• Lilique

2012-06-30? I need you!

Här sitter jag i ett hav av bröllopsmagasin, med kramp i fingrarna efter att ha surfat på otaliga bröllopssidor och nertyngd av en gigantisk samling mappar med inspirationsbilder.

Jag har en inte allt för engagerad M2B, men det gör inget för han är söt ändå. Lite åsikter har jag iallafall kunnat mjölka ur honom, men då typ: "Men snäääälla, säg iallafall en färg du gillar?" "Röd". (Och så spikades färgtemat)

Trodde att min egotrippade lilla tärna var eld och lågor över att få hjälpa till med planeringen, men faktum är att hon bara bryr sig om att få stå där framme och se vacker ut och på alla mina problem svarar hon "Äh, det löser sig", helt oberoende av vilket ämne vi pratar om. Har dock ingen att byta ut henne mot, så hon får stå där och se vacker ut och säga att allt löser sig. 

Jag behöver dig nu! En brud med samma dag att se fram emot. Någon att bolla idéer med, inspirera/s av och  skratta, gråta, klaga och fira med när vi överkommer våra många hinder på väg till altaret i ungefär samma fas. Du behöver helst inte vara mångmiljonär, för då känns det nog som om jag gifter mig i en skolåda. En begagnad och tomatfläckad sådan som legat utanför Lidl ett par veckor. Och så kan vi ju inte ha det.

Jag är inte så farlig och inte bits jag heller. Mina största brister är att jag förväntar mig perfektion av mig själv, att jag har dålig humor och att jag inte anser att soppa är middagsmat. Förmodligen överkomligt.

Finns du? (:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-09 09:43
    ~ En lista över oss vackra brudar ~

123ost:
    30/6 2012 - Luleå - Övertorneå - Vitt, silver och rosa - ca 35 000 kr

Liley:
    30/6 2012 - Stockholm - Östermalm (alt. 7/7 Nice, Frankrike) - ej bestämt - ca 35 000 kr

aniara:
    30/6 2012 - Stockholm - Omberg - troligtvis inget färgtema - 100 000 kr

MsChevy:
    28/7 2012 - Köping - Alvastra/Ödeshög - 50-tal/rockabillytema - 50 000 kr

Äntligen blivande:
    30/6 2012 - Sävsjö-Norra Ljunga- Vitt, silver salviagrönt- ca 35-40 000 kr

Rebekka 2012:
    30/6 2012 - Malmö - Heleneholm slott - Lila/vitt/grönt - 75-100 000 kr

imdelicate:
    30/6 2012 - Dublin - Uppsala - Morklila och nagon mer farg - 150 000 kr

annapanna88:
    30/6 2012 - Växjö - Sikhall(Vänersborg) - Vitt/ljusgrönt/guld - 35-40 000 kr

Hardaei:
    11/8 2012 - Sundsvall- Odd Fellow- Rött/grönt/vitt samt lite Guld- 100 000-150 000 kr

souna616:
    30/6 2012 - Stockholm - Hågelbyhus -Gul, tangerine, vitt samt lite grön - 60 000 kr

Styrka:
    7/7 2012 - Hisingen, Göteborg - Vitt & silver - ca 40 000 kr

Lilique:
    30/6 2012 - Karlskrona - Rött, vitt & silver/svart - ca 40 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-16 08:05
    AnnaKari
    30/6 2012 - Öregrund - Olivgrönt, gammelrosa, brunt - 50 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-14 10:04
    karrott:
    30/6 2012 - Stockholm - Sollentuna - Mörklila, silver, vitt - 100 000 kr

Allmylove:
    30/6 2012 - Malmö - Svart, vitt & cerise - Rockigt & otraditionellt - ca 60-80 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-15 20:10
    lillzan:
    22/6 2012 - Eskilstuna - Eskilstuna stadshus - lila, vitt och grönt - 65 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-20 10:32
    lamickis
    30/6 2012 - Stockholm - Österhaninge k:a - Rosa, vitt & grått - ca 50 000 kr

sagoprinsessa
    30/6 2012 - Örebro - Eskilstuna, Öja k:a - Sagotema - 75 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-21 07:49
    Hairspraymaniac
    30/6 2012 - Hjo - Norra Fågelås k:a - Rött & vitt - ca 40 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-29 11:10
    sandraochdaniel
    30/6 2012 - Västerås - Barbarö k:a - Lila & äppelgrönt - ca 75-80 000 kr

• Svar på tråden 2012-06-30? I need you!
  • lillzan

aniara - ja snart smäller det. idag fixade vi allt godis (köpte godis för mer än 500kr! gosh!) när min dotter lagt sig så ska vi fixa give away påsarna och de sista plceringslapparna. Igår gjorde vi klart med festhäfterna. Allt blir så himla bra!

imorgon blir det till att fixa naglarna, lämna allt som kommer behövas hos frisören dagen därpå och fixa i lokalen
    och göra några småärenden så som att hämta helium m.m.
    Känns som vi ligger rätt bra till, hoppas och tror jag iaf. Nått lär väl dyka upp.

Själv kollar jag smhi, yr.no och klart.se och har gjort så sen 14 dagar innan. haha kan säga att tills nu har det ändrats till olika väder varje dag. men just nu verkar alla visa sol och vita moln med inget regn. Låter bra och så kan det stanna tycker jag.  

• chabar
    lillzan skrev 2012-06-20 18:10:45 följande:
    Själv kollar jag smhi, yr.no och klart.se och har gjort så sen 14 dagar innan. haha kan säga att tills nu har det ändrats till olika väder varje dag. men just nu verkar alla visa sol och vita moln med inget regn. 
    Hahaha, jag tittade på klart.se och här verkade det bli 15 grader och regn! Så mycket sämre kan det ju inte bli än kallt och regnigt, nåja. Nu vet man ju det. Med lite tur så kanske det är uppehåll en del av tiden i vart fall :P
  • aniara

Haha, klart.se har ett moln med en blixt (dvs åska) för vår ort 30 juni. Spännande :P

• Styrka
    sossej skrev 2012-06-19 20:02:22 följande:
    kan nu med lättnad meddela att de ringde från affären jag ska köpa klänning av och sa att de fått in klänningen! känns som en riktigt stor sten har lyfts från mina axlar!!
    Härligt!! Passade den??
  • Styrka

Själv var jag hos sömmerskan med klänningen idag för att se om man kunde flytta isår axelbanden lite, men de ville ha 500kr för att flytta dem 2 cm, och det känns oms lite onödigt. Det är ju ingen annan än jag som kommer störa sig på axelbanden, och sån perfektionist är jag inte. Glad

Och jag hittade en väska!! Skrattande I en liten källarlokal, snubben hade den bakom disken, så när jag sa att jag var ute efter en vit eller silvrig väska drog han fram den och sa att den var lite defekt, som jag gillade den kunde jag får den för en hundralapp! Jag vet inte vad det var för defekt, jag hittade då inget, men den är liiite smutsig i ett hörn i fodret, det kanske var det? Den är vit med strasslock, mjuk och lagom stor. Ska bara silversprayfärga lite så kommer den nog bli perfekt! Postar bild imorgon när jag köpt färg!

och, och!! när vi kom hem låg en avi från posten i brevlådan, SAMBONS KOSTYM HAR KOMMIT!!! Skrattande Så imorgon får vi veta om kostymen passar! Åååh, hoppas, hoppas, håll tummarna för oss nu tjejer! Om den inte passar gråter jag blod, för det har visat sig ont om vita kostymer i handeln, i alla fall i sambons storlek.

• sossej
    Styrka skrev 2012-06-20 20:27:26 följande:
    Härligt!! Passade den??
    vet inte än, ska åka och prova den imorgon och så får vi hålla tummarna för att det är rätt klänning och att den går på!

på tal om väder så har jag beställt regn(gärna rätt hårt) kvällen innan eller under natten så kan ju vara dem ni ser på väderrapporten :P
    vill ha bort all pollen så min M2B slipper se ut som en uppsvälld ballong under dagen D, så jag hoppas att ni kan förlåta mig för det ;)
  • Styrka
    chabar skrev 2012-06-19 20:52:05 följande:
    Vilket word har du? På mitt Word 2007 så går du in på Sidlayout -> Orientering -> Liggande. På samma menyer hittar du ju spalterna, så hittar du till dom så borde du vara nära.

Jag har gjort mitt vigselprogram klart, men festprogrammet och dess färdigställande är delegerat till M2B.
    För enkelhetens skull så valde vi att göra stående A4 med två spalter, varje spalt är en sida. Gick ju fint, tills man skulle börja räkna ut vilken spalt som är vilken sida, deras ordning och hur man ska skriva ut det på en skrivare som bara kan skriva ut enkelsidigt.. Nåja, tur att det finns mallar. Fick nog ihop det någorlunda, återstår väl att se när det är utskriftsdags s.a.s...
    Jag hittade hur man gjorde (tänkasig, man kan faktiskt ha nytta av hjälpavsnittet i word!) men jag hade word 2000 så det var inte samma tillvägagångssätt som word 2007 tyvärr.
    Men det visade sig att om jag lägger dokumentet ner så blir spalterna åt fel håll. Så jag behåller det upprättstående och delar in det i en tabell med fyra rutor, det blir ungefär samma resultat. Undrar bara hur fan det blir när man sen ska skriva ut det och lista ut vilken ordning alla fält kommer i.. .gaaah!
    Får nog parkera hemma hos en kompis med skrivare och experimentera med avstånd och placering av textrutor.
    Men men, först och främst; MIDSOMMAR! Vad Lillzan ska göra, det vet vi nog (LYCKA TIIIIILL, BRUDEEEEN!!!!)  Skrattande men ni andra? kan ni lägga undan bröllopsplanerna en stund och njuta av den finaste svenska högtiden? Vi ska fira ute på öarna i skärgården hos en kompis som bor på hönö, och om det inte regnar småspik tänkte jag mig nog årets första dopp! Glad Grilla och jordgubbar och ja, det vanliga! Ska bli huuur mysigt som helst!

Idag står fix av handväska på schemat, ordna a-kassepapper och arbetsgivarintyg, hämta sambons kostym på posten och handla inför midsommar på schemat. Fullt upp med andra ord! Glad Postar bilder på handväska och kostym ikväll! Skrattande
    (Så vad gör jag här inne?? Flört)
  • Nikkita
    Styrka skrev 2012-06-21 09:14:10 följande:
    Men men, först och främst; MIDSOMMAR! Vad Lillzan ska göra, det vet vi nog (LYCKA TIIIIILL, BRUDEEEEN!!!!)  Skrattande men ni andra? kan ni lägga undan bröllopsplanerna en stund och njuta av den finaste svenska högtiden? Vi ska fira ute på öarna i skärgården hos en kompis som bor på hönö, och om det inte regnar småspik tänkte jag mig nog årets första dopp! Glad Grilla och jordgubbar och ja, det vanliga! Ska bli huuur mysigt som helst!

Postar bilder på handväska och kostym ikväll! Skrattande
    Midsommar firas hos min pappa ute i deras hus med resten av familjen & goda vänner Solig Hoppas på fint väder så vi kan sitta ute & äta (iaf i uterummet) Glad

Åh ja, vill se bilderna!!! Glöm inte att posta dem ikväll Flört Såå spännade att se om kostymen passar utan några ändringar. Håller tummarna!!!
  • Nikkita
    lillzan skrev 2012-06-20 18:10:45 följande:
    Själv kollar jag smhi, yr.no och klart.se och har gjort så sen 14 dagar innan. haha kan säga att tills nu har det ändrats till olika väder varje dag. men just nu verkar alla visa sol och vita moln med inget regn. Låter bra och så kan det stanna tycker jag.  
    Just nu säger klart.se att det blir 19 grader & sol hos oss den 30:e Glad På smhi.se kan jag bara se kl: 02.00 den 30e & då säger de 15 grader & moln, men det hinner ju ändras fram till 16.00 Flört

Får väl se när det börjar närma sig... Men hoppas på klart.se har rätt Solig Behöver absolut inte vara varmare än så!
  • aniara
    Styrka skrev 2012-06-21 09:14:10 följande:

Idag står fix av handväska på schemat, ordna a-kassepapper och arbetsgivarintyg, hämta sambons kostym på posten och handla inför midsommar på schemat. Fullt upp med andra ord! Glad Postar bilder på handväska och kostym ikväll! Skrattande
    Jag och sambon tar med hans föräldrar upp till mina föräldrars sommarstuga för ett lugnt midsommarfirande. Sen ryktas det om att det kan vara en överraskning på gång på midsommardagen så då måste vi åka så att vi är hemma innan 11...

Idag har jag hittills gjort en ekonomisk sammanställning av kostnaderna för vår fest, för att kunna visa våra föräldrar. Jag har också ringt och pratat med kyrkvaktmästaren, så nu vet vi att våra gäster får kasta både ris och blomblad på oss om de vill och vi behöver inte städa, samt att vi kan bekanta oss med kyrkan på fredagkvällen för den är öppen till kl 18. Jag ska försöka få tag på prästen efter lunch och spika psalmer samt höra hur vi gör med vigselhäften. Sambon ska lämna in sin kostym på kemtvätt. Efter jobbet ska jag till sömmerskan och prova klänningen en tredje gång. Den borde vara i princip klar nu.
Svar på tråden 2012-06-30? I need you!