• Lilique

2012-06-30? I need you!

Här sitter jag i ett hav av bröllopsmagasin, med kramp i fingrarna efter att ha surfat på otaliga bröllopssidor och nertyngd av en gigantisk samling mappar med inspirationsbilder.

Jag har en inte allt för engagerad M2B, men det gör inget för han är söt ändå. Lite åsikter har jag iallafall kunnat mjölka ur honom, men då typ: "Men snäääälla, säg iallafall en färg du gillar?" "Röd". (Och så spikades färgtemat)

Trodde att min egotrippade lilla tärna var eld och lågor över att få hjälpa till med planeringen, men faktum är att hon bara bryr sig om att få stå där framme och se vacker ut och på alla mina problem svarar hon "Äh, det löser sig", helt oberoende av vilket ämne vi pratar om. Har dock ingen att byta ut henne mot, så hon får stå där och se vacker ut och säga att allt löser sig. 

Jag behöver dig nu! En brud med samma dag att se fram emot. Någon att bolla idéer med, inspirera/s av och  skratta, gråta, klaga och fira med när vi överkommer våra många hinder på väg till altaret i ungefär samma fas. Du behöver helst inte vara mångmiljonär, för då känns det nog som om jag gifter mig i en skolåda. En begagnad och tomatfläckad sådan som legat utanför Lidl ett par veckor. Och så kan vi ju inte ha det.

Jag är inte så farlig och inte bits jag heller. Mina största brister är att jag förväntar mig perfektion av mig själv, att jag har dålig humor och att jag inte anser att soppa är middagsmat. Förmodligen överkomligt.

Finns du? (:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-09 09:43
    ~ En lista över oss vackra brudar ~

123ost:
    30/6 2012 - Luleå - Övertorneå - Vitt, silver och rosa - ca 35 000 kr

Liley:
    30/6 2012 - Stockholm - Östermalm (alt. 7/7 Nice, Frankrike) - ej bestämt - ca 35 000 kr

aniara:
    30/6 2012 - Stockholm - Omberg - troligtvis inget färgtema - 100 000 kr

MsChevy:
    28/7 2012 - Köping - Alvastra/Ödeshög - 50-tal/rockabillytema - 50 000 kr

Äntligen blivande:
    30/6 2012 - Sävsjö-Norra Ljunga- Vitt, silver salviagrönt- ca 35-40 000 kr

Rebekka 2012:
    30/6 2012 - Malmö - Heleneholm slott - Lila/vitt/grönt - 75-100 000 kr

imdelicate:
    30/6 2012 - Dublin - Uppsala - Morklila och nagon mer farg - 150 000 kr

annapanna88:
    30/6 2012 - Växjö - Sikhall(Vänersborg) - Vitt/ljusgrönt/guld - 35-40 000 kr

Hardaei:
    11/8 2012 - Sundsvall- Odd Fellow- Rött/grönt/vitt samt lite Guld- 100 000-150 000 kr

souna616:
    30/6 2012 - Stockholm - Hågelbyhus -Gul, tangerine, vitt samt lite grön - 60 000 kr

Styrka:
    7/7 2012 - Hisingen, Göteborg - Vitt & silver - ca 40 000 kr

Lilique:
    30/6 2012 - Karlskrona - Rött, vitt & silver/svart - ca 40 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-16 08:05
    AnnaKari
    30/6 2012 - Öregrund - Olivgrönt, gammelrosa, brunt - 50 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-14 10:04
    karrott:
    30/6 2012 - Stockholm - Sollentuna - Mörklila, silver, vitt - 100 000 kr

Allmylove:
    30/6 2012 - Malmö - Svart, vitt & cerise - Rockigt & otraditionellt - ca 60-80 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-15 20:10
    lillzan:
    22/6 2012 - Eskilstuna - Eskilstuna stadshus - lila, vitt och grönt - 65 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-20 10:32
    lamickis
    30/6 2012 - Stockholm - Österhaninge k:a - Rosa, vitt & grått - ca 50 000 kr

sagoprinsessa
    30/6 2012 - Örebro - Eskilstuna, Öja k:a - Sagotema - 75 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-21 07:49
    Hairspraymaniac
    30/6 2012 - Hjo - Norra Fågelås k:a - Rött & vitt - ca 40 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-29 11:10
    sandraochdaniel
    30/6 2012 - Västerås - Barbarö k:a - Lila & äppelgrönt - ca 75-80 000 kr

• Svar på tråden 2012-06-30? I need you!
  • 123ost
    aniara skrev 2011-10-17 10:34:06 följande:
    Ærligt talat så tycker jag inte klænningen ær fin alls. Eller før att vara riktigt ærlig - den ær ful. Inget jag skulle ta på mig eller be någon annan ta på sig.
    Tack för att du är ärlig! Tror faktiskt inte att tjejerna skulle ta på sig klänningen heller.. om jag känner dem rätt =)
  • 123ost

Jag vet inte vad som händer riktigt, har inte pratat med min sambo än om det. Just nu känner jag mig bara så ledsen och nere! Jag vill så gärna att vi ska gifta oss, det känns så rätt! Men samtidigt känns det fel att behöva dra ner på en massa saker bara för att vi inte har råd. Just nu sparar vi mycket pengar, så mycket det går. Jag är mammaledig och sonen är nu 7 månader, jag är vill så gärna börja plugga snart men det går inte. Sambon vill vara pappaledig men om jag ska plugga och han vara hemma så blir det knappt några pengar.. Vi skulle bara kunna spara någon krona till bröllopet.

Vet inte vad jag vill komma fram till eller vad jag känner. Det enda jag vet är att sambon är den jag vill gifta mig med och jag är rädd för att vi kommer stå där till slut och inte ha några pengar alls. Tänk om vi inte lyckas spara ihop alla pengar? Då måste vi ta allt från våra sparkonton och det vill vi verkligen inte.

Oh, shit!

• 123ost

Eller blir det alltid så oavsett hur mycket pengar man kanske har? Det blir aldrig exakt som man tänkt sig? Man får dra in på vissa saker helt enkelt och sluta leva i en fantasivärld?

Jag vet att jag aldrig någonsin kommer lägga 10.000 + på en ring, aldrig! Men just nu känns det som att vi är fattiga som bara den när jag själv vägrar kolla på ringar som är uppe i den summan. Men tyvärr ser man här på BT en massa fina ringar och när priserna kommer håller man för ögonen. Tänk om man ångrar sig om några år för att man inte la mer pengar på ringen?

Just nu kommer det upp tusen frågor i huvudet på mig!

Vi vill gifta oss nu, men om vi bara hade mer pengar!

• Lilique
    123ost skrev 2011-10-17 14:33:24 följande:
    Vi vinner på Triss du och jag, vännen!
  • Styrka
    Eller blir det alltid så oavsett hur mycket pengar man kanske har? Det blir aldrig exakt som man tänkt sig? Man får dra in på vissa saker helt enkelt och sluta leva i en fantasivärld?

Jag vet att jag aldrig någonsin kommer lägga 10.000 + på en ring, aldrig! Men just nu känns det som att vi är fattiga som bara den när jag själv vägrar kolla på ringar som är uppe i den summan. Men tyvärr ser man här på BT en massa fina ringar och när priserna kommer håller man för ögonen. Tänk om man ångrar sig om några år för att man inte la mer pengar på ringen?

Fattar hur du känner. Men du. Känslor är faktiskt viktigare än både pengar och traditioner. När ni nu båda känner så stark inför att gifta er, kör på det då! Följ ert hjärta! Sedan får man ju anpassa detaljerna till verkligheten. Det får väl bli ett litet bröllop, eller ett hemmabröllop. Själva vigseln är ju i stort sett gratis, köp festfat från ICA, dekorera hemmet fint och kör Spotify. Klänning och kostym från Kina och en enklare ring. Sedan kan man ju förnya löftena, säg vid 10 års jubiléet, och då köpa en finare ring om man nu vill det.
    Det är klart det går!

Det är alldeles för lätt att jämföra sig med andra här på BT, och inbilla sig att man måste ha både det ena och det andra. Titta inte i trådar i stil med "visa din klänning/ring/whatever".
    Sätt er ner och diskutera, vad är viktigt för oss? Vad kan vi välja bort?

Allt går att lösa, det är iaf min övertygelse!
  • Styrka

Prata med Pinkgrape härinne, hon var i precis samma sits som ni är nu, och hon gifte sig i sommras, och fick ett jättefint bröllop tillslut ändå!

• MsChevy

FAAAANNN!!! Jag som hade tänkt o va så duktig nu i veckan, men näe då! Är megaförkyld, världens hosta o massa feber...Gråter *liten o ynklig*

o världens kalabalik med norska kompisarnas bröllop....sova jao... 

• Styrka

Det är inte bara män som FÅR vara ynkliga när de är sjuka! På med myskläder och yllestrumpor och softa framför datorn med gott samvete, tycker jag!

Då kan jag passa på och fråga igen; dyrare hotell med spa till bröllopsnatten (och ev låna nån snygg bil till/från lokalen), eller billigare hotell (fortf fint) men ha råd med limo till och från festlokalen?

Fördelar dyrare: Älsklingen överraskade mig med en weekend där förra sommaren, så vi har starka romantiska kopplingar till det hotellet, och upplevelserna där är to die for. Sååå skönt, lyxigt och rogivande, vore underbart att få koppla av efter bröllopsstressen.

Fördelar billigare: min sambo är inte bekväm med att visa sig i badkläder inför främlingar, så spa:t hade inte varit odelat positivt för honom. Och han har alltid drömt om att få åka limo på sitt bröllop. Hotellet är fortfarande fint, och mysigt, romantiskt, och man kan välja mellan en dyrare svit med bastu och badkar till ungefär samma pris som spahotellet, men då blir det ju ingen limo. Eller så väljer vi en billigare svit utan bastu och badkar men har råd med limo.

(Dagens I-landsproblem)

• annapanna88

Jag känner med dig! Jag tror att många känner som du, att man måste dra ner på saker man vill ha i sitt "drömbröllop". Men det viktiga är att fokusera på det som är viktigt, att ni vill gifta er med varandra! Ta ett steg tillbaka, ta några djupa andetag och försök komma på de bitar som faktiskt är viktiga för er!
Svar på tråden 2012-06-30? I need you!