• Lilique

2012-06-30? I need you!

Här sitter jag i ett hav av bröllopsmagasin, med kramp i fingrarna efter att ha surfat på otaliga bröllopssidor och nertyngd av en gigantisk samling mappar med inspirationsbilder.

Jag har en inte allt för engagerad M2B, men det gör inget för han är söt ändå. Lite åsikter har jag iallafall kunnat mjölka ur honom, men då typ: "Men snäääälla, säg iallafall en färg du gillar?" "Röd". (Och så spikades färgtemat)

Trodde att min egotrippade lilla tärna var eld och lågor över att få hjälpa till med planeringen, men faktum är att hon bara bryr sig om att få stå där framme och se vacker ut och på alla mina problem svarar hon "Äh, det löser sig", helt oberoende av vilket ämne vi pratar om. Har dock ingen att byta ut henne mot, så hon får stå där och se vacker ut och säga att allt löser sig. 

Jag behöver dig nu! En brud med samma dag att se fram emot. Någon att bolla idéer med, inspirera/s av och  skratta, gråta, klaga och fira med när vi överkommer våra många hinder på väg till altaret i ungefär samma fas. Du behöver helst inte vara mångmiljonär, för då känns det nog som om jag gifter mig i en skolåda. En begagnad och tomatfläckad sådan som legat utanför Lidl ett par veckor. Och så kan vi ju inte ha det.

Jag är inte så farlig och inte bits jag heller. Mina största brister är att jag förväntar mig perfektion av mig själv, att jag har dålig humor och att jag inte anser att soppa är middagsmat. Förmodligen överkomligt.

Finns du? (:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-09 09:43
    ~ En lista över oss vackra brudar ~

123ost:
    30/6 2012 - Luleå - Övertorneå - Vitt, silver och rosa - ca 35 000 kr

Liley:
    30/6 2012 - Stockholm - Östermalm (alt. 7/7 Nice, Frankrike) - ej bestämt - ca 35 000 kr

aniara:
    30/6 2012 - Stockholm - Omberg - troligtvis inget färgtema - 100 000 kr

MsChevy:
    28/7 2012 - Köping - Alvastra/Ödeshög - 50-tal/rockabillytema - 50 000 kr

Äntligen blivande:
    30/6 2012 - Sävsjö-Norra Ljunga- Vitt, silver salviagrönt- ca 35-40 000 kr

Rebekka 2012:
    30/6 2012 - Malmö - Heleneholm slott - Lila/vitt/grönt - 75-100 000 kr

imdelicate:
    30/6 2012 - Dublin - Uppsala - Morklila och nagon mer farg - 150 000 kr

annapanna88:
    30/6 2012 - Växjö - Sikhall(Vänersborg) - Vitt/ljusgrönt/guld - 35-40 000 kr

Hardaei:
    11/8 2012 - Sundsvall- Odd Fellow- Rött/grönt/vitt samt lite Guld- 100 000-150 000 kr

souna616:
    30/6 2012 - Stockholm - Hågelbyhus -Gul, tangerine, vitt samt lite grön - 60 000 kr

Styrka:
    7/7 2012 - Hisingen, Göteborg - Vitt & silver - ca 40 000 kr

Lilique:
    30/6 2012 - Karlskrona - Rött, vitt & silver/svart - ca 40 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-16 08:05
    AnnaKari
    30/6 2012 - Öregrund - Olivgrönt, gammelrosa, brunt - 50 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-14 10:04
    karrott:
    30/6 2012 - Stockholm - Sollentuna - Mörklila, silver, vitt - 100 000 kr

Allmylove:
    30/6 2012 - Malmö - Svart, vitt & cerise - Rockigt & otraditionellt - ca 60-80 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-15 20:10
    lillzan:
    22/6 2012 - Eskilstuna - Eskilstuna stadshus - lila, vitt och grönt - 65 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-20 10:32
    lamickis
    30/6 2012 - Stockholm - Österhaninge k:a - Rosa, vitt & grått - ca 50 000 kr

sagoprinsessa
    30/6 2012 - Örebro - Eskilstuna, Öja k:a - Sagotema - 75 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-21 07:49
    Hairspraymaniac
    30/6 2012 - Hjo - Norra Fågelås k:a - Rött & vitt - ca 40 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-29 11:10
    sandraochdaniel
    30/6 2012 - Västerås - Barbarö k:a - Lila & äppelgrönt - ca 75-80 000 kr

• Svar på tråden 2012-06-30? I need you!
  • annapanna88

Just nu är jag en väldigt glad blivande brud! :)
    Var och provade lite olika klänningar igår och tro det eller ej så hittar jag min drömklänning!! Dessutom till ett riktigt bra pris, ca 2000 under mitt maxpris OCH den sitter som gjuten, behöver inte ändras varken på längden eller bredden så dagen slutar till min egen stora förvåning med att jag får min drömklänning med mig hem direkt, betald och klar!! Jag kan inte fatta att jag hade sån tur :) :)  

• Sara1291
    annapanna88 skrev 2011-09-25 14:29:07 följande:
    Var och provade lite olika klänningar igår och tro det eller ej så hittar jag min drömklänning!! Dessutom till ett riktigt bra pris, ca 2000 under mitt maxpris OCH den sitter som gjuten, behöver inte ändras varken på längden eller bredden så dagen slutar till min egen stora förvåning med att jag får min drömklänning med mig hem direkt, betald och klar!! Jag kan inte fatta att jag hade sån tur :) :)  
    vart hittade du den?? :) var det rea?
  • Nikkita
    annapanna88 skrev 2011-09-25 14:29:07 följande:
    Va kul!!!
    Vi vill ju se bilder på den Skrattande
  • stina82

Ska oockså gifta oss den 30/6 2012.

En fråga till alla er som också ska det, har ni berättat det för familj och närmaste vän?

Detta har jag gjort och min m2b blev lite irriterad och tycker att vi skulle ha väntat ett tag med det. Jag tycker däremot att det är så kul att jag vill dela nyheten med mina närmaste. Blir lite ledsen att han inte tycker lika. Ska man hålla inne med detta tills man skickar inbjudningskort? Blir lite ledsen att han inte tycker lika.

• Styrka
    stina82 skrev 2011-09-25 20:26:24 följande:

En fråga till alla er som också ska det, har ni berättat det för familj och närmaste vän?

Detta har jag gjort och min m2b blev lite irriterad och tycker att vi skulle ha väntat ett tag med det. Jag tycker däremot att det är så kul att jag vill dela nyheten med mina närmaste. Blir lite ledsen att han inte tycker lika. Ska man hålla inne med detta tills man skickar inbjudningskort? Blir lite ledsen att han inte tycker lika.

Oj, man gör väl olika. Vi har bestämt oss för att hemlighålla tills inbjudningarna kommer ut, men det är mer för att vi vill överraska alla. Och överraskningen är i mitt tycke mer värd. Det kommer ju finnas myyyycket tid åt att fnissa över detaljer med nära och kära även efter nyår (inbjudan går ut i jul). Visst kliar det lite hos mig med, av iver att få berätta och dela min glädje, men den här gången vill jag hålla mig för att inte förstöra överraskningen. Men det var å andra sidan en överenskommelse/planering vi gjorde innan någon av oss berättade för någon annan.

Men en del är ju helt enkelt sådana som din sambo verkar vara, lite högre murar, lite mer reserverade (ta detta med en stoor nypa salt, jag känner ju varken dig eller honom, bara min tolkning). Det innebär inte att de inte är lika glada, bara att de inte delar med sig på samma sätt, inte har samma behov av att dela med sig.
    Och med tanke på att ni är lite olika, och med tanke på hur stort beslut det ändå är att gifta sig, så kan jag tycka att ni kanske borde ha pratat igenom med varandra hur ni vill göra, innan ni går ut 'offentligt' så att säga?

Jag reagerar dessutom lite mot att du inom loppet av tre meningar säger två gånger att du blir ledsen av att han inte tycker precis som du. Det är ju lika mycket du som inte tycker som han. Alla tycker inte lika alltid, särskilt inte i så här stora frågor. Varför blir du ledsen av det? Prata igenom det ordentligt med din kille istället, ta reda på varför han känner som han gör, och förklara varför du känner som du gör. Förstår mycket väl hur illa det känns när man måste lägga band på sig när man är så glad att man vill sjunga från hustaken, kanske ändrar sambon uppfattning när han förstår hur det kan kännas instängt och begränsande att inte få uttrycka sig, sin glädje?

Grattis till er stora lycka förresten, nu är det bara 9 månader kvar!
  • Lilique

Kul att du hittade hit, roligt om du fortsätter räkna ner tillsammans med oss.

Vi har bara berättat för den närmsta familjen (föräldrar och syskon då), samt de vi vill ha som tärnor och marskalkar. Resten får veta när inbjudningarna kommer ut, som en stor överraskning. Hade min sambo gått och berättat för någon annan så hade jag nog blivit ledsen för att han "förstört" överraskningen. Så det kanske är så han tänker. Men det är väl bäst att du pratar med honom om det, bröllop är en stor grej så jag kan ju inte rekommendera annat än att vara överens! (så långt det går iallafall ^^)
  • 123ost

Vi har berättat åt våra föräldrar för att jag vet att dom vill delta lite och sen är det skönt att ha någon att prata med och bolla lite idéer med. Våra syskon har också fått veta men det är bara för att de ska vara tärnor/marsalk så det behövdes för att kunna fixa klänningar och kostymer i tid.  Sen har vi pratat med en vän till mig för att hon ska sminka och fixa mitt hår, så då tyckte vi att det var nödvändigt.

Annars vill vi att alla andra ska få veta genom inbjudan, det blir roligare då att få överraska alla andra :)
  • MsChevy

Vi (eller jag) har berättat för mina föräldrar o mina tärnor. För några andra har vi nämnt att vi ska gifta oss nästa år, men inte datum. En bekant var jag tvungen att berätta lite för eftersom hon har en loppis o jag fyndade en hel dröser med LP-skivor (till bordstabletter) o hon undrade vad sjutton ja skulle med så många skivor tillTungan ute Kommer o fynda massor av grejer till bröllopet hos henneGlad

Stina: se till att ha kommunikation under den här tiden nu, det är A och O. Prata igenom allt, så ni slipper onödigt tjafs o gräl, för det är lätt hänt. 
    Utöver det vill jag välkomna dig hit o gratulera till det stundande bröllopet!Solig 

• aniara

Vi har berættat før de flesta. Vi førlovade oss en fredag och på søndagen børjade vi ringa och sms:a familjen och berætta. Vi såg ingen anledning att vænta. Nær alla i våra familjer visste om det børjade vi berætta før vænner också. Vi var øverens om att vi ville gøra så. Jag hade inte gått och berættat utan att kolla med min fæstman først att han var med på det.
  • MsChevy

Förlovningen vet väl mer eller mindre alla om (tur facebook finns), men bröllopet är det inte många som vet om än. Att vi inte ropr ut det högt är väl för att vi försöker bli gravida så om det nu äntligen skulle ta sig, skjuter vi på bröllopet...

Svar på tråden 2012-06-30? I need you!