• Lilique

2012-06-30? I need you!

Här sitter jag i ett hav av bröllopsmagasin, med kramp i fingrarna efter att ha surfat på otaliga bröllopssidor och nertyngd av en gigantisk samling mappar med inspirationsbilder.

Jag har en inte allt för engagerad M2B, men det gör inget för han är söt ändå. Lite åsikter har jag iallafall kunnat mjölka ur honom, men då typ: "Men snäääälla, säg iallafall en färg du gillar?" "Röd". (Och så spikades färgtemat)

Trodde att min egotrippade lilla tärna var eld och lågor över att få hjälpa till med planeringen, men faktum är att hon bara bryr sig om att få stå där framme och se vacker ut och på alla mina problem svarar hon "Äh, det löser sig", helt oberoende av vilket ämne vi pratar om. Har dock ingen att byta ut henne mot, så hon får stå där och se vacker ut och säga att allt löser sig. 

Jag behöver dig nu! En brud med samma dag att se fram emot. Någon att bolla idéer med, inspirera/s av och  skratta, gråta, klaga och fira med när vi överkommer våra många hinder på väg till altaret i ungefär samma fas. Du behöver helst inte vara mångmiljonär, för då känns det nog som om jag gifter mig i en skolåda. En begagnad och tomatfläckad sådan som legat utanför Lidl ett par veckor. Och så kan vi ju inte ha det.

Jag är inte så farlig och inte bits jag heller. Mina största brister är att jag förväntar mig perfektion av mig själv, att jag har dålig humor och att jag inte anser att soppa är middagsmat. Förmodligen överkomligt.

Finns du? (:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-09 09:43
    ~ En lista över oss vackra brudar ~

123ost:
    30/6 2012 - Luleå - Övertorneå - Vitt, silver och rosa - ca 35 000 kr

Liley:
    30/6 2012 - Stockholm - Östermalm (alt. 7/7 Nice, Frankrike) - ej bestämt - ca 35 000 kr

aniara:
    30/6 2012 - Stockholm - Omberg - troligtvis inget färgtema - 100 000 kr

MsChevy:
    28/7 2012 - Köping - Alvastra/Ödeshög - 50-tal/rockabillytema - 50 000 kr

Äntligen blivande:
    30/6 2012 - Sävsjö-Norra Ljunga- Vitt, silver salviagrönt- ca 35-40 000 kr

Rebekka 2012:
    30/6 2012 - Malmö - Heleneholm slott - Lila/vitt/grönt - 75-100 000 kr

imdelicate:
    30/6 2012 - Dublin - Uppsala - Morklila och nagon mer farg - 150 000 kr

annapanna88:
    30/6 2012 - Växjö - Sikhall(Vänersborg) - Vitt/ljusgrönt/guld - 35-40 000 kr

Hardaei:
    11/8 2012 - Sundsvall- Odd Fellow- Rött/grönt/vitt samt lite Guld- 100 000-150 000 kr

souna616:
    30/6 2012 - Stockholm - Hågelbyhus -Gul, tangerine, vitt samt lite grön - 60 000 kr

Styrka:
    7/7 2012 - Hisingen, Göteborg - Vitt & silver - ca 40 000 kr

Lilique:
    30/6 2012 - Karlskrona - Rött, vitt & silver/svart - ca 40 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-16 08:05
    AnnaKari
    30/6 2012 - Öregrund - Olivgrönt, gammelrosa, brunt - 50 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-14 10:04
    karrott:
    30/6 2012 - Stockholm - Sollentuna - Mörklila, silver, vitt - 100 000 kr

Allmylove:
    30/6 2012 - Malmö - Svart, vitt & cerise - Rockigt & otraditionellt - ca 60-80 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-15 20:10
    lillzan:
    22/6 2012 - Eskilstuna - Eskilstuna stadshus - lila, vitt och grönt - 65 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-20 10:32
    lamickis
    30/6 2012 - Stockholm - Österhaninge k:a - Rosa, vitt & grått - ca 50 000 kr

sagoprinsessa
    30/6 2012 - Örebro - Eskilstuna, Öja k:a - Sagotema - 75 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-21 07:49
    Hairspraymaniac
    30/6 2012 - Hjo - Norra Fågelås k:a - Rött & vitt - ca 40 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-29 11:10
    sandraochdaniel
    30/6 2012 - Västerås - Barbarö k:a - Lila & äppelgrönt - ca 75-80 000 kr

• Svar på tråden 2012-06-30? I need you!
  • Lilique

Kan ni fatta att det redan är OKTOBER? Tråden startades i mitten av juli...

4 dagar kvar tills våra bröllopsplaner trillar ut ur sin hemliga låda. Jag har mest varit glad över det och längtat, sett fram emot det och såklart gissat på vad jag tror att folk kommer säga. Som tidigare nämnt har ju jag och min blivande en lista med förutspådda reaktioner från var och en som vi har slagit vad om. Jag har mest tyckt att det varit roligt och är såklart beredd på att det kommer vara minst en person som reagerar skumt eller bara negativt - och det har jag tyckt varit okej ändå. Men nu när det närmar sig är bara jag bara nervös över det....

När det gäller bröllopsplanerandet har jag blivit sådär löjligt känslig - precis som jag lovade mig själv att inte bli. Så fort någon motsätter sig en idé jag har tar jag det jättepersonligt och vill gå och gömma mig. Så tänk då vilket psykbryt jag kommer få om någon faktiskt inte skulle bli sådär hjärtans glad som jag naturligtvis helst ser att de blir. Alltså, jag sitter och skrattar åt mig själv i skrivande stund för hela situationen är så löjlig från ett utomstående perspektiv. Får se till att köpa popcorn så att jag kan betrakta mig själv go bananas sen....

• liley

Lilique, du skriver så humoristiskt! Själv har inte skrivit här på ett tag... Har tittat in här ibland, men jag inser att jag visst inte är så engagerad i bröllopsfixandet som jag hade trott. Jag trodde att jag skulle vara det eftersom jag har drömt om mitt bröllop sedan jag var barn, men nu känns det bara inte lika... viktigt. Vi är ju redan borgeligt gifta och har tre barn. Längtar dock efter att det ska bli officiellt och att ha samma efternamn osv, men jag kan inte uppbåda energi till att fixa en stor fest. Om det blir som vi planerar blir vi välsignade i Frankrike. Det blir förmodligen bara närmaste familjen och vänner som närvarar. Vi skippar allt med färgtema osv. Vi håller det enkelt. Vill gärna ha fin ring och traditionell brudklänning, men den sistnämnda behöver ej kosta så mycket.

• annapanna88

Lilique: jag förstår att du är nervös! Tur att du ändå kan se på det med glimten i ögat :)
    Jag kan säga att jag var sjukt nervös när vi skulle berätta för våra föräldrar, nu i efterhand förstår jag inte varför. Chansen att de skulle reagera negativt på något sätt var ju så liten att den var obefintligt :)

Vilka är det ni ska berätta för?

• MsChevy

Shit jag kan verkligen inte bestämma mig för vilken klänning jag ska ha!!!! HJÄLP!!! Hittar så många fina på ebay, men vilken är the one för mig?!?!? Gah!!!! Hur har ni andra lyckats bestämma er? Har tänkt att ropa hem en bra o fin basklänning på ebay eller tradera o sen ta med den till sömmerskan för modifiering, men jag kan ju inte ens bestämma mig för en bas!!!!Gråter

En av mina sömmerskor (kompisens mamma) ville inte sy upp klänningen för alla de brudar hon sytt till ha hamnat i skilsmässa, sån hon syr inte såna klänningar längre. Tyvärr. Så jag ska prata med den andra tjejen o så fick jag ett tips från min frisör oxå om en tjej som syr upp.

• Styrka
    Lilique skrev 2011-10-06 08:40:37 följande:

Kan ni fatta att det redan är OKTOBER? Tråden startades i mitten av juli...

4 dagar kvar tills våra bröllopsplaner trillar ut ur sin hemliga låda. Jag har mest varit glad över det och längtat, sett fram emot det och såklart gissat på vad jag tror att folk kommer säga. Som tidigare nämnt har ju jag och min blivande en lista med förutspådda reaktioner från var och en som vi har slagit vad om. Jag har mest tyckt att det varit roligt och är såklart beredd på att det kommer vara minst en person som reagerar skumt eller bara negativt - och det har jag tyckt varit okej ändå. Men nu när det närmar sig är bara jag bara nervös över det....

När det gäller bröllopsplanerandet har jag blivit sådär löjligt känslig - precis som jag lovade mig själv att inte bli. Så fort någon motsätter sig en idé jag har tar jag det jättepersonligt och vill gå och gömma mig. Så tänk då vilket psykbryt jag kommer få om någon faktiskt inte skulle bli sådär hjärtans glad som jag naturligtvis helst ser att de blir. Alltså, jag sitter och skrattar åt mig själv i skrivande stund för hela situationen är så löjlig från ett utomstående perspektiv. Får se till att köpa popcorn så att jag kan betrakta mig själv go bananas sen....

Haha, jag har samma tankar! Jag blev avslöjad av min närmaste vän som tydligen oxå hänger anonymt här på BT, det hade jag ingen aanning om, så henne och hennes tjej har vi fått berätta för (fast de visst ju reda då) och 1 nov har vi kommit överens om att berätta för sambons bästa vän. Sedan förljer familjerna på jul och vännerna i mellandagarna och yttre släkt får inbjudan med posten vid nyår.
    Förstår om du är nervös med bara fyra dagar kvar!
    Skönt med självinsikt och och självironi, härligt, fortsätt så!
  • Styrka

Självdistans var ju ordet jag letade efter!

• aniara

Blä, jag var och provade klänningar idag. Det fanns inte en enda som passade mig i överdelen. Jag provade en tidigt som jag verkligen gillade men när jag tittar på bilderna så ser jag ju att den inte sitter riktigt bra vid bysten. Vi snörade den dock inte ordentligt så den kanske kan funka ändå. Men det var samma sak med i princip alla klänningar. Bysten fick inte alls plats. Vi var i fem butiker och tittade. Tydligen kommer det en massa nytt i december så till jul ska jag ut och kolla in de nya kollektionerna. Det ska tydligen vara mindre axelbandslöst och mer med ärmar 2012 och det tror jag kan passa mig. Nu fanns det in princip ingenting annat än axelbandslöst. Det var också väldigt urplockat. Lilly hade bra sortiment och bra rea men de modellerna jag sett ut på hemsidan passade som sagt inte alls mig :(

• Nikkita
    t heart f skrev 2011-10-04 20:15:24 följande:
    Känner att jag är en del av denna grupp! Den 30 juni 2012 gifter vi oss på västkusten och jag längtar sååå!!!! :D

Har en liten fråga till er andra. När skickar ni typ ut inbjudningskorten? Eftersom det nästa är semester å så? Så att folk inte hinner boka in någt annat tänker jag.. Vill lixom itne skicka ut FÖR tidigt men absolut inte för sent :/
    Vi ska ha ett borgerligt bröllop på heleneholm slott i malmö med ca 45-50 gäster Skrattande Alldeles lagom enligt oss då vi kommer hinna prata & ha kul med alla & bara bjuder de närmsta vänner & släkt! 
    Vi kommer skicka ut inbjudningarna i februari & sätta OSA ca: 2 månader innan bröllopet. Känns som det räcker för att ha tid att fixa med personalen & göra den slutgiltliga bordsplaceringen osv. Vi har redan berättat för alla att de är bjudna på bröllop den 30/6 2012 så nu väntar de bara på den officiella inbjudan Flört

Våra planer & förberedelser har stått still ett tag eftersom jag opererats & varit på sjukhus! Men ska ta upp kontakten med vigselförättaren i nästa vecka då jag återhämtat mig lite till. Sen ska jag leta reda på en frisör & florist tänkte jag. Då kan jag stryka några stora saker till från listan Glad Vill leta efter ring oxå, har en tanke om hur jag vill att den ska se ut. men måste kolla så att den passar ihop med förlovningsringen innan jag bestämmer mig. 
  • MsChevy

Har ni kommit på hur era buketter ska se ut? Även om jag är grymt sugen på riktigt stora röda rosor så passar de inte våra färger...

• 123ost

Något sådant funderar jag på, dock inte lika stark rosa som på sista bilden. Jag vill inte ha någon stor och maffig bukett, utan en liten, enkel men väldigt vacker. Droppformad bukett är jättefint men har kommit fram till att det nog inte skulle passa så bra eftersom jag är väldigt kort hehe

Vilken tyckte ni var finast?

Svar på tråden 2012-06-30? I need you!