• Lilique

2012-06-30? I need you!

Här sitter jag i ett hav av bröllopsmagasin, med kramp i fingrarna efter att ha surfat på otaliga bröllopssidor och nertyngd av en gigantisk samling mappar med inspirationsbilder.

Jag har en inte allt för engagerad M2B, men det gör inget för han är söt ändå. Lite åsikter har jag iallafall kunnat mjölka ur honom, men då typ: "Men snäääälla, säg iallafall en färg du gillar?" "Röd". (Och så spikades färgtemat)

Trodde att min egotrippade lilla tärna var eld och lågor över att få hjälpa till med planeringen, men faktum är att hon bara bryr sig om att få stå där framme och se vacker ut och på alla mina problem svarar hon "Äh, det löser sig", helt oberoende av vilket ämne vi pratar om. Har dock ingen att byta ut henne mot, så hon får stå där och se vacker ut och säga att allt löser sig. 

Jag behöver dig nu! En brud med samma dag att se fram emot. Någon att bolla idéer med, inspirera/s av och  skratta, gråta, klaga och fira med när vi överkommer våra många hinder på väg till altaret i ungefär samma fas. Du behöver helst inte vara mångmiljonär, för då känns det nog som om jag gifter mig i en skolåda. En begagnad och tomatfläckad sådan som legat utanför Lidl ett par veckor. Och så kan vi ju inte ha det.

Jag är inte så farlig och inte bits jag heller. Mina största brister är att jag förväntar mig perfektion av mig själv, att jag har dålig humor och att jag inte anser att soppa är middagsmat. Förmodligen överkomligt.

Finns du? (:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-09 09:43
    ~ En lista över oss vackra brudar ~

123ost:
    30/6 2012 - Luleå - Övertorneå - Vitt, silver och rosa - ca 35 000 kr

Liley:
    30/6 2012 - Stockholm - Östermalm (alt. 7/7 Nice, Frankrike) - ej bestämt - ca 35 000 kr

aniara:
    30/6 2012 - Stockholm - Omberg - troligtvis inget färgtema - 100 000 kr

MsChevy:
    28/7 2012 - Köping - Alvastra/Ödeshög - 50-tal/rockabillytema - 50 000 kr

Äntligen blivande:
    30/6 2012 - Sävsjö-Norra Ljunga- Vitt, silver salviagrönt- ca 35-40 000 kr

Rebekka 2012:
    30/6 2012 - Malmö - Heleneholm slott - Lila/vitt/grönt - 75-100 000 kr

imdelicate:
    30/6 2012 - Dublin - Uppsala - Morklila och nagon mer farg - 150 000 kr

annapanna88:
    30/6 2012 - Växjö - Sikhall(Vänersborg) - Vitt/ljusgrönt/guld - 35-40 000 kr

Hardaei:
    11/8 2012 - Sundsvall- Odd Fellow- Rött/grönt/vitt samt lite Guld- 100 000-150 000 kr

souna616:
    30/6 2012 - Stockholm - Hågelbyhus -Gul, tangerine, vitt samt lite grön - 60 000 kr

Styrka:
    7/7 2012 - Hisingen, Göteborg - Vitt & silver - ca 40 000 kr

Lilique:
    30/6 2012 - Karlskrona - Rött, vitt & silver/svart - ca 40 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-16 08:05
    AnnaKari
    30/6 2012 - Öregrund - Olivgrönt, gammelrosa, brunt - 50 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-14 10:04
    karrott:
    30/6 2012 - Stockholm - Sollentuna - Mörklila, silver, vitt - 100 000 kr

Allmylove:
    30/6 2012 - Malmö - Svart, vitt & cerise - Rockigt & otraditionellt - ca 60-80 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-15 20:10
    lillzan:
    22/6 2012 - Eskilstuna - Eskilstuna stadshus - lila, vitt och grönt - 65 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-20 10:32
    lamickis
    30/6 2012 - Stockholm - Österhaninge k:a - Rosa, vitt & grått - ca 50 000 kr

sagoprinsessa
    30/6 2012 - Örebro - Eskilstuna, Öja k:a - Sagotema - 75 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-21 07:49
    Hairspraymaniac
    30/6 2012 - Hjo - Norra Fågelås k:a - Rött & vitt - ca 40 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-29 11:10
    sandraochdaniel
    30/6 2012 - Västerås - Barbarö k:a - Lila & äppelgrönt - ca 75-80 000 kr

• Svar på tråden 2012-06-30? I need you!
  • 123ost

Tack för alla fina ord och stöd!

Nu är jag mitt gamla jag igen, klart vi ska gifta oss! Det är väl så att man alltid drömmer om hur det ska vara, men oavsett om vi hade väntat och sparat mer pengar så vill varken jag eller m2b lägga för mycket pengar på ett jäkla bröllop! Haha! Hellre lägger vi mer pengar på flera fina utomlandsresor med lilla familjen. Livet fortsätter ju trots allt efter vi gift oss Skrattande

Vi försöker vinna pengar och jag hoppas alla här inne får vinna lite pengar innan det är dags ;)

• MsChevy
    Styrka: Var bor ni? Det finns ju gott om gamla fina amerikanska bilar, kanske finns nån riktigt fin i närheten? Bättre o betala lite mindre för en riktigt fin bil o få ett sjysst hotellrum än o betala dyrt för en lång bil o få sova hemma...tycker jag iafSolig 

O i soffan med mjukisbrallor har jag varit hela dan, jobbade ju 12 timmars pass igår.... 
  • 123ost
    Styrka: Det är verkar svårt hörrudu! Det hade varit fint att vara på det finare hotellet där ni redan varit tillsammans och få uppleva samma sak igen, speciellt när det verkar som att ni var ritkigt nöjda med det! Men samtidigt får man kanske inte åka limo så ofta? Jag själv hade föredragit lyxigare hotell.. men ja, man måste väl tänka på mannen också ;)
  • aniara

Men du 123ost, varför ska du betala tärnklänningarna om ni har det så ansträngt ekonomiskt? Jag tänker inte betala mina tärnors klänningar, trots att jag har råd. De skulle ju ha köpt något till bröllopet ändå.

• MsChevy

Men de flesta män gillar ju amerikanska bilar, så det kanske går att få till en kompromiss med fin bil o fint hotell? Skrattande

• 123ost
    aniara skrev 2011-10-17 20:36:46 följande:
    Men du 123ost, varför ska du betala tärnklänningarna om ni har det så ansträngt ekonomiskt? Jag tänker inte betala mina tärnors klänningar, trots att jag har råd. De skulle ju ha köpt något till bröllopet ändå.
    Alltså vi har inte ens pratat med tjejerna om dem själva kan betala men det känns som att vi måste stå för klänningarna då jag vill att dem har likadana. Sen vet jag att min syster aldrig skulle använda en "finklänning" efter bröllopet :/
  • aniara

Ja du gör ju som du vill så klart men om ni har så svårt att spara ihop det som behövs, som du skriver ovan, tycker jag att det låter som en konstig prioritering faktiskt.

• MsChevy
    aniara: håller med dig, de kan väl betala själva om ni har dålig ekonomi? Vi har sagt att vi ger 500:- till mina två tärnor o så ska vi tillsammans försöka hitta nåt som passar de båda (de har helt olika kroppsformer o längd). O hittar vi inget likadant som passar, ja då får de köpa det de vill, men utöver 500:- får de pröjsa själva.

Lilique: får ja oxå va med på den där Trisslotten? Flört 
  • 123ost

Vi har ju tänkt oss 500kr per klänning och det är väldigt svårt att hitta faktiskt. Undra om vi ska höra med dem om vi kan göra så som ni gjort MsChevy, rätt smart ändå. Kan man säga att klänningen helst ska vara ljusrosa då eller blir det för höga krav? För egentligen behöver inte tärnor ha likadana klänningar, det är mest något alla har som blivit "ett måste".

Dessutom ska min syster resa runt i sydamerika i 4 månader och kommer hem 1-2 månader innan bröllopet så då är det nästan lättare om hon får leta själv? Hon kanske hittar någon fin klänning på resan så.

• MsChevy

Visa dom vad ni tänkt er att de ska ha o snacka ihop er så de "får" klänningar de gillar o känner sig bekväma i. Jag checkar tradera o ebay, där finns mycket fint för en bra pengSolig

Bra idé att låta systern fynda utomlands. Visa henne vad du tänkt för nån klänning o skicka med den andra tärnans mått o storlek så kanske hon fyndar tvåSkrattande
    Vi satte som krav att de ska vara rockabilly/50-talsinspirerade o sen kommer vi alla med förslag o sen får vi väl se vilken som är favoritGlad

Svar på tråden 2012-06-30? I need you!