• Lilique

2012-06-30? I need you!

Här sitter jag i ett hav av bröllopsmagasin, med kramp i fingrarna efter att ha surfat på otaliga bröllopssidor och nertyngd av en gigantisk samling mappar med inspirationsbilder.

Jag har en inte allt för engagerad M2B, men det gör inget för han är söt ändå. Lite åsikter har jag iallafall kunnat mjölka ur honom, men då typ: "Men snäääälla, säg iallafall en färg du gillar?" "Röd". (Och så spikades färgtemat)

Trodde att min egotrippade lilla tärna var eld och lågor över att få hjälpa till med planeringen, men faktum är att hon bara bryr sig om att få stå där framme och se vacker ut och på alla mina problem svarar hon "Äh, det löser sig", helt oberoende av vilket ämne vi pratar om. Har dock ingen att byta ut henne mot, så hon får stå där och se vacker ut och säga att allt löser sig. 

Jag behöver dig nu! En brud med samma dag att se fram emot. Någon att bolla idéer med, inspirera/s av och  skratta, gråta, klaga och fira med när vi överkommer våra många hinder på väg till altaret i ungefär samma fas. Du behöver helst inte vara mångmiljonär, för då känns det nog som om jag gifter mig i en skolåda. En begagnad och tomatfläckad sådan som legat utanför Lidl ett par veckor. Och så kan vi ju inte ha det.

Jag är inte så farlig och inte bits jag heller. Mina största brister är att jag förväntar mig perfektion av mig själv, att jag har dålig humor och att jag inte anser att soppa är middagsmat. Förmodligen överkomligt.

Finns du? (:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-09 09:43
    ~ En lista över oss vackra brudar ~

123ost:
    30/6 2012 - Luleå - Övertorneå - Vitt, silver och rosa - ca 35 000 kr

Liley:
    30/6 2012 - Stockholm - Östermalm (alt. 7/7 Nice, Frankrike) - ej bestämt - ca 35 000 kr

aniara:
    30/6 2012 - Stockholm - Omberg - troligtvis inget färgtema - 100 000 kr

MsChevy:
    28/7 2012 - Köping - Alvastra/Ödeshög - 50-tal/rockabillytema - 50 000 kr

Äntligen blivande:
    30/6 2012 - Sävsjö-Norra Ljunga- Vitt, silver salviagrönt- ca 35-40 000 kr

Rebekka 2012:
    30/6 2012 - Malmö - Heleneholm slott - Lila/vitt/grönt - 75-100 000 kr

imdelicate:
    30/6 2012 - Dublin - Uppsala - Morklila och nagon mer farg - 150 000 kr

annapanna88:
    30/6 2012 - Växjö - Sikhall(Vänersborg) - Vitt/ljusgrönt/guld - 35-40 000 kr

Hardaei:
    11/8 2012 - Sundsvall- Odd Fellow- Rött/grönt/vitt samt lite Guld- 100 000-150 000 kr

souna616:
    30/6 2012 - Stockholm - Hågelbyhus -Gul, tangerine, vitt samt lite grön - 60 000 kr

Styrka:
    7/7 2012 - Hisingen, Göteborg - Vitt & silver - ca 40 000 kr

Lilique:
    30/6 2012 - Karlskrona - Rött, vitt & silver/svart - ca 40 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-16 08:05
    AnnaKari
    30/6 2012 - Öregrund - Olivgrönt, gammelrosa, brunt - 50 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-14 10:04
    karrott:
    30/6 2012 - Stockholm - Sollentuna - Mörklila, silver, vitt - 100 000 kr

Allmylove:
    30/6 2012 - Malmö - Svart, vitt & cerise - Rockigt & otraditionellt - ca 60-80 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-15 20:10
    lillzan:
    22/6 2012 - Eskilstuna - Eskilstuna stadshus - lila, vitt och grönt - 65 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-20 10:32
    lamickis
    30/6 2012 - Stockholm - Österhaninge k:a - Rosa, vitt & grått - ca 50 000 kr

sagoprinsessa
    30/6 2012 - Örebro - Eskilstuna, Öja k:a - Sagotema - 75 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-21 07:49
    Hairspraymaniac
    30/6 2012 - Hjo - Norra Fågelås k:a - Rött & vitt - ca 40 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-29 11:10
    sandraochdaniel
    30/6 2012 - Västerås - Barbarö k:a - Lila & äppelgrönt - ca 75-80 000 kr

• Svar på tråden 2012-06-30? I need you!
  • Lilique
    123ost skrev 2011-09-29 19:59:43 följande:
    Hallå alla blivande fruar!
    På lördag ska vi fara och se på lokalen och jag behöver en komihåglista på vad jag måste kolla.

Skriv gärna om ni kommer på någonting!

* Mäta borden
    * Kolla deras dekoration
    Inte helt hundra på vad ni ska ha för slags lokal nu, men köksutrymme är ofta väldigt viktigt att spana in! Tillgång till (och storlek på) kyl exempelvis - om ni ska lyckas ha en hel tårta där hela kvällen.

Om de har någon "städutrustning" där redan som typ sopkvast och skyffel, eller om ni behöver ta med det. Någon kan ha sönder ett glas eller något under kvällen och då är det bra att veta att det finns till hands.

Och kolla var och hur många elluttag det finns om ni ska ta med egna högtalare med, så att ni kan ta med det i planering av placering. Det är något jag glömt allt för många gånger ^^ Förlängningssladdar är bara roligt tills någon snubblar över dom haha.
  • MsChevy

Kolla hur länge ni får ha lokalen, hur länge ni får spela musik, ja det är nog det jag kommer på just nu utöver det ni andra redan kommit påGlad

• aniara

Mennåh... om en vecka, när jag kommer hem till Sverige nästa gång, ska jag prova brudklänningar. Nu ser jag på nätet att åtminstone två av de tre butiker jag tänkt besöka nästa helg har startat sin rea redan. Tänk om alla godbitar är borta nästa helg? Tänk om det är helt urplockat? Jag har inte budgeterat för en reaklänning men det skulle kännas bra att komma lite billigare undan. Jag tycker det svider att köpa saker som kostar mycket pengar, och speciellt att köpa en klänning (ett klädesplagg!) för flera tusen kronor.

• Styrka
    aniara skrev 2011-09-30 23:05:39 följande:
    Mennåh... om en vecka, när jag kommer hem till Sverige nästa gång, ska jag prova brudklänningar. Nu ser jag på nätet att åtminstone två av de tre butiker jag tänkt besöka nästa helg har startat sin rea redan. Tänk om alla godbitar är borta nästa helg? Tänk om det är helt urplockat?
    Lugn och fin. Allt hinner inte försvinna på en vecka! Vilken stad ska du shoppa i? Är det bara en någorlunda stor stad så finns ju dessutom flera butiker, så det är nog ingen fara. De har rea på hösten just eftersom färre köper brudklänningar då. Andas!
  • aniara

Haha, ja det är inte så att jag har panik precis. Det känns bara synd att jag ska vara out of town just nu. Jag har till och med tackat nej till att åka hem den här helgen. Staden är Stockholm och jag har sållat ut de tre butiker som verkar ha vad jag letar efter och med trevligast personal. Klart det finns fler butiker men jag kommer bara ha en dag på mig när jag är hemma. Jag vet varför de har rea, men jag vet också vad rea gör med folk...

• annapanna88

Jag skulle behöva hjälp med att formulera en sak som ska stå på vår bröllopssida...
    En del av vår släkt som vi kommer att bjuda på bröllopet är människor vi inte träffar särskilt ofta, kanske vartannat år vid någon födelsedag eller så. De känner alltså inte oss särskilt väl och vi skulle vilja, på ett fint sätt, säga att det går utmärkt att ge oss pengar till bröllopsresan i bröllopspresent... Både för att underlätta för dom och för att se till att vi inte får fem brödrostar om ni förstår hur jag menar :)
    Så, någon som är duktig på att uttrycka sig som kan hjälpa mig? :)

• 123ost

Igår var vi och kikade i lokalen och fick svar på det mesta. Än så länge verkar det bli superbra! Kan hända att det blir liiite trångt vid middagen om alla som vi tänkt bjuda kommer. Alla får absolut plats och det finns då också plats för dansgolv (viktigt).

Vi kommer betala 260kr/person och då är det buffé.
    Städning dagen efter ingår i priset (förutom de vi själva dekorerat med som vi måste ta med dagen efter)
    Dukning (men vi kommer duka själva istället)
    Dukar kommer vi hyra och de kommer vara rena och strukna (skönt)
    Ljusstakar fanns men inget jag var intresserad alls av.
    Små vaser som var vita (perfekt)
    En bardisk (perfekt till vår betalbar)
    Ett rum intill med biljardbord, soffor och tv (Bra barn- och ungdomsrum)
    Stor kyl att förvara tårtan i
    Vi får göra egen förrätt! (som vi så gärna vill göra)
    Vi kommer få serveringspersonal som går och heller upp första vinglaset till gästerna
    Vi får dekorera exakt hur vi vill, bara vi tar med oss det dagen efter.
    Vi ska vara ute ca kl 03.00 (räcker för oss)

Nu när vi fått veta allt som ingår så är vi faktiskt jäkligt nöjda med priset. Tanken var att vi bara skulle hyra lokalen och laga maten själva (med hjälp av släkt) så blev vi lite besvikna att det inte gick att endast hyra. Men nu när vi tänker efter så är det helt klart värt de 260kr/person!

Det enda jag är lite ledsen över är att vi inte kommer få plats med speglar som löpare.. Borden är 70cm breda och speglarna är 20cm breda, vi tror det kommer bli för trångt när man ska äta Rynkar på näsan

Men tack alla för era "ta-reda-på lista", skrev upp det på lappen som jag tog med till lokalen.

Nu är det bara att hoppas att det går att ställa borden som vi tänkt, vi testade aldrig.. det skulle ta för lång tid.
    Men dagen före får vi komma och duka så det borde nog gå bra.

• Styrka
    annapanna88 skrev 2011-10-01 20:18:50 följande:

Jag skulle behöva hjälp med att formulera en sak som ska stå på vår bröllopssida...
    En del av vår släkt som vi kommer att bjuda på bröllopet är människor vi inte träffar särskilt ofta, kanske vartannat år vid någon födelsedag eller så. De känner alltså inte oss särskilt väl och vi skulle vilja, på ett fint sätt, säga att det går utmärkt att ge oss pengar till bröllopsresan i bröllopspresent... Både för att underlätta för dom och för att se till att vi inte får fem brödrostar om ni förstår hur jag menar :)
    Så, någon som är duktig på att uttrycka sig som kan hjälpa mig? :)

Vi skrev så här:

Presentönskningar: Din närvaro är gåva nog,

och vi har redan allt vi behöver

men vill ni ändå ge något är vår högsta önskan

ett litet bidrag till en bröllopsresa med Ving.

• MsChevy
    Så, äntligen har jag fått tummen ur o kontaktat en av sömmerskorna. Mailade henne så nu är det bara att vänta. Tur hon är kompisens mamma så man kan va avslappnad, hon är så lätt att ha o göra med! Skönt att jag faktiskt vet vad jag vill ha för klänning, hur den ska se ut...Solig

Hade även fått mail av mannen som ansvarar för lokalen vi tänkt oss. Han undrade om vi ändrat oss eftersom jag inte hört av mig på ett tag. Den mannen är jättesnäll o trevlig, skickade t o m en karta över Ödeshög med sevärdheter, hotell o restauranger o det med vanlig snigelpost! hihi 

ska bara lyckas bestämma mig för frisyr, så jag vet om det ska bli slöja. Tror ni en stor sidoblomma passar med en slöja eller blir det för mycket? 
    Vill ha nåt vackert, men ändå med attityd. Har tänkt ha håret halvt uppsatt med lite sned-lugg, stora hollywoodlockar. Typ så här:

Eller nåt så här:

Skulle det funka med slöja? M2B vill så gärna att jag har slöja. Han vill helst att jag ska ha tiara oxå "är ju hans lilla prinsessa" (hallå, var då?!), men det vill inte jag.   
  • 123ost

Jag gillade bild nr 2, det är verkligen en vacker frisyr.
    För mig kommer det bli riktigt svårt med frisyr! Finns så många fina men jag gillar inte mina öron alls, de står ut lite och det har alltid stört mig.. trist.

Svar på tråden 2012-06-30? I need you!