• Lilique

2012-06-30? I need you!

Här sitter jag i ett hav av bröllopsmagasin, med kramp i fingrarna efter att ha surfat på otaliga bröllopssidor och nertyngd av en gigantisk samling mappar med inspirationsbilder.

Jag har en inte allt för engagerad M2B, men det gör inget för han är söt ändå. Lite åsikter har jag iallafall kunnat mjölka ur honom, men då typ: "Men snäääälla, säg iallafall en färg du gillar?" "Röd". (Och så spikades färgtemat)

Trodde att min egotrippade lilla tärna var eld och lågor över att få hjälpa till med planeringen, men faktum är att hon bara bryr sig om att få stå där framme och se vacker ut och på alla mina problem svarar hon "Äh, det löser sig", helt oberoende av vilket ämne vi pratar om. Har dock ingen att byta ut henne mot, så hon får stå där och se vacker ut och säga att allt löser sig. 

Jag behöver dig nu! En brud med samma dag att se fram emot. Någon att bolla idéer med, inspirera/s av och  skratta, gråta, klaga och fira med när vi överkommer våra många hinder på väg till altaret i ungefär samma fas. Du behöver helst inte vara mångmiljonär, för då känns det nog som om jag gifter mig i en skolåda. En begagnad och tomatfläckad sådan som legat utanför Lidl ett par veckor. Och så kan vi ju inte ha det.

Jag är inte så farlig och inte bits jag heller. Mina största brister är att jag förväntar mig perfektion av mig själv, att jag har dålig humor och att jag inte anser att soppa är middagsmat. Förmodligen överkomligt.

Finns du? (:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-09 09:43
    ~ En lista över oss vackra brudar ~

123ost:
    30/6 2012 - Luleå - Övertorneå - Vitt, silver och rosa - ca 35 000 kr

Liley:
    30/6 2012 - Stockholm - Östermalm (alt. 7/7 Nice, Frankrike) - ej bestämt - ca 35 000 kr

aniara:
    30/6 2012 - Stockholm - Omberg - troligtvis inget färgtema - 100 000 kr

MsChevy:
    28/7 2012 - Köping - Alvastra/Ödeshög - 50-tal/rockabillytema - 50 000 kr

Äntligen blivande:
    30/6 2012 - Sävsjö-Norra Ljunga- Vitt, silver salviagrönt- ca 35-40 000 kr

Rebekka 2012:
    30/6 2012 - Malmö - Heleneholm slott - Lila/vitt/grönt - 75-100 000 kr

imdelicate:
    30/6 2012 - Dublin - Uppsala - Morklila och nagon mer farg - 150 000 kr

annapanna88:
    30/6 2012 - Växjö - Sikhall(Vänersborg) - Vitt/ljusgrönt/guld - 35-40 000 kr

Hardaei:
    11/8 2012 - Sundsvall- Odd Fellow- Rött/grönt/vitt samt lite Guld- 100 000-150 000 kr

souna616:
    30/6 2012 - Stockholm - Hågelbyhus -Gul, tangerine, vitt samt lite grön - 60 000 kr

Styrka:
    7/7 2012 - Hisingen, Göteborg - Vitt & silver - ca 40 000 kr

Lilique:
    30/6 2012 - Karlskrona - Rött, vitt & silver/svart - ca 40 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-16 08:05
    AnnaKari
    30/6 2012 - Öregrund - Olivgrönt, gammelrosa, brunt - 50 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-14 10:04
    karrott:
    30/6 2012 - Stockholm - Sollentuna - Mörklila, silver, vitt - 100 000 kr

Allmylove:
    30/6 2012 - Malmö - Svart, vitt & cerise - Rockigt & otraditionellt - ca 60-80 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-15 20:10
    lillzan:
    22/6 2012 - Eskilstuna - Eskilstuna stadshus - lila, vitt och grönt - 65 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-20 10:32
    lamickis
    30/6 2012 - Stockholm - Österhaninge k:a - Rosa, vitt & grått - ca 50 000 kr

sagoprinsessa
    30/6 2012 - Örebro - Eskilstuna, Öja k:a - Sagotema - 75 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-21 07:49
    Hairspraymaniac
    30/6 2012 - Hjo - Norra Fågelås k:a - Rött & vitt - ca 40 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-29 11:10
    sandraochdaniel
    30/6 2012 - Västerås - Barbarö k:a - Lila & äppelgrönt - ca 75-80 000 kr

• Svar på tråden 2012-06-30? I need you!
  • annapanna88

Snören på festprogrammen är en bra idé :) Vi ska stämpla vårt monogram på festhäftets framsida, ni kanske kan ha ett rött hjärta eller nåt?  Hur gör ni med bordplaceringskort, där kanske man kan få in lite rött?
    Dekoration av lokalen i övrigt?

• Lilique

Vi ska också ha vårt monogram på framsidan av häftena, fast ja, det gör sig bäst i svart. På placeringskorten borde man ju kunna ha något rött ja, typ ett hjärta då. Eventuellt köpa in små chokladhjärtan i rött folie att lägga på eller bredvid tallrikarna. Det är ju en pytteliten men likväl synlig färgklick.

• MsChevy
    annapanna88 skrev 2012-05-07 12:35:56 följande:
    Lilique: Jag skulle rösta för vita servetter tror jag... Ni kan inte ha något annat rött då? Om du är osäker på om det blir för lite alltså..

Jag tycker synd om mig själv idag för jag har fått en sån fruktansvärd hosta + ont/tryck i bröstet :(
    Igår var det lite pådrag en stund när damen på sjukvårdsrådgivningen sa att det ev kunde vara en blodpropp i lungan och att jag egentligen borde ringa amulansen!
    Gjorde dock en kompromiss och åkte till jourläkarcentralen, det visade sig att jag var helt frisk... förutom att jag var sjuk då(infektion). Men ingen fara iaf.
    Så nu ligger jag i soffan och är ynklig och önskar mest av allt att någon kunde åka och handla åt mig så jag slapp gå ut och hosta på folk :(
    Så där har ja haft i ca 2½ vecka nu, hosta o fanskap. Men idag blev det riktigt illa. Har hostat så förbannat hela helgen, så jag har så ont i bröstrygg, bröstkorg o mage o det kändes som jag ville lyfta bort revbenen en stund så jag kunde andas ordentligt. Fick andningsvårigheter för minsta lilla plus att armarna inte riktigt lyderGråter
    Jahopp, fick iaf en läkartid. Han lyste ca 3 sek i halsen, lyssnade lite på lungorna o tog en sänka. Nä, jag är frisk, ja, förutom förkylning o kom därifrån med en svindyr hostmedicin. Kan ju fortfarande inte andas ordentligt? 
    Till råga på allt ramlade min son inne på Willys o slog överläppen o en tand rätt ner i golvet. Tanden klarade sig som tur var, men jäklar vilken fläskläpp han har! Han somnade i bilen på väg hem o vaknade när jag bar in honom o han var så arg för det gjorde ont och "det var såååå dumt att ramla juuuu" som han morrade....
    Så vi har oxå installerat oss på soffan o är ynkliga....Fläskläppen o Sir Väs, det är sonen o jag det, enligt min mamma...
  • sossej
    Lilique skrev 2012-05-07 11:46:45 följande:
    Hej sossej, klart du får vara med här nu i slutspurten! :D 

Har ni det mesta klart eller är listan fortfarande lång?
    så kul :D

eftersom vi har hyrt en herrgård med servering, personal och sovplatser så är ju sånt klart. men skulle vilja fixa till lite mera smådetaljer som gör det hela lite mera personligt.

vi ska tex göra ett häfte med bilder och text på alla gäster så att alla kan se vem som hör till vem och så vidare.

alla utom ett sällskap har svarat på inbjudan, men de är från andra bjudingen så de har precis fått sina. så nu kan man ju börja spåna på bordsplacering, vilket inte är helt lätt. eftersom min far inte lever så har vi ett jobbigt hål där bredvid mig tex.

idag beställde vi äntligen min ring! :D  och jag ska på ons och kolla frisyren och om det hinns med så ska jag träffa hästtjejen (vi ska åka häst och vagn) för att diskutera vägen.

har iof inte hittat några skor än, vilket jag ju måste göra!!

är det någon här som har funderat på att göra sina egna praliner eller så egna rispåsar? jag har tänk på om jag ska göra det, men vet inte om jag kommer att klara av det (vi har 80 gäster)
  • Styrka
    Lilique: ett rött band om festhäftena och en liten pralin bredvid tallriken tycker jag låter som en förträfflig idé! Annars en liten rosett kring foten på vinglasen? Eller blir det för puttinuttigt?
    Annapanna och MsChevy: stackare, hoppas ni kryar på er! Inte kul att bli sjuka nu när våren kommer!

sossej: kul att du hittat hit, välkommen! Guud vad underbart med herrgårdsbröllop och häst o vagn, vad avundsjuk jag blir! men om vi hade haft häst så hade min vita klänning inte varit vit så länge, hihi... skönt att slippa organisera så mycket, dekoration tar massa kraft och betydligt mer av budgeten av jag trodde från början... med facit i hand undrar jag om vi inte skulle kört på det färdiga konceptet från Dalagärde kök o bar ändå... jejje, lätt att va efterklok, och vårt bröllop kommer bli supermysigt och personligt i alla fall! *nöjd* Var i landet finns du??  och så klart, bilder, bilder ,bilder! Hur ser klänningen ut? Vilken herrgård? vad ska sin blivande ha på sig? hur länge har ni varit ett par? *nyfiken*
  • Styrka

MINA SKOR HAR KOMMIT!!!    Skrattande   De är perfekta, precis så som jag beställde dem, och de passar PERFEKT!! Som hand i handsken!! Kanske liiite trång vid höger lilltå, men de kommer töja sig om jag går in dem härhemma! Fantastiskt! Jag kommer inte behöva inlägg i hälen för att den inte ska kippa! Underbart!

Lycka är ett paket från Kina... !
  • annapanna88
    Lilique: Jag tror du är inne på rätt spår :)

MsChevy: Usch och fy! Inte är det kul att vara sjuk inte. Och stackars sonen!

Styrka: Åh sån tur att de passade! Och fina var de också :) Visst kan man bli löjligt lycklig över sånna paket i brevlådan :)

Sossej: Välkommen hit! Låter ju som att ni har det mesta under kontroll :)
  • Styrka

Har ni andra börjat fundera över bruddansen...? Ska ni köra en enkel tryckare, skippar ni hela konceptet, eller kör ni överraskningsmomentet och Evolution of dance, eller en klassisk vals? Kanske en fartig bugg? hur tänker ni? och framför allt; har ni börjat öva än?? (paniken börjar infinna sig här, inser att det inte är så många veckor kvar...)

• Styrka

JAG BLEV PRECIS FÄRDIG MED BRÖLLOPSTALET!!!

*glad och stolt*

Det är inte för inte man har MVG i retorik, hehe! Jag är riktigt nöjd!!

• Lilique

Härligt Styrka!! Måste kännas bra att vara nöjd! (: Du får dela med dig av det vid något tillfälle :) Nyfiken ju (A)

Tror att det där med en rosett om vinglasfoten hade passat bra! Bra idé!

När det gäller dans så håller vi på och övar ihjäl oss på att dansa vals. Vi är totalt värdelösa :) Ser lite ut som om ett kylskåp försöker para sig med en sjöko på trehjuling :D Vi hade tänkt dansa tryckade till vår låt först (som är en lugn fin countrylåt, men det blev ett sånt JÄKLA ramaskri i släkten så det får bli en vals. Så... vi valde valsen som de dansar till på julbalen i Harry Potter 4. Höhö.
    Helt förbaskat omöjlig att dansa till men det ska gå!

Svar på tråden 2012-06-30? I need you!