• Lilique

2012-06-30? I need you!

Här sitter jag i ett hav av bröllopsmagasin, med kramp i fingrarna efter att ha surfat på otaliga bröllopssidor och nertyngd av en gigantisk samling mappar med inspirationsbilder.

Jag har en inte allt för engagerad M2B, men det gör inget för han är söt ändå. Lite åsikter har jag iallafall kunnat mjölka ur honom, men då typ: "Men snäääälla, säg iallafall en färg du gillar?" "Röd". (Och så spikades färgtemat)

Trodde att min egotrippade lilla tärna var eld och lågor över att få hjälpa till med planeringen, men faktum är att hon bara bryr sig om att få stå där framme och se vacker ut och på alla mina problem svarar hon "Äh, det löser sig", helt oberoende av vilket ämne vi pratar om. Har dock ingen att byta ut henne mot, så hon får stå där och se vacker ut och säga att allt löser sig. 

Jag behöver dig nu! En brud med samma dag att se fram emot. Någon att bolla idéer med, inspirera/s av och  skratta, gråta, klaga och fira med när vi överkommer våra många hinder på väg till altaret i ungefär samma fas. Du behöver helst inte vara mångmiljonär, för då känns det nog som om jag gifter mig i en skolåda. En begagnad och tomatfläckad sådan som legat utanför Lidl ett par veckor. Och så kan vi ju inte ha det.

Jag är inte så farlig och inte bits jag heller. Mina största brister är att jag förväntar mig perfektion av mig själv, att jag har dålig humor och att jag inte anser att soppa är middagsmat. Förmodligen överkomligt.

Finns du? (:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-09 09:43
    ~ En lista över oss vackra brudar ~

123ost:
    30/6 2012 - Luleå - Övertorneå - Vitt, silver och rosa - ca 35 000 kr

Liley:
    30/6 2012 - Stockholm - Östermalm (alt. 7/7 Nice, Frankrike) - ej bestämt - ca 35 000 kr

aniara:
    30/6 2012 - Stockholm - Omberg - troligtvis inget färgtema - 100 000 kr

MsChevy:
    28/7 2012 - Köping - Alvastra/Ödeshög - 50-tal/rockabillytema - 50 000 kr

Äntligen blivande:
    30/6 2012 - Sävsjö-Norra Ljunga- Vitt, silver salviagrönt- ca 35-40 000 kr

Rebekka 2012:
    30/6 2012 - Malmö - Heleneholm slott - Lila/vitt/grönt - 75-100 000 kr

imdelicate:
    30/6 2012 - Dublin - Uppsala - Morklila och nagon mer farg - 150 000 kr

annapanna88:
    30/6 2012 - Växjö - Sikhall(Vänersborg) - Vitt/ljusgrönt/guld - 35-40 000 kr

Hardaei:
    11/8 2012 - Sundsvall- Odd Fellow- Rött/grönt/vitt samt lite Guld- 100 000-150 000 kr

souna616:
    30/6 2012 - Stockholm - Hågelbyhus -Gul, tangerine, vitt samt lite grön - 60 000 kr

Styrka:
    7/7 2012 - Hisingen, Göteborg - Vitt & silver - ca 40 000 kr

Lilique:
    30/6 2012 - Karlskrona - Rött, vitt & silver/svart - ca 40 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-16 08:05
    AnnaKari
    30/6 2012 - Öregrund - Olivgrönt, gammelrosa, brunt - 50 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-14 10:04
    karrott:
    30/6 2012 - Stockholm - Sollentuna - Mörklila, silver, vitt - 100 000 kr

Allmylove:
    30/6 2012 - Malmö - Svart, vitt & cerise - Rockigt & otraditionellt - ca 60-80 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-15 20:10
    lillzan:
    22/6 2012 - Eskilstuna - Eskilstuna stadshus - lila, vitt och grönt - 65 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-20 10:32
    lamickis
    30/6 2012 - Stockholm - Österhaninge k:a - Rosa, vitt & grått - ca 50 000 kr

sagoprinsessa
    30/6 2012 - Örebro - Eskilstuna, Öja k:a - Sagotema - 75 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-21 07:49
    Hairspraymaniac
    30/6 2012 - Hjo - Norra Fågelås k:a - Rött & vitt - ca 40 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-29 11:10
    sandraochdaniel
    30/6 2012 - Västerås - Barbarö k:a - Lila & äppelgrönt - ca 75-80 000 kr

• Svar på tråden 2012-06-30? I need you!
  • annapanna88

Aah, det tror jag blir superfint!! Känns lite annorlunda också :)

• MsChevy

Ja det är det jag vill få fram. Jag är inte som andra, vill gärna hitta på udda lösningar till allt. Vill att hela bröllopet ska ge en sån där "wow, kolla det här"-känsla. Solig

Har dock lite svårt o bestämma mig för frisyren. Har alltid haft håret intensivt rött, men kände att jag ville hitta på nåt nytt, så nu är jag svarthårig. Helt okej, har bara inte vant mig än. Så får se om jag ska gå tillbaka till det röda eller va svart ett tag. Lättare med våra färger om jag är svart, men rött har ju alltid varit jag...jaja, vi får se...

• annapanna88

Haha jaa du.. det är inte alla som tänker på att färgmatcha håret ;) Men du skulle ju göra det som överraskning då, färga håret svart dagen innan bröllopet eller så :D Men allvarligt talat, det är ju ett tag kvar så ha kvar färgen ett tag och se hur det känns, du kan alltid byta tillbaka om du trivs bättre i det röda! :)

• MsChevy

Rött är ju lite svårt till rosa. ingen bra idé att färga håret svart dagen innan med div färgrester i hårbotten. Nej, veckan innan färgar jag, oavsett vilken färg det blirSkrattande

• Lilique

Eeek! Idag på lunchen gick jag bort till postkontoret med alla prydligt adresserade kuverten som vart och ett har svindyra frimärken för att få dem handstämplade (inga fula maskinstämplar på mina kuvert minsann!). När hon i kassan sedan försökte ta breven ifrån mig var det nära att jag inte ens släppte dem. Såg efter dem när hon bar i väg dem. Nu är det alltså klippt. Imorgon kommer alla att få reda på det; vänner, familj och släktens övriga obligatoriska kräkmedel.

Var dock lite för snåla för att posta de kuvert som ska till de som bor i närheten (ca 15 st) så imorgon efter jobbet ska vi ut och köra för att lämna rätt kuvert i rätt brevlåda (bara det är en bedrift...). Lite klurigt blir det med de som bor i lägenhet. Upp i trapphusen, in med kuvertet genom dörren och springa därifrån som två små busringare så att vi inte står där och ser dumma ut om de skulle öppna dörren för att kolla vad som pågår. Tänkte att om vi gör det imorgon eftermiddag så kommer alla iallafall att få sina kuvert samma dag - förhoppningsvis. Man vet ju aldrig med Posten. ;)

*andas andas*    Är det någon som har en papperspåse...?

Tänk om någon säger nåt korkat? Tänk om vi lägger det i fel låda? Tänk om någons hund äter upp det!? Tänk om någon har flyttat utan att meddela det och så sätts en stor "fel adress"-stämpel på kuvertet så att adressen inte ens syns och så hamnar det i Kina för att någon läste fel!? Tänk om någon tror att det är en tandläkartid i kuvertet och inte ens öppnar det?! Tänk om A får det och ringer B och så är Bs kuvert försenat på Posten och så blir B jätteledsen och tycker att vi är dumma i huvudet, startar elaka rykten på Facebook och säger till vakten på favoritkrogen att vi är druggies så att vi inte får komma in mer - och sen kommer kuvertet och så blir det bara dålig stämning...

Eller... tänk om man skulle ta och öppna en flaska vin ikväll och tänka på andningen. Puh.

• MsChevy

haha du är för härlig du! Skrattande

Jag tänkte vi ska vänta med att beställa våra save the date-kort tills efter nästa helg o det beror helt enkelt på att då ska jag ha mens (eller förhoppningsvis inte). Har testa med äl-stickor hela månaden utan resultat o har mått mysko ett tag nu så nu håller vi tummarna här hemmaFoten i munnen  Men kommer fanstyget o det inte blir nåt plus då beställer vi hem dom o kör på. 

Men jag sitter i valet o kvalet om jag ska beställa klänningen på ebay, det är ju en kina, men ändå...Är lite nojjig för att skicka iväg pengar utan att ha 300% garanti att jag får mina grejer...men alla andra gör det ju, så... 

• 123ost
    Lilique: Åh vad roligt och spännande att ni postat korten! Jag kan tänka mig att man kommer sitta och vänta på en massa samtal och sms, det kommer nog jag göra hihi. Men allt kommer säkert gå bra och ni kommer säkert få en massa positiva kommentarer!

MsChevy: Jag hoppas ni får ett plus (skönt att slippa mensen Flört) på stickan! Hur har ni tänkt göra om det nu skulle bli ett plus? Ska du vara höggravid till bröllopet eller väntar ni?

Idag for jag och sonen till stan för att köpa papper så jag kan göra färdigt inbjudningskorten och det blev punktering i ena däcket när jag väl var inne i parkeringshuset. Som ni förstår så tar det inte speciellt lång tid att köpa papper så jag fick vackert vänta på att min mamma slutade jobbet (3 timmar), så mamma var räddaren i nöden! Men jag gjorde faktiskt något vettigt av tiden! Besökte två butiker med brudklänning, Guldfynd för att kika på ringar och letade skor till bröllopet.

Testade ingen brudklänning men jag har nu bestämt mig för att ändå beställa en kinaklänning, känns bäst så. Guldfynd hade många fina ringar men känner att jag verkligen måste fundera, prova, fundera och prova. Tyvärr hittade jag inga skor men det kommer säkert en massa till våren, nu finns det mest fodrade skor hehe
  • MsChevy
    123ost: om det blir plus nu så väntar vi med bröllopet. Vill ju va urläcker i klänningen, inte se ut o känna mig som den vita valenTungan ute 
    Du var en rackare på att utnyttja tiden, va du hann med! Skor tror jag nog det är lättare att hitta till våren, är ju inte direkt säsong för finskor nu, hehe...

Jag står oxå o överväger att beställa kinaklänning, men det är ju så svårt att välja!!! Ju fler sidor man tittar på, desto mer favoriter hittar man! doh!
    O typiskt nog har jag lyckats tappa bort lappen med numret till sömmerskan...ska ringa till min bekant o fråga efter numret igen *pinsamt värre* 
  • Styrka

Grattis Lilique! Ser fram emot att få höra om reaktionerna sen!

• Äntligen blivande

Åhhh vad många fina buketter det finns!! Inte konstigt att man

har svårt att välja!!

Jag har tänkt nåt liknade denna, men inte riktigt så långa strån och

förmodligen lite tunnare med påträdda pärlor på... Vita rosor tror jag

oxå att det blir. Vi har vitt, grönt och pärlemor/ silver som temafärg.

Nu är det ju lång tid kvar så man har väl tid att ändra sig många gånger

nu när man får tips genom andra;)

Svar på tråden 2012-06-30? I need you!