• Lilique

2012-06-30? I need you!

Här sitter jag i ett hav av bröllopsmagasin, med kramp i fingrarna efter att ha surfat på otaliga bröllopssidor och nertyngd av en gigantisk samling mappar med inspirationsbilder.

Jag har en inte allt för engagerad M2B, men det gör inget för han är söt ändå. Lite åsikter har jag iallafall kunnat mjölka ur honom, men då typ: "Men snäääälla, säg iallafall en färg du gillar?" "Röd". (Och så spikades färgtemat)

Trodde att min egotrippade lilla tärna var eld och lågor över att få hjälpa till med planeringen, men faktum är att hon bara bryr sig om att få stå där framme och se vacker ut och på alla mina problem svarar hon "Äh, det löser sig", helt oberoende av vilket ämne vi pratar om. Har dock ingen att byta ut henne mot, så hon får stå där och se vacker ut och säga att allt löser sig. 

Jag behöver dig nu! En brud med samma dag att se fram emot. Någon att bolla idéer med, inspirera/s av och  skratta, gråta, klaga och fira med när vi överkommer våra många hinder på väg till altaret i ungefär samma fas. Du behöver helst inte vara mångmiljonär, för då känns det nog som om jag gifter mig i en skolåda. En begagnad och tomatfläckad sådan som legat utanför Lidl ett par veckor. Och så kan vi ju inte ha det.

Jag är inte så farlig och inte bits jag heller. Mina största brister är att jag förväntar mig perfektion av mig själv, att jag har dålig humor och att jag inte anser att soppa är middagsmat. Förmodligen överkomligt.

Finns du? (:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-09 09:43
    ~ En lista över oss vackra brudar ~

123ost:
    30/6 2012 - Luleå - Övertorneå - Vitt, silver och rosa - ca 35 000 kr

Liley:
    30/6 2012 - Stockholm - Östermalm (alt. 7/7 Nice, Frankrike) - ej bestämt - ca 35 000 kr

aniara:
    30/6 2012 - Stockholm - Omberg - troligtvis inget färgtema - 100 000 kr

MsChevy:
    28/7 2012 - Köping - Alvastra/Ödeshög - 50-tal/rockabillytema - 50 000 kr

Äntligen blivande:
    30/6 2012 - Sävsjö-Norra Ljunga- Vitt, silver salviagrönt- ca 35-40 000 kr

Rebekka 2012:
    30/6 2012 - Malmö - Heleneholm slott - Lila/vitt/grönt - 75-100 000 kr

imdelicate:
    30/6 2012 - Dublin - Uppsala - Morklila och nagon mer farg - 150 000 kr

annapanna88:
    30/6 2012 - Växjö - Sikhall(Vänersborg) - Vitt/ljusgrönt/guld - 35-40 000 kr

Hardaei:
    11/8 2012 - Sundsvall- Odd Fellow- Rött/grönt/vitt samt lite Guld- 100 000-150 000 kr

souna616:
    30/6 2012 - Stockholm - Hågelbyhus -Gul, tangerine, vitt samt lite grön - 60 000 kr

Styrka:
    7/7 2012 - Hisingen, Göteborg - Vitt & silver - ca 40 000 kr

Lilique:
    30/6 2012 - Karlskrona - Rött, vitt & silver/svart - ca 40 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-16 08:05
    AnnaKari
    30/6 2012 - Öregrund - Olivgrönt, gammelrosa, brunt - 50 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-14 10:04
    karrott:
    30/6 2012 - Stockholm - Sollentuna - Mörklila, silver, vitt - 100 000 kr

Allmylove:
    30/6 2012 - Malmö - Svart, vitt & cerise - Rockigt & otraditionellt - ca 60-80 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-15 20:10
    lillzan:
    22/6 2012 - Eskilstuna - Eskilstuna stadshus - lila, vitt och grönt - 65 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-20 10:32
    lamickis
    30/6 2012 - Stockholm - Österhaninge k:a - Rosa, vitt & grått - ca 50 000 kr

sagoprinsessa
    30/6 2012 - Örebro - Eskilstuna, Öja k:a - Sagotema - 75 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-21 07:49
    Hairspraymaniac
    30/6 2012 - Hjo - Norra Fågelås k:a - Rött & vitt - ca 40 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-29 11:10
    sandraochdaniel
    30/6 2012 - Västerås - Barbarö k:a - Lila & äppelgrönt - ca 75-80 000 kr

• Svar på tråden 2012-06-30? I need you!
  • 123ost

Det som är svårast för oss är att tjejerna är helt olika! Min syster är mer rock och m2b syster är mer "vanlig" eller vad man nu ska säga :)

Måste höra med dem!

• Nikkita
    123ost skrev 2011-10-17 21:01:40 följande:

Undra om vi ska höra med dem om vi kan göra så som ni gjort MsChevy, rätt smart ändå. Kan man säga att klänningen helst ska vara ljusrosa då eller blir det för höga krav? För egentligen behöver inte tärnor ha likadana klänningar, det är mest något alla har som blivit "ett måste".

Jag har 4 tärnor & vi betalar 2 av dem. De andra två ville jätte gärna köpa dem själva & de som vi betalar har riktigt dålig ekonomi så det blir ganska självklart för oss iom att vi har råd. Dock har vi sagt att de ska vara lila, men vi tycker inte att det gör något om det blir olika nyans el modeller. De får välja själv vad de känner sig bekväma & fina i Glad Så ni kan absolut ge dem riktlinjer på vad de ska leta efter (även om de betalar själv) & visst går det bra att lägga en max summa till dem, blir sen klänningen dyrare får de stå för resten. 
  • MsChevy
    123ost skrev 2011-10-17 21:48:44 följande:

Det som är svårast för oss är att tjejerna är helt olika! Min syster är mer rock och m2b syster är mer "vanlig" eller vad man nu ska säga :)

Måste höra med dem!

Samma här! Den ena är rockabilly o den andra "svensson"...men man får väl försöka hitta en gyllene medelväg så det passar dom båda o sen får väl "den tuffa" kanske satsa på lite attiraljer för mer attityd. 
  • Styrka
    MsChevy skrev 2011-10-17 19:57:48 följande:
    Styrka: Var bor ni? Det finns ju gott om gamla fina amerikanska bilar, kanske finns nån riktigt fin i närheten? Bättre o betala lite mindre för en riktigt fin bil o få ett sjysst hotellrum än o betala dyrt för en lång bil o få sova hemma...tycker jag iafSolig 

O i soffan med mjukisbrallor har jag varit hela dan, jobbade ju 12 timmars pass igår.... 
    123ost skrev 2011-10-17 20:02:12 följande:
    Styrka: Det är verkar svårt hörrudu! Det hade varit fint att vara på det finare hotellet där ni redan varit tillsammans och få uppleva samma sak igen, speciellt när det verkar som att ni var ritkigt nöjda med det! Men samtidigt får man kanske inte åka limo så ofta? Jag själv hade föredragit lyxigare hotell.. men ja, man måste väl tänka på mannen också ;)
    MsChevy skrev 2011-10-17 20:39:02 följande:
    Men de flesta män gillar ju amerikanska bilar, så det kanske går att få till en kompromiss med fin bil o fint hotell? Skrattande
    Det visade sig att det billigare hotellet blev dyrare, så valet blev inte så svårt. Priserna de hade angivit på hemsidan var "från-priser" och dumma jag råkade nämna "bröllopsnatt" innan jag fråga om priserna, så har en känsla att det påverkade en del... :-/

Vi bor i Göteborg, och jag hade en idé om att posta på facebook och se om nån vi känner känner nån med en häftig bil vi kan få låna! Halva släkten bor i Kungälvstrakten, och där rä det rätt vanlgt med raggarbilar och gamla amerikanare, så chansen att nån känner nån med en sån bil är ju inte helt orimlig tänker jag... Men då sambon tydligen alltid drömt om limo... ja, vi får väl se om vi har råd helt enkelt.
  • Styrka

NU HAR MATERIALET TILL INBJUDNINGASKORTEN KOMMIT!!!

Hurra, nu kan vi ÄNTLIGEN sätta igen med inbjudningarna!! Nu känns det som att det händer grejer i bröllopsplanerandet igen!
    Vi ska göra inbjudningskorten av en fin silvrig tapet, och på ebay köpte vi vita sidenband med silverhjärtan på och pärlemorskimmrande vita pappersark av lite styvare kvalitet för en spottstyver! *gillar ebay*
    Så nu tänkte jag kila ned i källaren och se om vi inte har kvar min gamla bäckskrivare och försöka koppla in den.

Woo-hooo!

Hur går det för er andra? Länge sen nån skrev här nu...

• annapanna88

8 månader kvar nu brudar!! :D
    För mig går det lite trögt just nu. Min mamma hamnade på sjukhus för en vecka sedan och dessutom är jag på väg att flytta (igen!). Men på tisdag ska jag till guldsmeden och få se en modell av min vigselring samt få prisförslag :) Ska även försöka köpa fästmannens vigselring snart då det är rea på ringar lite överallt just nu.

Vi försöker även få tag på fotograf, man den vi vill ha svarar inte i telefon och när han väl gör det säger han att han ska ringa upp men gör aldrig det... Så vi börjar tröttna nu :(

• Styrka

Nej, föffan, skit i den fotografen, funkar inte kommunikationen och är inte engagemanget där från början, nej då blir det sällan bra i slutändan, det är min erfarenhet. Leta efter nån det stämmer med! Som tar sig tid, lyssnar!

Nån som sett till TS, Lilique, på ett tag? Läste i nån tråd att det gick trögt i bröllopsplanerna, med många hinder längs vägen, ville bara peppa! Se om det fanns tips jag kunde bidra med...

• MsChevy

Har precis varit i Norge på vännernas bröllop. Det där norska tv-bröllopet jag berättat om. Brudgummen hade lyckats jättebra, hon var så vacker. Lite drygt med kameror o tv-team överallt som skulle bestämma o sabbade middagens mysbelysning, men på det stora hela var det en hit! 

Har inte riktigt hunnit med våra egna planer  nu, men vi kom hem med en massa erfarenheter som vi har nytta av till vår stora dag. Synd bara att många av våra idéer användes till kompisarnas bröllop, tex vinylskivor som inbjudningskort o bordsplacering.  

• Lilique
    Styrka skrev 2011-10-30 21:02:57 följande:
    Nån som sett till TS, Lilique, på ett tag? Läste i nån tråd att det gick trögt i bröllopsplanerna, med många hinder längs vägen, ville bara peppa! Se om det fanns tips jag kunde bidra med...
    Här är jag! Har suttit i mitt lilla hörn och suckat för mig själv, men det kom jag inte långt på så jag tror att jag slutar med det nu.

Allting går liksom fel. Pengar försvinner (trots superb planering om jag får säga det själv!), folk bråkar och tjurar och stjäl all min energi. Vi skickade ut alla våra Save the dates för typ två veckor sedan. Hans familj och släkt hörde naturligtvis av sig eller kommenterade det när vi sågs att gud va roligt! Eller vad som helst. Min sida var tysta som graven - trodde jag. Men nej, de snackar visst skit om mig. Min egen farmor gör det. Vill ge henne en snigel på ögat, men har bestämt mig för att ignorera det och låta deras inbjudningar komma på bort posten. Plan B är att de ändå får komma men jag tänker inte låtsas om deras existens och bara ha en otroligt magisk kväll. Och aldrig i mitt liv att de får träffa sina småplanerade framtida barnbarnsbarn. Morr...

Att folk bråkar och tjurar har att göra med att min faster kastade ur sig allting precis i början av allt planerande (hade en tråd om det) vilket gjorde att alla tog för givet att de skulle bli bjudna - och när de inte blev det, så tja....

Till och med småsaker som att be om en skriftlig bekräftelse på bokningen av kyrkan blir jobbigt. Den ansvariga för det hela tyckte typ att jag var dum i huvudet som bad om det och var en hårsmån från att säga det också. Så onödigt.

Har inte lyckats få tag i någon som har en ens hyfsad buffé som inte kostar mer än vad jag antar att Nobelmiddagen måste kosta. Min tillfrågade "hår-tjej" har "typ ångrat sig" för hon kom på att hon nog vill åka på festival då istället. Vilken festival? "Vet inte, men det är festivaler hela sommaren ju". Jahapp.

Min ena tärna går runt och är småsur över att hon inte är den ENDA tärnan. Min andra tärna är sur för att hon inte får ta med en dejt (ingen annan får göra det heller, men hon vill ha specialbehandling). Två att mina närmsta vänner, som inte är tärnor, är eld och lågor över att få vara med om min möhippa och har tagit eget initiativ till att planera den - vilket gör BÅDA mina tärnor rosenrasande. Varför inte bara prata med varandra!? Nej nej, gnäll hos bruden.

Suck! Jag vill försätta hela min omvärld i terapi.

Jag gör mitt absolut bästa för att försöka vara positiv, men det går inte så bra.

Det här var ett låååångt inlägg  o.o''
  • chabar

Lilique - Tråkigt att höra, om allt! (Även om jag måste medge att jag fnissade gott vid "snigel på ögat" ). Det är trist när planerandet av ens dag bara går åt pipsvängen. Jag har haft något mothugg och gråtit som ett barn, men det verkar som om om det ibland, med lite tur, löser sig av sig självt ett par veckor senare.

Det är åtta månader kvar, så det finns ännu gott om tid att fixa saker, som någon att fixa håret. Blir det hos frisör eller hos privatperson?  Kanske kan någon här på forumet hjälpa till? Pengar kan också hinna trilla in under den kvarvarande tiden.

Gällande dina otaggade tärnor och övertaggade kompisar så tycker jag att du med rätta ska säga åt dom att fixa det sinsemellan. Du som brud ska ju inte behöva medla mellan alla för att få en möhippa.

Svar på tråden 2012-06-30? I need you!