• Lilique

2012-06-30? I need you!

Här sitter jag i ett hav av bröllopsmagasin, med kramp i fingrarna efter att ha surfat på otaliga bröllopssidor och nertyngd av en gigantisk samling mappar med inspirationsbilder.

Jag har en inte allt för engagerad M2B, men det gör inget för han är söt ändå. Lite åsikter har jag iallafall kunnat mjölka ur honom, men då typ: "Men snäääälla, säg iallafall en färg du gillar?" "Röd". (Och så spikades färgtemat)

Trodde att min egotrippade lilla tärna var eld och lågor över att få hjälpa till med planeringen, men faktum är att hon bara bryr sig om att få stå där framme och se vacker ut och på alla mina problem svarar hon "Äh, det löser sig", helt oberoende av vilket ämne vi pratar om. Har dock ingen att byta ut henne mot, så hon får stå där och se vacker ut och säga att allt löser sig. 

Jag behöver dig nu! En brud med samma dag att se fram emot. Någon att bolla idéer med, inspirera/s av och  skratta, gråta, klaga och fira med när vi överkommer våra många hinder på väg till altaret i ungefär samma fas. Du behöver helst inte vara mångmiljonär, för då känns det nog som om jag gifter mig i en skolåda. En begagnad och tomatfläckad sådan som legat utanför Lidl ett par veckor. Och så kan vi ju inte ha det.

Jag är inte så farlig och inte bits jag heller. Mina största brister är att jag förväntar mig perfektion av mig själv, att jag har dålig humor och att jag inte anser att soppa är middagsmat. Förmodligen överkomligt.

Finns du? (:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-09 09:43
    ~ En lista över oss vackra brudar ~

123ost:
    30/6 2012 - Luleå - Övertorneå - Vitt, silver och rosa - ca 35 000 kr

Liley:
    30/6 2012 - Stockholm - Östermalm (alt. 7/7 Nice, Frankrike) - ej bestämt - ca 35 000 kr

aniara:
    30/6 2012 - Stockholm - Omberg - troligtvis inget färgtema - 100 000 kr

MsChevy:
    28/7 2012 - Köping - Alvastra/Ödeshög - 50-tal/rockabillytema - 50 000 kr

Äntligen blivande:
    30/6 2012 - Sävsjö-Norra Ljunga- Vitt, silver salviagrönt- ca 35-40 000 kr

Rebekka 2012:
    30/6 2012 - Malmö - Heleneholm slott - Lila/vitt/grönt - 75-100 000 kr

imdelicate:
    30/6 2012 - Dublin - Uppsala - Morklila och nagon mer farg - 150 000 kr

annapanna88:
    30/6 2012 - Växjö - Sikhall(Vänersborg) - Vitt/ljusgrönt/guld - 35-40 000 kr

Hardaei:
    11/8 2012 - Sundsvall- Odd Fellow- Rött/grönt/vitt samt lite Guld- 100 000-150 000 kr

souna616:
    30/6 2012 - Stockholm - Hågelbyhus -Gul, tangerine, vitt samt lite grön - 60 000 kr

Styrka:
    7/7 2012 - Hisingen, Göteborg - Vitt & silver - ca 40 000 kr

Lilique:
    30/6 2012 - Karlskrona - Rött, vitt & silver/svart - ca 40 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-16 08:05
    AnnaKari
    30/6 2012 - Öregrund - Olivgrönt, gammelrosa, brunt - 50 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-14 10:04
    karrott:
    30/6 2012 - Stockholm - Sollentuna - Mörklila, silver, vitt - 100 000 kr

Allmylove:
    30/6 2012 - Malmö - Svart, vitt & cerise - Rockigt & otraditionellt - ca 60-80 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-15 20:10
    lillzan:
    22/6 2012 - Eskilstuna - Eskilstuna stadshus - lila, vitt och grönt - 65 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-20 10:32
    lamickis
    30/6 2012 - Stockholm - Österhaninge k:a - Rosa, vitt & grått - ca 50 000 kr

sagoprinsessa
    30/6 2012 - Örebro - Eskilstuna, Öja k:a - Sagotema - 75 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-21 07:49
    Hairspraymaniac
    30/6 2012 - Hjo - Norra Fågelås k:a - Rött & vitt - ca 40 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-29 11:10
    sandraochdaniel
    30/6 2012 - Västerås - Barbarö k:a - Lila & äppelgrönt - ca 75-80 000 kr

• Svar på tråden 2012-06-30? I need you!
  • annapanna88

Så roligt att hitta en hel tråd med brudar som har samma bröllopsdatum som vi! Här hänger jag också på :) Men lite ångest får man ju när man ser hur mycket alla andra redan har planerat...

• Nikkita
    Styrka skrev 2011-08-24 19:05:21 följande:
    Nu blir jag nyfiken! du kanske redan har visat, men mitt minne är som ett durkslag, fullt av hål...
    Vill du posta en bild? Eller man kanske inte fick fota i butiken? men då kanske det finns en bild på en snarlik klänning som du kan posta?
    Nej fotograferade inte den då, men när jag ska dit igen på onsd nästa vecka ska jag fota, för då har jag ju köpt den & måste få ta en bild Glad ja det blev ju helt annan modell än vad jag trott, men såå snygg!!! Hoppas bara att de kan fixa halterneck snyggt nu.
    annapanna88 skrev 2011-08-24 22:13:44 följande:

Så roligt att hitta en hel tråd med brudar som har samma bröllopsdatum som vi! Här hänger jag också på :) Men lite ångest får man ju när man ser hur mycket alla andra redan har planerat...

Du behöver inte känna ångest över att du inte kommit lika långt som vissa av oss har gjort. Alla har ju olika planer & olika mkt att planera in. Jag trodde verkligen inte att jag skulle hitta & köpa rättklänning redam skulle ju bara titta Flört men när man hittar rätt så gör man! 
    Hur långt har du kommit i dina planer? Har du en lista över vad som ska fixas & när det "måste" vara klart så är det mkt lättare att hålla nerverna i styr Glad Det enda som vi kände att vi var tvungna att ordna ganska tidigt var ju lokalen, men det beror oxå helt på var man ska vara om det är ett populärt ställe osv. 
    Andas & gå igenom vad som ska göras i nästa steg!
  • annapanna88

Rebekka: Vi har bokat lokal för festen... sen har jag en del planerat i mitt huvud men inte så mycket mer som är bestämt :) En lista är nog bra, det får bli nästa projekt! För det mesta är jag optimistisk och tror att allt ska lösa sig, men det är ju svårt att veta när man aldrig har planerat ett bröllop tidigare!

• Lilique

Jag har suttit i månader och bara klänningssurfat lite planlöst. Väntar på att en AMAZING klänning eller två ska dyka upp på skärmen. Det har det ju visserligen gjort, men min kropp är visst inte tillräckligt amazing för att passa i dom haha. Jag har en liten tjockisrumpa (haha) och så gav gud mig onödigt stora lår som jag inte vet vart jag ska göra av. Pytteliten byst på det. Helt omöjligt för mig att hitta klänningar av någon sort.

Måste köra något slags bootcamp för att ens BÖRJA bli av med det, men ärligt talat vet jag inte hur det ska gå till. För det första kan jag inte springa eller ens gå längre sträckor för jag har haft sönder mitt knä för 4-5 år sedan. Och så har jag ett enormt komplex och kan inte visa mig bland folk när jag ska träna och fortfarande ser ut som jag gör - själva gymidén faller liksom där. Slapp till och med skolgympan i ett helt år när skolpsykologen skrivit en lapp. Lamt, men sant.

Då det inte finns plats till träningsmaskiner hemma så sjönk jag för några år sedan så lågt att jag köpte en Abtronic på TV-shop, kan ni tänka er? Men jag måste ju komma i klänningen! Så... är det någon som har några bra förslag??

(Förresten, välkommen hit annapanna88!)

• Nikkita
    annapanna88 skrev 2011-08-24 23:05:50 följande:
    Rebekka: Vi har bokat lokal för festen... sen har jag en del planerat i mitt huvud men inte så mycket mer som är bestämt :) En lista är nog bra, det får bli nästa projekt! För det mesta är jag optimistisk och tror att allt ska lösa sig, men det är ju svårt att veta när man aldrig har planerat ett bröllop tidigare!
    När du surfar runt på nätet eft idéer till bröllopet, kopiera bilder på det du tycker om & gör en mapp där du sätter in dem. Samla alla förslag som du kan tänka dig i en mapp! Då har du lättare för att få en överblick på vad som ser bra ut ihop osv. Det är oxå lättare att visa för din blivande (om han nu är med & planerar) Glad Då kan ni se vad ni båda tycker om & ev vilket tema det lutar mot (man behöver inte alls ha tema om man inte vill). 
    Jag har just nu 7 sidor med bilder & olika fotografers svar från mail mm. Några saker har jag tagit bort allt efter som jag hittat det (lokaler & klänning), men har t.ex. 6 olika bilder på brudbuketter Tungan ute 
    Ja i början var jag oxå helt förvirrad av allt jag läste, trodde inte alls att det skulle vara svvårt att planera, men nu har jag insett vilket jobb det kan vara med bröllop Flört Det kommer att gå jätte bra för er så länge ni andas & tar en sak i taget!!! LYCKA TILL {#emotions_dlg.flower}
  • Nikkita
    Lilique skrev 2011-08-25 08:02:29 följande:
    Då det inte finns plats till träningsmaskiner hemma så sjönk jag för några år sedan så lågt att jag köpte en Abtronic på TV-shop, kan ni tänka er? Men jag måste ju komma i klänningen! Så... är det någon som har några bra förslag??

Vart bor du någonstans? Har ni inte någon liten simhall där du kan åka & simma? (där det inte är mkt folk) Det är ju bra när man har problem med knäna.
    Du kan kanske köra lite kroppövningar hemma som inte kräver maskiner! 
    Armhävningar, sit-ups, yoga, stå på alla 4a & sträcka ut ett ben rakt bak & motsatt arm fram, ligga på mage & lyfta ryggen, ligga på rygg & lyfta benen... Finns en uppsjö olika grejer att göra, så kanske ett tips!
    Gör i så fall upp ett litet program & kör efter varje eller varannan dag så kommer du att märka resultat. Kör du varje dag så ta olika kroppsdelar varannan dag iaf Solig Sen tränar du till musik du gillar så blir det lite roligare oxå Flört
  • Äntligen blivande
    Äntligen blivande skrev 2011-08-24 13:42:44 följande:

Förhoppningsvis kommer våra nya förlovningsringar på fre!! Jag längtar!!

Vi har varit förlovade i 13(!) år och för ca 7 år sedan trollade vår så 2 årige son

bort min "mans" ring... Nu när det ska bli av till sommaren sa vi att vi måste ju ha

ringar... Tror jag sätter min "gamla"ring på hö ringfinger istället... Så på fre (kanske)

blir det nog lite champagne och lite god mat för då förlovar vi oss igen!!

Har nu kontaktat församl för att boka kyrkan, ansvariga för festlokalen, coverband

och trubadurer... Kände när jag bokade kyrka att NU är det på RIKTIGT!!

Blev definitivt på en gång... Ska bli så SÅÄNNANDE!!

Roligt att få följa er oxå med hur det går med ALL planering..

Idag kom dom!! De var jättefina (helt släta...) Kommer nog bli fint med vigselringen som har 9 diamanter:) Imon blir det nog till att fira lite:)
  • MsChevy
    Lilique: jag ska träna på sjukgymnastikens gym, där slipper man känna pressen att man ska se ut som en fotomodell redan innan man kommer dit. Där finns folk i alla former o åldrar, tjocka, smala, korta, långa. Kanske vore en idé?
    Om inte annat funkar det ju o göra ett bra program hemma. Tänk vad en liter mjölk kan göra underverk för snygga armar! Hitta trappor, ut o gå, det finns massa gratisträning där ute!Skrattande 
    aniara skrev 2011-08-24 22:03:02 följande:
    Jag gillar nr 2 bäst (urläcker i ryggen) och sen nr 4 (ungefär vad jag själv är ute efter). Jag är traditionell så jag dissar automatiskt klänningarna som inte är helvita ;)
    Jag vill inte ha en helvit eftersom det är min andra gång...

• Styrka
    Lilique skrev 2011-08-25 08:02:29 följande:
    Jag har suttit i månader och bara klänningssurfat lite planlöst. Väntar på att en AMAZING klänning eller två ska dyka upp på skärmen. Det har det ju visserligen gjort, men min kropp är visst inte tillräckligt amazing för att passa i dom haha. Jag har en liten tjockisrumpa (haha) och så gav gud mig onödigt stora lår som jag inte vet vart jag ska göra av. Pytteliten byst på det. Helt omöjligt för mig att hitta klänningar av någon sort.

Måste köra något slags bootcamp för att ens BÖRJA bli av med det, men ärligt talat vet jag inte hur det ska gå till. För det första kan jag inte springa eller ens gå längre sträckor för jag har haft sönder mitt knä för 4-5 år sedan. Och så har jag ett enormt komplex och kan inte visa mig bland folk när jag ska träna och fortfarande ser ut som jag gör - själva gymidén faller liksom där. Slapp till och med skolgympan i ett helt år när skolpsykologen skrivit en lapp. Lamt, men sant.

Lilique; inte ska du behöva ha ångest över din kropp när du gifter dig! Det är SNYGGT
  • Styrka

Fan, nåt blev fel.

SNYGGT med en stor rumpa! Jag skulle hundra gånger hellre gå hem med en tjej med generösa kurvor än en för spetig tjej! Om du inte får känna att du är vacker som du är på din bröllopsdag, när ska du annars få göra det liksom?

Men förutom pekpinnarna, jag skulle rekommendera att springa i skogen, eller snarare snabba långprommenader i skogen i ditt fall pga knät. Cykel låter ju annars självklart!

Men pressa dig inte för hårt med kroppsideal, din lycka är viktigast!
    Dessutom är ju de flesta klänningar snälla mot päronmodeller, den stora kjolen döljer ju det mesta. Känner du dig så obekväm med sin rumpa och lår skulle jag inte satsa på sjöjungfrumodellen i de två sista bilderna, utan satsa på någon av de övre. Nr 2 tycker jag oxå var ashäftig!

Svar på tråden 2012-06-30? I need you!