gul, tangerine, vitt samt lite grön - 60 000 kr

Styrka:
    7/7 2012 - Hisingen, Göteborg - Vitt & silver - ca 40 000 kr

Lilique:
    30/6 2012 - Karlskrona - Rött, vitt & silver/svart - ca 40 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-16 08:05
    AnnaKari
    30/6 2012 - Öregrund - Olivgrönt, gammelrosa, brunt - 50 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-14 10:04
    karrott:
    30/6 2012 - Stockholm - Sollentuna - Mörklila, silver, vitt - 100 000 kr

Allmylove:
    30/6 2012 - Malmö - Svart, vitt & cerise - Rockigt & otraditionellt - ca 60-80 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-15 20:10
    lillzan:
    22/6 2012 - Eskilstuna - Eskilstuna stadshus - lila, vitt och grönt - 65 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-20 10:32
    lamickis
    30/6 2012 - Stockholm - Österhaninge k:a - Rosa, vitt & grått - ca 50 000 kr

sagoprinsessa
    30/6 2012 - Örebro - Eskilstuna, Öja k:a - Sagotema - 75 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-21 07:49
    Hairspraymaniac
    30/6 2012 - Hjo - Norra Fågelås k:a - Rött & vitt - ca 40 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-29 11:10
    sandraochdaniel
    30/6 2012 - Västerås - Barbarö k:a - Lila & äppelgrönt - ca 75-80 000 kr

• Svar på tråden 2012-06-30? I need you!
  • aniara

Okej, jag förstår. Vad jobbigt med så känslig hy! Jag har inga riktigt bra tips att ge eftersom jag inte själv har akneproblem, inte mer än att dricka mycket vatten och vara försiktig med att prova nya saker (sånt du garanterat redan vet).

• Nikkita
    Styrka skrev 2012-06-10 17:51:51 följande:
    Gud vilken underbar möhippa, Nikkita!! blir glad när jag hör sånt!

Tips på bra consealer? Fick prova Make Up Stores, men blev inte frälst måste jag tyvärr säga... tycker nästan dream matte mousse är lika bra, för halva priset dessutom, men det är ju ingen consealer... eller kan man använda den som consealer månntro??
    Hmm det här med concealer är svårt. Jag har oxå problem med hyn & har ojämnheter jag vill täcka. Min väninna som är utbildad Makeup artist ska sminka mig med mina egna produkter. Jag använder Tikei mineralpuder till vardags, men har köpt en flytande fundation från youngblood (även detta mineral) för att täcka lite bättre. 

Däremot har jag inte hittat någon concealer som är bra under & verkligen döljer mina brister. Så jag köpte faktiskt "studio foundation" från makeup store som jag använder som concealer, den sitter verkligen bra & täcker allt jag behöver dölja. Den rinner inte när det blir varmt. 
    Styrka skrev 2012-06-10 19:54:58 följande:
    men vad säger jag till sambon som kommer undra varför jag färgar håret redan nu då? *klia huvvet*  Jejje, jag kommer nog på nåt!

Vi har övat dansen en timme nu, jäklar vilken bra träning, phu! *svettig* men den börjar sitta nu, det är kul!  Skrattande
    Haha ja det kan ju bli lite knepigt. Säg bara att du vill vara säker på att det blir bra & vill kunna ha tid att fixa till det om det inte blir som du vill ha det?!? Fungerar kanske Glad

Ja visst är det bra träning att öva in dansen? Min blivande trodde nog inte att det skulle vara så jobbigt att dansa som det faktiskt är. Han behöver ju trots allt tänka & röra fötterna på samma gång Flört
  • Nikkita
    Blivande fru B skrev 2012-06-10 19:43:54 följande:
    Gifter oss också den 30/6 =)

Vi har allt färdigt,kan ta det lugnt nu..................... så jäkla skönt!  
    Välkommen hit Solig Wow helt klara redan?!? Härligt!!!
  • chabar
    Styrka - Jag skulle nog också färga till fotona, så att man inte färgar nån dag innna och gud förbjude något går fel. Även om du är van med produkterna och vet hur du ska göra så finns ju Murphys lag (om det kan skita sig så gö det det) vilket mellanåt kickar in. Litelite utväxt (typ tre veckor) tycker jag också kan vara då håret är som finast! Skrattande 

Blivande fru B - skönt!  Bara att vänta ut tiden och njuta nu då?

Nikkita- Det lät som en alldeles underbar Hippa! Helt i min smak, supermysigt! 

Gällande foundation/concealerfrågorna kan jag väl nämna Rubinsteins "magic concealer", bra täckning, krämig och lättarbetad. Eller MACs moisturizing.. Eller som det föreslagits här tidigare- en täckande foundation funkar ju alldeles utmärkt som concealer. 

Själv har jag jättefinnen (som jag klämt på - åhh dumma mig) på hakan och räda märken på kinderna eftersom jag är helt hopplös på att hålla fingrarna borta när jag får nån plita.  Demon

Inte alls så länge kvar  nu tjejer - men jag glider fortfarande runt i nåt "ähh det är LUNGT" moln helt utan tidsperspektiv. Även fast jag har en massa saker som måste bli klara snart.

Ex. så ska vi rapportera in flödesschemat till herrgården senast fredag 15e... Nåt vi liksom inte pratat ihop oss om än. Hmm.. 

Jag kan ju ärligt säga att jag trodde att jag skulle vara skitstressad såhär två- tre veckor innan, men  än så länge så är fortsatt lugn Cool.. Misstänker att det kommer att bita mig i baken snart. ;)

• Nikkita
    chabar skrev 2012-06-10 21:02:01 följande:
    Nikkita- Det lät som en alldeles underbar Hippa! Helt i min smak, supermysigt! 

Inte alls så länge kvar  nu tjejer - men jag glider fortfarande runt i nåt "ähh det är LUNGT" moln helt utan tidsperspektiv. Även fast jag har en massa saker som måste bli klara snart.

Ex. så ska vi rapportera in flödesschemat till herrgården senast fredag 15e... Nåt vi liksom inte pratat ihop oss om än. Hmm.. 

Jag kan ju ärligt säga att jag trodde att jag skulle vara skitstressad såhär två- tre veckor innan, men  än så länge så är fortsatt lugn Cool.. Misstänker att det kommer att bita mig i baken snart. ;)
    Ja det var verkligen avkopplnade & super kul Solig

Åh jag vet, 20 dagar kvar nu!!! Jag är inte heller stressad över något, tycker att jag har väldigt bra koll på läget just nu. Får väl se om det ändrar sig längre fram. Hoppas att jag lyckas behålla lugnet & att allt klaffar tidsmässigt. Hade varit riktigt skönt om man slipper ångest & stress dagarna innan som man hör från så många...

Jag ska hämta min klänning på torsdag!! Är såå spänd på att få prova den nu när den är in/uppsydd Glad Vill ha den NU Flört
  • aniara

Jag har två frågor till er andra, hoppas ni kan ge mig lite input.

1. Present till tärna och marskalk, ger ni det? Vi betalar hyran av marskalkens kläder och vi kommer nog betala deras övernattning på hotellet (en natt). Är det tillräckligt? Utan att skriva för mycket kan jag tillägga att vi inte är jätteimponerade av deras insatser hittills (även om vi inte heller hade några höga förväntningar eller krav).

2. En av våra gäster fyller år på vår bröllopsdag. Tips på hur vi uppmärksammar det? Jag tänkte be toastmaster säga något (och dra igång en sång) och så tänkte jag ha en liten present till henne vid bordet. Typ en liten chokladask. Vad tror ni?

• annapanna88

Jag fick också min möhippa i lördags!!

Mitt i flyttkaos hade jag bjudit hem mina två bästa vänner på övernattning, men de hade andra planer :) Blev inkörd till stan där mamma och svärmor mötte upp. Sedan klädde vi alla ut oss till pirater, jag fick vara kapten med en fin pirathatt med slöja på ;) (Bildbevis kommer)
    Och så fick jag såklart en skattkarta som jag skulle följa runt till olika ställen i stan. Platserna var utvalda för att påminna om saker jag och fästmannen gjorde de första gångerna vi träffades, det var så himla fint uträknat! Jag fick gå in på olika affärer och säga mitt namn (som var lösenordet) och så fick jag saker av de i kassan som mina vänner hade förbeställt, t.ex chokladbollar på ett fik, eftersom jag och mina vänner bakade det allra första gången jag träffade min fästman; gissa drinkar inne på ett hotell eftersom det var fest den kvällen vi träffades osv.
    Skattjakten avslutades med bubbel i en park och sedan ett restaurangbesök. Efter det åkte mamma och svärmor hem och vi fortsatte med krogrunda och dans :D
    Jätterolig kväll och de hade verkligen lagt ner massor med tid och energi för att fixa det!

Det enda som var tråkigt var att ingen annan av mina vänner eller släkt kom... men å andra sidan är det inte många jag står särsklit nära, så jag är inte så förvånad.
    Vi hade hur kul som helst ändå!

• Lilique
    Styrka skrev 2012-06-10 19:54:58 följande:
    Tack för rådet, jag gör nog så! Glad
    men vad säger jag till sambon som kommer undra varför jag färgar håret redan nu då? *klia huvvet*  Jejje, jag kommer nog på nåt!

Vi har övat dansen en timme nu, jäklar vilken bra träning, phu! *svettig* men den börjar sitta nu, det är kul!  Skrattande
    "För att inte riskera att det blir fel med färgningen och sen ingen tid till att fixa till det så nära bröllopet"? Håret måste ju trots allt vila en hel del när man färgar det blont - sliter som tusan!

Vi skulle övat dansen men sambons fot är fortfarande trasig. Fasar för kryckor längst altargången...!

Idag ska jag in till stan efter jobbet och köpa smink. Har 2000 kronor på kortet och jag ska HELT låta bli att kolla på prislappen om jag hittar något som verkligen är riktigt bra. Lovar förresten att föra över och visa en bild på mig som ledsen glittrig polsk clownhora så att ni kan skratta åt helvetet (:
  • Lilique
    19 dagar kvar! (för de flesta) Herrejävlar, rent ut sagt...
  • Lilique
    aniara skrev 2012-06-11 11:09:43 följande:
    Jag har två frågor till er andra, hoppas ni kan ge mig lite input.

1. Present till tärna och marskalk, ger ni det? Vi betalar hyran av marskalkens kläder och vi kommer nog betala deras övernattning på hotellet (en natt). Är det tillräckligt? Utan att skriva för mycket kan jag tillägga att vi inte är jätteimponerade av deras insatser hittills (även om vi inte heller hade några höga förväntningar eller krav).

2. En av våra gäster fyller år på vår bröllopsdag. Tips på hur vi uppmärksammar det? Jag tänkte be toastmaster säga något (och dra igång en sång) och så tänkte jag ha en liten present till henne vid bordet. Typ en liten chokladask. Vad tror ni?
    1. Inte heller helt imponerade av tärna och marskalk här så det blir inga presenter till dem helt enkelt. Har fått lägga ut så mycket mer pengar på dem redan än vad jag skulle. Att ni betalar deras hotellnatt tycker jag är bra "present". Det är ju trots allt inte gratis!

2. Oh, vi har också en gäst som fyller år på bröllopsdagen. Inte tänkt på det. Vore ju lite gulligt att uppmärksamma det, typ med en chokladask som du föreslog - det kör nog vi på. :)
Svar på tråden 2012-06-30? I need you!