• Lilique

2012-06-30? I need you!

Här sitter jag i ett hav av bröllopsmagasin, med kramp i fingrarna efter att ha surfat på otaliga bröllopssidor och nertyngd av en gigantisk samling mappar med inspirationsbilder.

Jag har en inte allt för engagerad M2B, men det gör inget för han är söt ändå. Lite åsikter har jag iallafall kunnat mjölka ur honom, men då typ: "Men snäääälla, säg iallafall en färg du gillar?" "Röd". (Och så spikades färgtemat)

Trodde att min egotrippade lilla tärna var eld och lågor över att få hjälpa till med planeringen, men faktum är att hon bara bryr sig om att få stå där framme och se vacker ut och på alla mina problem svarar hon "Äh, det löser sig", helt oberoende av vilket ämne vi pratar om. Har dock ingen att byta ut henne mot, så hon får stå där och se vacker ut och säga att allt löser sig. 

Jag behöver dig nu! En brud med samma dag att se fram emot. Någon att bolla idéer med, inspirera/s av och  skratta, gråta, klaga och fira med när vi överkommer våra många hinder på väg till altaret i ungefär samma fas. Du behöver helst inte vara mångmiljonär, för då känns det nog som om jag gifter mig i en skolåda. En begagnad och tomatfläckad sådan som legat utanför Lidl ett par veckor. Och så kan vi ju inte ha det.

Jag är inte så farlig och inte bits jag heller. Mina största brister är att jag förväntar mig perfektion av mig själv, att jag har dålig humor och att jag inte anser att soppa är middagsmat. Förmodligen överkomligt.

Finns du? (:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-09 09:43
    ~ En lista över oss vackra brudar ~

123ost:
    30/6 2012 - Luleå - Övertorneå - Vitt, silver och rosa - ca 35 000 kr

Liley:
    30/6 2012 - Stockholm - Östermalm (alt. 7/7 Nice, Frankrike) - ej bestämt - ca 35 000 kr

aniara:
    30/6 2012 - Stockholm - Omberg - troligtvis inget färgtema - 100 000 kr

MsChevy:
    28/7 2012 - Köping - Alvastra/Ödeshög - 50-tal/rockabillytema - 50 000 kr

Äntligen blivande:
    30/6 2012 - Sävsjö-Norra Ljunga- Vitt, silver salviagrönt- ca 35-40 000 kr

Rebekka 2012:
    30/6 2012 - Malmö - Heleneholm slott - Lila/vitt/grönt - 75-100 000 kr

imdelicate:
    30/6 2012 - Dublin - Uppsala - Morklila och nagon mer farg - 150 000 kr

annapanna88:
    30/6 2012 - Växjö - Sikhall(Vänersborg) - Vitt/ljusgrönt/guld - 35-40 000 kr

Hardaei:
    11/8 2012 - Sundsvall- Odd Fellow- Rött/grönt/vitt samt lite Guld- 100 000-150 000 kr

souna616:
    30/6 2012 - Stockholm - Hågelbyhus -Gul, tangerine, vitt samt lite grön - 60 000 kr

Styrka:
    7/7 2012 - Hisingen, Göteborg - Vitt & silver - ca 40 000 kr

Lilique:
    30/6 2012 - Karlskrona - Rött, vitt & silver/svart - ca 40 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-16 08:05
    AnnaKari
    30/6 2012 - Öregrund - Olivgrönt, gammelrosa, brunt - 50 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-14 10:04
    karrott:
    30/6 2012 - Stockholm - Sollentuna - Mörklila, silver, vitt - 100 000 kr

Allmylove:
    30/6 2012 - Malmö - Svart, vitt & cerise - Rockigt & otraditionellt - ca 60-80 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-15 20:10
    lillzan:
    22/6 2012 - Eskilstuna - Eskilstuna stadshus - lila, vitt och grönt - 65 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-20 10:32
    lamickis
    30/6 2012 - Stockholm - Österhaninge k:a - Rosa, vitt & grått - ca 50 000 kr

sagoprinsessa
    30/6 2012 - Örebro - Eskilstuna, Öja k:a - Sagotema - 75 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-21 07:49
    Hairspraymaniac
    30/6 2012 - Hjo - Norra Fågelås k:a - Rött & vitt - ca 40 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-29 11:10
    sandraochdaniel
    30/6 2012 - Västerås - Barbarö k:a - Lila & äppelgrönt - ca 75-80 000 kr

• Svar på tråden 2012-06-30? I need you!
  • chabar
    Lilique - Vilken fantastiskt härlig idé med transformers som in (-ut?) gångslåt! Detär så fint när det är personligt och unikt. Plus att ni verkar så samspelta du och din M2B om in tänker på samma saker samtidigt <3
  • Äntligen blivande

Förhoppningsvis kommer våra nya förlovningsringar på fre!! Jag längtar!!

Vi har varit förlovade i 13(!) år och för ca 7 år sedan trollade vår så 2 årige son

bort min "mans" ring... Nu när det ska bli av till sommaren sa vi att vi måste ju ha

ringar... Tror jag sätter min "gamla"ring på hö ringfinger istället... Så på fre (kanske)

blir det nog lite champagne och lite god mat för då förlovar vi oss igen!!

Har nu kontaktat församl för att boka kyrkan, ansvariga för festlokalen, coverband

och trubadurer... Kände när jag bokade kyrka att NU är det på RIKTIGT!!

Blev definitivt på en gång... Ska bli så SÅÄNNANDE!!

Roligt att få följa er oxå med hur det går med ALL planering..

• Styrka

Ja, visst blir det? Eftersom vi inte ska vara i kyrkan blev det så för oss när vi bokade lokalen! Lite (massa) pirrigt den där sekunden när man sagt sitt datum och de letar i kalendern för att se om datumet är ledigt, eller hur?

Nästa steg blir att sätta igång med inbjudningskorten. Vi ska köpa tapet och lite finare vita papper och göra våra egna, det blir billigare så! Och mer personligt, och roligt att engagera sig!

• Nikkita
    Styrka skrev 2011-08-22 16:11:44 följande:
    Vet ni andra redan hur ni gör med brudfölje? Har ni klart för er om ni alls vill ha tärnor och marsalker och hela faderullan, och vilka dessa isf ska vara?
    Vi behövde inte fundera på vilka vi ville ha i följet Skrattande Jag ska ha mina 2 bästa kompisar + mina 2 systrar & min bror. Min M2B har bara sin bästa vän som bestman. Det fanns aldrig några andra tankar hos oss så det är rätt skönt att redan ha det spikat.

Nu har jag äntligen hittat min klänning, hela 10 månader innan bröllopet Glad är de för tidigt kanske... Ääh, det struntar jag förresten i, jag är såå himla glad över den! Dessutom syr de inte in den förrän till våren iaf om nu vikten ändras något Flört Sista butiken som fanns kvar att titta i här i Malmö! Har provat massor av modeller men inte passat i någon... Nu blev det en som jag aldrig trodde skulle passar mig. Formad efter kroppen i veck ner till strax under rumpan, sen kommer en bylsig kjol med ett lååångt släp. Trivs jätte bra i den & jag tycker att den är fantastisk på Solig Ska dit nästa onsd så att sömmerskan kan visa hur hon fixar axelnband (halterneck) eftersom jag inte gillar strapless, då ska jag ta en bild så jag kan lägga upp den här!!!
  • Styrka

Vad roligt!
    Lite avundsjuk blir jag, klänningen jag vill ha finns inte i en enda brudbutik i hela landet, så jag får helt enkelt chansa på att modellen är lika rätt för mig som jag hoppas och tror! Det är ju inte så dyrtatt beställa från kina, så lyckligtvis finns tid och pengar till en plan B ifall det inte skulle funka. men jag beställer inte förrän i december eller så, ger mig själv lite tid att träna mer, vilket förändrar måtten... Jag ska dock göra som du och beställa med halterneck. man får såå snygga axlar i det, axelbandslöst tenderar att ge både tre och fyra "bröst" vid armhålorna :-S och så beställer jag med korsettrygg, så att jag kan anpassa lite om jag skulle gå ned mycket i vikt.

• Nikkita
    Styrka skrev 2011-08-24 16:51:49 följande:
    Vad roligt!
    Lite avundsjuk blir jag, klänningen jag vill ha finns inte i en enda brudbutik i hela landet, så jag får helt enkelt chansa på att modellen är lika rätt för mig som jag hoppas och tror! Det är ju inte så dyrtatt beställa från kina, så lyckligtvis finns tid och pengar till en plan B ifall det inte skulle funka. men jag beställer inte förrän i december eller så, ger mig själv lite tid att träna mer, vilket förändrar måtten... Jag ska dock göra som du och beställa med halterneck. man får såå snygga axlar i det, axelbandslöst tenderar att ge både tre och fyra "bröst" vid armhålorna :-S och så beställer jag med korsettrygg, så att jag kan anpassa lite om jag skulle gå ned mycket i vikt.

Precis min åsikt Flört Jag har sagt det förrut & jag säger det igen... Denna klänning är ju bara så häftig & snygg! Funderade på en sån ett bra tag, sen hittade jag min dröm Glad
  • Styrka

Nu blir jag nyfiken! du kanske redan har visat, men mitt minne är som ett durkslag, fullt av hål...
    Vill du posta en bild? Eller man kanske inte fick fota i butiken? men då kanske det finns en bild på en snarlik klänning som du kan posta?

• MsChevy

Läcker klänning, Styrka!!!! 

Är lite avundsjuk att ni hittat era drömklänningar, själv sitter jag i ett hav av jättefina klänningar o kan fan inte bestämma mig!!! Har tänkt åka o prova lite klänningar för att hitta rätt modell o sen ta ett samtal med min sömmerska, hoppas man blir nå klokare efter det.
    Längtar till nästa vecka, då är jag ledig, jobbar bara helger framöver. Ska bli skönt o kunna göra nåt annat än jobba, äta, sova...

Här är några av klänningsförslagen jag har, vilken gillar ni bäst? Har dock tänkt ha antingen halterneck eller nån form av axelband, för jag är ganska bredaxlad. Vill ha en klänning som är gudomligt vacker, men som har attityd. 

Är även sjuk svag för den här klänningen nedanför, men tyvärr gillade M2B inte den allsRynkar på näsan

• aniara

Jag gillar nr 2 bäst (urläcker i ryggen) och sen nr 4 (ungefär vad jag själv är ute efter). Jag är traditionell så jag dissar automatiskt klänningarna som inte är helvita ;)

• aniara
    aniara skrev 2011-08-24 22:03:02 följande:
    Jag gillar nr 2 bäst (urläcker i ryggen) och sen nr 4 (ungefär vad jag själv är ute efter). Jag är traditionell så jag dissar automatiskt klänningarna som inte är helvita ;)
    Nr 2 och nr 5 skulle det vara!
Svar på tråden 2012-06-30? I need you!