• Lilique

2012-06-30? I need you!

Här sitter jag i ett hav av bröllopsmagasin, med kramp i fingrarna efter att ha surfat på otaliga bröllopssidor och nertyngd av en gigantisk samling mappar med inspirationsbilder.

Jag har en inte allt för engagerad M2B, men det gör inget för han är söt ändå. Lite åsikter har jag iallafall kunnat mjölka ur honom, men då typ: "Men snäääälla, säg iallafall en färg du gillar?" "Röd". (Och så spikades färgtemat)

Trodde att min egotrippade lilla tärna var eld och lågor över att få hjälpa till med planeringen, men faktum är att hon bara bryr sig om att få stå där framme och se vacker ut och på alla mina problem svarar hon "Äh, det löser sig", helt oberoende av vilket ämne vi pratar om. Har dock ingen att byta ut henne mot, så hon får stå där och se vacker ut och säga att allt löser sig. 

Jag behöver dig nu! En brud med samma dag att se fram emot. Någon att bolla idéer med, inspirera/s av och  skratta, gråta, klaga och fira med när vi överkommer våra många hinder på väg till altaret i ungefär samma fas. Du behöver helst inte vara mångmiljonär, för då känns det nog som om jag gifter mig i en skolåda. En begagnad och tomatfläckad sådan som legat utanför Lidl ett par veckor. Och så kan vi ju inte ha det.

Jag är inte så farlig och inte bits jag heller. Mina största brister är att jag förväntar mig perfektion av mig själv, att jag har dålig humor och att jag inte anser att soppa är middagsmat. Förmodligen överkomligt.

Finns du? (:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-09 09:43
    ~ En lista över oss vackra brudar ~

123ost:
    30/6 2012 - Luleå - Övertorneå - Vitt, silver och rosa - ca 35 000 kr

Liley:
    30/6 2012 - Stockholm - Östermalm (alt. 7/7 Nice, Frankrike) - ej bestämt - ca 35 000 kr

aniara:
    30/6 2012 - Stockholm - Omberg - troligtvis inget färgtema - 100 000 kr

MsChevy:
    28/7 2012 - Köping - Alvastra/Ödeshög - 50-tal/rockabillytema - 50 000 kr

Äntligen blivande:
    30/6 2012 - Sävsjö-Norra Ljunga- Vitt, silver salviagrönt- ca 35-40 000 kr

Rebekka 2012:
    30/6 2012 - Malmö - Heleneholm slott - Lila/vitt/grönt - 75-100 000 kr

imdelicate:
    30/6 2012 - Dublin - Uppsala - Morklila och nagon mer farg - 150 000 kr

annapanna88:
    30/6 2012 - Växjö - Sikhall(Vänersborg) - Vitt/ljusgrönt/guld - 35-40 000 kr

Hardaei:
    11/8 2012 - Sundsvall- Odd Fellow- Rött/grönt/vitt samt lite Guld- 100 000-150 000 kr

souna616:
    30/6 2012 - Stockholm - Hågelbyhus -Gul, tangerine, vitt samt lite grön - 60 000 kr

Styrka:
    7/7 2012 - Hisingen, Göteborg - Vitt & silver - ca 40 000 kr

Lilique:
    30/6 2012 - Karlskrona - Rött, vitt & silver/svart - ca 40 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-16 08:05
    AnnaKari
    30/6 2012 - Öregrund - Olivgrönt, gammelrosa, brunt - 50 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-14 10:04
    karrott:
    30/6 2012 - Stockholm - Sollentuna - Mörklila, silver, vitt - 100 000 kr

Allmylove:
    30/6 2012 - Malmö - Svart, vitt & cerise - Rockigt & otraditionellt - ca 60-80 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-15 20:10
    lillzan:
    22/6 2012 - Eskilstuna - Eskilstuna stadshus - lila, vitt och grönt - 65 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-20 10:32
    lamickis
    30/6 2012 - Stockholm - Österhaninge k:a - Rosa, vitt & grått - ca 50 000 kr

sagoprinsessa
    30/6 2012 - Örebro - Eskilstuna, Öja k:a - Sagotema - 75 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-21 07:49
    Hairspraymaniac
    30/6 2012 - Hjo - Norra Fågelås k:a - Rött & vitt - ca 40 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-29 11:10
    sandraochdaniel
    30/6 2012 - Västerås - Barbarö k:a - Lila & äppelgrönt - ca 75-80 000 kr

• Svar på tråden 2012-06-30? I need you!
  • Styrka
    MsChevy skrev 2012-05-01 11:32:18 följande:
    Inte varje dag man blir friad till av typ 10 olika karlar! hehe Tungan ute
    Va på cruising igår o bilen gick sönder så det var ju bara att kavla upp ärmarna o försöka laga den. O i raggarkulturen verkar det som att det finns inget hetare än en tjej som skruvar bil. När jag stod där med händerna nere i motorrummet, runt en läckande bensinpump och olja o bensin upp till armbågarna, (o så fort en tjej står med huven uppe kommer karlarna springande) så sa den ena efter den andra "åh, du är min drömkvinna, en kvinna med olja under naglarna som skruvar bil o som är asläcker, finns det nåt sexigare, gift dig med mig!" haha

Men jag fick en underbar stor röd ros av min älskade M2B som tack för att jag körde och är bäst! hihi 
    Ah! Underbar historia!! *ler med hela ansiktet*
  • Styrka
    Lilique: du kan ju upplysa din svärmor om att det enda tillfälle då man inte kan ha svart kostym är när man ska åka gocart.   Ni har ju erbjudit er att ge honom en svart kostym att sy in, vill han ändå köpa en grå till studenten (varför kan man undra, de flesta har ju svart kostym på studenten, precis som de flesta tjejer har vit klänning då) så får han väl göra det. Dessutom är det väl inte svärmor som bestämmer vilka kläder hennes i stort sett vuxna son ska ha på sig? Han är ju ändå snart 20 år, inte 13?? Eller missade jag något? 
    Bra att du står på dig!! Fråga varför något som dög till äldsta sonen plötsligt inte duger åt yngsta. Är yngsta värd mer än äldsta kanske?
  • Styrka

Mina skor blev skickade från Hongkong den 26 april förresten!! Jag bör ha dem i slutet av veckan!! Wiiieee!!!
    Lovar bilder och utvärdering så fort de kommer!

• Nikkita

MsChevy: Va underbart med en massa frieri ;) Men blir alltid glad över komplimanger & uppskattning!!!

Styrka: Åh så kul med skor som är på väg :) Håller tummarna för att de passar & ser ut som du vill :)

Mina skor kom för 2a gången igår, men de passade inte heller!!! Så nu har jag smått panik & vet inte vad jag ska göra. Hinner inte vänta på ett 3e par där ifrån. Måste hellst hitta skor innan torsdag nästa vecka. Då ska jag nämligen prova klänningen inför uppläggning...

Någon som har föslag på var jag kan hitta skor. Storlek 35, kilklack på max 9cm med platå, vristband eller rem,ar över foten, hel tå. Vita, lila, beiga, silver...

Gärna liknande denna modellen fast med hel tå

• MsChevy
    Nikkita:  Brandos har en hel del fina kilisar....
     http://www.brandos.se/kilklack/c879/pagesize/99 
    O om du har Skogiganten (finns i Arboga bl a) i närheten så har de de masssssssooooor fina kilklackar.
    din sko: http://www.dinsko.se/Shop-online/Dam/Sandaletter
    http://www.skokanonen.se/kategori/58/2/wedges.html
    Styrka skrev 2012-05-01 14:39:09 följande:
    Lilique: du kan ju upplysa din svärmor om att det enda tillfälle då man inte kan ha svart kostym är när man ska åka gocart.   Ni har ju erbjudit er att ge honom en svart kostym att sy in, vill han ändå köpa en grå till studenten (varför kan man undra, de flesta har ju svart kostym på studenten, precis som de flesta tjejer har vit klänning då) så får han väl göra det. Dessutom är det väl inte svärmor som bestämmer vilka kläder hennes i stort sett vuxna son ska ha på sig? Han är ju ändå snart 20 år, inte 13?? Eller missade jag något? 
    Bra att du står på dig!! Fråga varför något som dög till äldsta sonen plötsligt inte duger åt yngsta. Är yngsta värd mer än äldsta kanske?
    Bra sagt!!!

• annapanna88
    Nikkita: Vilken jäkla otur att få fel storlek två gånger!! Hoppas verkligen du hittar något! Deichmann tycker jag brukar ha snygga skor :) Men du kanske har kollat där redan...

Styrka: Håller tummarna för bättre tur för din del ;)
  • MsChevy
    Nikkita: har inte barnavdelningarna nå fina skor då? Går de med 36.or o en sula kanske?

• annapanna88
    Nikkita: Här var en sida där 35 är den största storleken ;) De hade inte så mycket dock, endast ett par med kilklack. Dock kan man fästa ett ankelband på dom om man vill! http://petiteshoe.se/sma-skor/agatha
  • Styrka
    Nikkita: jag tänkte oxå tipsa om Deichmann! Jag hittade ett par där som jag har som reserver om de från hongkong inte skulle funka! De har ju ett enormt utbud tycker jag, bättre än Din sko och liknande, och bra priser oxå. MsChevy: finns skokanonen på nätet månne?
    Annapanna: Tack, mina egna tummar börjar kännas rätt stumma vid det här laget! Först kinaklänning, sen kinaskor, haha! Plus lite ebay-fynd! Leve internet säger jag bara!
Svar på tråden 2012-06-30? I need you!