• Lilique

2012-06-30? I need you!

Här sitter jag i ett hav av bröllopsmagasin, med kramp i fingrarna efter att ha surfat på otaliga bröllopssidor och nertyngd av en gigantisk samling mappar med inspirationsbilder.

Jag har en inte allt för engagerad M2B, men det gör inget för han är söt ändå. Lite åsikter har jag iallafall kunnat mjölka ur honom, men då typ: "Men snäääälla, säg iallafall en färg du gillar?" "Röd". (Och så spikades färgtemat)

Trodde att min egotrippade lilla tärna var eld och lågor över att få hjälpa till med planeringen, men faktum är att hon bara bryr sig om att få stå där framme och se vacker ut och på alla mina problem svarar hon "Äh, det löser sig", helt oberoende av vilket ämne vi pratar om. Har dock ingen att byta ut henne mot, så hon får stå där och se vacker ut och säga att allt löser sig. 

Jag behöver dig nu! En brud med samma dag att se fram emot. Någon att bolla idéer med, inspirera/s av och  skratta, gråta, klaga och fira med när vi överkommer våra många hinder på väg till altaret i ungefär samma fas. Du behöver helst inte vara mångmiljonär, för då känns det nog som om jag gifter mig i en skolåda. En begagnad och tomatfläckad sådan som legat utanför Lidl ett par veckor. Och så kan vi ju inte ha det.

Jag är inte så farlig och inte bits jag heller. Mina största brister är att jag förväntar mig perfektion av mig själv, att jag har dålig humor och att jag inte anser att soppa är middagsmat. Förmodligen överkomligt.

Finns du? (:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-09 09:43
    ~ En lista över oss vackra brudar ~

123ost:
    30/6 2012 - Luleå - Övertorneå - Vitt, silver och rosa - ca 35 000 kr

Liley:
    30/6 2012 - Stockholm - Östermalm (alt. 7/7 Nice, Frankrike) - ej bestämt - ca 35 000 kr

aniara:
    30/6 2012 - Stockholm - Omberg - troligtvis inget färgtema - 100 000 kr

MsChevy:
    28/7 2012 - Köping - Alvastra/Ödeshög - 50-tal/rockabillytema - 50 000 kr

Äntligen blivande:
    30/6 2012 - Sävsjö-Norra Ljunga- Vitt, silver salviagrönt- ca 35-40 000 kr

Rebekka 2012:
    30/6 2012 - Malmö - Heleneholm slott - Lila/vitt/grönt - 75-100 000 kr

imdelicate:
    30/6 2012 - Dublin - Uppsala - Morklila och nagon mer farg - 150 000 kr

annapanna88:
    30/6 2012 - Växjö - Sikhall(Vänersborg) - Vitt/ljusgrönt/guld - 35-40 000 kr

Hardaei:
    11/8 2012 - Sundsvall- Odd Fellow- Rött/grönt/vitt samt lite Guld- 100 000-150 000 kr

souna616:
    30/6 2012 - Stockholm - Hågelbyhus -Gul, tangerine, vitt samt lite grön - 60 000 kr

Styrka:
    7/7 2012 - Hisingen, Göteborg - Vitt & silver - ca 40 000 kr

Lilique:
    30/6 2012 - Karlskrona - Rött, vitt & silver/svart - ca 40 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-16 08:05
    AnnaKari
    30/6 2012 - Öregrund - Olivgrönt, gammelrosa, brunt - 50 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-14 10:04
    karrott:
    30/6 2012 - Stockholm - Sollentuna - Mörklila, silver, vitt - 100 000 kr

Allmylove:
    30/6 2012 - Malmö - Svart, vitt & cerise - Rockigt & otraditionellt - ca 60-80 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-15 20:10
    lillzan:
    22/6 2012 - Eskilstuna - Eskilstuna stadshus - lila, vitt och grönt - 65 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-20 10:32
    lamickis
    30/6 2012 - Stockholm - Österhaninge k:a - Rosa, vitt & grått - ca 50 000 kr

sagoprinsessa
    30/6 2012 - Örebro - Eskilstuna, Öja k:a - Sagotema - 75 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-21 07:49
    Hairspraymaniac
    30/6 2012 - Hjo - Norra Fågelås k:a - Rött & vitt - ca 40 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-29 11:10
    sandraochdaniel
    30/6 2012 - Västerås - Barbarö k:a - Lila & äppelgrönt - ca 75-80 000 kr

• Svar på tråden 2012-06-30? I need you!
  • Styrka
    Rebekka 2012 skrev 2011-08-24 22:25:20 följande:
    Nej fotograferade inte den då, men när jag ska dit igen på onsd nästa vecka ska jag fota, för då har jag ju köpt den & måste få ta en bild Glad ja det blev ju helt annan modell än vad jag trott, men såå snygg!!! Hoppas bara att de kan fixa halterneck snyggt nu.
    annapanna88 skrev 2011-08-24 22:13:44 följande:

Så roligt att hitta en hel tråd med brudar som har samma bröllopsdatum som vi! Här hänger jag också på :) Men lite ångest får man ju när man ser hur mycket alla andra redan har planerat...

Ser verkligen fram emot att få se!

Själv har jag nu strukturerat upp vår ganska röriga gästlista, och inser till min stora glädje att vi räknat helt fel efter alla strykningar och tillägg. Det blir bara 77 gäster (om alla kommer) iställer för de 93 vi trodde! Att man kan räkna så fel! Billigare matpost i budgeten, och lättare att möblera! Salen får plats med 80 sittaden, men de hade tydligen knött in 92 gäster vid nåt tillfälle, men då var det trångt sa hon, så det ville vi ju undvika.
  • Äntligen blivande
    Styrka skrev 2011-08-26 15:23:37 följande:
    Fan, nåt blev fel.

SNYGGT med en stor rumpa! Jag skulle hundra gånger hellre gå hem med en tjej med generösa kurvor än en för spetig tjej! Om du inte får känna att du är vacker som du är på din bröllopsdag, när ska du annars få göra det liksom?

Men förutom pekpinnarna, jag skulle rekommendera att springa i skogen, eller snarare snabba långprommenader i skogen i ditt fall pga knät. Cykel låter ju annars självklart!

Men pressa dig inte för hårt med kroppsideal, din lycka är viktigast!
    Dessutom är ju de flesta klänningar snälla mot päronmodeller, den stora kjolen döljer ju det mesta. Känner du dig så obekväm med sin rumpa och lår skulle jag inte satsa på sjöjungfrumodellen i de två sista bilderna, utan satsa på någon av de övre. Nr 2 tycker jag oxå var ashäftig!

Kan bara hålla med Styrka!! Sen är det ju oxå så att din man har ju valt dig!! För den du ÄR!!

Sen vill man ju givetvis trivas med sig själv, men lår och rumpa går ju oxå att dölja... Själv har jag

ingen rumpa pga att jag varit sjuk under ca 3 mån och inte kunnat röra mig... Den ser nu ut som en

80 årig tants rumpa...Inte heller särkskilt snyggt...

Simma är ju annars en skonsam träningsform (om än långtråkig)..

Ha det gott och nu är vi ju ett gäng här som ska få gifta oss!!! DET ska bli så KUL!!!

• Äntligen blivande

Åhhh i helgen ska vi åka och kolla på lokalen som vi förhoppningsvis

ska vara i.... Måste kolla borden och om det går att "klä" stolarna med

lakan... Nu när man bokat kyrka, band och lokal så blir allt så mycket mer

verkligt!! Börjar redan bli nervös och stressad!!! ANDAS!!

Det är hur som helst roligt att följa er alla här!!

• Nikkita
    Styrka skrev 2011-08-26 15:23:37 följande:
    Men pressa dig inte för hårt med kroppsideal, din lycka är viktigast!
    Dessutom är ju de flesta klänningar snälla mot päronmodeller, den stora kjolen döljer ju det mesta. Känner du dig så obekväm med sin rumpa och lår skulle jag inte satsa på sjöjungfrumodellen i de två sista bilderna, utan satsa på någon av de övre. Nr 2 tycker jag oxå var ashäftig!
    Håller fullständigt med Glad Kan bli alldeles för mkt fokus på alla kroppsideal istället för att trivas som man är!
    Styrka skrev 2011-08-26 15:44:12 följande:
    Ser verkligen fram emot att få se!

Själv har jag nu strukturerat upp vår ganska röriga gästlista, och inser till min stora glädje att vi räknat helt fel efter alla strykningar och tillägg. Det blir bara 77 gäster (om alla kommer) iställer för de 93 vi trodde! Att man kan räkna så fel! Billigare matpost i budgeten, och lättare att möblera! Salen får plats med 80 sittaden, men de hade tydligen knött in 92 gäster vid nåt tillfälle, men då var det trångt sa hon, så det ville vi ju undvika.
    Va härligt att höra med gästlistan, alltid skönt att få lite positiva siffror i budgeten Flört 
  • Styrka

Eller hur!
    Idag mailade vi en potentiell vigselförättare oxå! Ser verkligen fram emot hans svar, håller tummarna för att han både kan och vill och att personkemin stämmer.

• Nikkita
    Styrka skrev 2011-08-27 11:43:34 följande:
    Eller hur!
    Idag mailade vi en potentiell vigselförättare oxå! Ser verkligen fram emot hans svar, håller tummarna för att han både kan och vill och att personkemin stämmer.
    Aaah va kul!!! Hoppas, hoppas, hoppas Flört
  • 123ost

Åh! Ni verkar vara så flitiga och veta vad ni ska göra!

Här står det still! Vi har bokat kyrkan men inte mer, vi vet inte ens vad vi ska göra nu. Vi har funderat på festlokal men måste ringa under veckan och kolla hur allt fungerar. Det vi vet är:

1. Folkets hus
    Fördelar:
    Stor lokal
    Samma byggnad som hotellet

Nackdelar:
    Dyrare
    Så stor lokal och högt till tak = svårt att dekorera lokalen som jag tänkt

2. Cateringlokal
    Fördelar:
    Billigare
    Just intill kyrkan

Nackdelar:
    Liten lokal (Vill ha plats för dansgolv också)

Nog för att det är dumt att göra en sådan lista nu, måste veta lite mer om båda lokalerna som jag förhoppningsvis får veta under veckan. Om man får servera egen mat och alkohol i lokal 1 blir det mest troligt den. Åh! jag vet inte! Hade varit lättare att skriva ett mail men de vill att man ska ringa, kommer garanterat glömma bort saker osv.

Hur tänker ni när det gäller festlokal?

• MsChevy

Festlokalen för oss har vissa kriterier att uppfylla:
    1. Att man får ta med egen mat o alkohol
    2. Stor, med plats för 80-90 pers som förhoppningsvis vill dansa
    3. Kök, så vi kan förbereda den egna maten. Köket ska alltså ha: spis, ugn, diskmaskin, kaffebryggare,kyl o frys
    4. Den ska vara speciell, inte nån vanlig bygdegård för oss inte
    5. Vettigt pris samt att man får hyra den över hela helgen, så man hinner förbereda o städa undan
    6.  I närheten av Alvastra, max 4 mil ifrån

Sen är det ju alltid pluspoäng om det finns bra boende i närheten, men ev hyr vi en mindre buss att köra gästerna till sina boenden. Vi kommer iaf ha chaufförer som när som helst kör gästen till sitt boende.

Nu ska jag bara lyckas övertala M2B att vi ska ha en vigselförrättare istället för präst...så nu får ja tindra med ögonen o va mitt allra sockersötaste jag...hehe
    Ska ni ha präst eller vigselförrättare? 

• 123ost

Haha nu låter jag garanterat helt dum! Men vad är skillnaden på präst och vigselförrättare? :D

• MsChevy

Inga frågor är dumma, det finns bara dumma svar har hag fått höra! hehe
    Präst är kyrklig, vigselförrättare brukar det kallas vid borgerlig vigsel. O eftersom jag inte är minsta kristen o vill forma vår vigsel som vi vill ha den skulle det kännas bäst med borgerlig vigsel. Kyrklig vigsel har ju ett visst upplägg som prästen måste följa o det upplägget känns inte helt ok för mig. Kanske är larvig, men jag skulle bara bli irriterad om prästen stod o pratade om gud. Jag har väl en annan form av tro för jag tror på högre makter, men inte bibeln. Men M2B är traditionell av sig o vill prompt ha präst, bara för att det "ska man ha". 

Svar på tråden 2012-06-30? I need you!