• Lilique

2012-06-30? I need you!

Här sitter jag i ett hav av bröllopsmagasin, med kramp i fingrarna efter att ha surfat på otaliga bröllopssidor och nertyngd av en gigantisk samling mappar med inspirationsbilder.

Jag har en inte allt för engagerad M2B, men det gör inget för han är söt ändå. Lite åsikter har jag iallafall kunnat mjölka ur honom, men då typ: "Men snäääälla, säg iallafall en färg du gillar?" "Röd". (Och så spikades färgtemat)

Trodde att min egotrippade lilla tärna var eld och lågor över att få hjälpa till med planeringen, men faktum är att hon bara bryr sig om att få stå där framme och se vacker ut och på alla mina problem svarar hon "Äh, det löser sig", helt oberoende av vilket ämne vi pratar om. Har dock ingen att byta ut henne mot, så hon får stå där och se vacker ut och säga att allt löser sig. 

Jag behöver dig nu! En brud med samma dag att se fram emot. Någon att bolla idéer med, inspirera/s av och  skratta, gråta, klaga och fira med när vi överkommer våra många hinder på väg till altaret i ungefär samma fas. Du behöver helst inte vara mångmiljonär, för då känns det nog som om jag gifter mig i en skolåda. En begagnad och tomatfläckad sådan som legat utanför Lidl ett par veckor. Och så kan vi ju inte ha det.

Jag är inte så farlig och inte bits jag heller. Mina största brister är att jag förväntar mig perfektion av mig själv, att jag har dålig humor och att jag inte anser att soppa är middagsmat. Förmodligen överkomligt.

Finns du? (:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-09 09:43
    ~ En lista över oss vackra brudar ~

123ost:
    30/6 2012 - Luleå - Övertorneå - Vitt, silver och rosa - ca 35 000 kr

Liley:
    30/6 2012 - Stockholm - Östermalm (alt. 7/7 Nice, Frankrike) - ej bestämt - ca 35 000 kr

aniara:
    30/6 2012 - Stockholm - Omberg - troligtvis inget färgtema - 100 000 kr

MsChevy:
    28/7 2012 - Köping - Alvastra/Ödeshög - 50-tal/rockabillytema - 50 000 kr

Äntligen blivande:
    30/6 2012 - Sävsjö-Norra Ljunga- Vitt, silver salviagrönt- ca 35-40 000 kr

Rebekka 2012:
    30/6 2012 - Malmö - Heleneholm slott - Lila/vitt/grönt - 75-100 000 kr

imdelicate:
    30/6 2012 - Dublin - Uppsala - Morklila och nagon mer farg - 150 000 kr

annapanna88:
    30/6 2012 - Växjö - Sikhall(Vänersborg) - Vitt/ljusgrönt/guld - 35-40 000 kr

Hardaei:
    11/8 2012 - Sundsvall- Odd Fellow- Rött/grönt/vitt samt lite Guld- 100 000-150 000 kr

souna616:
    30/6 2012 - Stockholm - Hågelbyhus -Gul, tangerine, vitt samt lite grön - 60 000 kr

Styrka:
    7/7 2012 - Hisingen, Göteborg - Vitt & silver - ca 40 000 kr

Lilique:
    30/6 2012 - Karlskrona - Rött, vitt & silver/svart - ca 40 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-16 08:05
    AnnaKari
    30/6 2012 - Öregrund - Olivgrönt, gammelrosa, brunt - 50 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-14 10:04
    karrott:
    30/6 2012 - Stockholm - Sollentuna - Mörklila, silver, vitt - 100 000 kr

Allmylove:
    30/6 2012 - Malmö - Svart, vitt & cerise - Rockigt & otraditionellt - ca 60-80 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-15 20:10
    lillzan:
    22/6 2012 - Eskilstuna - Eskilstuna stadshus - lila, vitt och grönt - 65 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-20 10:32
    lamickis
    30/6 2012 - Stockholm - Österhaninge k:a - Rosa, vitt & grått - ca 50 000 kr

sagoprinsessa
    30/6 2012 - Örebro - Eskilstuna, Öja k:a - Sagotema - 75 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-21 07:49
    Hairspraymaniac
    30/6 2012 - Hjo - Norra Fågelås k:a - Rött & vitt - ca 40 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-29 11:10
    sandraochdaniel
    30/6 2012 - Västerås - Barbarö k:a - Lila & äppelgrönt - ca 75-80 000 kr

• Svar på tråden 2012-06-30? I need you!
  • Styrka
    MsChevy skrev 2011-09-26 13:18:54 följande:
    Förlovningen vet väl mer eller mindre alla om (tur facebook finns), men bröllopet är det inte många som vet om än. Att vi inte ropr ut det högt är väl för att vi försöker bli gravida så om det nu äntligen skulle ta sig, skjuter vi på bröllopet...
    Oj, nu blev jag nyfiken! Varför skjuter ni på bröllopet om ni blir gravida?

Jag hade mer sett det som ytterligare en anledning att fira? Dessutom en rolig sak att kanske avslöja i tal under middagen.
  • MsChevy

Förhoppningsvis blir vi gravida inom kort, så då är det nog ingen direkt överraskning på bröllopet, snarare "ursäkta, kommer strax, vattnet gick just!" hehe
    O dessutom vill jag va snygg i mitt livs vackraste klänning, inte känna mig som Moby Dick-den vita valen.... 

• aniara
    MsChevy skrev 2011-09-26 13:18:54 följande:
    Förlovningen vet väl mer eller mindre alla om (tur facebook finns), men bröllopet är det inte många som vet om än. Att vi inte ropr ut det högt är väl för att vi försöker bli gravida så om det nu äntligen skulle ta sig, skjuter vi på bröllopet...
    Jag förstår att ni vill vänta med att berätta under de omständigheterna. För oss var det naturligt att berätta om förlovning och bröllopsplaner samtidigt eftersom det kom följdfrågor.

För övrigt har vi bokat kyrka idag. Det känns skönt att ha det avklarat. Vi valde till sist Röks och det gick bra.
  • annapanna88

Sara1291 och Rebekka 2012: Jag köpte min klänning på Idéskrädderiet i Växjö, de hade inte rea men de har en del klänningar som ändå är ganska lågt i pris (eller det beror väl på vad man jämför med men... )
    Jag kan tyvärr inte lägga ut bild just nu eftersom jag har bott i flyttkartonger sedan i mars och kommer att göra det till början av november, så kameran, kamerasladden och skivan man installerar programmet på datorn med är på olika ställen.... hopplöst! Men i november kan jag nog lägga ut en bild :)

• Sara1291
    annapanna88 skrev 2011-09-26 19:49:37 följande:
    Sara1291 och Rebekka 2012: Jag köpte min klänning på Idéskrädderiet i Växjö, de hade inte rea men de har en del klänningar som ändå är ganska lågt i pris (eller det beror väl på vad man jämför med men... )
    Jag kan tyvärr inte lägga ut bild just nu eftersom jag har bott i flyttkartonger sedan i mars och kommer att göra det till början av november, så kameran, kamerasladden och skivan man installerar programmet på datorn med är på olika ställen.... hopplöst! Men i november kan jag nog lägga ut en bild :)
    Undrar om de har ngt liknande ställe här i sthlm, det borde finnas.. Har ännu inte vågat bege mig ut i djungeln av brudklänningar :P
  • annapanna88

Jo i Stockholm borde det ju finnas något liknande, i Växjö finns det ju bara 2 affärer som säljer fest/bröllopskläder så chansen att hitta något liknande i Stockholm borde vara ganska stor :) Och än har du ju lång tid på dig! Där jag köpte min klänning var leveranstiden ca 4 månader om man skulle beställa en så även det är ju att vara ute i god tid :)

• Styrka
    MsChevy skrev 2011-09-26 17:20:29 följande:
    Förhoppningsvis blir vi gravida inom kort, så då är det nog ingen direkt överraskning på bröllopet, snarare "ursäkta, kommer strax, vattnet gick just!" hehe
    O dessutom vill jag va snygg i mitt livs vackraste klänning, inte känna mig som Moby Dick-den vita valen.... 
    jaha, ja just det, så kan det bli, ja. Tänkte inte på det!

Dåååå fesstååår ja!!
  • MsChevy

haha, va bra, Styrka, då är vi på samma linje igen!Tungan ute

Är så tråkigt, måndagen efter helgpassen är ja totalt lobotomerad, har inte fått ett skit gjort idag. Hoppas jag är mer människa imorgon o kan ta itu med diverse göromål...

• 123ost

På lördag eftermiddag ska vi fara och se på lokalen och prata om maten.
    Behöver jag säga att jag längtar? Tänk vad mycket vi (läs jag) kan planera! wiihoo!

• MsChevy

Det är vid såna här tillfällen man inte är så förtjust i min fixa idé att gifta oss 20 mil hemifrån, vill ju oxå bara kunna åka o kolla på lokal o sånt o träffa cateringfirmor o allt sånt kul! Men men, får ta sånt när tid finns, platsen är ju underbarGlad

Svar på tråden 2012-06-30? I need you!