• Lilique

2012-06-30? I need you!

Här sitter jag i ett hav av bröllopsmagasin, med kramp i fingrarna efter att ha surfat på otaliga bröllopssidor och nertyngd av en gigantisk samling mappar med inspirationsbilder.

Jag har en inte allt för engagerad M2B, men det gör inget för han är söt ändå. Lite åsikter har jag iallafall kunnat mjölka ur honom, men då typ: "Men snäääälla, säg iallafall en färg du gillar?" "Röd". (Och så spikades färgtemat)

Trodde att min egotrippade lilla tärna var eld och lågor över att få hjälpa till med planeringen, men faktum är att hon bara bryr sig om att få stå där framme och se vacker ut och på alla mina problem svarar hon "Äh, det löser sig", helt oberoende av vilket ämne vi pratar om. Har dock ingen att byta ut henne mot, så hon får stå där och se vacker ut och säga att allt löser sig. 

Jag behöver dig nu! En brud med samma dag att se fram emot. Någon att bolla idéer med, inspirera/s av och  skratta, gråta, klaga och fira med när vi överkommer våra många hinder på väg till altaret i ungefär samma fas. Du behöver helst inte vara mångmiljonär, för då känns det nog som om jag gifter mig i en skolåda. En begagnad och tomatfläckad sådan som legat utanför Lidl ett par veckor. Och så kan vi ju inte ha det.

Jag är inte så farlig och inte bits jag heller. Mina största brister är att jag förväntar mig perfektion av mig själv, att jag har dålig humor och att jag inte anser att soppa är middagsmat. Förmodligen överkomligt.

Finns du? (:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-09 09:43
    ~ En lista över oss vackra brudar ~

123ost:
    30/6 2012 - Luleå - Övertorneå - Vitt, silver och rosa - ca 35 000 kr

Liley:
    30/6 2012 - Stockholm - Östermalm (alt. 7/7 Nice, Frankrike) - ej bestämt - ca 35 000 kr

aniara:
    30/6 2012 - Stockholm - Omberg - troligtvis inget färgtema - 100 000 kr

MsChevy:
    28/7 2012 - Köping - Alvastra/Ödeshög - 50-tal/rockabillytema - 50 000 kr

Äntligen blivande:
    30/6 2012 - Sävsjö-Norra Ljunga- Vitt, silver salviagrönt- ca 35-40 000 kr

Rebekka 2012:
    30/6 2012 - Malmö - Heleneholm slott - Lila/vitt/grönt - 75-100 000 kr

imdelicate:
    30/6 2012 - Dublin - Uppsala - Morklila och nagon mer farg - 150 000 kr

annapanna88:
    30/6 2012 - Växjö - Sikhall(Vänersborg) - Vitt/ljusgrönt/guld - 35-40 000 kr

Hardaei:
    11/8 2012 - Sundsvall- Odd Fellow- Rött/grönt/vitt samt lite Guld- 100 000-150 000 kr

souna616:
    30/6 2012 - Stockholm - Hågelbyhus -Gul, tangerine, vitt samt lite grön - 60 000 kr

Styrka:
    7/7 2012 - Hisingen, Göteborg - Vitt & silver - ca 40 000 kr

Lilique:
    30/6 2012 - Karlskrona - Rött, vitt & silver/svart - ca 40 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-16 08:05
    AnnaKari
    30/6 2012 - Öregrund - Olivgrönt, gammelrosa, brunt - 50 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-14 10:04
    karrott:
    30/6 2012 - Stockholm - Sollentuna - Mörklila, silver, vitt - 100 000 kr

Allmylove:
    30/6 2012 - Malmö - Svart, vitt & cerise - Rockigt & otraditionellt - ca 60-80 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-15 20:10
    lillzan:
    22/6 2012 - Eskilstuna - Eskilstuna stadshus - lila, vitt och grönt - 65 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-20 10:32
    lamickis
    30/6 2012 - Stockholm - Österhaninge k:a - Rosa, vitt & grått - ca 50 000 kr

sagoprinsessa
    30/6 2012 - Örebro - Eskilstuna, Öja k:a - Sagotema - 75 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-21 07:49
    Hairspraymaniac
    30/6 2012 - Hjo - Norra Fågelås k:a - Rött & vitt - ca 40 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-29 11:10
    sandraochdaniel
    30/6 2012 - Västerås - Barbarö k:a - Lila & äppelgrönt - ca 75-80 000 kr

• Svar på tråden 2012-06-30? I need you!
  • Styrka
    Lilique skrev 2011-09-06 10:38:45 följande:
    Det har faktiskt inte löst sig så bra, vilket såklart gör mig väldigt ledsen. Många tips går i stilen "fråga någon i släkten/en vän om de kan göra ditten och datten" men vi har ingen som kan göra något. Har strukit alla fina saker från listan som jag alltid sett som en självklarhet vid mitt bröllop, men så kan det gå. Saker fortsätter att strula rent ekonomiskt och tar så otroligt mycket tid och energi. Det finns ingen ork kvar till att försöka snåla ihop ett bröllop som passar liksom. Önskar att det bara kunde dimpa ner från skyn, ett helt paketförslag som nästan inte kostar någonting men som samtidigt inte får oss att känna som om vi måste ge avkall på ALLT vi vill ha.

"Ni kan väl vänta med bröllopet". Ja, jo. Men bröllopet är den enda lilla ljusglimt vi har i tillvaron just nu så det släpper vi minsann inte taget om. Men som sagt, trillar det från skyn så vore det inte helt fel.
    Vad tråkigt! Var nånstans i landet finns ni? Jag skulle nästan tipsa om att åka runt på spaning och när ni hittar en vacker lada nånstans så går ni bara in och frågar om ni kan låna den! Jag hörde om nån som hade hyrt en folkets park en hel helg för ynka 800 spänn! De hade ställt upp en grill, och en kompis grillade allt kött på plats, det hade blivit jättelyckat! De var 70 gäster (om jag inte minns fel) och budgeten landade på inte mindre än 10.000 kr. Smått fantastiskt tycker jag, och lite hoppingivande i din situation? Men det hänger ju på att det blir fint väder, om inte det är ett rätt stort dansgolv/scen under tak.

Ringar i silver och CZ-stenar samt Kina-klänning gissar jag att ni redan tänkt på? Ringar och stenar kan man ju sen byta ut vid jubiléer framöver.

Fotograf kan man ju skippa och ge någon av gästerna (som ni har förtroende för) att fota. Man behvöer inte ha nån high-tech-kamera, det räcker gott med en vanlig digitalkamera.

Plocka blommor ute till brudbuketten, eller bind din egen av rosor köpta på Ica.

Kostym till brudgummen kan man hitta för en tusenlapp på Ullared! Pappa köpte sin där, den är jättestilig, och riktigt bra kvalitet och snitt oxå! Ingen armani, men gud, vem har det?

Skit i festhäfte och uppmuntra spontana tal, be alla ställa sig upp och presentera sin respektive, det kan ju bli underhållande!
    Gäster få ta med sig sin egen dricka, bjud bara på välkomstskål.

Och jag gissar att du googlar cateringfirmor i ditt närområde rätt mycket just nu?

Hoppas det ordnar sig för er! Håller alla tummar jag har!
  • MsChevy

Har funderat lite på ett bildspel till festen. Hur långt vågar man göra utan att folk tröttnar? 10 min klarar man väl av, kanske mer? Det är ju musik till o roliga kommentarer o div effekter...

känns lite overkligt, sa till sambon att det inte ens är ett år kvar tills vi gifter oss o dags datum om ett år har vi varit gifta i drygt en månad. WOW!Skrattande 

• Styrka

Bildspel vore jättekul, tycker jag! 10 min blir nog rätt lagom. Vad ska det handla om? Er? Eller gästerna? *gissar*

Ja, eller hur. Det är bara 10 månader kvar! Iiiiih!

• MsChevy
    Styrka: den där bröllopsfesten du nämnde i inlägget ovanför, som gick på ca 10 000:-, det var mitt förra bröllopSkrattande
    82 gäster, grillbuffé, hyrd klänning, köpte kostym i samband med studenttider så vi fick hela kostymen för 1000:-. Snyggskor hade han sen innan, o mina gick på knappt 200:-. Köpte fina papper på bokaffären o några guld o silverpennor o klisterlappar o gjorde inbjudningarna själva (skrev dom allihop för hand). Inget festhäfte hade vi, kvällen fick lixom bli spontan o den flöt på perfekt. Hittade en underbar gammal man som odlar egna blommor, så min underbara bukett gick på 250:- (3 liljor, långa gröna blad, brudblomster, ett vackert band + rosor till tärnorna+ 1 corsage). Lokala odlare finns överallt. 

Jo, bildspelet handlar om oss, från det att vi träffades tills dagsläget. Eftersom jag är hobbyfotograf plåtar jag ju hela tiden o har lyckats ta rätt roliga bilder på sambon. Ska även be kompisar om kort. O så har jag lagt det i kronologisk ordning. Musiken till tänkte jag Kelly Clarkson "My life would suck without you"Glad 

Lilique: var i landet finns du? 
    Vad sägs om att göra en lista i trådstarten om var vi bor o när vi gifter oss? Lite sån nyttig info, kanske färg/tema, vigselplats, budget, m.m. 
  • Äntligen blivande

Söker en duktig sömmerska till att göra ändringar på min

klänning. Runt Vetlanda, Jönköping eller Växjö/Värnamo

Tacksam för svar!

• Lilique
    MsChevy skrev 2011-09-08 08:49:19 följande:
    Lilique: var i landet finns du? 
    Vad sägs om att göra en lista i trådstarten om var vi bor o när vi gifter oss? Lite sån nyttig info, kanske färg/tema, vigselplats, budget, m.m. 
    Jag bor i Karlskrona så... långt ner haha.

Mycket bra idé! Vore bra om alla kunde skriva
    Datum - Stad - Vigselplats - Färgtema - Budget
    Så sätter jag det i TS.
  • Lilique
    Lilique skrev 2011-09-08 09:06:45 följande:
    Jag bor i Karlskrona så... långt ner haha.

Mycket bra idé! Vore bra om alla kunde skriva
    Datum - Stad - Vigselplats - Färgtema - Budget
    Så sätter jag det i TS.
    ...eller om ni har något bättre förslag på utformning, förresten? (:
  • 123ost

Jag börjar då!

30/6 2012 - Luleå - Övertorneå - Vitt, silver och rosa - ca 35 000

• liley

Bra idé! Jag kopierar och lägger till mig själv:

123ost: 30/6 2012 - Luleå - Övertorneå - Vitt, silver och rosa - ca 35 000
    Liley: 30/6 2010 - Stockholm - Östermalm (alt. 7/7 Nice, Frankrike) - ej bestämt - ca 35 000 kr

• liley

Sorry, jag råkade skiva att jag skulle gifta mig 2010! Försöker igen

123ost
    : 30/6 2012 - Luleå - Övertorneå - Vitt, silver och rosa - ca 35 000
    Liley: 30/6 2012 - Stockholm - Östermalm (alt. 7/7 Nice, Frankrike) - ej bestämt - ca 35 000 kr

Svar på tråden 2012-06-30? I need you!