• Lilique

2012-06-30? I need you!

Här sitter jag i ett hav av bröllopsmagasin, med kramp i fingrarna efter att ha surfat på otaliga bröllopssidor och nertyngd av en gigantisk samling mappar med inspirationsbilder.

Jag har en inte allt för engagerad M2B, men det gör inget för han är söt ändå. Lite åsikter har jag iallafall kunnat mjölka ur honom, men då typ: "Men snäääälla, säg iallafall en färg du gillar?" "Röd". (Och så spikades färgtemat)

Trodde att min egotrippade lilla tärna var eld och lågor över att få hjälpa till med planeringen, men faktum är att hon bara bryr sig om att få stå där framme och se vacker ut och på alla mina problem svarar hon "Äh, det löser sig", helt oberoende av vilket ämne vi pratar om. Har dock ingen att byta ut henne mot, så hon får stå där och se vacker ut och säga att allt löser sig. 

Jag behöver dig nu! En brud med samma dag att se fram emot. Någon att bolla idéer med, inspirera/s av och  skratta, gråta, klaga och fira med när vi överkommer våra många hinder på väg till altaret i ungefär samma fas. Du behöver helst inte vara mångmiljonär, för då känns det nog som om jag gifter mig i en skolåda. En begagnad och tomatfläckad sådan som legat utanför Lidl ett par veckor. Och så kan vi ju inte ha det.

Jag är inte så farlig och inte bits jag heller. Mina största brister är att jag förväntar mig perfektion av mig själv, att jag har dålig humor och att jag inte anser att soppa är middagsmat. Förmodligen överkomligt.

Finns du? (:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-09 09:43
    ~ En lista över oss vackra brudar ~

123ost:
    30/6 2012 - Luleå - Övertorneå - Vitt, silver och rosa - ca 35 000 kr

Liley:
    30/6 2012 - Stockholm - Östermalm (alt. 7/7 Nice, Frankrike) - ej bestämt - ca 35 000 kr

aniara:
    30/6 2012 - Stockholm - Omberg - troligtvis inget färgtema - 100 000 kr

MsChevy:
    28/7 2012 - Köping - Alvastra/Ödeshög - 50-tal/rockabillytema - 50 000 kr

Äntligen blivande:
    30/6 2012 - Sävsjö-Norra Ljunga- Vitt, silver salviagrönt- ca 35-40 000 kr

Rebekka 2012:
    30/6 2012 - Malmö - Heleneholm slott - Lila/vitt/grönt - 75-100 000 kr

imdelicate:
    30/6 2012 - Dublin - Uppsala - Morklila och nagon mer farg - 150 000 kr

annapanna88:
    30/6 2012 - Växjö - Sikhall(Vänersborg) - Vitt/ljusgrönt/guld - 35-40 000 kr

Hardaei:
    11/8 2012 - Sundsvall- Odd Fellow- Rött/grönt/vitt samt lite Guld- 100 000-150 000 kr

souna616:
    30/6 2012 - Stockholm - Hågelbyhus -Gul, tangerine, vitt samt lite grön - 60 000 kr

Styrka:
    7/7 2012 - Hisingen, Göteborg - Vitt & silver - ca 40 000 kr

Lilique:
    30/6 2012 - Karlskrona - Rött, vitt & silver/svart - ca 40 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-16 08:05
    AnnaKari
    30/6 2012 - Öregrund - Olivgrönt, gammelrosa, brunt - 50 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-14 10:04
    karrott:
    30/6 2012 - Stockholm - Sollentuna - Mörklila, silver, vitt - 100 000 kr

Allmylove:
    30/6 2012 - Malmö - Svart, vitt & cerise - Rockigt & otraditionellt - ca 60-80 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-15 20:10
    lillzan:
    22/6 2012 - Eskilstuna - Eskilstuna stadshus - lila, vitt och grönt - 65 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-20 10:32
    lamickis
    30/6 2012 - Stockholm - Österhaninge k:a - Rosa, vitt & grått - ca 50 000 kr

sagoprinsessa
    30/6 2012 - Örebro - Eskilstuna, Öja k:a - Sagotema - 75 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-21 07:49
    Hairspraymaniac
    30/6 2012 - Hjo - Norra Fågelås k:a - Rött & vitt - ca 40 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-29 11:10
    sandraochdaniel
    30/6 2012 - Västerås - Barbarö k:a - Lila & äppelgrönt - ca 75-80 000 kr

• Svar på tråden 2012-06-30? I need you!
  • MsChevy
    Styrka: god damn vilken läcker klänning!!!!!!!! Är det den skärningen som menas med high-low hemline? Ska verkligen bli spännande o se alla er brudar på våra stora dagar (även om vissa av oss inte har nåt datum än hehe)

Jo, vi har försökt i 1½ år. Jag är 29 o sambon 26. Det tog lång tid innan jag blev gravid med min son oxå, så hoppas det är så nu med. Det är ju inte samma karl så man vet ju aldrig.
    Förstår inte att staten ska lägga sig i så jäkla mycket. Eller snarare, staten lägger sig i alldeles för mycket där det inte behövs o alldeles för lite där det verkligen behövs. Men efter att ni gift er blir ni väl juridiska föräldrar eller?

Nej, det är nog ganska lättsålt. Får väl behålla en del (kasta ut en massa gamla spruckna tallrikar som står o skräpar i skåpen). 

Har dock en fundering på hur vi ska snygga till stolarna i lokalen för de är så jäkla fula! O med ca 90 sittande blir det alldeles för dyrt med stolsöverdrag... Dålig bild o inte vår dukning, men visar iaf stolarna. Nån med idéer? 

Det är ju lite 50´s diner känsla jag vill åt, nåt som detta:

Rent formmässigt är ju lokalens stolar rätt, men vet av erfarenhet att de är fruktansvärt osköna o i nuläget grym fula...

• annapanna88
    MsChevy skrev 2011-11-21 18:33:22 följande:
    Styrka: jo, vi har tänkt ha namnlapparna på glasen. Har kollat på hyra porslin, men det blir skitdyrt det med. Efteråt får vi väl sälja det. 
    Blir det verkligen så dyrt? Vi ska hyra för 3 kronor/del, räknar med ca 3000 kr för 60 pers (men vi kommer förmodligen bli färre) Tycker det känns billigare än att köpa? Men det beror förstås på vilka "uthyrare" man har i närheten :)
  • Styrka
    MsChevy skrev 2011-11-21 20:08:06 följande:
    Har dock en fundering på hur vi ska snygga till stolarna i lokalen för de är så jäkla fula! O med ca 90 sittande blir det alldeles för dyrt med stolsöverdrag... Dålig bild o inte vår dukning, men visar iaf stolarna. Nån med idéer? 

Det är ju lite 50´s diner känsla jag vill åt, nåt som detta:

Rent formmässigt är ju lokalens stolar rätt, men vet av erfarenhet att de är fruktansvärt osköna o i nuläget grym fula...

Hmmm, den var knepig. Först tänkte jag tipsa om hur vi tänkte göra (köpa billiga fleecefiltar på jysk, 13 kr/st och vika på längden över stolarna) men frågan är om en fleecefilt kan bli 50-tal? Det är ju främst lacken på sits och ryggstöd som ger 50-talskänslan, tycker jag, och det är ju lite svårt att imitera.
    Om ni hittar tillräckligt stora kuddfordral, snygga och 50-talsinspirerade, och trär över stolsryggarna då? Men det blir nog lika dyrt som att sy stolsöverdrag...
    Stora cocacola-klistermärken på stolsryggarna, och röda stolsdynor? Jag skulle tipsa om Ullared, där kan man hitta mycket oväntat!
  • Styrka

Kan inte nån av de här plädarna funka? Knalliga pastellfärger känns 50-tal tycker jag, men vet inte om ni har nåt färgtema att ta hänsyn till? Annars nån av de rutiga el prickiga?

www.jysk.se/search%C3%A4d&Submit.x=0&Submit.y=0

Men dock fortf lika dyrt som stolsöverdrag. Kanske bäst att satsa på att hitta billig snygg metervara i nån tygstuv i nån håla nånstans (du råkar inte bo i borås-trakten?) och sy nåt enkelt överdrag själv. Men det är ju å andra sidan mer jobb än att bara lägga en fleecepläd över stolen...

• MsChevy

Bor inte direkt i Boråstrakten (utanför Västerås), så Ullared är lite långt. Även om vi är rätt sugna på att ta en tripp till GeKås...men jag får fortsätta kika runt o se om ja kommer på nåt. Det rör sig ju lixom om nästan 100 stolar, så det blir väl dyrt hur ja än gör. Synd att stolarna är så fula, för de kommer ju ta ner hela "snyggheten" på dekorationer o dukning om man inte gör nåt åt dom...
    Tror jag ska kontakta t ex Jysk o fråga om man kan få nån mängdrabatt på t ex filtar (tycker man borde få det om man ska köpa ca 100-150 st). Hoppas de där billiga 13kr-filtarna finns kvar ett tag till... 

• Styrka

Det hoppas jag med... Vi tänkte köpa typ tio st i månaden, sprida ut det lite... Då blir det inte lika stor utgift... Tur vi inte finns i samma stad o konkurrerar om dem, haha! Risk att de tar slut...

• Nikkita
    Styrka skrev 2011-11-21 19:29:28 följande:
    Ask and you shall recieve

Det här är skissen jag gjorde i paint för att illustrera ändringarna jag nämnde i mailet.

Jag föll faktiskt för två klänningar, och den andra (som jag inte valde) fick jag faktiskt en starkare känsla för än vad jag fick för denna. Men när jag tänkte efter så är den klänning jag faktiskt valde mer JAG än den jag inte valde. Den jag valde bort är vackrare, mer elegant, ser dyrare ut. Den ger en bild av mig som jag gärna skulle se stämde, men som faktiskt inte gör det. Jag är ingen överklassbrud (hur gärna mina svärföräldrar än skulle vilja det) och jag vill inte känna mig stel på min bröllopsdag.
    Jag tycker att denna klänningen är så j**la snygg!! Lite avis nu eftersom jag först ville ha en sån här modell, men inte vågade beställa en... Ville gärna kunna prova innan jag köpte, så det blev i butik till slut.
    Nu har jag iofs hittat min drömklänning iaf i en helt annan modell Glad men är ändå svag för din modell Flört 
  • Styrka
    Nikkita skrev 2011-11-22 21:36:24 följande:
    Jag tycker att denna klänningen är så j**la snygg!! Lite avis nu eftersom jag först ville ha en sån här modell, men inte vågade beställa en... Ville gärna kunna prova innan jag köpte, så det blev i butik till slut.
    Nu har jag iofs hittat min drömklänning iaf i en helt annan modell Glad men är ändå svag för din modell Flört 
    Tack! Ja, det verkar som att jag inte är den enda som är svag för den! Om en ca tre veckor får vi ju veta om den är lika snygg i verkligheten, och om jag klär i modellen.
    Om tre veckor är dessutom min utbildning slut, och jag börjar på första jobbet, så mycket att se fram emot detta datum!

Vilken klänning blev det tillslut för dig då? Och när du var ute och prvade, fanns det då en enda high-low ute i butik att prova? Jag har inte sett i de butiker jag varit i, men har ju förståss inte varit i alla...
  • Nikkita
    Styrka skrev 2011-11-23 07:19:26 följande:
    Tack! Ja, det verkar som att jag inte är den enda som är svag för den! Om en ca tre veckor får vi ju veta om den är lika snygg i verkligheten, och om jag klär i modellen.
    Om tre veckor är dessutom min utbildning slut, och jag börjar på första jobbet, så mycket att se fram emot detta datum!

Vilken klänning blev det tillslut för dig då? Och när du var ute och prvade, fanns det då en enda high-low ute i butik att prova? Jag har inte sett i de butiker jag varit i, men har ju förståss inte varit i alla...
    Oh vad spännande med jobbet, lycka till när det väl är dags Glad Bild på klänningen när du fått hem den Solig

Nej i Malmö har de inte en enda high-low i butikerna, så en sådan fick jag inte prova Obestämd Men provade verkligen alla modeller för att se vilken som passade bäst. Har den på min sida (på modellen) så du/ni kan se. Nu ska det fixas halterneck på den & den ska sys in & upp i vår så att den sitter perfekt Skrattande Men den passar verkligen till min kropp & jag får visa upp min figur så jag är super nöjd med den Flört
  • karrott

Hej alla brudar!

Jag har precis gått ifrån 2013 till 2012-06-30 och det är inte lång tid kvar!!

Klänningen är köpt, ringen är köpt och vi slits mellan antingen en amerikansk barbeque eller en middag på en restaurang. 

Vi träffades i USA så därför känns lite roligt att göra en grej utav det :)

Samtidigt så är restaurangen där vi funderar på att ha middagen jättebra men precis sån mat som vi gillar plus att vi får ha hela för själva om vi fyller ut hela :)

Ett annat problem är väl budgeten..kan väl skramla ihop till 60' om jag sparar ALLA slantar fram till dess.

Vad tycker ni? Vilket känns roligast? 

Svar på tråden 2012-06-30? I need you!