• Lilique

2012-06-30? I need you!

Här sitter jag i ett hav av bröllopsmagasin, med kramp i fingrarna efter att ha surfat på otaliga bröllopssidor och nertyngd av en gigantisk samling mappar med inspirationsbilder.

Jag har en inte allt för engagerad M2B, men det gör inget för han är söt ändå. Lite åsikter har jag iallafall kunnat mjölka ur honom, men då typ: "Men snäääälla, säg iallafall en färg du gillar?" "Röd". (Och så spikades färgtemat)

Trodde att min egotrippade lilla tärna var eld och lågor över att få hjälpa till med planeringen, men faktum är att hon bara bryr sig om att få stå där framme och se vacker ut och på alla mina problem svarar hon "Äh, det löser sig", helt oberoende av vilket ämne vi pratar om. Har dock ingen att byta ut henne mot, så hon får stå där och se vacker ut och säga att allt löser sig. 

Jag behöver dig nu! En brud med samma dag att se fram emot. Någon att bolla idéer med, inspirera/s av och  skratta, gråta, klaga och fira med när vi överkommer våra många hinder på väg till altaret i ungefär samma fas. Du behöver helst inte vara mångmiljonär, för då känns det nog som om jag gifter mig i en skolåda. En begagnad och tomatfläckad sådan som legat utanför Lidl ett par veckor. Och så kan vi ju inte ha det.

Jag är inte så farlig och inte bits jag heller. Mina största brister är att jag förväntar mig perfektion av mig själv, att jag har dålig humor och att jag inte anser att soppa är middagsmat. Förmodligen överkomligt.

Finns du? (:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-09 09:43
    ~ En lista över oss vackra brudar ~

123ost:
    30/6 2012 - Luleå - Övertorneå - Vitt, silver och rosa - ca 35 000 kr

Liley:
    30/6 2012 - Stockholm - Östermalm (alt. 7/7 Nice, Frankrike) - ej bestämt - ca 35 000 kr

aniara:
    30/6 2012 - Stockholm - Omberg - troligtvis inget färgtema - 100 000 kr

MsChevy:
    28/7 2012 - Köping - Alvastra/Ödeshög - 50-tal/rockabillytema - 50 000 kr

Äntligen blivande:
    30/6 2012 - Sävsjö-Norra Ljunga- Vitt, silver salviagrönt- ca 35-40 000 kr

Rebekka 2012:
    30/6 2012 - Malmö - Heleneholm slott - Lila/vitt/grönt - 75-100 000 kr

imdelicate:
    30/6 2012 - Dublin - Uppsala - Morklila och nagon mer farg - 150 000 kr

annapanna88:
    30/6 2012 - Växjö - Sikhall(Vänersborg) - Vitt/ljusgrönt/guld - 35-40 000 kr

Hardaei:
    11/8 2012 - Sundsvall- Odd Fellow- Rött/grönt/vitt samt lite Guld- 100 000-150 000 kr

souna616:
    30/6 2012 - Stockholm - Hågelbyhus -Gul, tangerine, vitt samt lite grön - 60 000 kr

Styrka:
    7/7 2012 - Hisingen, Göteborg - Vitt & silver - ca 40 000 kr

Lilique:
    30/6 2012 - Karlskrona - Rött, vitt & silver/svart - ca 40 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-16 08:05
    AnnaKari
    30/6 2012 - Öregrund - Olivgrönt, gammelrosa, brunt - 50 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-14 10:04
    karrott:
    30/6 2012 - Stockholm - Sollentuna - Mörklila, silver, vitt - 100 000 kr

Allmylove:
    30/6 2012 - Malmö - Svart, vitt & cerise - Rockigt & otraditionellt - ca 60-80 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-15 20:10
    lillzan:
    22/6 2012 - Eskilstuna - Eskilstuna stadshus - lila, vitt och grönt - 65 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-20 10:32
    lamickis
    30/6 2012 - Stockholm - Österhaninge k:a - Rosa, vitt & grått - ca 50 000 kr

sagoprinsessa
    30/6 2012 - Örebro - Eskilstuna, Öja k:a - Sagotema - 75 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-21 07:49
    Hairspraymaniac
    30/6 2012 - Hjo - Norra Fågelås k:a - Rött & vitt - ca 40 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-29 11:10
    sandraochdaniel
    30/6 2012 - Västerås - Barbarö k:a - Lila & äppelgrönt - ca 75-80 000 kr

• Svar på tråden 2012-06-30? I need you!
  • lillzan

Sandraochdaniel - schyssta skor, snygg lila färg. Hopps mina skor dimper ner i nästa vecka.

Nikkita - fina ringar, ska du ha vigselringen som du har nu längst in sen med eller förstår jag fel? sitter och provar mina just nu man måste ju få tjuv ha på sig dom lite innan tycker jag. hehe  

• chabar

Ojojoj! Nu händer det grejjer här på tråden, tyckte det var lugnt ett tad ;) 

MsChevy - Kul med planer på G igen, hur har det ått under de senaste dagarna med att räkna och fundera? 

Lilique -  Synd på såna omständigheter. Men som fröken Chevy sa, vräk ur dig här. Vi håller din rygg och förstår din frustration! Plus att vi återupptagit hela snigel- i- ögat-grejjen för såna där saker ;) Har det lagt sig med frustrationen?

Jag har just beställt favor-boxarna som vi pratat om, nästa steg är gästboken (Slut justnu) och massor av meter med sidenband, en bolero + handväska till mig och en herrans massa annat. Som jag liksom inte riktigt vet hur var och när jag ska grejja, men det borde ju bli relativt snart kan man tycka.. Är det länge kvar nu..? *letar*

63 DAGAR KVAR?! 

YAIKS!!

• Äntligen blivande

Hahaha Chabar!!!

Håller med dig om att det är mkt som ska fixas... Innan har bröllopet varit

så avlägset, men nu är det INTE långt kvar.... Lite PANIK!!

Men det är skönt att läsa era inlägg....

chabar skrev 2012-04-27 21:04:53 följande:
    Ojojoj! Nu händer det grejjer här på tråden, tyckte det var lugnt ett tad ;)

MsChevy - Kul med planer på G igen, hur har det ått under de senaste dagarna med att räkna och fundera?

Lilique - Synd på såna omständigheter. Men som fröken Chevy sa, vräk ur dig här. Vi håller din rygg och förstår din frustration! Plus att vi återupptagit hela snigel- i- ögat-grejjen för såna där saker ;) Har det lagt sig med frustrationen?

Jag har just beställt favor-boxarna som vi pratat om, nästa steg är gästboken (Slut justnu) och massor av meter med sidenband, en bolero + handväska till mig och en herrans massa annat. Som jag liksom inte riktigt vet hur var och när jag ska grejja, men det borde ju bli relativt snart kan man tycka.. Är det länge kvar nu..? *letar*

63 DAGAR KVAR?!

YAIKS!!
  • Nikkita
    lillzan skrev 2012-04-27 20:57:45 följande:
    Nikkita - fina ringar, ska du ha vigselringen som du har nu längst in sen med eller förstår jag fel? sitter och provar mina just nu man måste ju få tjuv ha på sig dom lite innan tycker jag. hehe  
    Tack Solig Ja, jag ska ha vigselringen längst in, tycker helt enkelt att det är snyggast så Glad 
  • Styrka

Hej allihopa! Känns som att jag legat under en sten i skogen ett tag, har knappt haft nån tid över alls. och ändå har jag inte gjort nåt känns det som, bara jobbat, ätit, sovit. :-S

Känner att vi ligger efter med bröllopsplaneringen. Men bröllopsresan är bokat och delbetald! Dessvärre inser vi nu att den är bokad i våra nuvarande namn, så nu vete fan hur vi ska göra med efternamnen vid vigseln... Besök på skattemyndigheten inplanerat på fredag, håll tummarna för oss att detta går att lösa! Vi vill ju ta mammas efternamn vid vigseln, och jag vet inte om jag då måste byta efternamn INNAN vigseln för att brudgummen ska få lov att ta namnet vid vigseln, eller om vi båda kan byta till mina mammas efternamn antingen i samband med vigseln (och namnbytet inte registreras i offentliga svenska register förrän x veckor senare) eller om vi båda kan välja att byta efternamn till min mammas efternamn efter vigseln, när det passar oss. (=när vi kommit hem från bröllopsresan) Nån som är mer insatt? kan ju säga att frågan inte fanns på varken skatteverkets eller RPV's FAQ... :-S

Mina skor är beställda och jag väntar dem vilken dag som helst nu. Har inte hört nåt från Melody shoes sedan jag betalade dem, börjar bli lite nervös...

Tvärflöjtisten som skulle spela vår ingångsmelodi backade ur, så nu måste vi hitta en ny. Tänkte ett besök till Brunnsbo musikklasser (högstadieskola som har musik som specialinriktning) och fråga där, men jag jobbar ju ALLTID när skolan är öppen, och att ta ledigt, nej det går absolut inte an. (Ibland hatar jag min chef - om nån av er vill skicka en snigel åt det hållet ska jag gladeligen bistå med extra slem kostnadsfritt!)

Prästen dissade vår idé om att sjunga psalmerna till en boombox med psalmerna på CD. Varför? Tror nån här inne att det skulle funka? Jag som tyckte det var en så bra idé...

Tvingades dessutom att backa ur en överenskommelse om tjänstebyte; jag skulle hjälpa till med serveringen på Tinzis bröllop den 12 maj, hon skulle städa efter vårt. Insåg först i fredags att GöteborgsVarvet, som jag anmält mig till för första gången i mitt liv som en motivation att träna ordentligt inför bröllopet, är just den 12e maj. Tillfällig härdsmälta på hjärnkontoret, har fullständigt förträngt datumet för varvet. Har nu ångest och ågren över att det är så kort tid kvar. Har ju precis kommit upp i mil-sträckor, och varvet är ju på 2,1 mil... *panik*

Vi missade dessutom provsmakningen av vår huvudrätt, skitpinsamt. Så nu måste jag ringa dem, ett samtal jag drar mig för... men men, bara att bita i det sura äpplet antar jag. Om nån har extra minne på USB som är kompatibelt med min virrpannehjärna är jag mycket tacksam och kan tillomed utlova betalning! Skulle betala MYCKET för en sådan uppfinning...

Jaha, nu har jag gnällt av mig... Tack för möjligheten!

Nu ska jag läsa i kapp mig i tråden!

• MsChevy

Här har det inte hänt så mycket med beräkningar o övertalning eftersom vi båda är vrålförkylda o inte har ork till nåt...
    men vette fan om vi får ihop det ekonomiskt tills i juli...får ta de funderingarna när min hjärna inte är inbäddad i snor....hehe 

• sandraochdaniel
    Styrka skrev 2012-04-28 18:29:33 följande:
    Mina skor är beställda och jag väntar dem vilken dag som helst nu. Har inte hört nåt från Melody shoes sedan jag betalade dem, börjar bli lite nervös...

Jag hörde heller inget från Melody sen jag betalade skorna, sen fick jag bara hem en avisering från posten att jag hade paket att hämta. Jag fick med gele inlägg att ha framme i tån. det gjorde mig lite extra glad  =)
    Håller tummarna för er! 
  • Styrka
    sandraochdaniel skrev 2012-04-29 12:28:08 följande:
    Jag hörde heller inget från Melody sen jag betalade skorna, sen fick jag bara hem en avisering från posten att jag hade paket att hämta. Jag fick med gele inlägg att ha framme i tån. det gjorde mig lite extra glad  =)
    Håller tummarna för er!
    Skönt att höra! Får ha is i magen några dagar till då!

Idag ringde cateringen mig, hon var supergullig och föreslog en specialkomponerad meny till samma pris, så nu blir det precis som vi vill ha det, underbart! Helstekt pampas-entrecôte med potatisgratäng och rostade grönsaker o rödvinsås, mömma! Och sambon får bearnaisesås, för han älskar det, haha! Favvorätten behöver man ju inte provsmaka! Så nu kan vi stryka det från the to-do-list!

Idag ska jag köpa silverballerinas till festen! Gissar att jag inte kommer orka gå i klackar hela kvällen, oavsett hur bekväma de är.
    Dessutom ska jag springa milen, GöteborgsVarvet är om ynka två veckor, hujedamej, hur nu detta ska gå... :-S

68 dagar kvar här, ynka 10 veckor att fixa allt på! Iiiih!
  • Nikkita
    Styrka skrev 2012-04-29 14:02:16 följande:
    Vad säger ni om dessa silverballerinas att byta om till när klackarna blir för mycket för mina fötter framåt kvällen? Vi har ju silver som inofficiellt färgtema...

www.lindex.com/se/dam/accessoarer/skor/669986...
    De är jätte fina! Jag ska nog också ha skor att byta med på samma gång som jag byter klänning på kvällen! Kan ju inte skaka loss på dansgolvet med släpet Flört
Svar på tråden 2012-06-30? I need you!