• Lilique

2012-06-30? I need you!

Här sitter jag i ett hav av bröllopsmagasin, med kramp i fingrarna efter att ha surfat på otaliga bröllopssidor och nertyngd av en gigantisk samling mappar med inspirationsbilder.

Jag har en inte allt för engagerad M2B, men det gör inget för han är söt ändå. Lite åsikter har jag iallafall kunnat mjölka ur honom, men då typ: "Men snäääälla, säg iallafall en färg du gillar?" "Röd". (Och så spikades färgtemat)

Trodde att min egotrippade lilla tärna var eld och lågor över att få hjälpa till med planeringen, men faktum är att hon bara bryr sig om att få stå där framme och se vacker ut och på alla mina problem svarar hon "Äh, det löser sig", helt oberoende av vilket ämne vi pratar om. Har dock ingen att byta ut henne mot, så hon får stå där och se vacker ut och säga att allt löser sig. 

Jag behöver dig nu! En brud med samma dag att se fram emot. Någon att bolla idéer med, inspirera/s av och  skratta, gråta, klaga och fira med när vi överkommer våra många hinder på väg till altaret i ungefär samma fas. Du behöver helst inte vara mångmiljonär, för då känns det nog som om jag gifter mig i en skolåda. En begagnad och tomatfläckad sådan som legat utanför Lidl ett par veckor. Och så kan vi ju inte ha det.

Jag är inte så farlig och inte bits jag heller. Mina största brister är att jag förväntar mig perfektion av mig själv, att jag har dålig humor och att jag inte anser att soppa är middagsmat. Förmodligen överkomligt.

Finns du? (:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-09 09:43
    ~ En lista över oss vackra brudar ~

123ost:
    30/6 2012 - Luleå - Övertorneå - Vitt, silver och rosa - ca 35 000 kr

Liley:
    30/6 2012 - Stockholm - Östermalm (alt. 7/7 Nice, Frankrike) - ej bestämt - ca 35 000 kr

aniara:
    30/6 2012 - Stockholm - Omberg - troligtvis inget färgtema - 100 000 kr

MsChevy:
    28/7 2012 - Köping - Alvastra/Ödeshög - 50-tal/rockabillytema - 50 000 kr

Äntligen blivande:
    30/6 2012 - Sävsjö-Norra Ljunga- Vitt, silver salviagrönt- ca 35-40 000 kr

Rebekka 2012:
    30/6 2012 - Malmö - Heleneholm slott - Lila/vitt/grönt - 75-100 000 kr

imdelicate:
    30/6 2012 - Dublin - Uppsala - Morklila och nagon mer farg - 150 000 kr

annapanna88:
    30/6 2012 - Växjö - Sikhall(Vänersborg) - Vitt/ljusgrönt/guld - 35-40 000 kr

Hardaei:
    11/8 2012 - Sundsvall- Odd Fellow- Rött/grönt/vitt samt lite Guld- 100 000-150 000 kr

souna616:
    30/6 2012 - Stockholm - Hågelbyhus -Gul, tangerine, vitt samt lite grön - 60 000 kr

Styrka:
    7/7 2012 - Hisingen, Göteborg - Vitt & silver - ca 40 000 kr

Lilique:
    30/6 2012 - Karlskrona - Rött, vitt & silver/svart - ca 40 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-16 08:05
    AnnaKari
    30/6 2012 - Öregrund - Olivgrönt, gammelrosa, brunt - 50 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-14 10:04
    karrott:
    30/6 2012 - Stockholm - Sollentuna - Mörklila, silver, vitt - 100 000 kr

Allmylove:
    30/6 2012 - Malmö - Svart, vitt & cerise - Rockigt & otraditionellt - ca 60-80 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-15 20:10
    lillzan:
    22/6 2012 - Eskilstuna - Eskilstuna stadshus - lila, vitt och grönt - 65 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-20 10:32
    lamickis
    30/6 2012 - Stockholm - Österhaninge k:a - Rosa, vitt & grått - ca 50 000 kr

sagoprinsessa
    30/6 2012 - Örebro - Eskilstuna, Öja k:a - Sagotema - 75 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-21 07:49
    Hairspraymaniac
    30/6 2012 - Hjo - Norra Fågelås k:a - Rött & vitt - ca 40 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-29 11:10
    sandraochdaniel
    30/6 2012 - Västerås - Barbarö k:a - Lila & äppelgrönt - ca 75-80 000 kr

• Svar på tråden 2012-06-30? I need you!
  • annapanna88
    Styrka: Jag känner igen mig så väl i det där med virrpanna. Än har jag inte lyckats glömma något viktigt men det känns som att det bara är en tidsfråga...
    Förutom att planera bröllop 30:e juni skriver jag också c-uppsats, planerar examensbal den 31:a maj och avslutningen den 1:a juni och ska till att köpa hus :D Nej vaddå vatten över huvudet...?

Igår tog jag iaf ledigt från alla bekymmer och hade helkväll med nåra tjejkompisar. Grillning, förfest och utgång :) Får dock lida för det idag ;)
  • Styrka
    annapanna88 skrev 2012-04-29 14:57:58 följande:
    Styrka: Jag känner igen mig så väl i det där med virrpanna. Än har jag inte lyckats glömma något viktigt men det känns som att det bara är en tidsfråga...
    Förutom att planera bröllop 30:e juni skriver jag också c-uppsats, planerar examensbal den 31:a maj och avslutningen den 1:a juni och ska till att köpa hus :D Nej vaddå vatten över huvudet...?

Igår tog jag iaf ledigt från alla bekymmer och hade helkväll med nåra tjejkompisar. Grillning, förfest och utgång :) Får dock lida för det idag ;)
    Fan vad kul med grillning! Var det premiären? Vi har inte haft årets första grill än, längtar som fan till sommaren... Är lite avundsjuk på alla er som ska till att köpa hus oxå, har major huslängtan, men inser å andra sida att jag nog inte kommer ha varken vilja eller ork eller tid att lägga ned på trädgård och underhåll och renovering och yada yada... iaf intalar jag mig själv det eftersom vi inte har råd med hus  ivilket fall...

En bra kalender och en penna är livsviktigt för mig, skriver ner allting! Eller ja, målet är att skriva ned allting, för jag vet ju att jag glömmer, men tyvärr glömmer jag ibland även att skriva ner, och då... ja, då går det som det går. Jag har en jävla tur att min M2B har så bra minne!
  • aniara

Oh my, nu har vi flyttat. "Vi har ju redan packat det mesta innan visningarna" tyckte vi så vi satsade allt på renoveringen och började packa kartonger först igår kväll. Jag var nära panik, det var sååå mycket att packa! Men nu är flytten klar. Flyttstäd görs av en städfirma imorgon. Nu har jag för första gången på typ två veckor en ledig kväll för mig själv och det firar jag med kex, ost och vin i kvällsssolen på balkongen. Kanske att det finns lite utrymme i hjärnan nästa vecka för bröllopsplanering. Den här veckan har mest varit dimmig och handlat om att ragga klinker och flytthjälp...

• Styrka
    aniara skrev 2012-04-29 19:56:32 följande:
    Oh my, nu har vi flyttat. "Vi har ju redan packat det mesta innan visningarna" tyckte vi så vi satsade allt på renoveringen och började packa kartonger först igår kväll. Jag var nära panik, det var sååå mycket att packa! Men nu är flytten klar. Flyttstäd görs av en städfirma imorgon. Nu har jag för första gången på typ två veckor en ledig kväll för mig själv och det firar jag med kex, ost och vin i kvällsssolen på balkongen. Kanske att det finns lite utrymme i hjärnan nästa vecka för bröllopsplanering. Den här veckan har mest varit dimmig och handlat om att ragga klinker och flytthjälp...
    Grattis till att pärsen är avklarad, njut av vinet! Kul med ny bostad, lite avundsjuk! Förstår att du haft fullt upp, men visst är det skönt när man ser ljuset i tunneln? Nu är det ju bara att packa upp allt i den nya bostaden oxå...
  • aniara

Nja, vi har fortfarande en massa renovering kvar också. Men vi har sagt att vi drar ner på tempot nu när vi har flyttat. Innan slet vi hund för att hinna så långt som möjligt innan flytten. Idag har jag hunnit träna, det var inte igår precis. I vanliga fall tränar jag 6 dagar i veckan.

• MsChevy

Gah...karlar! Igår verkade han överraskad över våra färger vi bestämt! Morr! "Vaddå, svart o cerise? Vi skulle väl ha svart o rött?" 
    Öh, nae...! För de färgerna hade våra kompisar på sitt bröllop o eftersom deras bröllop kom så snabbt på (det där norska tv-programsbröllopet jag pratat om) så fick de låna många av mina idéer, men de funkar för oss oxå i våra tänkta färger, men jag vill inte ha rött o svart. Det skulle ju se ut som vi kopierat deras bröllop.
    Han menar på att det är bara svart o rött som funkar för rockabilly/50-tal, men 50-tal/rockabilly är lika mycket prickar, pasteller, chockrosa o svart. Inne på ÖB höll ja på o få frispel på honom. Jag sa "nej men va bra att vi helt plötsligt inte ska ha svart o cerise, vilken tur att jag inte redan köpt en massa saker i de färgerna o typ baserat all planering på de färgerna då!!!" MORRRRRRRRR
     Jaha, blir att leta fram ännu fler bilder som bevisning....o provduka ska ja oxå göra o fixa detaljer, bara för att "make a stand"...
    .....suck.....

• Lilique
    Styrka, man brukar kunna ringa resebolaget och mot en mindre summa byta namnen på biljetterna - no problemo! (Har gjort det flera gånger för att jag antingen stavat fel och upptäckt det senare eller när någon i resesällskapet backat ur och vi hittat någon annan). [Snigel] <-- Här har du en snigel till din chef.

MsChevy, frispel på Ö&B är helt tillåtet. Märks hur engagerad han varit ;) haha. När någon frågar min sambo något om bröllopet brukar de få svaret "....ööh, frågar du MIG det?". Spelar ingen roll vad det handlar om, han har bara noll koll. Fick ett tokryck på honom häromdagen. Aaaanyways...

KLAGANDE:
    Blir absolut SKOGSTOKIG på svärmor snart. Gaaah %¤"%!"#@!"&%"#-kärring!!!!
    Sambon ska ha svart smoking och silvrig fluga och gördel. Han är så jävla stilig att James Bond kroknar av svartsjuka. Marskalken (hans bror då) ska ha svart kostym istället för han passar inte i smoking, men precis likadan fluga och så, och det såg jättebra ut så det är inga problem.

Vi säger då att om han inte vill köpa en ny kostym (fastän han ändå ska köpa en för student och bal) så har vi en hemma som han kan få och sy in. Den är svindyr, men vi bestämde att han kan få den ändå. Då kommer svärmor....

Först säger hon att nej, här ska inte köpas någon SVART kostym, för det kan man inte ha till lika mycket. Istället ska han ha en grå. Då sätter jag ner foten! Jag säger att nej, de ska redan ha olika sorters kläder på sig så det ska banne mig vara samma färg. Då blir kärringen helt TYPIG! Som någon jävla tonåring och säger att "jaha? Och hur stor del av den svarta kostymen betalar du då? För vi tänker inte köpa TVÅ". Nej? Men för fan, köp inte två då? Vi sa ju att han kan ta den vi har om ni inte vill köpa en ny. Men icke! Hon klipper av den diskussionen för då har ju inte C någon kostym hemma längre. Nej men alltså... vi har TÄNKT på det. Vi VET. Men vi har bestämt så - att om A inte vill köpa ny så FÅR han den ändå.

Men neeej neej neej, går INTE. Vi måååste ge dom pengar så de kan köpa två då för det går baske mig inte att ha samma kostym på både studenten och balen och sedan ett bröllop. Say what? Hennes äldste son fick ju göra så? Han hade samma på student, bal och sedan en tillställning till direkt efter och det gick alldeles utmärkt.

Jag får DAMP på henne och säger att han ska ha SVART kostym på sig och jag ger blanka fan i hur de löser det. Sen går jag från bordet. Går "på toaletten" för att lugna ner mig lite. Hör hur hon sitter och mopsar sig vid bordet. Sambon säger till henne att "mamma, han ska ha svart på sig...." och VIPS så ger hon sig och tänker köpa en svart (fast hon suckar och pustar). Men mig kan hon sitta och vara otrevlig mot och trycka ner bara för att hon kan. Jävla pruttfisk.
  • MsChevy

haha pruttfisk, dina benämningar på diverse otrevliga människor är helt underbara!
    Och bravo!!!!!! Bra att du stod på dig!

Vad säger din blivande om svärmorscirkusen då? Tycker ju att han kunde varit man o klivit in i samtalet tidigare o sagt ifrån, men bra att han iaf sa nåt o inte mjäkade med henne (som tyvärr många gör med sina mödrar).

Det är samma sak med min mamma o datum..tydligen ska ja anpassa alla våra datum efter alla andra släktingars födelsedagar...o eftersom folk typ fyller år hela tiden, så återstår det väl en onsdag i december eller kanske i mörkaste mars...Rynkar på näsan vi var så nöjda med det datum vi hade valt, men då fyller min systerdotter 30 år...sen är det semestrar o då åker folk kanske bort (ja, åk till vårt bröllop då som hålls i en av Sveriges vackraste trakter)...o sen vill man ju inte ha det för tidigt för det kanske är för kallt o i augusti kan ju vädret va lite sisådär oxå...

Crap. Kan vi inte kamma en skraplottsvinst på 25000-50000:- så vi kan gifta oss i år??? 

O jag va in på den lokala väskaffären i lördags o hittade min brudväska. 139:- eller 189:-, kommer inte vilket det var, kollade på så många, men helt överkomligt pris hur eller hur. Hon skulle även få hem fler handskar o skulle prata med sin leverantör om korta vita handskar med lite spets o även såna som bara fäst runt långfingret.

• annapanna88
    Styrka: Det var faktiskt andra grillningen för iår :D Fantastiskt gott!
    Jo kalender är ett måste. Så länge man kommer ihåg att titta i den ;)

aniara:
    Skönt att flytten är över! Längtar tills vi också är där :) Själv tycker jag dock att det värsta är att packa upp igen...
    Har faktiskt lagt ut lite möbler på blocket idag. Kommer inte behöva dom i nya huset och orkar verkligen inte släpa på dom mer... flytten i juni kommer bli min 4:e på 2,5 år!

MsChevy: Håller med Lilique, frispel på ÖB är helt ok! Ibland undrar man ju vad de egentligen tänker på när man pratar med dem... för lyssnar gör de ju uppenbarligen inte! Min fästman brukar dessutom glömma berätta viktiga detaljer för mig... mycket frustrerand kan jag säga!
    Fint med handskar förresten :)

Lilique: Du kanske ska leta upp en snigel till din svärmor också ;) Usch och fy säger jag bara.... om jag hade blivit motarbetad så hade jag nog bara velat ställa in hela alltet! Tur att du är stark och säger ifrån!

• MsChevy

Inte varje dag man blir friad till av typ 10 olika karlar! hehe Tungan ute
    Va på cruising igår o bilen gick sönder så det var ju bara att kavla upp ärmarna o försöka laga den. O i raggarkulturen verkar det som att det finns inget hetare än en tjej som skruvar bil. När jag stod där med händerna nere i motorrummet, runt en läckande bensinpump och olja o bensin upp till armbågarna, (o så fort en tjej står med huven uppe kommer karlarna springande) så sa den ena efter den andra "åh, du är min drömkvinna, en kvinna med olja under naglarna som skruvar bil o som är asläcker, finns det nåt sexigare, gift dig med mig!" haha

Men jag fick en underbar stor röd ros av min älskade M2B som tack för att jag körde och är bäst! hihi 

Svar på tråden 2012-06-30? I need you!