• Lilique

2012-06-30? I need you!

Här sitter jag i ett hav av bröllopsmagasin, med kramp i fingrarna efter att ha surfat på otaliga bröllopssidor och nertyngd av en gigantisk samling mappar med inspirationsbilder.

Jag har en inte allt för engagerad M2B, men det gör inget för han är söt ändå. Lite åsikter har jag iallafall kunnat mjölka ur honom, men då typ: "Men snäääälla, säg iallafall en färg du gillar?" "Röd". (Och så spikades färgtemat)

Trodde att min egotrippade lilla tärna var eld och lågor över att få hjälpa till med planeringen, men faktum är att hon bara bryr sig om att få stå där framme och se vacker ut och på alla mina problem svarar hon "Äh, det löser sig", helt oberoende av vilket ämne vi pratar om. Har dock ingen att byta ut henne mot, så hon får stå där och se vacker ut och säga att allt löser sig. 

Jag behöver dig nu! En brud med samma dag att se fram emot. Någon att bolla idéer med, inspirera/s av och  skratta, gråta, klaga och fira med när vi överkommer våra många hinder på väg till altaret i ungefär samma fas. Du behöver helst inte vara mångmiljonär, för då känns det nog som om jag gifter mig i en skolåda. En begagnad och tomatfläckad sådan som legat utanför Lidl ett par veckor. Och så kan vi ju inte ha det.

Jag är inte så farlig och inte bits jag heller. Mina största brister är att jag förväntar mig perfektion av mig själv, att jag har dålig humor och att jag inte anser att soppa är middagsmat. Förmodligen överkomligt.

Finns du? (:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-09 09:43
    ~ En lista över oss vackra brudar ~

123ost:
    30/6 2012 - Luleå - Övertorneå - Vitt, silver och rosa - ca 35 000 kr

Liley:
    30/6 2012 - Stockholm - Östermalm (alt. 7/7 Nice, Frankrike) - ej bestämt - ca 35 000 kr

aniara:
    30/6 2012 - Stockholm - Omberg - troligtvis inget färgtema - 100 000 kr

MsChevy:
    28/7 2012 - Köping - Alvastra/Ödeshög - 50-tal/rockabillytema - 50 000 kr

Äntligen blivande:
    30/6 2012 - Sävsjö-Norra Ljunga- Vitt, silver salviagrönt- ca 35-40 000 kr

Rebekka 2012:
    30/6 2012 - Malmö - Heleneholm slott - Lila/vitt/grönt - 75-100 000 kr

imdelicate:
    30/6 2012 - Dublin - Uppsala - Morklila och nagon mer farg - 150 000 kr

annapanna88:
    30/6 2012 - Växjö - Sikhall(Vänersborg) - Vitt/ljusgrönt/guld - 35-40 000 kr

Hardaei:
    11/8 2012 - Sundsvall- Odd Fellow- Rött/grönt/vitt samt lite Guld- 100 000-150 000 kr

souna616:
    30/6 2012 - Stockholm - Hågelbyhus -Gul, tangerine, vitt samt lite grön - 60 000 kr

Styrka:
    7/7 2012 - Hisingen, Göteborg - Vitt & silver - ca 40 000 kr

Lilique:
    30/6 2012 - Karlskrona - Rött, vitt & silver/svart - ca 40 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-16 08:05
    AnnaKari
    30/6 2012 - Öregrund - Olivgrönt, gammelrosa, brunt - 50 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-14 10:04
    karrott:
    30/6 2012 - Stockholm - Sollentuna - Mörklila, silver, vitt - 100 000 kr

Allmylove:
    30/6 2012 - Malmö - Svart, vitt & cerise - Rockigt & otraditionellt - ca 60-80 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-15 20:10
    lillzan:
    22/6 2012 - Eskilstuna - Eskilstuna stadshus - lila, vitt och grönt - 65 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-20 10:32
    lamickis
    30/6 2012 - Stockholm - Österhaninge k:a - Rosa, vitt & grått - ca 50 000 kr

sagoprinsessa
    30/6 2012 - Örebro - Eskilstuna, Öja k:a - Sagotema - 75 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-21 07:49
    Hairspraymaniac
    30/6 2012 - Hjo - Norra Fågelås k:a - Rött & vitt - ca 40 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-29 11:10
    sandraochdaniel
    30/6 2012 - Västerås - Barbarö k:a - Lila & äppelgrönt - ca 75-80 000 kr

• Svar på tråden 2012-06-30? I need you!
  • MsChevy

Hittade dom på nån amerikansk sida, men det blev så jäkla dyrt. Får väl se hur många bord det kommer gå åt o hur många servetthållare det behövs, fick tips om en svensk sida där de var lite billigare...
    Ja, vi är ju vad en del kallar raggare o vi träffades på Power Meet så det är en självklarhet. tänkte även ha en modellbil på varje bord. En kompis i Norge hittade servetter som ser ut som dollarsedlarTungan ute 

• Styrka

På söndag ska jag och sambon åka och titta på lokalen vi har bokat. Sambon har ju bara sett filmen jag filmade med mobilkameran, och han vill se den IRL. Dessutom ska vi kolla upp mått på bord, stolar och salen, så att vi kan börja beräkna möblering och bordsplacering och ge mått till tjejen som erbjudit sig att sy stolöverdrag.

Vi har ett problem; vi köpte en rulle vitt organzatyg på IKEA för et ttag sen som vi har tänkt ha till dekorationer. Men problemet är att vi inte har en aning om hur många meter tyg det är, och alltså inte vet hur mycket det räcker till. Nån som har tips på hur man löser detta? Är det bara till att rulla upp rullen och mäta, och sen FÖRSÖKA rulla tillbaka det lite snyggt på rullen igen?

• Lilique
    Styrka skrev 2011-08-31 09:15:31 följande:
    Vi har ett problem; vi köpte en rulle vitt organzatyg på IKEA för et ttag sen som vi har tänkt ha till dekorationer. Men problemet är att vi inte har en aning om hur många meter tyg det är, och alltså inte vet hur mycket det räcker till. Nån som har tips på hur man löser detta? Är det bara till att rulla upp rullen och mäta, och sen FÖRSÖKA rulla tillbaka det lite snyggt på rullen igen?
    Två personer och en oändlig dos tålamod är vad som behövs. Been there, done that. Men tar man det bara långsamt och försiktigt så är det inga problem.
  • Styrka

Skönt att höra! Ja, då får vi väl göra så då!

• Lilique

Behövs säkerligen inte sägas men eh... rulla inte ut det på golvet om du inte dammsugit pedantiskt först haha. Glömde göra det, nämligen... ;)

• Styrka

Ah!  o_0
    Tack för tipset! Låter definitivt som nåt jag inte hade tänkt på....

• MsChevy

hehe det misstaget med dammigt golv gjorde jag oxå. Till min stora förtret var det dessutom mörkrött! o jag har en ljus långhårig hund...inte en bra kombination...

Hade tänkt o ringa runt om lokaler den här veckan, men det blev heltid i garaget istället. Hoppas ja blir klar imorgon så jag får vila på på fredag innan mitt första 12-timmars skift... 

• Nikkita

Försöker ladda upp en bild på min klänning, men den är för stor. Någon som kan förklara hur jag gör den mindre??? Inget datorgeni alls, så förklar så enkelt som möjligt Flört Tack!

• MsChevy
    Rebekka 2012 skrev 2011-08-31 19:42:11 följande:
    Försöker ladda upp en bild på min klänning, men den är för stor. Någon som kan förklara hur jag gör den mindre??? Inget datorgeni alls, så förklar så enkelt som möjligt Flört Tack!
    När du får reda på hur man göra, får du gärna berätta för mig oxå! hehe Glad

Fick ett så hemskt samtal igår fm från sambon när jag var i garaget. Han hade jobbat natt o låg hemma o sov hemma när han vaknade av brandlarmet o rök. Ett plaströr på pelletsbrännaren hade totalt smält ihop så jag ilade hem o övervåningen var fortfarande rökig. Inget blev rökskadat o ingen kom till skada (förutom hunden som nu hatar allt som piper), men obehagligt. Vi har heller ingen värme eller varmvatten hemma nu o det skulle komma en reparatör nästa vecka. Jäkla tur att det inte är strängkallaste vintern nu!Rynkar på näsan

Är iaf klar med bilen, ska bara fixa framvagnsinställningen o sen besikta så blir vi väl av med den sen. Skönt, en mindre utgift o ett bekymmer mindre.
    Så nästa vecka blir det väl lite lugnare så jag kan ta itu med diverse bröllopsbestyr. Är iofs nästan ett år kvar, men skönt o komma igång med det. Blir lite pyssel i höstmörketSkrattande
  • 123ost

Mschevy: Vilken otur ni har! Usch!

Idag pratade jag med ägaren till lokalen vi tänkte hyra och jag blev så besviken! Hon har bestämt att hon inte ska hyra ut den längre utan att man "kör hela paketet". Vi som tänkte hyra stället och sedan ordna egen buffé med hjälp av min kusins mamma.. nu lär det väl bli dubbelt så dyrt om inte trippelt! *Budget-tänker*..

Andra alternativen har vi strukit från listan, lokalen skulle kosta oss 4000:- och då finns det bara en liten spis i köket intill och det är bara porslin som ingår.

Men kvinnan med catering skulle skicka ett mail efter helgen med meny/bufféförslag och pris. Då ingår i alla fall servering, mat, porslin, dukning (har ändå tänkt duka själv) och städning. Städning är ett stort + men jag undrar verkligen vad det här kommer kosta..

Vi som hade "planerat" allt!!

Svar på tråden 2012-06-30? I need you!