• Lilique

2012-06-30? I need you!

Här sitter jag i ett hav av bröllopsmagasin, med kramp i fingrarna efter att ha surfat på otaliga bröllopssidor och nertyngd av en gigantisk samling mappar med inspirationsbilder.

Jag har en inte allt för engagerad M2B, men det gör inget för han är söt ändå. Lite åsikter har jag iallafall kunnat mjölka ur honom, men då typ: "Men snäääälla, säg iallafall en färg du gillar?" "Röd". (Och så spikades färgtemat)

Trodde att min egotrippade lilla tärna var eld och lågor över att få hjälpa till med planeringen, men faktum är att hon bara bryr sig om att få stå där framme och se vacker ut och på alla mina problem svarar hon "Äh, det löser sig", helt oberoende av vilket ämne vi pratar om. Har dock ingen att byta ut henne mot, så hon får stå där och se vacker ut och säga att allt löser sig. 

Jag behöver dig nu! En brud med samma dag att se fram emot. Någon att bolla idéer med, inspirera/s av och  skratta, gråta, klaga och fira med när vi överkommer våra många hinder på väg till altaret i ungefär samma fas. Du behöver helst inte vara mångmiljonär, för då känns det nog som om jag gifter mig i en skolåda. En begagnad och tomatfläckad sådan som legat utanför Lidl ett par veckor. Och så kan vi ju inte ha det.

Jag är inte så farlig och inte bits jag heller. Mina största brister är att jag förväntar mig perfektion av mig själv, att jag har dålig humor och att jag inte anser att soppa är middagsmat. Förmodligen överkomligt.

Finns du? (:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-09 09:43
    ~ En lista över oss vackra brudar ~

123ost:
    30/6 2012 - Luleå - Övertorneå - Vitt, silver och rosa - ca 35 000 kr

Liley:
    30/6 2012 - Stockholm - Östermalm (alt. 7/7 Nice, Frankrike) - ej bestämt - ca 35 000 kr

aniara:
    30/6 2012 - Stockholm - Omberg - troligtvis inget färgtema - 100 000 kr

MsChevy:
    28/7 2012 - Köping - Alvastra/Ödeshög - 50-tal/rockabillytema - 50 000 kr

Äntligen blivande:
    30/6 2012 - Sävsjö-Norra Ljunga- Vitt, silver salviagrönt- ca 35-40 000 kr

Rebekka 2012:
    30/6 2012 - Malmö - Heleneholm slott - Lila/vitt/grönt - 75-100 000 kr

imdelicate:
    30/6 2012 - Dublin - Uppsala - Morklila och nagon mer farg - 150 000 kr

annapanna88:
    30/6 2012 - Växjö - Sikhall(Vänersborg) - Vitt/ljusgrönt/guld - 35-40 000 kr

Hardaei:
    11/8 2012 - Sundsvall- Odd Fellow- Rött/grönt/vitt samt lite Guld- 100 000-150 000 kr

souna616:
    30/6 2012 - Stockholm - Hågelbyhus -Gul, tangerine, vitt samt lite grön - 60 000 kr

Styrka:
    7/7 2012 - Hisingen, Göteborg - Vitt & silver - ca 40 000 kr

Lilique:
    30/6 2012 - Karlskrona - Rött, vitt & silver/svart - ca 40 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-16 08:05
    AnnaKari
    30/6 2012 - Öregrund - Olivgrönt, gammelrosa, brunt - 50 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-14 10:04
    karrott:
    30/6 2012 - Stockholm - Sollentuna - Mörklila, silver, vitt - 100 000 kr

Allmylove:
    30/6 2012 - Malmö - Svart, vitt & cerise - Rockigt & otraditionellt - ca 60-80 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-15 20:10
    lillzan:
    22/6 2012 - Eskilstuna - Eskilstuna stadshus - lila, vitt och grönt - 65 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-20 10:32
    lamickis
    30/6 2012 - Stockholm - Österhaninge k:a - Rosa, vitt & grått - ca 50 000 kr

sagoprinsessa
    30/6 2012 - Örebro - Eskilstuna, Öja k:a - Sagotema - 75 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-21 07:49
    Hairspraymaniac
    30/6 2012 - Hjo - Norra Fågelås k:a - Rött & vitt - ca 40 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-29 11:10
    sandraochdaniel
    30/6 2012 - Västerås - Barbarö k:a - Lila & äppelgrönt - ca 75-80 000 kr

• Svar på tråden 2012-06-30? I need you!
  • Nikkita
    Äntligen blivande skrev 2011-09-14 18:14:10 följande:

JAg har tänkt skicka ut inbjud i slutet av mars redan, men osa kanske räcker med ca 5-7 veckor innan...

Vi tänker skicka ut de officiella inbjudningarna i januari & ha osa nån gång i maj. Däremot har vi redan meddelat alla muntligt vilket datum vi gifter oss & tur är det för nu i veckan ringde min brudtärna & sa att de blivit bjudna till ett annat bröllop samma dag! Givetvis kommer de på vårt iaf då de redan tackat ja & hon såklart vill vara min tärna Skrattande 
  • MsChevy

Va o provade klänningar idag!!! Solig
    hittade två rejäla favoriter till vettigt pris som blir skitsnygga med lite extra detaljer, t ex svart band i korsettsnörningen samt lite svarta o rosa pärlor här o var...

• Styrka
    MsChevy skrev 2011-09-14 19:19:08 följande:
    Va o provade klänningar idag!!! Solig
    hittade två rejäla favoriter till vettigt pris som blir skitsnygga med lite extra detaljer, t ex svart band i korsettsnörningen samt lite svarta o rosa pärlor här o var...
    Vad roligt, grattis! Bilder?
  • MsChevy

Vet inte om jag vill lägga upp dom här, sambon kikar ju här oxå...hehe...
    Men jag kanske kan lägga upp dom i mitt galleri här på bt o sen ta bort dom sen ikväll....inte världens bästa bilder dock... 

• 123ost

Roligt att läsa att så många har kommit igång!

Jag sitter själv varje kväll och kollar brudklänningar, men har inte fastnat för någon än riktigt.
    Men då har jag inte heller kollat igenom alla sidor..

Nu är tärnorna spikade och båda har tackat ja, det blir våra systrar Skrattande 
    Problemet nu är väl vad man ska hitta för klänningar åt dom. Min tanke var att dom skulle ha knälånga klänningar men nu bad min syster om att få ha en lång eftersom hon har så många tatueringar på benen (vissa fylletatueringar) så nu blev det ännu svårare!

Jag undrar verkligen hur detta ska gå, våra systrar är helt olika! Min syster är lite mer rock och sambons syster är lite mer fin, eller vad man nu ska säga. Jag känner redan på mig att det kommer bli problem.. hehe

• aniara

Kan inte bara tärnorna få välja sina klänningar själva? Jag har inte frågat mina tilltänkta tärnor än, men jag tänker i alla fall att de får klä sig som de vill. Om vi kommer fram till någon temafärg så kommer jag be dem försöka hitta något i den färgen, men nyans och så får de själva bestämma. Jag gillar när det inte är för tokmatchat.

Angående inbjudningar så kommer vi skicka ut dem i februari/mars med osa i slutet av april/början av maj. Skickas de ut för tidigt eller med för lång osa-tid så kommer de bli bortglömda, det är jag säker på. Våra släkter och närmaste vänner har blivit ombedda att hålla datumet och vi betar stadigt av övriga gäster allt eftersom vi träffar dem.

• Lilique

Känner att jag måste ta tag i livet snart! Spenderar mest tid med att surfa runt, leta och sen vela. Och vela. Och vela. Dags att boka saker om jag inte vill bli helt efter.

Men det är svårt när den här lilla skvallerstaden är så liiiiten och, tja, skvallrig. Vi är ju inte officiellt "ute" med detta än. Vi hade tänkt skicka ut save-the-date nu i september, typ förra veckan, men så kommer svärmor och lägger ett... ja, veto av något slag. Vet inte ens hur hon fick rätten till det, det är väl min oförmåga att säga nej när hon är jobbig. Hon sa att min blivandes mormor faktiskt fyller 75 och det kalaset ska vara den 8 el. 9 oktober. Hon vill att det ska vara riktigt speciellt så vi får inte "stjäla fokus" från det utan vackert vänta tills den 10 oktober med att skicka ut dom.

Lite rätt har hon väl antar jag, men samtidigt.... vafan????

Det är nästan en hel månad kvar och jag sitter som på nålar. För varje dag som går minskar chansen att jag ska få kunna boka den/det jag vill då utbudet här är så himla begränsat. Men alla känner någon som känner någon som berättar för någon - och så vet alla. Så det går ju inte att göra i smyg direkt.

Gaah.

• MsChevy

Håller med dig Lilique! Man behöver få tummen ur röven o komma till skott med nåt! 
    Just nu har sambon det jättekörigt på jobbet med en totalt urkorkad/otrevlig kollega så stämningen är inte på topp här hemma...suck...
    Känns som det är så mycket annat i vägen just nu så vi har knappt ens tid att sätta oss o prata om saker o ting.Gråter

Men jag får väl glädja mig med att de första inköpen är gjorda o klänning testad. Fyndade 6 st 7.5 m rosa vepor för 150:- o 100 prickiga servetter för 40:-Tungan ute 

Mina tärnor (haha höll på o skriva tärningar) ska ha hyfsat lika klänningar. De är så olika, den ena är jättekort o den andra jättelång. båda är rätt runda, men på olika sätt, så att ha likadana klänningar tror jag inte skulle funka.  

• aniara
    Lilique: jag tycker din sværmor ær lite fånig i detta, men før husfridens skull kanske ni ændå ska vænta till efter festen. Om det nu ær så viktigt att "alla" får reda på det samtidigt. Och det ær faktiskt långt kvar till 30 juni så førsøk att inte bli stressad. Man får intrycket nær man læser hær på BT att alla brudpar bokar allt øver ett år i førvæg, men jag tror inte BT ær som genomsnittet. Hær finns allt før många hysteriska brøllopsplanerare
  • Lilique
    aniara skrev 2011-09-15 11:38:18 följande:
    Lilique: jag tycker din sværmor ær lite fånig i detta, men før husfridens skull kanske ni ændå ska vænta till efter festen. Om det nu ær så viktigt att "alla" får reda på det samtidigt. Och det ær faktiskt långt kvar till 30 juni så førsøk att inte bli stressad. Man får intrycket nær man læser hær på BT att alla brudpar bokar allt øver ett år i førvæg, men jag tror inte BT ær som genomsnittet. Hær finns allt før många hysteriska brøllopsplanerare
    Jo, vi väntar för att undvika ett världskrig hehe. Men hela min släkt bokar in alla sina semesterresor och planer sjukt långt i förväg, därför känns det viktigt att få ut det snart. Spontan? Vad är det? Haha.

Som sagt, vi väntar med att skicka dem, men tycker ändå inte att det är hennes beslut att fatta liksom - så jag undrar hur hon kan ha fått för sig det. *suck*
Svar på tråden 2012-06-30? I need you!