• Lilique

2012-06-30? I need you!

Här sitter jag i ett hav av bröllopsmagasin, med kramp i fingrarna efter att ha surfat på otaliga bröllopssidor och nertyngd av en gigantisk samling mappar med inspirationsbilder.

Jag har en inte allt för engagerad M2B, men det gör inget för han är söt ändå. Lite åsikter har jag iallafall kunnat mjölka ur honom, men då typ: "Men snäääälla, säg iallafall en färg du gillar?" "Röd". (Och så spikades färgtemat)

Trodde att min egotrippade lilla tärna var eld och lågor över att få hjälpa till med planeringen, men faktum är att hon bara bryr sig om att få stå där framme och se vacker ut och på alla mina problem svarar hon "Äh, det löser sig", helt oberoende av vilket ämne vi pratar om. Har dock ingen att byta ut henne mot, så hon får stå där och se vacker ut och säga att allt löser sig. 

Jag behöver dig nu! En brud med samma dag att se fram emot. Någon att bolla idéer med, inspirera/s av och  skratta, gråta, klaga och fira med när vi överkommer våra många hinder på väg till altaret i ungefär samma fas. Du behöver helst inte vara mångmiljonär, för då känns det nog som om jag gifter mig i en skolåda. En begagnad och tomatfläckad sådan som legat utanför Lidl ett par veckor. Och så kan vi ju inte ha det.

Jag är inte så farlig och inte bits jag heller. Mina största brister är att jag förväntar mig perfektion av mig själv, att jag har dålig humor och att jag inte anser att soppa är middagsmat. Förmodligen överkomligt.

Finns du? (:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-09 09:43
    ~ En lista över oss vackra brudar ~

123ost:
    30/6 2012 - Luleå - Övertorneå - Vitt, silver och rosa - ca 35 000 kr

Liley:
    30/6 2012 - Stockholm - Östermalm (alt. 7/7 Nice, Frankrike) - ej bestämt - ca 35 000 kr

aniara:
    30/6 2012 - Stockholm - Omberg - troligtvis inget färgtema - 100 000 kr

MsChevy:
    28/7 2012 - Köping - Alvastra/Ödeshög - 50-tal/rockabillytema - 50 000 kr

Äntligen blivande:
    30/6 2012 - Sävsjö-Norra Ljunga- Vitt, silver salviagrönt- ca 35-40 000 kr

Rebekka 2012:
    30/6 2012 - Malmö - Heleneholm slott - Lila/vitt/grönt - 75-100 000 kr

imdelicate:
    30/6 2012 - Dublin - Uppsala - Morklila och nagon mer farg - 150 000 kr

annapanna88:
    30/6 2012 - Växjö - Sikhall(Vänersborg) - Vitt/ljusgrönt/guld - 35-40 000 kr

Hardaei:
    11/8 2012 - Sundsvall- Odd Fellow- Rött/grönt/vitt samt lite Guld- 100 000-150 000 kr

souna616:
    30/6 2012 - Stockholm - Hågelbyhus -Gul, tangerine, vitt samt lite grön - 60 000 kr

Styrka:
    7/7 2012 - Hisingen, Göteborg - Vitt & silver - ca 40 000 kr

Lilique:
    30/6 2012 - Karlskrona - Rött, vitt & silver/svart - ca 40 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-16 08:05
    AnnaKari
    30/6 2012 - Öregrund - Olivgrönt, gammelrosa, brunt - 50 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-14 10:04
    karrott:
    30/6 2012 - Stockholm - Sollentuna - Mörklila, silver, vitt - 100 000 kr

Allmylove:
    30/6 2012 - Malmö - Svart, vitt & cerise - Rockigt & otraditionellt - ca 60-80 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-15 20:10
    lillzan:
    22/6 2012 - Eskilstuna - Eskilstuna stadshus - lila, vitt och grönt - 65 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-20 10:32
    lamickis
    30/6 2012 - Stockholm - Österhaninge k:a - Rosa, vitt & grått - ca 50 000 kr

sagoprinsessa
    30/6 2012 - Örebro - Eskilstuna, Öja k:a - Sagotema - 75 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-21 07:49
    Hairspraymaniac
    30/6 2012 - Hjo - Norra Fågelås k:a - Rött & vitt - ca 40 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-29 11:10
    sandraochdaniel
    30/6 2012 - Västerås - Barbarö k:a - Lila & äppelgrönt - ca 75-80 000 kr

• Svar på tråden 2012-06-30? I need you!
  • sandraochdaniel

Grattis Lilique!!! Skrattande Vad roligt för er!!! Är det första barnet?

Hursom så har ni något fantastiskt framför er!! Solig 

• Lilique

Tack så mycket hörrni! :) Jaa, det är första. Hoppas verkligen att det lilla fröet bestämmer sig för att stanna kvar :D

• Styrka

Hur går det för er allihopa i bröllopsplanerna  nu då? när det börjar verkligen dra ihop sig? Vad är era akilleshälar, vad har ni kvar att fixa?

Vi har fortf ingen transport fr vigselplats t festlokal o från festlokal t hotell, men vi har några kontakter på lut, så det känns som det kommer fixa sig.
    Dessutom blir jag ledig tre veckor innan bröllopet så fest och vigselprogram hinner vi lösa då. Komplettera musiklistor oxå. Och bordsplacering.
    Sambons kostym är måttbeställd och påväg, ringarna kommer hinna graveras, ingen fara.
    Vi har hittat en tvärflöjtist, hurra!
    Det stora projektet just nu är serveringspersonal, hittills har vi hittat två, och har ytterligare två på gång, så vi kommer behöva minst två till.
    Det känns som att det som behöver fixas kommer att lösa sig. Vi har börjat öva på dansen, och har fyra veckor på oss att finputsa movesen. Men gästerna överser nog om det är nåt som inte är perfekt!

Är det normala punkter att ha kvar såhär en månad innan? Vilka punkter har ni kvar?

• Nikkita
    Styrka skrev 2012-06-05 20:31:12 följande:
    Hur går det för er allihopa i bröllopsplanerna  nu då? när det börjar verkligen dra ihop sig? Vad är era akilleshälar, vad har ni kvar att fixa?
    Vi har några saker kvar att fixa, dock är det mesta på G, så det känns lugnt. 

Provuppsättning sker på fredag
    Provsminkning (sista) sker på söndag
    Valsen övar vi på & ska bara finslipa den så att vi inte tabbar oss allt för mycket (inte så det syns iaf) Flört 
    Ska boka klippning till tosdagen innan vi gifter oss
    Vi ska boka hotell till långväga gäster
    Köpa kostymen till min blivande
    Gå igenom de sista detaljerna med slottet
    Hämtar klänningen den 14e, uppsydd & klar Solig
    Gå in skorna så att jag vet att de fungerar att ha hela dagen/kvällen (har ju äntligen hittat de perfekta skorna)
    Ska skriva ut & binda ihop festhäftet, men det är färdigt. Så ingen panik där heller 
    Skriva namnen på placeringskorten
    Ska köpa en gästbok

tror att det är allt vi har kvar Glad kanske har glömmt någon detalj, men som sagt det mesta på G så jag är lugn!!

• Nikkita

Just det...

Måste fixa sakerna vi ska ha i toalettkorgen oxå & hitta en lämplig korg Flört 

• Styrka

oj, har ni inte bokat hotell än? jag hade varit rädd att det skulle bli fullbokat eller svårt att hitta rum till alla...
    och ni är färdiga med festhäftet, placeringskort och gästbok hade jag oxå förbisett. Bra, då blev jag påminnd om det! Tackar!

• Nikkita

Haha ja vi är väl extrema optimister Flört Men vi har inte alls många som ska bo på hotell. Det blir 4 dubbelrum så jag hoppas att det är lugnt.  

• Nikkita

Just det, så fort jag får mina bilder från secret-box fotograferingen måste jag fixa en snygg "förpackning" att ge till min blivande oxå Glad Är såå spänd på hur bilderna blev... Måste vänta på dem 1-2 veckorTungan ute Hur ska jag överleva Flört

• Styrka

Woo-hooo!! Loggade precis in på min DHgate-sida, och sambons kostym blev shippad idag!! Så nu är det bara  10-15 dagars postgång, sen är den här!! Håll tummarna för oss nu, att den passar!

(och just deja, väst och slips måste inhandlas oxå. och skjorta.)
    (och underkläder till både mig o sambon)

Svar på tråden 2012-06-30? I need you!