• Lilique

2012-06-30? I need you!

Här sitter jag i ett hav av bröllopsmagasin, med kramp i fingrarna efter att ha surfat på otaliga bröllopssidor och nertyngd av en gigantisk samling mappar med inspirationsbilder.

Jag har en inte allt för engagerad M2B, men det gör inget för han är söt ändå. Lite åsikter har jag iallafall kunnat mjölka ur honom, men då typ: "Men snäääälla, säg iallafall en färg du gillar?" "Röd". (Och så spikades färgtemat)

Trodde att min egotrippade lilla tärna var eld och lågor över att få hjälpa till med planeringen, men faktum är att hon bara bryr sig om att få stå där framme och se vacker ut och på alla mina problem svarar hon "Äh, det löser sig", helt oberoende av vilket ämne vi pratar om. Har dock ingen att byta ut henne mot, så hon får stå där och se vacker ut och säga att allt löser sig. 

Jag behöver dig nu! En brud med samma dag att se fram emot. Någon att bolla idéer med, inspirera/s av och  skratta, gråta, klaga och fira med när vi överkommer våra många hinder på väg till altaret i ungefär samma fas. Du behöver helst inte vara mångmiljonär, för då känns det nog som om jag gifter mig i en skolåda. En begagnad och tomatfläckad sådan som legat utanför Lidl ett par veckor. Och så kan vi ju inte ha det.

Jag är inte så farlig och inte bits jag heller. Mina största brister är att jag förväntar mig perfektion av mig själv, att jag har dålig humor och att jag inte anser att soppa är middagsmat. Förmodligen överkomligt.

Finns du? (:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-09 09:43
    ~ En lista över oss vackra brudar ~

123ost:
    30/6 2012 - Luleå - Övertorneå - Vitt, silver och rosa - ca 35 000 kr

Liley:
    30/6 2012 - Stockholm - Östermalm (alt. 7/7 Nice, Frankrike) - ej bestämt - ca 35 000 kr

aniara:
    30/6 2012 - Stockholm - Omberg - troligtvis inget färgtema - 100 000 kr

MsChevy:
    28/7 2012 - Köping - Alvastra/Ödeshög - 50-tal/rockabillytema - 50 000 kr

Äntligen blivande:
    30/6 2012 - Sävsjö-Norra Ljunga- Vitt, silver salviagrönt- ca 35-40 000 kr

Rebekka 2012:
    30/6 2012 - Malmö - Heleneholm slott - Lila/vitt/grönt - 75-100 000 kr

imdelicate:
    30/6 2012 - Dublin - Uppsala - Morklila och nagon mer farg - 150 000 kr

annapanna88:
    30/6 2012 - Växjö - Sikhall(Vänersborg) - Vitt/ljusgrönt/guld - 35-40 000 kr

Hardaei:
    11/8 2012 - Sundsvall- Odd Fellow- Rött/grönt/vitt samt lite Guld- 100 000-150 000 kr

souna616:
    30/6 2012 - Stockholm - Hågelbyhus -Gul, tangerine, vitt samt lite grön - 60 000 kr

Styrka:
    7/7 2012 - Hisingen, Göteborg - Vitt & silver - ca 40 000 kr

Lilique:
    30/6 2012 - Karlskrona - Rött, vitt & silver/svart - ca 40 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-16 08:05
    AnnaKari
    30/6 2012 - Öregrund - Olivgrönt, gammelrosa, brunt - 50 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-14 10:04
    karrott:
    30/6 2012 - Stockholm - Sollentuna - Mörklila, silver, vitt - 100 000 kr

Allmylove:
    30/6 2012 - Malmö - Svart, vitt & cerise - Rockigt & otraditionellt - ca 60-80 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-15 20:10
    lillzan:
    22/6 2012 - Eskilstuna - Eskilstuna stadshus - lila, vitt och grönt - 65 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-20 10:32
    lamickis
    30/6 2012 - Stockholm - Österhaninge k:a - Rosa, vitt & grått - ca 50 000 kr

sagoprinsessa
    30/6 2012 - Örebro - Eskilstuna, Öja k:a - Sagotema - 75 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-21 07:49
    Hairspraymaniac
    30/6 2012 - Hjo - Norra Fågelås k:a - Rött & vitt - ca 40 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-29 11:10
    sandraochdaniel
    30/6 2012 - Västerås - Barbarö k:a - Lila & äppelgrönt - ca 75-80 000 kr

• Svar på tråden 2012-06-30? I need you!
  • aniara

Jag kan tillägga att vi kommer servera uteslutande lokalproducerad mat med bl.a. handkärnat riktigt smör, men det är ju inte billigt förstås.

• MsChevy

Åh...vi kan inte bestämma oss om vi ska gifta oss 2012 eller 2013! Och detta beror på att vi dels ska börja utreda vår barnlöshet o jag vill inte va stor o tjock på vårt bröllop (egoistiskt, jag vet), o dels har sambon precis bytt jobb så vi vet inget om hur ekonomin kommer se ut den närmaste tiden....gah...

• Nikkita
    MsChevy skrev 2011-11-08 20:37:57 följande:
    Åh...vi kan inte bestämma oss om vi ska gifta oss 2012 eller 2013! Och detta beror på att vi dels ska börja utreda vår barnlöshet o jag vill inte va stor o tjock på vårt bröllop (egoistiskt, jag vet), o dels har sambon precis bytt jobb så vi vet inget om hur ekonomin kommer se ut den närmaste tiden....gah...
    Förstår att det är ett svårt beslut. Men när man börjar en utredning, tar det inte lite tid innan något händer då? Du hinner kanske inte bli "stor o tjock" Flört & det är absolut inte meningen att låta negativ... Har bara hört att det kan ta lite tid. Önksar er all lycka med allt Glad 

Nu har vi kommit en liten bit till på vägen. Jag beställde precis inbjudningskort (30st) & placeringskort (50st) SkrattandeBlev ett helt okej pris ändå 235kr (med frakt) på Vistaprint. Såå nöjd!
    Ska besöka en fotograf på torsdag & träffa en solist på lördag. Så nu händer det saker igen!
  • MsChevy

Ingen vidare aning hur utredningen går till. Det blir väl undersökningar o sånt. Men känns dumt o riskera en massa handpenning för lokal o vigselplats o save the dates o inbjudningar o sånt o sen "hallå, ursäkta tjockisen här, men alla gäster som planerat in en liten weekendsemester i Sverige, kan planera om o handpenningen får vi se i sjön efter". 
    Fast å andra sidan kanske det här är ett sånt där "Murphys lag"-tillfälle: om vi bokar lokal o vigselplats o vf o skickar ut inbjudningarna, så kanske det efterlängtade plusset kommer! heheTungan ute Life´s a gamble! Foten i munnen

Måste dessvärre försöka boka om första besöket på fertilitetskliniken eftersom sambon jobbar. Fast det skulle va skönt o komma iväg nu, gudarna vete när de har tid här näst! 

• 123ost

Hej brudar!

Vet inte om ni har märkt det men jag har inte varit så aktiv här på BT på sista tiden. Anledningen är att vi bestämt oss för att skjuta upp bröllopet. Vi vet inte vilket år men det är ett beslut vi tog tillsammans och efteråt kändes det så rätt för oss båda! Vi vill hellre satsa på att köpa ett hus först och sedan bröllop, som ni säkert förstår kostar det rätt mycket att köpa hus så det går vårat sparande till.

Det positiva med bröllopsplaneringen var att vi hann skaffa ett gemensamt sparkonto och hann spara några tusenlappar Flört Ljushållare och ljusen vi köpte hade jag kvar kvittot på och jag kunde lämna  tillbaka allt. Det enda jag inte kan skicka tillbaka är engångskamerorna jag beställde :/

Jag hoppas allt går bra för er och jag kommer fortsätta titta in här och läsa hur det går. Även fast vi bestämt oss för att inte gifta oss nu så älskar jag fortfarande allt som har med bröllop att göra Flört

All lycka till er!

• MsChevy
    123ost: vi lutar åt samma sak här oxå, att skjuta på bröllopet, fast det är inte pga husköp (även om vi är frestade). Men hoppas vi är lika välkomna här ändåSolig
  • Styrka

Så klart ni är! Tips och goda råd är alltid välkommna, och när stressen sätter in är det bra att få ha förstående tjejer att klaga av sig inför!
    Dessutom kan vi väl bidra med ett och annat som ni kan använda den dag ni faktiskt gifter er.

• AndroSid

Får man vara med även om man inte riktigt är 2012-06-30 utan 2012-06-09? Tungan ute

• Nikkita
    AndroSid skrev 2011-11-09 20:16:51 följande:
    Får man vara med även om man inte riktigt är 2012-06-30 utan 2012-06-09? Tungan ute
    Klart Skrattande Här finns flera andra som är minst lika långt ifrån den 30/6 Flört Bara bra att ha många att vända sig till när man har slut på idéer!!!
  • AndroSid

Gott!
    Idéerna hamnar verkligen på sparlåga ibland, då är det ju bra att kunna få en puff i rätt riktning :)

Jag tror att vi är i rätt bra fas med vad som ska göras.
    Vi har bokat vigselförrättare, vigselplats och festlokal. Hittat mönstret till min klänning och svärmor har börjat sy lakansversionen av den. M2B har börjat få en aning om vad han vill ha på sig, så när han är klar på det får svärmor sy det också.
    Rollerna till brudföljet är utdelade. Två tärnor och två "best man" (varav den ena är tjej). Solist under vigseln blir en av dessa tjejer. Toastmaster är bestämd sedan rätt så länge (han blev tillfrågad först av alla tror jag...).

Inbjudningarna är här hemma, vi har delat ut till närmsta familjen och några vänner då vi inte riktigt kunde hålla oss. Resten delas förmodligen ut i januari någon gång. Vi delar ut de personligen eftersom de vi bjuder ändå är människor vi träffar, och det är väldigt roligt att se folks miner när de inser vad det är för något!

Ringar är inköpta, hemsidan är gjord men inte färdig... Ja, i övrigt är det väl mest småplock. Positivt nog verkar det mesta gå vägen just nu, även de lite mer absurda önskemålen som trätallrikar för buffématen (eh, ja, det är faktiskt snälla svärmor som ska ordna det också... Skäms) och att släkten ska spara vinflaskor i ett halvår för att vi ska ha det som ljusstakar på borden.

Och jo, alltså, vårt tema är ju bestämt också. Vi hade en klar bild av hur vi ville ha det från början, och när vi väl kom fram till hur man formulerade det för människor som inte tänker på samma sätt som vi gör var det självklart: Sagan om Ringen!

Idag är det precis sju månader kvar, och det känns hur roligt som helst Skrattande

Svar på tråden 2012-06-30? I need you!