• Lilique

2012-06-30? I need you!

Här sitter jag i ett hav av bröllopsmagasin, med kramp i fingrarna efter att ha surfat på otaliga bröllopssidor och nertyngd av en gigantisk samling mappar med inspirationsbilder.

Jag har en inte allt för engagerad M2B, men det gör inget för han är söt ändå. Lite åsikter har jag iallafall kunnat mjölka ur honom, men då typ: "Men snäääälla, säg iallafall en färg du gillar?" "Röd". (Och så spikades färgtemat)

Trodde att min egotrippade lilla tärna var eld och lågor över att få hjälpa till med planeringen, men faktum är att hon bara bryr sig om att få stå där framme och se vacker ut och på alla mina problem svarar hon "Äh, det löser sig", helt oberoende av vilket ämne vi pratar om. Har dock ingen att byta ut henne mot, så hon får stå där och se vacker ut och säga att allt löser sig. 

Jag behöver dig nu! En brud med samma dag att se fram emot. Någon att bolla idéer med, inspirera/s av och  skratta, gråta, klaga och fira med när vi överkommer våra många hinder på väg till altaret i ungefär samma fas. Du behöver helst inte vara mångmiljonär, för då känns det nog som om jag gifter mig i en skolåda. En begagnad och tomatfläckad sådan som legat utanför Lidl ett par veckor. Och så kan vi ju inte ha det.

Jag är inte så farlig och inte bits jag heller. Mina största brister är att jag förväntar mig perfektion av mig själv, att jag har dålig humor och att jag inte anser att soppa är middagsmat. Förmodligen överkomligt.

Finns du? (:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-09 09:43
    ~ En lista över oss vackra brudar ~

123ost:
    30/6 2012 - Luleå - Övertorneå - Vitt, silver och rosa - ca 35 000 kr

Liley:
    30/6 2012 - Stockholm - Östermalm (alt. 7/7 Nice, Frankrike) - ej bestämt - ca 35 000 kr

aniara:
    30/6 2012 - Stockholm - Omberg - troligtvis inget färgtema - 100 000 kr

MsChevy:
    28/7 2012 - Köping - Alvastra/Ödeshög - 50-tal/rockabillytema - 50 000 kr

Äntligen blivande:
    30/6 2012 - Sävsjö-Norra Ljunga- Vitt, silver salviagrönt- ca 35-40 000 kr

Rebekka 2012:
    30/6 2012 - Malmö - Heleneholm slott - Lila/vitt/grönt - 75-100 000 kr

imdelicate:
    30/6 2012 - Dublin - Uppsala - Morklila och nagon mer farg - 150 000 kr

annapanna88:
    30/6 2012 - Växjö - Sikhall(Vänersborg) - Vitt/ljusgrönt/guld - 35-40 000 kr

Hardaei:
    11/8 2012 - Sundsvall- Odd Fellow- Rött/grönt/vitt samt lite Guld- 100 000-150 000 kr

souna616:
    30/6 2012 - Stockholm - Hågelbyhus -Gul, tangerine, vitt samt lite grön - 60 000 kr

Styrka:
    7/7 2012 - Hisingen, Göteborg - Vitt & silver - ca 40 000 kr

Lilique:
    30/6 2012 - Karlskrona - Rött, vitt & silver/svart - ca 40 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-16 08:05
    AnnaKari
    30/6 2012 - Öregrund - Olivgrönt, gammelrosa, brunt - 50 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-14 10:04
    karrott:
    30/6 2012 - Stockholm - Sollentuna - Mörklila, silver, vitt - 100 000 kr

Allmylove:
    30/6 2012 - Malmö - Svart, vitt & cerise - Rockigt & otraditionellt - ca 60-80 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-15 20:10
    lillzan:
    22/6 2012 - Eskilstuna - Eskilstuna stadshus - lila, vitt och grönt - 65 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-20 10:32
    lamickis
    30/6 2012 - Stockholm - Österhaninge k:a - Rosa, vitt & grått - ca 50 000 kr

sagoprinsessa
    30/6 2012 - Örebro - Eskilstuna, Öja k:a - Sagotema - 75 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-21 07:49
    Hairspraymaniac
    30/6 2012 - Hjo - Norra Fågelås k:a - Rött & vitt - ca 40 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-29 11:10
    sandraochdaniel
    30/6 2012 - Västerås - Barbarö k:a - Lila & äppelgrönt - ca 75-80 000 kr

• Svar på tråden 2012-06-30? I need you!
  • 123ost

Jag blir snart tokig! Måste hitta två långa tärnklänningar, ljusrosa eller silver och de får inte kosta skjortan. Först hade jag tänkt mig 500kr/st men det verkar vara helt omöjligt. Känns som att jag har tittat på varenda sida som finns på internet. Jag har sett flera tusentals fina, billiga och korta klänningar..varför kan det inte finnas långa då? Obestämd  Det måste vara långa eftersom ena tärnar har så många tatueringar på benen som hon vill dölja, sen vill jag helst ha efter färgtemat.. suck!

Hur gör ni med tärnklänningar?

• Lilique

Jag letar också efter tärnklänningar, gärna grå/silver, och de är tänkta att sträcka sig en bra bit under knäna men inte ner till anklarna. Dessutom får de inte kosta hur mycket som helst heller. Men av någon anledning hittar jag bara grå/silvirga klänningar som är superkorta eller som nästan nuddar golvet. Ska det vara så svårt att göra ett mellanting? Är jag den enda människan i världen som inte vill köra på allt eller inget gällande längden i den färgen!? Det känns lite så just nu iallafall.

Helst hade jag velat se att mina tärnor hade likadana klänningar, men om det inte går så måste de iallafall matcha riktigt bra. Det är dock svårt att hitta klänningar till dem som går bra ihop för min ena tärna är en supervältränad fotbollsspelare, den andra tärnan... not so much. Hon har en besvärlig kroppsform, precis som jag. Passar det upptill så passar det inte nertill och vice versa.

Är det för mycket begärt att det bara dimper ner en lösning i brevlådan som löser alla våra problem? :( haha

• Äntligen blivande
    123ost skrev 2011-10-13 12:36:00 följande:
    Jag blir snart tokig! Måste hitta två långa tärnklänningar, ljusrosa eller silver och de får inte kosta skjortan. Först hade jag tänkt mig 500kr/st men det verkar vara helt omöjligt. Känns som att jag har tittat på varenda sida som finns på internet. Jag har sett flera tusentals fina, billiga och korta klänningar..varför kan det inte finnas långa då? Obestämd Det måste vara långa eftersom ena tärnar har så många tatueringar på benen som hon vill dölja, sen vill jag helst ha efter färgtemat.. suck!

Hur gör ni med tärnklänningar?

Jag har tänkt att beställa från nätet... /www.mylove-bridal.com

Bla de har fina klänningar från ca 70 dollar = ca 500 kr

Det finns ju en uppsjö och hittar du från t ex UK så är det

ju taxfree oxå... Vi har ganska många olika alternativ än

så länge och min tärna är gravid ännu så vi väntar med att beställa

tills framåt feb mars... Men det är ju kul att kolla;) Lycka till...

• Äntligen blivande

Vi har nog räknat med ca 800-1000 till tärnan och ca 500 till näbben... Tror

att man får tillbaka en hel del av pengarna sen;)

• 123ost
    Lilique: Men om ni hittar någon grå/silvrig lång klänning kan man alltid korta av den lite? Det är däremot svårare att få en kort klänning att bli lång Flört Men visst är det svårt att hitta billiga klänningar? Jag tycker man läser överallt att folk köpt billiga tärnklänningar.

Jag har precis skickat ett mail till min moster som är väldigt bra på att sy om hon kan tänka sig att sy tärnklänningarna. Skickade även med en bild och vilka storlekar tärnorna har på ett ungefär.. hoppas nu på ett bra pris bara! Om det blir för dyrt får vi ta och beställa från mylove-bridal, det är omöjligt att hitta en lång och billig klänning i våra färger.. 

Jag tror inte hon kommer ta mycket betalt men jag har för mig att tyg är dyrare här i Sverige än i Kina, någon som vet? För om det är så, blir klänningarna kanske dyrare om min moster syr även om hon skulle göra det gratis.
  • 123ost
    MsChevy: Den korta klänningen har jag redan försökt övertala min syster (tärna) att ha men hon totalvägrar kort klänning. Den långa klänningen ville ingen tärna ha, sen hade den inte fått så bra kommentarer, tyvärr.

Fått svar av min moster nu och hon sa att jag kan räkna med att en klänning kostar ca 1500kr och då har hon inte räknat för själva arbetet. Vi får nog ta och beställa kinaklänningar istället och hoppas på att de blir fina. Om det skulle vara nå småfel så går det lätt att fixa själv :)
  • 123ost

Idag var vi och köpte 20st klotljus och ljuslyktor till borden, svårt att veta hur många man ska köpa men vi räknade en till varje bord eftersom man kommer ha annat på borden också, då borde det inte bli för plåttrigt, eller?

Tanken var från början att köpa de billiga från IKEA men jag fastnade verkligen för dom här när det är runda och inte allt för vanliga. Sen att det fanns ljusrosa ljus har verkligen inte någon betydelse Flört

• MsChevy
    123ost: den här från kina då? http://www.mylove-bridal.com/aline-floorlength-taffeta-bridesmaid-dresses-ab021_p7321.html
    kolla www.millybridal.com oxå, mycket nice
    vore lättare om man vet vad man ska leta efter...Längd, modell, kroppstyp...

Mamma o jag satt o diskuterade menyn idag o tror vi fått rätt bra koll på den nu. Bara förrätten som ska på plats..
    Ska göra smakprov på efterrätten o se vad sambon tycker om den. Den innehåller citronkräm o då rynkade han på näsan för den citronkräm han vet om smakar verkligen citron (o då kan ja förstå om han inte tyckt om det).
    Har varit så jäkla trött den här veckan så jag har lixom inte fått tummen ur att göra nåt. Rynkar på näsan Skulle behöva hitta en vf, boka lokal o vigselplats, få nån att ta sjyssta bilder på oss till inbjudningarna, men ingen ork till nåt. O sen lite halvpanik med kompisarnas bröllop om två veckor...
  • 123ost

MsChevy: Det är helt okej att inte göra någonting, vi får ta pauser från allt som har med bröllop att göra Flört Men jag förstår om det känns stressigt eftersom ni har några av de största och viktigaste grejerna kvar att boka. Du får ta och sätta dig ner en dag och bara leta, leta och leta efter lokal, vf och vigselplats. Dagen efter ringer du runt/tittar runt och ser vad som händer. Det gäller bara att få tummen ur! Jag tycker själv mer om att kika runt på nätet och bli inspirerad Glad

Men visst skulle ni gifta er på annan ort? Då blir det dock lite svårare att fara och kika på platser bara så där :/

Svar på tråden 2012-06-30? I need you!