• Lilique

2012-06-30? I need you!

Här sitter jag i ett hav av bröllopsmagasin, med kramp i fingrarna efter att ha surfat på otaliga bröllopssidor och nertyngd av en gigantisk samling mappar med inspirationsbilder.

Jag har en inte allt för engagerad M2B, men det gör inget för han är söt ändå. Lite åsikter har jag iallafall kunnat mjölka ur honom, men då typ: "Men snäääälla, säg iallafall en färg du gillar?" "Röd". (Och så spikades färgtemat)

Trodde att min egotrippade lilla tärna var eld och lågor över att få hjälpa till med planeringen, men faktum är att hon bara bryr sig om att få stå där framme och se vacker ut och på alla mina problem svarar hon "Äh, det löser sig", helt oberoende av vilket ämne vi pratar om. Har dock ingen att byta ut henne mot, så hon får stå där och se vacker ut och säga att allt löser sig. 

Jag behöver dig nu! En brud med samma dag att se fram emot. Någon att bolla idéer med, inspirera/s av och  skratta, gråta, klaga och fira med när vi överkommer våra många hinder på väg till altaret i ungefär samma fas. Du behöver helst inte vara mångmiljonär, för då känns det nog som om jag gifter mig i en skolåda. En begagnad och tomatfläckad sådan som legat utanför Lidl ett par veckor. Och så kan vi ju inte ha det.

Jag är inte så farlig och inte bits jag heller. Mina största brister är att jag förväntar mig perfektion av mig själv, att jag har dålig humor och att jag inte anser att soppa är middagsmat. Förmodligen överkomligt.

Finns du? (:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-09 09:43
    ~ En lista över oss vackra brudar ~

123ost:
    30/6 2012 - Luleå - Övertorneå - Vitt, silver och rosa - ca 35 000 kr

Liley:
    30/6 2012 - Stockholm - Östermalm (alt. 7/7 Nice, Frankrike) - ej bestämt - ca 35 000 kr

aniara:
    30/6 2012 - Stockholm - Omberg - troligtvis inget färgtema - 100 000 kr

MsChevy:
    28/7 2012 - Köping - Alvastra/Ödeshög - 50-tal/rockabillytema - 50 000 kr

Äntligen blivande:
    30/6 2012 - Sävsjö-Norra Ljunga- Vitt, silver salviagrönt- ca 35-40 000 kr

Rebekka 2012:
    30/6 2012 - Malmö - Heleneholm slott - Lila/vitt/grönt - 75-100 000 kr

imdelicate:
    30/6 2012 - Dublin - Uppsala - Morklila och nagon mer farg - 150 000 kr

annapanna88:
    30/6 2012 - Växjö - Sikhall(Vänersborg) - Vitt/ljusgrönt/guld - 35-40 000 kr

Hardaei:
    11/8 2012 - Sundsvall- Odd Fellow- Rött/grönt/vitt samt lite Guld- 100 000-150 000 kr

souna616:
    30/6 2012 - Stockholm - Hågelbyhus -Gul, tangerine, vitt samt lite grön - 60 000 kr

Styrka:
    7/7 2012 - Hisingen, Göteborg - Vitt & silver - ca 40 000 kr

Lilique:
    30/6 2012 - Karlskrona - Rött, vitt & silver/svart - ca 40 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-16 08:05
    AnnaKari
    30/6 2012 - Öregrund - Olivgrönt, gammelrosa, brunt - 50 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-14 10:04
    karrott:
    30/6 2012 - Stockholm - Sollentuna - Mörklila, silver, vitt - 100 000 kr

Allmylove:
    30/6 2012 - Malmö - Svart, vitt & cerise - Rockigt & otraditionellt - ca 60-80 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-15 20:10
    lillzan:
    22/6 2012 - Eskilstuna - Eskilstuna stadshus - lila, vitt och grönt - 65 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-20 10:32
    lamickis
    30/6 2012 - Stockholm - Österhaninge k:a - Rosa, vitt & grått - ca 50 000 kr

sagoprinsessa
    30/6 2012 - Örebro - Eskilstuna, Öja k:a - Sagotema - 75 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-21 07:49
    Hairspraymaniac
    30/6 2012 - Hjo - Norra Fågelås k:a - Rött & vitt - ca 40 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-29 11:10
    sandraochdaniel
    30/6 2012 - Västerås - Barbarö k:a - Lila & äppelgrönt - ca 75-80 000 kr

• Svar på tråden 2012-06-30? I need you!
  • Nikkita
    Lilique skrev 2012-06-19 08:30:30 följande:
    AAAAAAAAAH!   *springer runt i cirklar*  wii wii wii :D ..... typ.

Eller tja, haha. Det blir inte så mycket springande. Gravillamåendet knockar mig som en klubbad säl om jag rör mig för fort. Eller alls. Haha. Bäst för bebis att han/hon är riktigt jäkla söt ;D
    Hahaha, stackare då!!! Har hört att man får "ta det onda med det goda"... Kan inte sluta skratta åt din sista kommentar Glad Som tur är så brukar det ju faktiskt vara så. Alla mammor jag pratat med säger att ev. krempor under graviditet & förlossning försvinner så fort de ser den lilla. Så du överlever nog Flört
  • Styrka
    Lilique skrev 2012-06-18 15:46:05 följande:
    [ Icke bröllopspratigt inlägg ]

De flesta av er "veteraner" i den här tråden kommer säkert ihåg vilket mental breakdown min "ljuvliga" svärmor fick när vi berättade om att vi skulle gifta oss.

Det var inte vackert. Kärring- ... eh, damen... har inte kommit över det än. Hon klagar över att jag kommer och stjäler honom och sen låtsas hon att hon skojar fastän hon spänner blicken i mig. Försöker metodiskt få mig att känna mig utanför då hon favoriserar sin andra svärdotter (som är min "underbara" tärna xD) och alltid är noga med att poängtera hur mycket deee har gemensamt och hur roligt deee har tillsammans. Kärringen är apkonstig. Nåväl..

Om några veckor ska vi ju berätta för dom att vi väntar deras första barnbarn - vilket är en större nyhet än att gifta sig kan tyckas. Tror ni jag är rädd eller? Kissar ju på mig av bara tanken. Jag betalar ALLA biljetter till de som vill komma och hålla mig i handen! D:
    Alltså. Lillique. Jag älskar dig. Jag älskar din humor. Jag förstår såå väl varför din blivande blev kär i dig!
    Klart din svärmor känner sig hotad. Det är ju rätt klassiskt; här kommer en yngre snyggare, fräschare och roligare tjej och bara brädar morsan rakt av. Du är nu den viktigaste kvinnan i din mans liv, dina åsikter betyder mer för honom än morsans. Många svärmödrar har svårt att hantera det, även de som är betydligt bättre svärmödrar än din.
    Jag och en av mina bästa vänner är i stort sett samma situation. Fick iiingen bra respons på bröllopsplanerna, och räknar kallt med hysteri och panik när vi berättar om graviditet. I mitt fall är en alternativ utgång ett totalt ignorerande, ett kallt "Jaha. Mer kaffe, någon?" Kul. Så du är verkligen inte ensam!

Och som andra påpekat; annars finns det ju säkert anledning för ett koppel arga nygifta brudar att få en weekend i Karlskrona!
  • Styrka
    Hörrni, någon mer än jag som gör vigselprogram också? Eller har ni överlåtit det till prästen?
    Jag hade inte tänkt göra det så svårt för mig, skriver bara ut vad som händer i punktform och sen texten till de två psalmerna vi har så att folk slipper bläddra i psalmböcker och ha sig. MEN. Funderar på om jag ska skriva ut Fader Vår också eller inte. Vissa (eh.. typ någon antik varelse i släkten) brukar uppskatta att kunna läsa med i den. Eller ska de som vill få bläddra i boken istället? Hmm... Brukar man skriva ut den?
    Det är liksom inget problem, för jag kan den i huvudet (eller hur, jag är konstig..) men jag undrar vad som är vanligast?
    Jag ska oxå göra både vigselprogram och festhäfte. Precis som du tänkte jag bara stolpa upp vad som händer och när, och texterna till psalmerna. Jag hade nog oxå haft med Fader vår, om det finns plats, jag vill inte att vigselprogrammet blir alltför omfattande.

Mitt problem är istället; hur fan gör man i word för att få ett litet häfte i A6format?
    Och sen behöver jag ju tillgång till skrivare som skriver ut på båda sidor... det finns på mitt förra jobb, så jag funderar på att ringa och fråga om jag får komma upp o låna...
  • Lilique
    AJ LÖV JU, allihop :D

Färdig med både vigsel- och festprogrammen nu! Känns skönt. Fast jag är supernojig att någon elak liten gäst kommer att säga i sista minuten att de inte kommer och då måste jag göra om allt i festprogrammet igen. *andas in, andas ut*

Jag skrev ut Fader vår i vigselprogrammet, blev jättebra så.

Vsst ja. I vigselprogrammet så skrev jag också Namn Namnsson som musiker, för det är han jag fick telefonnummer till och ringde igår för att prata om vad vi tänkt oss för ingångs-/utgångsmusik. Vi pratade lite och han bad mig skicka ett mail för han kunde inte skriva just nu. Sagt och gjort. På församlingens hemsida står han som "kantor". De spelar väl musik? För under honom står en tjej som "Organist" och jag vette tusan vad det är för skillnad på dom?

Men eftersom att jag pratat med honom kan jag väl ta för givet att det är han som ska spela med, för han sa ju inget annat. Så han inte bara delegerar det menar jag xD För då blir det lite överraskningskönsbyten under vigseln. Orkar inte skriva ut och sen sitta och vika 80 vigselprogram TILL.
  • Styrka

Lillique, du som är färdig med fest o vigselprogram; hur fan gör man i word för att sidan ska visas i liggande format? Vet hur jag ska dela in i spalter, men de blir ju fel om inte pappret ligger ner först... Vi ska ha A4 delade 2 ggr så det blir A6... *kliaihuvve*

• sossej

kan nu med lättnad meddela att de ringde från affären jag ska köpa klänning av och sa att de fått in klänningen! känns som en riktigt stor sten har lyfts från mina axlar!!

• sossej
    AAAAAAAAAH!   *springer runt i cirklar*  wii wii wii :D ..... typ.

Eller tja, haha. Det blir inte så mycket springande. Gravillamåendet knockar mig som en klubbad säl om jag rör mig för fort. Eller alls. Haha. Bäst för bebis att han/hon är riktigt jäkla söt ;D

Hörrni, någon mer än jag som gör vigselprogram också? Eller har ni överlåtit det till prästen?
    Jag hade inte tänkt göra det så svårt för mig, skriver bara ut vad som händer i punktform och sen texten till de två psalmerna vi har så att folk slipper bläddra i psalmböcker och ha sig. MEN. Funderar på om jag ska skriva ut Fader Vår också eller inte. Vissa (eh.. typ någon antik varelse i släkten) brukar uppskatta att kunna läsa med i den. Eller ska de som vill få bläddra i boken istället? Hmm... Brukar man skriva ut den?
    Det är liksom inget problem, för jag kan den i huvudet (eller hur, jag är konstig..) men jag undrar vad som är vanligast?
    jag (eller rättare sagt min syster, mamma och jag) ska göra ett vigselprogram, det är nästan klart men måste dubbelkolla så de låtar vi önskat funkar med kantorn.
    vi kommer att skriva med fader vår, dels för att jag tror att det är den nya versionen som vi kommer ha och dels för att en hel hög av våra gäster är från norge.
  • chabar
    Styrka skrev 2012-06-19 15:57:25 följande:
    Lillique, du som är färdig med fest o vigselprogram; hur fan gör man i word för att sidan ska visas i liggande format? Vet hur jag ska dela in i spalter, men de blir ju fel om inte pappret ligger ner först... Vi ska ha A4 delade 2 ggr så det blir A6... *kliaihuvve*
    Vilket word har du? På mitt Word 2007 så går du in på Sidlayout -> Orientering -> Liggande. På samma menyer hittar du ju spalterna, så hittar du till dom så borde du vara nära.

Jag har gjort mitt vigselprogram klart, men festprogrammet och dess färdigställande är delegerat till M2B.
    För enkelhetens skull så valde vi att göra stående A4 med två spalter, varje spalt är en sida. Gick ju fint, tills man skulle börja räkna ut vilken spalt som är vilken sida, deras ordning och hur man ska skriva ut det på en skrivare som bara kan skriva ut enkelsidigt.. Nåja, tur att det finns mallar. Fick nog ihop det någorlunda, återstår väl att se när det är utskriftsdags s.a.s...

Idag var jag hos frisören och färgade håret inför dagen D. Så konstigt  att prata om att det är nästa helg.  Det är hemskt få dagar kvar till nästa helg, om man ska jämföra med antalet planeringsdagar som lett fram till den dagen.
  • aniara

10 dagar kvar idag, imorgon går vi sistajunibrudar ner på ensiffrigt :D

Och lillzan har bara två dagar kvar - hoppas du njuter riktigt nu!

Jag har börjat kolla långtidsprognosen på YR typ tre gånger om dagen. Egentligen rätt värdelöst eftersom prognosen 1) inte sträcker sig fram till 30 juni ännu, 2) fortfarande är rätt osäker och 3) inte går att påverka. Men jag är övertygad om att vi kommer få det väder vi beställt, 20 grader och lätta moln. Jag brukar ha tur med vädret på viktiga dagar. Det ser inte så bra ut just nu, men det är ju som sagt 10 dagar kvar.

Svar på tråden 2012-06-30? I need you!