• Lilique

2012-06-30? I need you!

Här sitter jag i ett hav av bröllopsmagasin, med kramp i fingrarna efter att ha surfat på otaliga bröllopssidor och nertyngd av en gigantisk samling mappar med inspirationsbilder.

Jag har en inte allt för engagerad M2B, men det gör inget för han är söt ändå. Lite åsikter har jag iallafall kunnat mjölka ur honom, men då typ: "Men snäääälla, säg iallafall en färg du gillar?" "Röd". (Och så spikades färgtemat)

Trodde att min egotrippade lilla tärna var eld och lågor över att få hjälpa till med planeringen, men faktum är att hon bara bryr sig om att få stå där framme och se vacker ut och på alla mina problem svarar hon "Äh, det löser sig", helt oberoende av vilket ämne vi pratar om. Har dock ingen att byta ut henne mot, så hon får stå där och se vacker ut och säga att allt löser sig. 

Jag behöver dig nu! En brud med samma dag att se fram emot. Någon att bolla idéer med, inspirera/s av och  skratta, gråta, klaga och fira med när vi överkommer våra många hinder på väg till altaret i ungefär samma fas. Du behöver helst inte vara mångmiljonär, för då känns det nog som om jag gifter mig i en skolåda. En begagnad och tomatfläckad sådan som legat utanför Lidl ett par veckor. Och så kan vi ju inte ha det.

Jag är inte så farlig och inte bits jag heller. Mina största brister är att jag förväntar mig perfektion av mig själv, att jag har dålig humor och att jag inte anser att soppa är middagsmat. Förmodligen överkomligt.

Finns du? (:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-09 09:43
    ~ En lista över oss vackra brudar ~

123ost:
    30/6 2012 - Luleå - Övertorneå - Vitt, silver och rosa - ca 35 000 kr

Liley:
    30/6 2012 - Stockholm - Östermalm (alt. 7/7 Nice, Frankrike) - ej bestämt - ca 35 000 kr

aniara:
    30/6 2012 - Stockholm - Omberg - troligtvis inget färgtema - 100 000 kr

MsChevy:
    28/7 2012 - Köping - Alvastra/Ödeshög - 50-tal/rockabillytema - 50 000 kr

Äntligen blivande:
    30/6 2012 - Sävsjö-Norra Ljunga- Vitt, silver salviagrönt- ca 35-40 000 kr

Rebekka 2012:
    30/6 2012 - Malmö - Heleneholm slott - Lila/vitt/grönt - 75-100 000 kr

imdelicate:
    30/6 2012 - Dublin - Uppsala - Morklila och nagon mer farg - 150 000 kr

annapanna88:
    30/6 2012 - Växjö - Sikhall(Vänersborg) - Vitt/ljusgrönt/guld - 35-40 000 kr

Hardaei:
    11/8 2012 - Sundsvall- Odd Fellow- Rött/grönt/vitt samt lite Guld- 100 000-150 000 kr

souna616:
    30/6 2012 - Stockholm - Hågelbyhus -Gul, tangerine, vitt samt lite grön - 60 000 kr

Styrka:
    7/7 2012 - Hisingen, Göteborg - Vitt & silver - ca 40 000 kr

Lilique:
    30/6 2012 - Karlskrona - Rött, vitt & silver/svart - ca 40 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-16 08:05
    AnnaKari
    30/6 2012 - Öregrund - Olivgrönt, gammelrosa, brunt - 50 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-14 10:04
    karrott:
    30/6 2012 - Stockholm - Sollentuna - Mörklila, silver, vitt - 100 000 kr

Allmylove:
    30/6 2012 - Malmö - Svart, vitt & cerise - Rockigt & otraditionellt - ca 60-80 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-15 20:10
    lillzan:
    22/6 2012 - Eskilstuna - Eskilstuna stadshus - lila, vitt och grönt - 65 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-20 10:32
    lamickis
    30/6 2012 - Stockholm - Österhaninge k:a - Rosa, vitt & grått - ca 50 000 kr

sagoprinsessa
    30/6 2012 - Örebro - Eskilstuna, Öja k:a - Sagotema - 75 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-21 07:49
    Hairspraymaniac
    30/6 2012 - Hjo - Norra Fågelås k:a - Rött & vitt - ca 40 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-29 11:10
    sandraochdaniel
    30/6 2012 - Västerås - Barbarö k:a - Lila & äppelgrönt - ca 75-80 000 kr

• Svar på tråden 2012-06-30? I need you!
  • aniara
    Lilique skrev 2011-11-17 10:53:39 följande:
    Finns det någon punkt ni fastnat på?
    Klänningen! Jag vet på ett ungefär vad jag vill ha och det är inget udda, men pga min kroppsform går 99% av butikernas utbud bort. Det lutar åt att jag går till en sömmerska och får en egen klänning uppsydd men jag ska ha tid till det också! Jag jobbar ju i Oslo fram till februari och är inte hemma så mycket. Kommer inte köpa klänningen i Oslo, det blir för dyrt.

Även florist, frisör och sminkös vore skönt att få ordnat snarast. Där har vi ingenting ännu. Svårt när man gifter sig på en ort där man inte känner någon.
  • chabar
    Lilique skrev 2011-11-17 10:53:39 följande:
    Jag har fastnat i mitt planerande - igen. Haha.

Vet inte vad jag ska härnäst. Sitter och strökollar på klänningar igen och hoppas på en uppenbarelse, både när det gäller min egen och tärnans klänning (japp, tärna i singular då jag tog mig i kragen och petade den andra utan omsvep och bortförklaringar. Jag sa som det var, hon blev sur, jag åt en kaka och världen kändes bättre).

Har precis betalat bokningsavgiften för lokalen, fått hem löpare och småsaker till borden och gör otaliga anteckningar för att få ihop en bra men billig buffé. Återstår att välja cateringfirma. Svårt... Ännu svårare är det att bestämma vad vi ska ha för gravyr i ringarna så det kapitlet är också pausat. Blir stressad av att så mycket ligger och "väntar på bättre tider". Dags för skärpning tror jag bestämt.

Finns det någon punkt ni fastnat på?
    Äsch, jag känner det som om det är en evighet kvar så jag gör ju iiingenting.

Vad är det man gör såhär åtta månader innan?

Kanske borde jag börja på mitt galna projekt av att producera pappersblommor som kyrko/ festlokalsdekorationer. Jag ska göra papperblommor på bollar som jag tar till kyrkorna och sen med från kyrkorna till festlokalen .. Tror jag Vi får väl se vad tärna och pysselkompisen tror om det saken.
  • MsChevy
    Styrka: vi kommer använda "krossad velour" som bottenduk, finns på Jysk o de brukar ha bra pris på det. Senast köpte jag 5 m för 85:- o det är brett som f*n. Det hänger fint o känns lite lyxigare än knoppa lakan. Jysk brukar ju ha bra priset på metervaror så kolla där. På mina norska vänners bröllop hade han köpt nåt på rulle som jag först trodde var pappduk, men som var nån blandning av tyg/papp (svårt o förklara), men det var 50 m/rulle, lätt att klippa, smidigt som tyg o typ lika billigt som papp. 

Men jag kan inte bestämma mig för om jag vill att vi ska ha rött/svart eller cerise/svart som färgtema. Vi ska ju ha 50-tals tema o det är ju mera pastelligt än svart/rött som är mera rockabilly. Har hittat några dukningar som jag verkligen gillar:

Denna fast kanske med en cerise löpare o mindre blomarrangemang:

Fast vi gillar den här med, men den borde väl funka med cerise oxå:

O den här tycker jag bara är sååå läcker:

En kompis syster går en designskola så hon har gjort våningskakfat av gamla lp-skivor, så jag har beställt två såna av henne Skrattande
  • Lilique
    Styrka skrev 2011-11-17 19:22:26 följande:
    Men tänk positivt; det är bara två frågor du pausat, och ingen av dem MÅSTE åtgärdas nu. Ta det lugnt och andas och gör nåt annat en stund så ska du se att tankehärvan löser sig och du lättare kan se hur ni vill göra. *peppar*
    Två punkter jag listade, ja. Den riktiga listan är rätt lång haha. Men okej, andas andas! Tog ett litet steg idag och bokade min florist! Hon blev superglad över att jag valde henne - och sånt blir man ju inte precis olycklig av. Så när jag kommer hem från jobbet idag ska jag sätta mig och photoshoppa ihop en bild på min tilltänkta bukett av fyra andra bilder. Tur att jag iallafall på EN punkt vet precis vad jag vill ha ^^
  • Junibrud12

Heeej, får jag hoppa in här? Vi gifter oss den 27/6, jag har skitbra humor men är här rätt sporadiskt.

• Styrka

Välkommen, Junibrud12!

MsChevy skrev 2011-11-18 11:56:57 följande:
    Styrka: vi kommer använda "krossad velour" som bottenduk, finns på Jysk o de brukar ha bra pris på det. Senast köpte jag 5 m för 85:- o det är brett som f*n. Det hänger fint o känns lite lyxigare än knoppa lakan. Jysk brukar ju ha bra priset på metervaror så kolla där.
    Skitbra tips, det ska vi kolla upp! Jysk har ju även de vita filtarna vi tänkt ha som stolsöverdrag.

Jag gillade cerise/svart mer än rött/svart, om du ville ha en åsikt, men båda dukningarna var skitsnygga! Kul med bilder i tråden!
    Vi funderar på att ha vita dukar på alla bord utom honnörsbordet, och istället ha svart duk för oss. Vi gillar svarta dukar och det kontrasterar bra med silvret. Plus gör brudparets plats mer markerad. E-bord med 5 tungor, varav bara halva honnörsbordet kommer ha svart duk, och alla andra vit, skulle det bli konstigt, tror ni?
  • Lilique

Titta titta! Har skapat min bukett i Photoshop av fyra andra blomsterarrangemang. Inte överdrivet snyggt, men tillräckligt för att hon (floristen) mer än väl ska förstå hur jag menar! (:

• MsChevy

Vet inte riktigt hur det skulle bli med svart honnörsbord o vita "tungor", får inte till det i skallen, men det kan nog bli fint! Vilka färger ska du ha mer? Tänkte att en löpare på alla bord binder ihop fastän det är olika färg på bottendukarna. 

Hur gör ni med porslin? Finns det i lokalen ni hyrt eller ska ni köpa eller hyra? Den lokalen vi vill ha har tyvärr inget porslin o vi vet inte om vi ska köpa eller hyra. Hittade fina tallrikar på Dollarstore, så det får nog bli tallrikar därifrån. Glasen blir ikea samt en massa massa vinglas som mamma o pappa har kvar sen pappas 50-årsfest. Besticken blir värre med, de är ju ganska dyra, men en kompis har en loppis o hon hade grymt mycket bestick, så det blir väl att länsa där.

Vi funderade på hur vi skulle placera borden för i "vår" lokal står det en stor stolpe mitt i o med 90 gäster blev det lite knöligt med e-bord o u-bord +att borden var ganska små. O jag gillar lite annorlunda lösningar, så vi sätter ihop fyra bord så det får plats 12 pers/sektion. Blir ganska många sektioner, men jag tror det blir bra. O så vårt honnörsbord som jag inte riktigt kan bestämma mig för vilka som ska sitta vid (jag har ju en massa "föräldrar"). 

o värst av allt; vi har fortfarande inte bestämt oss för om vi ska gifta oss 2012 eller 2013...haha, bra va? 

• aniara

Jag har hittat klänningen med stor K idag! Jag är sååå glad! :D

MsChevy:
    Jag hoppas varje gång du skriver ett inlägg få läsa att det har tagit sig. Håller tummarna stenhårt för er! När måste ni bestämma er för om ni ska köra på 2012-bröllop?

Vi har ju bokat en restaurang som festlokal så vi använder deras porslin. Annars tycker jag jättemycket om Ikeas serie Arv. Vi har de djupa tallrikarna hemma.

• Nikkita
    aniara skrev 2011-11-19 17:21:04 följande:
    Jag har hittat klänningen med stor K idag! Jag är sååå glad! :D
    Aah va spännande, vad blev det för någon? Har du bild på den? Nyfiken jue, alltid kul att få se andras klänningar & annat kul Flört
Svar på tråden 2012-06-30? I need you!