• Lilique

2012-06-30? I need you!

Här sitter jag i ett hav av bröllopsmagasin, med kramp i fingrarna efter att ha surfat på otaliga bröllopssidor och nertyngd av en gigantisk samling mappar med inspirationsbilder.

Jag har en inte allt för engagerad M2B, men det gör inget för han är söt ändå. Lite åsikter har jag iallafall kunnat mjölka ur honom, men då typ: "Men snäääälla, säg iallafall en färg du gillar?" "Röd". (Och så spikades färgtemat)

Trodde att min egotrippade lilla tärna var eld och lågor över att få hjälpa till med planeringen, men faktum är att hon bara bryr sig om att få stå där framme och se vacker ut och på alla mina problem svarar hon "Äh, det löser sig", helt oberoende av vilket ämne vi pratar om. Har dock ingen att byta ut henne mot, så hon får stå där och se vacker ut och säga att allt löser sig. 

Jag behöver dig nu! En brud med samma dag att se fram emot. Någon att bolla idéer med, inspirera/s av och  skratta, gråta, klaga och fira med när vi överkommer våra många hinder på väg till altaret i ungefär samma fas. Du behöver helst inte vara mångmiljonär, för då känns det nog som om jag gifter mig i en skolåda. En begagnad och tomatfläckad sådan som legat utanför Lidl ett par veckor. Och så kan vi ju inte ha det.

Jag är inte så farlig och inte bits jag heller. Mina största brister är att jag förväntar mig perfektion av mig själv, att jag har dålig humor och att jag inte anser att soppa är middagsmat. Förmodligen överkomligt.

Finns du? (:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-09 09:43
    ~ En lista över oss vackra brudar ~

123ost:
    30/6 2012 - Luleå - Övertorneå - Vitt, silver och rosa - ca 35 000 kr

Liley:
    30/6 2012 - Stockholm - Östermalm (alt. 7/7 Nice, Frankrike) - ej bestämt - ca 35 000 kr

aniara:
    30/6 2012 - Stockholm - Omberg - troligtvis inget färgtema - 100 000 kr

MsChevy:
    28/7 2012 - Köping - Alvastra/Ödeshög - 50-tal/rockabillytema - 50 000 kr

Äntligen blivande:
    30/6 2012 - Sävsjö-Norra Ljunga- Vitt, silver salviagrönt- ca 35-40 000 kr

Rebekka 2012:
    30/6 2012 - Malmö - Heleneholm slott - Lila/vitt/grönt - 75-100 000 kr

imdelicate:
    30/6 2012 - Dublin - Uppsala - Morklila och nagon mer farg - 150 000 kr

annapanna88:
    30/6 2012 - Växjö - Sikhall(Vänersborg) - Vitt/ljusgrönt/guld - 35-40 000 kr

Hardaei:
    11/8 2012 - Sundsvall- Odd Fellow- Rött/grönt/vitt samt lite Guld- 100 000-150 000 kr

souna616:
    30/6 2012 - Stockholm - Hågelbyhus -Gul, tangerine, vitt samt lite grön - 60 000 kr

Styrka:
    7/7 2012 - Hisingen, Göteborg - Vitt & silver - ca 40 000 kr

Lilique:
    30/6 2012 - Karlskrona - Rött, vitt & silver/svart - ca 40 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-16 08:05
    AnnaKari
    30/6 2012 - Öregrund - Olivgrönt, gammelrosa, brunt - 50 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-14 10:04
    karrott:
    30/6 2012 - Stockholm - Sollentuna - Mörklila, silver, vitt - 100 000 kr

Allmylove:
    30/6 2012 - Malmö - Svart, vitt & cerise - Rockigt & otraditionellt - ca 60-80 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-15 20:10
    lillzan:
    22/6 2012 - Eskilstuna - Eskilstuna stadshus - lila, vitt och grönt - 65 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-20 10:32
    lamickis
    30/6 2012 - Stockholm - Österhaninge k:a - Rosa, vitt & grått - ca 50 000 kr

sagoprinsessa
    30/6 2012 - Örebro - Eskilstuna, Öja k:a - Sagotema - 75 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-21 07:49
    Hairspraymaniac
    30/6 2012 - Hjo - Norra Fågelås k:a - Rött & vitt - ca 40 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-29 11:10
    sandraochdaniel
    30/6 2012 - Västerås - Barbarö k:a - Lila & äppelgrönt - ca 75-80 000 kr

• Svar på tråden 2012-06-30? I need you!
  • Lilique

Här är våra save the dates som vi skickade ut för en månad sen nu. =) Enkla och bra.
  • Nikkita
    Lilique skrev 2011-11-11 08:12:06 följande:

Nikkitas kort. Superfint!

Va kul att du kunde få upp bilden här Glad 
    Nu när jag installerat Google Chrome så kan jag inte klistra in några bilder alls el. ändra bildstorlek då jag citerar någon. När jag hade Explorer så kunde jag inte lägga in några smileys... Konstigt!!!
  • Lilique
    Nikkita skrev 2011-11-11 09:48:47 följande:
    Va kul att du kunde få upp bilden här Glad 
    Nu när jag installerat Google Chrome så kan jag inte klistra in några bilder alls el. ändra bildstorlek då jag citerar någon. När jag hade Explorer så kunde jag inte lägga in några smileys... Konstigt!!!
    Samma problem här.
    Chrome - inga bilder eller storleksformatering
    Explorer - inga smileys
    Safari - ingen styckeindelning

Blir mest Firefox haha.
  • Nikkita
    Lilique skrev 2011-11-11 12:51:51 följande:
    Samma problem här.
    Chrome - inga bilder eller storleksformatering
    Explorer - inga smileys
    Safari - ingen styckeindelning

Blir mest Firefox haha.
    Att inte allt kan vara perfekt någon gång Flört Alltid är det något. Men brukar fixa sig ändå! 
    Lilique skrev 2011-11-11 08:36:25 följande:

Här är våra save the dates som vi skickade ut för en månad sen nu. =) Enkla och bra.

Vad fina de är Glad Vi valde att berätta för alla muntligt, sen får de officiella inbjudningar med posten i februari. 
  • Styrka

Välkommen, AndroSid! Kul att gifta sig i Trädgårdsföreningen!

Annapanna, förstår att du blev sur! Satte han igång utan godkännande och klartecken? Han måste verkligen ha misstolkat om ni bara ville ha kostnadsförslag! Kanke kan han ge rabatt pga missförståndet? Prata med honom, och reagera, berätta att det där hade vi faktiskt inte tackat ja till! Kankse kan det lösas iallafall? *hoppas*

Själv går jag o väntar på att få skriva ut våra inbjudningar. Allt material ligger här hemma och bara väntar, men kompisen (som är den enda som vet) som har skrivare bor på Hönö, och scheman har gjort att vi inte kunnat åka dit än. När vi skrivit ut inbjudningarna kan vi klippa tapeten och börja limma etc.

Och så funderar jag på att beställa brudklänningen redan nu. Har insett att jag inte komemr att ha gått ned mycket i vikt innan januari mtp att jul o nyår kommer emellan, så jag får ändå gissa mina mått. Då kan jag lika gärna beställa nu, och på så sätt få ännu längre tid att fixa om det skulle bli fel, right? Låter det som rimliga tankebanor i era öron?

• Styrka

Woo-hooo!
    Fick precis mail från dröm-prästen, och hon ville gärna viga oss, skulle bara kolla upp schema! Så nu håller vi tummarna! Nästa vecka är nog präst bokad oxå, ytterligare en bock på listan!

• Nikkita
    Styrka skrev 2011-11-13 11:44:42 följande:
    Och så funderar jag på att beställa brudklänningen redan nu. Har insett att jag inte komemr att ha gått ned mycket i vikt innan januari mtp att jul o nyår kommer emellan, så jag får ändå gissa mina mått. Då kan jag lika gärna beställa nu, och på så sätt få ännu längre tid att fixa om det skulle bli fel, right? Låter det som rimliga tankebanor i era öron?
    Klart du kan göra så, jag köpte min klänning i butik för några månader sen & den ska provas igen till våren för att sys in & upp. Så om du beställer den nu så har du ju tid att ändra den om det behövs framåt våren! 
    Styrka skrev 2011-11-13 12:47:16 följande:
    Woo-hooo!
    Fick precis mail från dröm-prästen, och hon ville gärna viga oss, skulle bara kolla upp schema! Så nu håller vi tummarna! Nästa vecka är nog präst bokad oxå, ytterligare en bock på listan!
    Alltid kul att komma ytterligare en bit på vägen! Håller tummarna för att schemat fungerar för er.
    Själv bokade vi fotpgrafen i torsdags & sångerskan bokade vi igår Skrattande Såå nöjd att vi klarat av de bitarna oxå! 
    Vi letar fortfarande VF, men har fått en lista från komunen & har 8 st att ringa nästa vecka så det ska nog inte vara några problem att få tag på Flört
  • Styrka
    Nikkita skrev 2011-11-13 12:58:39 följande:
    Klart du kan göra så, jag köpte min klänning i butik för några månader sen & den ska provas igen till våren för att sys in & upp. Så om du beställer den nu så har du ju tid att ändra den om det behövs framåt våren! 
    Styrka skrev 2011-11-13 12:47:16 följande:
    Woo-hooo!
    Alltid kul att komma ytterligare en bit på vägen! Håller tummarna för att schemat fungerar för er.
    Själv bokade vi fotpgrafen i torsdags & sångerskan bokade vi igår Skrattande Såå nöjd att vi klarat av de bitarna oxå! 
    Vi letar fortfarande VF, men har fått en lista från komunen & har 8 st att ringa nästa vecka så det ska nog inte vara några problem att få tag på Flört
    Provade livechatten på Vicyc idag, men verkar som tidsskillnaden kom emellan. Söndag förmiddag här blir ju söndag eftermiddag på andra sidan atlanten (om jag inte räknar helt fel, det kanske blir mitt i natten mot söndag?) i vilket fall fanns ingen personal inloggad, så jag får beställa min klänning imorn istället. Spännande!

Lycka till i VF-jakten, när vi kollade runt visade det sig att många vill ha semester kring vårt datum och inte vill boka upp sig. Hoppas ni hittar någon varm och empatisk människa som är tillgänglig på ert datum!
  • annapanna88
    Styrka skrev 2011-11-13 11:44:42 följande:
    Annapanna, förstår att du blev sur! Satte han igång utan godkännande och klartecken? Han måste verkligen ha misstolkat om ni bara ville ha kostnadsförslag! Kanke kan han ge rabatt pga missförståndet? Prata med honom, och reagera, berätta att det där hade vi faktiskt inte tackat ja till! Kankse kan det lösas iallafall? *hoppas*
    Förmodligen är det ett missförstånd, båda jag och min fästman tolkade det som att han skulle göra en "riktig" modell på hur ringen skulle se ut när den var klar medan han förmodligen bara menade storleken och skenans form... Vi borde naturligtvis ha reagerat på priset redan då men vi hade inte riktigt koll på vad som är "normalt" pris.
    Men jag ska göra precis som du säger, ringa till honom i veckan och säga att det har blivit ett missförstånd och se vad han säger. Hoppas bara den är fin, det är ju det viktiga :)

Tycker förresten också att du kan beställa klänningen nu, precis som du säger är det gott om tid att ändra den senare!
  • Styrka

Försökte beställa klänningen nyss, men hittade liksom inte på sidan hur man gör design-ändringar, så jag mailade dem. Så nu väntar jag bara på svar!

Igår började vi klippa tapet till inbjudningskorten! Jättekul, och lite pirrigt att göra tillsammans! Det är ju små stycken framtid man klipper till, hihi!

Svar på tråden 2012-06-30? I need you!