• Lilique

2012-06-30? I need you!

Här sitter jag i ett hav av bröllopsmagasin, med kramp i fingrarna efter att ha surfat på otaliga bröllopssidor och nertyngd av en gigantisk samling mappar med inspirationsbilder.

Jag har en inte allt för engagerad M2B, men det gör inget för han är söt ändå. Lite åsikter har jag iallafall kunnat mjölka ur honom, men då typ: "Men snäääälla, säg iallafall en färg du gillar?" "Röd". (Och så spikades färgtemat)

Trodde att min egotrippade lilla tärna var eld och lågor över att få hjälpa till med planeringen, men faktum är att hon bara bryr sig om att få stå där framme och se vacker ut och på alla mina problem svarar hon "Äh, det löser sig", helt oberoende av vilket ämne vi pratar om. Har dock ingen att byta ut henne mot, så hon får stå där och se vacker ut och säga att allt löser sig. 

Jag behöver dig nu! En brud med samma dag att se fram emot. Någon att bolla idéer med, inspirera/s av och  skratta, gråta, klaga och fira med när vi överkommer våra många hinder på väg till altaret i ungefär samma fas. Du behöver helst inte vara mångmiljonär, för då känns det nog som om jag gifter mig i en skolåda. En begagnad och tomatfläckad sådan som legat utanför Lidl ett par veckor. Och så kan vi ju inte ha det.

Jag är inte så farlig och inte bits jag heller. Mina största brister är att jag förväntar mig perfektion av mig själv, att jag har dålig humor och att jag inte anser att soppa är middagsmat. Förmodligen överkomligt.

Finns du? (:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-09 09:43
    ~ En lista över oss vackra brudar ~

123ost:
    30/6 2012 - Luleå - Övertorneå - Vitt, silver och rosa - ca 35 000 kr

Liley:
    30/6 2012 - Stockholm - Östermalm (alt. 7/7 Nice, Frankrike) - ej bestämt - ca 35 000 kr

aniara:
    30/6 2012 - Stockholm - Omberg - troligtvis inget färgtema - 100 000 kr

MsChevy:
    28/7 2012 - Köping - Alvastra/Ödeshög - 50-tal/rockabillytema - 50 000 kr

Äntligen blivande:
    30/6 2012 - Sävsjö-Norra Ljunga- Vitt, silver salviagrönt- ca 35-40 000 kr

Rebekka 2012:
    30/6 2012 - Malmö - Heleneholm slott - Lila/vitt/grönt - 75-100 000 kr

imdelicate:
    30/6 2012 - Dublin - Uppsala - Morklila och nagon mer farg - 150 000 kr

annapanna88:
    30/6 2012 - Växjö - Sikhall(Vänersborg) - Vitt/ljusgrönt/guld - 35-40 000 kr

Hardaei:
    11/8 2012 - Sundsvall- Odd Fellow- Rött/grönt/vitt samt lite Guld- 100 000-150 000 kr

souna616:
    30/6 2012 - Stockholm - Hågelbyhus -Gul, tangerine, vitt samt lite grön - 60 000 kr

Styrka:
    7/7 2012 - Hisingen, Göteborg - Vitt & silver - ca 40 000 kr

Lilique:
    30/6 2012 - Karlskrona - Rött, vitt & silver/svart - ca 40 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-16 08:05
    AnnaKari
    30/6 2012 - Öregrund - Olivgrönt, gammelrosa, brunt - 50 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-14 10:04
    karrott:
    30/6 2012 - Stockholm - Sollentuna - Mörklila, silver, vitt - 100 000 kr

Allmylove:
    30/6 2012 - Malmö - Svart, vitt & cerise - Rockigt & otraditionellt - ca 60-80 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-15 20:10
    lillzan:
    22/6 2012 - Eskilstuna - Eskilstuna stadshus - lila, vitt och grönt - 65 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-20 10:32
    lamickis
    30/6 2012 - Stockholm - Österhaninge k:a - Rosa, vitt & grått - ca 50 000 kr

sagoprinsessa
    30/6 2012 - Örebro - Eskilstuna, Öja k:a - Sagotema - 75 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-21 07:49
    Hairspraymaniac
    30/6 2012 - Hjo - Norra Fågelås k:a - Rött & vitt - ca 40 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-29 11:10
    sandraochdaniel
    30/6 2012 - Västerås - Barbarö k:a - Lila & äppelgrönt - ca 75-80 000 kr

• Svar på tråden 2012-06-30? I need you!
  • Styrka

Jag hörde några som skulle skriva ett personligt kärleksbrev där de förklarar varför de älskar sin blivande, hur lyckliga de är, och sedan rama in brevet. Det tyckte jag var gulligt! Men det beror nog lite på personen som ska få det oxå, om det är en uppskattad gåva. En del skulle väl bli gladare för ett årsmedlemskap i WoW, no doubt. Flört

Annars en snygg klocka!
    Eller en upplevelse, som tex att provköra en Ferrari?

• Styrka

Äscha!! Jag ville ju stödja det lokala näringslivet och gå till sömmerskan på torget för att ändra lite på brudklänningen (ska bara flytta isär lite på axelbanden, så inget stort) men så är hennes sömmerska på semester. I stockholm, så hon kan inte komma in lite sådär påsidanom heller. Hittade en skräddare inne stan som inte hade så farliga priser och bra öppettider och arbetstider oxå, så det får nog bli de... Så det löser sig nog, men inte så smidigt som jag tänkte mig från början!

• Jamina

Wiee mindre än två veckor kvar! Vart tog tiden vägen?

Önskar er alla blivande brudpar (och oss själva ;) 30/6 -2012 all lycka och kärlek!

• Lilique

Åh vilka härliga bilder. Och Nikkita, shit pommes bruden! Det ser ju ut som en förstklassig underklädesreklam. Jag hade lätt köpt vad du än sålde haha. Riktigt fina :D

Millis, jag vet inte vad jag ska köpa faktiskt . Det lutar åt två biljetter till riktigt bra platser på något evenemang han vill gå på. Först hade jag tänkt köpa en klocka och gravera något på baksidan av den, men det blev lite för dyrt för min smak. Som plan C (D? E? Ö?) om jag inte kommer på något jag är nöjd med så slår jag banne mig in mig själv i ett sånt stort rött band haha. Grattis, du får en fru :D

• Lilique
    [ Icke bröllopspratigt inlägg ]

De flesta av er "veteraner" i den här tråden kommer säkert ihåg vilket mental breakdown min "ljuvliga" svärmor fick när vi berättade om att vi skulle gifta oss.

Det var inte vackert. Kärring- ... eh, damen... har inte kommit över det än. Hon klagar över att jag kommer och stjäler honom och sen låtsas hon att hon skojar fastän hon spänner blicken i mig. Försöker metodiskt få mig att känna mig utanför då hon favoriserar sin andra svärdotter (som är min "underbara" tärna xD) och alltid är noga med att poängtera hur mycket deee har gemensamt och hur roligt deee har tillsammans. Kärringen är apkonstig. Nåväl..

Om några veckor ska vi ju berätta för dom att vi väntar deras första barnbarn - vilket är en större nyhet än att gifta sig kan tyckas. Tror ni jag är rädd eller? Kissar ju på mig av bara tanken. Jag betalar ALLA biljetter till de som vill komma och hålla mig i handen! D:
  • aniara
    Lilique skrev 2012-06-18 15:46:05 följande:
    Jag betalar ALLA biljetter till de som vill komma och hålla mig i handen! D:
    När ska vi komma? Cool
  • chabar
    Lilique skrev 2012-06-18 15:30:07 följande:
    Åh vilka härliga bilder. Och Nikkita, shit pommes bruden! Det ser ju ut som en förstklassig underklädesreklam. Jag hade lätt köpt vad du än sålde haha. Riktigt fina :D
    Hahahah, jag håller med!

Jag köpte en klocka till M2B, han behövde en ny och det fick det liks bli. Jag är inte sugen på att fotograferas mer än nödvändigt (läs: bröllöopsdagen) så det fick bli en pryl.
    Om några veckor ska vi ju berätta för dom att vi väntar deras första barnbarn - vilket är en större nyhet än att gifta sig kan tyckas. Tror ni jag är rädd eller? Kissar ju på mig av bara tanken. Jag betalar ALLA biljetter till de som vill komma och hålla mig i handen! D:
    Förhoppningsvis så fattar hon att ni är seriösa då och att det är läge att börja backa undan och bete sig som folk. Annars så får ni ju faktiskt välja att försöka låta bli att lägga energin på att bli arg- Ignorera, Ignorera, Ignorera! Alternativt fräsa ifrån.

SNIGEL I ÖGAT!

Och tänk vilket stöd du skulle ha av ett tiotal arga nygifta fruntimmer ;)
  • Nikkita
    Lilique skrev 2012-06-18 15:30:07 följande:

Millis, jag vet inte vad jag ska köpa faktiskt . Det lutar åt två biljetter till riktigt bra platser på något evenemang han vill gå på. Först hade jag tänkt köpa en klocka och gravera något på baksidan av den, men det blev lite för dyrt för min smak. Som plan C (D? E? Ö?) om jag inte kommer på något jag är nöjd med så slår jag banne mig in mig själv i ett sånt stort rött band haha. Grattis, du får en fru :D
    Åh, va glad jag blir!!! Tack så mycket för berömmet Solig 

En sån där rosett slog jag in mig i en jul & min blivande blev riktigt glad. Så jag hoppas att han blir minst lika glad för bilderna han får i morgongåva Glad 
    Men det MÅSTE hon ju bara glädjas åt... Även om hon är en riktig skräcködla som borde förvisas från denna planet Flört 
  • Nikkita

Shit alltså... Många av oss gifter sig NÄSTA helg Skrattande Snart är vi äkta fruar Flört WOHO!!! Kan knappt vänta, längtar såå himla mycket nu! 

Känner att jag/vi har koll på det mesta, ska dock till de som äger slottet & prata en sista gång med dem om alla detaljer så allt klaffar.  

• Lilique
    Nikkita skrev 2012-06-18 19:48:09 följande:
    Shit alltså... Många av oss gifter sig NÄSTA helg Skrattande Snart är vi äkta fruar Flört WOHO!!! Kan knappt vänta, längtar såå himla mycket nu! 
    AAAAAAAAAH!   *springer runt i cirklar*  wii wii wii :D ..... typ.

Eller tja, haha. Det blir inte så mycket springande. Gravillamåendet knockar mig som en klubbad säl om jag rör mig för fort. Eller alls. Haha. Bäst för bebis att han/hon är riktigt jäkla söt ;D

Hörrni, någon mer än jag som gör vigselprogram också? Eller har ni överlåtit det till prästen?
    Jag hade inte tänkt göra det så svårt för mig, skriver bara ut vad som händer i punktform och sen texten till de två psalmerna vi har så att folk slipper bläddra i psalmböcker och ha sig. MEN. Funderar på om jag ska skriva ut Fader Vår också eller inte. Vissa (eh.. typ någon antik varelse i släkten) brukar uppskatta att kunna läsa med i den. Eller ska de som vill få bläddra i boken istället? Hmm... Brukar man skriva ut den?
    Det är liksom inget problem, för jag kan den i huvudet (eller hur, jag är konstig..) men jag undrar vad som är vanligast?
Svar på tråden 2012-06-30? I need you!