• Lilique

2012-06-30? I need you!

Här sitter jag i ett hav av bröllopsmagasin, med kramp i fingrarna efter att ha surfat på otaliga bröllopssidor och nertyngd av en gigantisk samling mappar med inspirationsbilder.

Jag har en inte allt för engagerad M2B, men det gör inget för han är söt ändå. Lite åsikter har jag iallafall kunnat mjölka ur honom, men då typ: "Men snäääälla, säg iallafall en färg du gillar?" "Röd". (Och så spikades färgtemat)

Trodde att min egotrippade lilla tärna var eld och lågor över att få hjälpa till med planeringen, men faktum är att hon bara bryr sig om att få stå där framme och se vacker ut och på alla mina problem svarar hon "Äh, det löser sig", helt oberoende av vilket ämne vi pratar om. Har dock ingen att byta ut henne mot, så hon får stå där och se vacker ut och säga att allt löser sig. 

Jag behöver dig nu! En brud med samma dag att se fram emot. Någon att bolla idéer med, inspirera/s av och  skratta, gråta, klaga och fira med när vi överkommer våra många hinder på väg till altaret i ungefär samma fas. Du behöver helst inte vara mångmiljonär, för då känns det nog som om jag gifter mig i en skolåda. En begagnad och tomatfläckad sådan som legat utanför Lidl ett par veckor. Och så kan vi ju inte ha det.

Jag är inte så farlig och inte bits jag heller. Mina största brister är att jag förväntar mig perfektion av mig själv, att jag har dålig humor och att jag inte anser att soppa är middagsmat. Förmodligen överkomligt.

Finns du? (:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-09 09:43
    ~ En lista över oss vackra brudar ~

123ost:
    30/6 2012 - Luleå - Övertorneå - Vitt, silver och rosa - ca 35 000 kr

Liley:
    30/6 2012 - Stockholm - Östermalm (alt. 7/7 Nice, Frankrike) - ej bestämt - ca 35 000 kr

aniara:
    30/6 2012 - Stockholm - Omberg - troligtvis inget färgtema - 100 000 kr

MsChevy:
    28/7 2012 - Köping - Alvastra/Ödeshög - 50-tal/rockabillytema - 50 000 kr

Äntligen blivande:
    30/6 2012 - Sävsjö-Norra Ljunga- Vitt, silver salviagrönt- ca 35-40 000 kr

Rebekka 2012:
    30/6 2012 - Malmö - Heleneholm slott - Lila/vitt/grönt - 75-100 000 kr

imdelicate:
    30/6 2012 - Dublin - Uppsala - Morklila och nagon mer farg - 150 000 kr

annapanna88:
    30/6 2012 - Växjö - Sikhall(Vänersborg) - Vitt/ljusgrönt/guld - 35-40 000 kr

Hardaei:
    11/8 2012 - Sundsvall- Odd Fellow- Rött/grönt/vitt samt lite Guld- 100 000-150 000 kr

souna616:
    30/6 2012 - Stockholm - Hågelbyhus -Gul, tangerine, vitt samt lite grön - 60 000 kr

Styrka:
    7/7 2012 - Hisingen, Göteborg - Vitt & silver - ca 40 000 kr

Lilique:
    30/6 2012 - Karlskrona - Rött, vitt & silver/svart - ca 40 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-16 08:05
    AnnaKari
    30/6 2012 - Öregrund - Olivgrönt, gammelrosa, brunt - 50 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-14 10:04
    karrott:
    30/6 2012 - Stockholm - Sollentuna - Mörklila, silver, vitt - 100 000 kr

Allmylove:
    30/6 2012 - Malmö - Svart, vitt & cerise - Rockigt & otraditionellt - ca 60-80 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-15 20:10
    lillzan:
    22/6 2012 - Eskilstuna - Eskilstuna stadshus - lila, vitt och grönt - 65 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-20 10:32
    lamickis
    30/6 2012 - Stockholm - Österhaninge k:a - Rosa, vitt & grått - ca 50 000 kr

sagoprinsessa
    30/6 2012 - Örebro - Eskilstuna, Öja k:a - Sagotema - 75 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-21 07:49
    Hairspraymaniac
    30/6 2012 - Hjo - Norra Fågelås k:a - Rött & vitt - ca 40 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-29 11:10
    sandraochdaniel
    30/6 2012 - Västerås - Barbarö k:a - Lila & äppelgrönt - ca 75-80 000 kr

• Svar på tråden 2012-06-30? I need you!
  • MsChevy
    SkålVill önska er tjejer en alldeles underbar bröllopsdag o ser fram emot att få höra om era underbara dagar o massor med bilder! 

Hjärtakram på er tjejer Hjärta
  • georgialee
    aniara skrev 2012-06-28 18:53:12 följande:

Åh, stackars din blivande Styrka! Hoppas han återhämtar sig snabbt, och vad skönt ändå att ni inte gifter er denna veckan!

Angående att ha saker kvar att göra så kan jag bara rekommendera att försöka beta av allt så fort som möjligt även om det är en del trista saker. Så kanske ni får det lite lugnt och kan slappna av sista dagen. Vi sitter nu, två dagar innan bröllopet och en dag innan vi åker ner, och har inte en lugn stund. Det är festhäften, vigselhäften, dansmusik, den förb*nnade valsen, hämta kläder på kemtvätt och uthyrningen. Det ska tvättas, städas (vi vill komma hem till ren lägenhet), packas, skrivas att-göra-listor. Avstämningar med präst, kyrkvaktmästare, restaurang etc. Pompoms i silkespapper ska tillverkas. Kylskåpet ska tömmas på färskvaror. Försöka få med oengagerad tärna och marskalk i stämningen. Det känns lite som att vi går miste om den här tiden innan för att vi stressar så mycket.

Detta tipsar jag verkligen också om - vi är färdiga med allt förutom festlokalen som vi ska börja duka om 3 1/2 timme. Satsa på att beta av så mycket ni kan i början av den sista veckan, de senaste dagarna har jag kunnat sola, fixat naglar och ögonbryn och igår hade vi en romantisk middag på en uteservering och drack två öl var och när vi kom hem hade vi inget mer att göra(så skönt!) Försök att beta av det som går så fort som möjligt så ni kan njuta av varandra och den sista pirriga tiden:)
  • Nikkita
    Styrka: Hoppas att han blir bra snabbt nu med antibiotikan, så ni kan komma ikapp med planeringen igen!!! 
    MsChevy skrev 2012-06-29 03:36:36 följande:
    SkålVill önska er tjejer en alldeles underbar bröllopsdag o ser fram emot att få höra om era underbara dagar o massor med bilder! 

Hjärtakram på er tjejer Hjärta
    Kan bara höja glaset jag med Skål & önska alla en fantastisk bröllopsdag {#emotions_dlg.flower} Håller tummarna för att alla får fint väder. 
    Har kollat & vi får förhoppningsvis 20 grader & sol/moln Solig Kan inte bli bättre. 

Idag fixar vi det sista.... Toalettkorgen ska köpas, floristen ska ha betalt, till slottet & lämna kläder / placerings sakerna, skriva namn placeringskorten & vika festhäften!!!

Det får bli sista uppdateringen innan jag är GIFT Skrattande Får se när jag tittar in nästa gång för att ge en uppdatering om hur dagen gick! 

• Mandis

Nu var det längesen jag var här, jobb och bröllopsplanering har tagit över mitt liv helt och hållet senaste veckorna! Jag ville bara önska alla härliga brudar ett stort lycka till, imorgon gifter vi oss äntligen =) =) =)!!!

• Nikkita

Haha kan inte hålla mig borta Skrattande Är klar för kvällen med alla sista bestyr! Nu ska jag ha en lugnt kväll. 
    Har fått gjort allt som skulle göras & vi ligger helt rätt enligt planerna. Känns skönt att ha en lugn kväll nu & förhoppningsvis får jag sova hela natten utan att komma på något jag glömt Flört 
    Är så spänd på morgondagen, men någon nervositet känner jag inte av än så länge!

• liley

Har ej varit inne på evigheter här och skrivit, men lycka till imorgon!!! Vi gifter oss i Danmark och håller trädgårdsfest efter kyrkan. håller tummarna för fint väder...

• annapanna88

Av någon outgrundlig anledning kan jag sitta här, kvällen innan bröllopet, med en kopp te och en vaniljbulle och bara ta det lugnt! Är inte ens nervös ännu. Fixat klart det sista i lokalen som kan göras i förväg, imorgon ska lite blommor ut på borden bara men det har jag delegerat vidare.
    Jag har lyckats få håret tvättat, naglarna målade och ögonbrynen plockade. Det sista vi ska göra ikväll är att packa en väska som vi ska ha med till hotellet, annars är vi klara för kvällen.

Det enda som gav lite panik idag var blommorna. En vän till mig har bundit buketten så vi hade bara beställt lösa snittblommor på blomsterlandet. När vi var där för att hämta dem visade det sig att de hade skrivit 29/7 istället för 29/6... så de hade inga blommor hemma till mig!! Men vi botaniserade i deras blomkyl och lyckades hitta blommor i samma färgskala och med samma känsla så jag blev helt nöjd. Fick riktigt bra rabatt som plåster på såren så jag har totalt betalat 230:- för brudbukett, corsage och bordsdekorationer :D Mina vänner som var med och personalen på blomsterlandet såg ut som om de väntade sig ett smärre utbrott eller en gråtattack men jag kände mig helt lugn... var har mina bröllopsnerver tagit vägen??

Nu tjejer (och era blivande förstås) är det inte många timmar kvar!! Jag önskar er alla lycka till och hoppas att ni får en underbar dag imorgon!! Ser med spänning fram emot att läsa berättelser och se bilder på er alla!!

• sossej

önskar er alla en otrolig dag idag! själv så sitter jag här i herrgårdssviten och kan inte sova, gick att sova fram till ca kl 3 sen verkar det inte kunna bli mera sömn.
    sitter här och väntar på att kl ska bli 6.30 "så jag får gå upp" och börja dagen.
    just nu är det uppehåll här utanför karlstad så håller tummarna för att det håller sig så!
    som sagt, hoppas ni andra får en underbar dag och att vädergudarna är med oss alla idag! Hjärta

• Nikkita

Sitter just nu & väntar på att frisören ska komma! Lugn & harmonisk för att jag vet att IDAG blir jag FRU Solig Strålande solsken & det åskade inatt så luften är ren & fräsh... Kan inte bli bättre! Nu ska bara resten av dagen gå lika smidigt Hjärta 

Lycka till idag!!! 

Svar på tråden 2012-06-30? I need you!