• Lilique

2012-06-30? I need you!

Här sitter jag i ett hav av bröllopsmagasin, med kramp i fingrarna efter att ha surfat på otaliga bröllopssidor och nertyngd av en gigantisk samling mappar med inspirationsbilder.

Jag har en inte allt för engagerad M2B, men det gör inget för han är söt ändå. Lite åsikter har jag iallafall kunnat mjölka ur honom, men då typ: "Men snäääälla, säg iallafall en färg du gillar?" "Röd". (Och så spikades färgtemat)

Trodde att min egotrippade lilla tärna var eld och lågor över att få hjälpa till med planeringen, men faktum är att hon bara bryr sig om att få stå där framme och se vacker ut och på alla mina problem svarar hon "Äh, det löser sig", helt oberoende av vilket ämne vi pratar om. Har dock ingen att byta ut henne mot, så hon får stå där och se vacker ut och säga att allt löser sig. 

Jag behöver dig nu! En brud med samma dag att se fram emot. Någon att bolla idéer med, inspirera/s av och  skratta, gråta, klaga och fira med när vi överkommer våra många hinder på väg till altaret i ungefär samma fas. Du behöver helst inte vara mångmiljonär, för då känns det nog som om jag gifter mig i en skolåda. En begagnad och tomatfläckad sådan som legat utanför Lidl ett par veckor. Och så kan vi ju inte ha det.

Jag är inte så farlig och inte bits jag heller. Mina största brister är att jag förväntar mig perfektion av mig själv, att jag har dålig humor och att jag inte anser att soppa är middagsmat. Förmodligen överkomligt.

Finns du? (:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-09 09:43
    ~ En lista över oss vackra brudar ~

123ost:
    30/6 2012 - Luleå - Övertorneå - Vitt, silver och rosa - ca 35 000 kr

Liley:
    30/6 2012 - Stockholm - Östermalm (alt. 7/7 Nice, Frankrike) - ej bestämt - ca 35 000 kr

aniara:
    30/6 2012 - Stockholm - Omberg - troligtvis inget färgtema - 100 000 kr

MsChevy:
    28/7 2012 - Köping - Alvastra/Ödeshög - 50-tal/rockabillytema - 50 000 kr

Äntligen blivande:
    30/6 2012 - Sävsjö-Norra Ljunga- Vitt, silver salviagrönt- ca 35-40 000 kr

Rebekka 2012:
    30/6 2012 - Malmö - Heleneholm slott - Lila/vitt/grönt - 75-100 000 kr

imdelicate:
    30/6 2012 - Dublin - Uppsala - Morklila och nagon mer farg - 150 000 kr

annapanna88:
    30/6 2012 - Växjö - Sikhall(Vänersborg) - Vitt/ljusgrönt/guld - 35-40 000 kr

Hardaei:
    11/8 2012 - Sundsvall- Odd Fellow- Rött/grönt/vitt samt lite Guld- 100 000-150 000 kr

souna616:
    30/6 2012 - Stockholm - Hågelbyhus -Gul, tangerine, vitt samt lite grön - 60 000 kr

Styrka:
    7/7 2012 - Hisingen, Göteborg - Vitt & silver - ca 40 000 kr

Lilique:
    30/6 2012 - Karlskrona - Rött, vitt & silver/svart - ca 40 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-16 08:05
    AnnaKari
    30/6 2012 - Öregrund - Olivgrönt, gammelrosa, brunt - 50 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-14 10:04
    karrott:
    30/6 2012 - Stockholm - Sollentuna - Mörklila, silver, vitt - 100 000 kr

Allmylove:
    30/6 2012 - Malmö - Svart, vitt & cerise - Rockigt & otraditionellt - ca 60-80 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-15 20:10
    lillzan:
    22/6 2012 - Eskilstuna - Eskilstuna stadshus - lila, vitt och grönt - 65 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-20 10:32
    lamickis
    30/6 2012 - Stockholm - Österhaninge k:a - Rosa, vitt & grått - ca 50 000 kr

sagoprinsessa
    30/6 2012 - Örebro - Eskilstuna, Öja k:a - Sagotema - 75 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-21 07:49
    Hairspraymaniac
    30/6 2012 - Hjo - Norra Fågelås k:a - Rött & vitt - ca 40 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-29 11:10
    sandraochdaniel
    30/6 2012 - Västerås - Barbarö k:a - Lila & äppelgrönt - ca 75-80 000 kr

• Svar på tråden 2012-06-30? I need you!
  • MsChevy
    123ost: Jo, vi gifter oss ca 20 mil hemifrån. Vigselplatsen är bestämd sen många år o festlokalen har jag haft mailkontakt med o fått bilder o pris på, så det återstår eg bara att boka dom. Så jag är nog just nu bara feg o snål. Dels ska sambon ev byta jobb nu, så vi vet inte hur det går med lån o eftersom vi försöker bli gravida så känns det lite osäkert o lägga pengar i deposition o vips så blir vi gravida (bara för att vi försökt så länge). Obestämd
    Sen när vi är lite längre fram i bröllopsplanerna, ska vi åka ned till området på en provsmakarturné för o testa catering o buffé o tårta. O till lokalen o mäta bord o stolar o allt sånt.  

• Styrka

Idag var jag och sambon iväg och beställde tapet som skall användas till inbjudningarna! Wiiieee! Den ska hämtas på tisdag, så då kan vi sätta igång på allvar!
    Sen måste vi bara fixa kuvert till våra inbjudningar, men det kan man ju köpa på allt från Akademibokhandeln till Panduro. Blir det tapet över så blir den bordsplaceringskort.
    Är det nån som förresten vet var man kan hitta vanliga A4 papper av lite finare, blankare kvalitet? En pack på ca 50 ark eller så?

Vi kom även på en annan finfin idé till dekorationen: använda en enkel silvrig tapet som bordstabletter, underlägg för tallrikarna! En rulle räcker till ca 20 kuvert, och hittar man nån fin på rea för en hundralapp kan man ju lätt köpa 3 rullar och ha en stor del av bordsdekorationen klar! Eller så kan man använda tapeten som löpare? Det finns så många fina tapeter! *tipsar*

Insåg att jag har en kompis som gör kanonfina tårtor, så henne vill jag nog anlita för bröllopstårtan!
    Och min bästa vän är makeup-artist, har alltid tänkt att hon ska få lägga min brudmakeup. Synd att hon inte är lika duktig på hår... :-S

Vi har en bekant som är präst, så henne tänkte vi tillfråga som VF, men det kan vi ju inte göra förrän efter jul när hemligheten blivit släppt!
    Eller kan man göra det? Vännen som skulle förmedla den kontakten har ju redan haffat mig här inne, så där är ju hemligheten redan släppt... Och präster har ju tystnadsplikt? Eller gäller det bara katolska präster?

• 123ost

Det är jättebra när man har kontakter! Min bästa vän är ingen make-up artist men hon är grymt bra på att sminka och hon ville gärna sminka mig på den stora dagen. Hon ville inte ens ha betalt för hon tycker det är en ära att få sminka mig, men då har hon tillåtelse att lägga upp bilder på sminkningen på hennes blogg. Hon ska även göra mitt hår, eller vi ska göra det tillsammans. Jag har inte tänkt ha något jätteavancerad frisyr, lite lockar och sådant är inte så svårt att göra själv om man har en locktång hehe. Det bästa med att man känner personen är att man kan göra flera olika test-sminkningar utan att det kostar skjortan =)

• MsChevy
    Styrka: Klart du kan fråga din präst-vän om att hålla i vigseln o redan nu! O jo, de har tystnadsplikt! Bäst o boka denne tidigt eftersom annars kanske han/hon hinner bli bokad av nån annan o de vill ni väl inte...
    Va kul att ni kommit så långt med planeringen! 

Kontakter är alltid bra att "utnyttja". En kompis/bekant ska få provsminka mig så jag ser hur bra hon är. Det är mest foundationen o grunden o allt sånt som är svårt att få bra, så att det klarar sig en hel dag med nervositet, tårar, skratt, kramar, pussar o klappar på kinderna, svettig dans o allt vad det nu är...Har oxå en kompis som är make up-artist, men sist hon sminkade mig så såg jag nästan konstgjord ut. Så jag tänkte fråga en "skönhetssalong" här i stan om tips o råd. 
    Likaså håret, svårigheten är inte att få till frisyren, utan en hållbar frisyr som klarar allt!  

Känns rätt bra att man börjar bli lite klar med vissa grejer, några orosmoment mindre. Menyn börjar vi få kläm på, klänningen har jag fått på det klara, dukningen, ja många bäckar små... 
  • Nikkita

Vi hade span på en vigselförrättare som även sjunger, hon hade vårt datum ledigt sa hon för några veckor sedan, men när jag pratade med henne nu igen skulle hon vara utomlands veckan innan & veckan eft vårt datum så hon var osäker på om hon var i Sverige emellan iaf... Så nu ska vi inte boka henne för det är alldeles för osäkert. Nu blir det till att ringa komunen & få fram en vigselförrättare via dem istället nästa vecka!

Jag har kontakt med olika sångerskor nu för att hitta någon som kan framföra sångerna vi vill ha & det verkar lovande Glad Så det verkar som att det blir bättre nu istället. Tur i oturen, blev riktigt besviken först... 

Vi har bestämt oss för att ha "Det vackraste" & "What are words" under vigseln.

Vi har 2 fotografer vi ska träffa inom några veckor för att välja den bästa! Så nu händer det lite här igen Flört

• Styrka

Idag ska vi åka till hotellet där vi ivll spendera vår bröllopsnatt!
    Det är Sankt Jörgens Resort, ett spahotell här på Hisingen. Min sambo överraskade mig med ett dygn där förra sommaren, och vi kände genast att här vill vi spendera bröllopsnatten!
    Men det är rätt dyrt, så vi ska inte ta nåt extra paket, bara ett vanligt rum med övernattning. Alla som sover där har ju tillgång till spaavdelningen, så vi tar med oss lite inpackningar osv själva och skämmer bort oss med dagen efter! Vi checkar ut i normal tid, ställer väskorna i receptionen och avnjuter resten av dagen i relaxavdelningen.
    www.sanktjorgenpark.se/ ifall någon vill se!

• annapanna88

Denna halgen har det hänt lite på planeringsfronten hos oss :)
    Min kompis som ska sminka mig kom och provsminkade en första gång så vi kunde bestämma vad som behöver inhandlas i sminkväg :) Hon fick även se buketten jag har förälskat mig i och trodde inte det skulle vara några problem för henne att binda den! Så där sparade jag lite pengar till :)
    Och idag har vi varit i festlokalen med tumstock och mätt och planerat lite så vi kan bestämma hur borden ska stå mm.
    Har även inhandlat lite grejer på Panduro så att jag kan göra ett första prov till inbjudningskorten.
    Känns riktigt bra faktiskt :D

• Styrka
    annapanna88 skrev 2011-10-16 17:07:33 följande:
    Denna halgen har det hänt lite på planeringsfronten hos oss :)
    Min kompis som ska sminka mig kom och provsminkade en första gång så vi kunde bestämma vad som behöver inhandlas i sminkväg :) Hon fick även se buketten jag har förälskat mig i och trodde inte det skulle vara några problem för henne att binda den! Så där sparade jag lite pengar till :)
    Och idag har vi varit i festlokalen med tumstock och mätt och planerat lite så vi kan bestämma hur borden ska stå mm.
    Har även inhandlat lite grejer på Panduro så att jag kan göra ett första prov till inbjudningskorten.
    Känns riktigt bra faktiskt :D
    Hurra, grattis! Kul när man kommer en liten bit närmare!

Vi har nu bokat ett rum på Sankt Jörgen, men börjar nu fundera på om man inte skulle ta ett billigare hotel för att istället kunna unna sig limo till och från festlokalen? St Jörgen kostar 2300 för dubbelrum med tillgång till spa-avdelning.

Vi har hittat det här www.hotelvillan.com och de har dubbelrum de luxe för ynka 1300 kr och en svit med bastu och badkar för 2000 kr.

Min sambo är lite obekväm med att ta av sig och visa sig i badkläder inför främlingar, så frågan är om inte Hotel Villan  ändå blir bättre, OCH billigare? *funderar*
  • 123ost

Jag tror det är 5-8e gången jag kikar in på Bonprix för att hitta tärnklänningar men nu tänkte jag kolla med er vad ni tycker, fungerar den här klänningen som tärnklänning eller känns det mer som strandklänning? Vi kommer ha vitt och silver så färgerna kanske passar hyfsat i alla fall?

Kostar dessutom bara 499kr, så det är de bästa hehe
    En ljusrosa blombukett kanske tjejerna kan ha då?

Var ärliga nu!
  • aniara

Ærligt talat så tycker jag inte klænningen ær fin alls. Eller før att vara riktigt ærlig - den ær ful. Inget jag skulle ta på mig eller be någon annan ta på sig.

Svar på tråden 2012-06-30? I need you!