• Lilique

2012-06-30? I need you!

Här sitter jag i ett hav av bröllopsmagasin, med kramp i fingrarna efter att ha surfat på otaliga bröllopssidor och nertyngd av en gigantisk samling mappar med inspirationsbilder.

Jag har en inte allt för engagerad M2B, men det gör inget för han är söt ändå. Lite åsikter har jag iallafall kunnat mjölka ur honom, men då typ: "Men snäääälla, säg iallafall en färg du gillar?" "Röd". (Och så spikades färgtemat)

Trodde att min egotrippade lilla tärna var eld och lågor över att få hjälpa till med planeringen, men faktum är att hon bara bryr sig om att få stå där framme och se vacker ut och på alla mina problem svarar hon "Äh, det löser sig", helt oberoende av vilket ämne vi pratar om. Har dock ingen att byta ut henne mot, så hon får stå där och se vacker ut och säga att allt löser sig. 

Jag behöver dig nu! En brud med samma dag att se fram emot. Någon att bolla idéer med, inspirera/s av och  skratta, gråta, klaga och fira med när vi överkommer våra många hinder på väg till altaret i ungefär samma fas. Du behöver helst inte vara mångmiljonär, för då känns det nog som om jag gifter mig i en skolåda. En begagnad och tomatfläckad sådan som legat utanför Lidl ett par veckor. Och så kan vi ju inte ha det.

Jag är inte så farlig och inte bits jag heller. Mina största brister är att jag förväntar mig perfektion av mig själv, att jag har dålig humor och att jag inte anser att soppa är middagsmat. Förmodligen överkomligt.

Finns du? (:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-09 09:43
    ~ En lista över oss vackra brudar ~

123ost:
    30/6 2012 - Luleå - Övertorneå - Vitt, silver och rosa - ca 35 000 kr

Liley:
    30/6 2012 - Stockholm - Östermalm (alt. 7/7 Nice, Frankrike) - ej bestämt - ca 35 000 kr

aniara:
    30/6 2012 - Stockholm - Omberg - troligtvis inget färgtema - 100 000 kr

MsChevy:
    28/7 2012 - Köping - Alvastra/Ödeshög - 50-tal/rockabillytema - 50 000 kr

Äntligen blivande:
    30/6 2012 - Sävsjö-Norra Ljunga- Vitt, silver salviagrönt- ca 35-40 000 kr

Rebekka 2012:
    30/6 2012 - Malmö - Heleneholm slott - Lila/vitt/grönt - 75-100 000 kr

imdelicate:
    30/6 2012 - Dublin - Uppsala - Morklila och nagon mer farg - 150 000 kr

annapanna88:
    30/6 2012 - Växjö - Sikhall(Vänersborg) - Vitt/ljusgrönt/guld - 35-40 000 kr

Hardaei:
    11/8 2012 - Sundsvall- Odd Fellow- Rött/grönt/vitt samt lite Guld- 100 000-150 000 kr

souna616:
    30/6 2012 - Stockholm - Hågelbyhus -Gul, tangerine, vitt samt lite grön - 60 000 kr

Styrka:
    7/7 2012 - Hisingen, Göteborg - Vitt & silver - ca 40 000 kr

Lilique:
    30/6 2012 - Karlskrona - Rött, vitt & silver/svart - ca 40 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-16 08:05
    AnnaKari
    30/6 2012 - Öregrund - Olivgrönt, gammelrosa, brunt - 50 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-14 10:04
    karrott:
    30/6 2012 - Stockholm - Sollentuna - Mörklila, silver, vitt - 100 000 kr

Allmylove:
    30/6 2012 - Malmö - Svart, vitt & cerise - Rockigt & otraditionellt - ca 60-80 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-15 20:10
    lillzan:
    22/6 2012 - Eskilstuna - Eskilstuna stadshus - lila, vitt och grönt - 65 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-20 10:32
    lamickis
    30/6 2012 - Stockholm - Österhaninge k:a - Rosa, vitt & grått - ca 50 000 kr

sagoprinsessa
    30/6 2012 - Örebro - Eskilstuna, Öja k:a - Sagotema - 75 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-21 07:49
    Hairspraymaniac
    30/6 2012 - Hjo - Norra Fågelås k:a - Rött & vitt - ca 40 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-29 11:10
    sandraochdaniel
    30/6 2012 - Västerås - Barbarö k:a - Lila & äppelgrönt - ca 75-80 000 kr

• Svar på tråden 2012-06-30? I need you!
  • MsChevy

I den butiken jag ska till var det bara att trilla in, men förra gången jag gifte mig behövde man boka tid i den butiken. Ska kolla med den andra butiken oxå när/om man kan trilla in hos dom.
    Det brukar väl vara rea så här års? Är mest ute efter inspiration o se vilken modell som passar mig. 

Skulle oxå vilja gå ner i vikt, men har lite för dålig självdisciplin just nu...hehe... 

• Hardaei

ja.....viljan är stor....vi ska INTE prata om hur illa självdiciplinet är....

• 123ost

oj! Så mycket?? Måste säga att det är tur att jag inte bor i sthlm ;) haha

Idag pysslade jag snabbt ihop ett inbjudningskort, bara framsidan dock. Blev rätt nöjd, sambon gillade det också (tur). Det ganska lätt och stilrent, inte för plåttrigt.

Och STORT grattis till Äntligen blivande som gått ner så mycket!
    Måste fråga som ovan gjort, hur bar du dig åt?!

• Äntligen blivande

123ost

Min viktminskning var egentligen inte avsiktlig (fast inte i onödan heller)

Jag fick ont i ryggen och av tabletterna jag ätit hade jag helt plötsligt vare

sig hungerskänslor eller sötsug... Sötsug har jag haft sen jag föddes tror

jag...:)

Men nu är jag eg som jag var innan jag fick barn... Nu är det ju oxå bra om

jag lyckas hålla det oxå..;)

Kul att du knåpat ihop ett inbjudningskort som du är nöjd med... Vad blev det

för storlek? Färg?

• 123ost

Bra piller med andra ord? Flört

Jag trodde att jag beställde A5 (ovikta) kort med kuver från Ebay, alltså A6 när dom är vikta. Men tyvärr var de A5 som vikta, alltså A4 papper som är vikta på mitten bara. Så jag fick ta fram saxen i alla fall till dom..

Här är två bilder på framsidan, bara den som är gjord (än så länge).

Kom ihåg att detta bara är ett test!! Alltså är inget speciellt rakt Flört

Sååå vad tycks?
    Vet inte om jag ska sätta något mer på framsidan eller om det ska vara lite tomt/stilrent?
    Sambon tyckte att det var bra så men funderar på om man ska klistra fast halva pärlor på varje hörn på kortet eller liknande?
  • Styrka
    123ost skrev 2011-09-12 21:44:35 följande:
    Bra piller med andra ord? Flört

Jag trodde att jag beställde A5 (ovikta) kort med kuver från Ebay, alltså A6 när dom är vikta. Men tyvärr var de A5 som vikta, alltså A4 papper som är vikta på mitten bara. Så jag fick ta fram saxen i alla fall till dom..

Här är två bilder på framsidan, bara den som är gjord (än så länge).

Sååå vad tycks?
    Vet inte om jag ska sätta något mer på framsidan eller om det ska vara lite tomt/stilrent?
    Sambon tyckte att det var bra så men funderar på om man ska klistra fast halva pärlor på varje hörn på kortet eller liknande?
    De är jättesnygga, precis som de är! Less is more... Det här är stilrent, men glamoröst , jättesnyggt! Vi hade gärna haft precis sådär, men det lutar åt att det blir en tapetrulle... Vad kostar de här korten? Och vad söker man på, på Ebay? Har så svårt att hitta på den sidan, tycker sökresultaten är helt ologiska... :-S
  • 123ost

Styrka skrev 2011-09-12 22:51:58 följande:
    De är jättesnygga, precis som de är! Less is more... Det här är stilrent, men glamoröst , jättesnyggt! Vi hade gärna haft precis sådär, men det lutar åt att det blir en tapetrulle... Vad kostar de här korten? Och vad söker man på, på Ebay? Har så svårt att hitta på den sidan, tycker sökresultaten är helt ologiska... :-S
    Tack! Det bästa är väl att det inte alls tog lång tid att göra det heller Flört

Säljaren heter: Theconspirator.
    Jag betalade 155kr för 50 vita kort (hårt och bra papper) med 50 kuver till.
    Det är som jag skrivit tidigare ett helt A4 som är färdigvikt på mitten så det blir ett A5.
    Jag sökte bara på " A5 card" och det kom upp en massa olika!

Kan säga att jag bara är inne på Ebay.se, förstår ingenting av Ebay.com!

Jag köpte tidigare en tapetrulle på rea för att göra inbjudningskort av den men hittade sen något bättre på Ebay så jag funderar nu på om jag ska göra något sånt här av tapeten istället:

Då känns det inte som att man köpt tapeten i onödan Flört
  • 123ost

Finns självklart kort i storlek A6 (så som jag ville ha och är på bilderna ovan) och det är ännu billigare!

• Nikkita
    123ost skrev 2011-09-12 21:44:35 följande:

Sååå vad tycks?
    Tycker de är super fina! Stilrena utan onödiga detaljer Glad Va duktig du är! Har funderat på att göra egna kort, men är inte så pysslig av mig. Däremot ska jag be min pappas sambo att hjälpa mig att utforma dem, hon är toppen på sådant Flört 
  • 123ost
    Rebekka 2012 skrev 2011-09-13 08:29:43 följande:
    Tycker de är super fina! Stilrena utan onödiga detaljer Glad Va duktig du är! Har funderat på att göra egna kort, men är inte så pysslig av mig. Däremot ska jag be min pappas sambo att hjälpa mig att utforma dem, hon är toppen på sådant Flört 
    Kan avslöja att jag egentligen inte är så pysslig av mig! Men det här gick fort att göra och väldigt lätt dessutom Flört

Vad skönt med lite hjälp, det tackar man aldrig nej till!
Svar på tråden 2012-06-30? I need you!