• Lilique

2012-06-30? I need you!

Här sitter jag i ett hav av bröllopsmagasin, med kramp i fingrarna efter att ha surfat på otaliga bröllopssidor och nertyngd av en gigantisk samling mappar med inspirationsbilder.

Jag har en inte allt för engagerad M2B, men det gör inget för han är söt ändå. Lite åsikter har jag iallafall kunnat mjölka ur honom, men då typ: "Men snäääälla, säg iallafall en färg du gillar?" "Röd". (Och så spikades färgtemat)

Trodde att min egotrippade lilla tärna var eld och lågor över att få hjälpa till med planeringen, men faktum är att hon bara bryr sig om att få stå där framme och se vacker ut och på alla mina problem svarar hon "Äh, det löser sig", helt oberoende av vilket ämne vi pratar om. Har dock ingen att byta ut henne mot, så hon får stå där och se vacker ut och säga att allt löser sig. 

Jag behöver dig nu! En brud med samma dag att se fram emot. Någon att bolla idéer med, inspirera/s av och  skratta, gråta, klaga och fira med när vi överkommer våra många hinder på väg till altaret i ungefär samma fas. Du behöver helst inte vara mångmiljonär, för då känns det nog som om jag gifter mig i en skolåda. En begagnad och tomatfläckad sådan som legat utanför Lidl ett par veckor. Och så kan vi ju inte ha det.

Jag är inte så farlig och inte bits jag heller. Mina största brister är att jag förväntar mig perfektion av mig själv, att jag har dålig humor och att jag inte anser att soppa är middagsmat. Förmodligen överkomligt.

Finns du? (:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-09 09:43
    ~ En lista över oss vackra brudar ~

123ost:
    30/6 2012 - Luleå - Övertorneå - Vitt, silver och rosa - ca 35 000 kr

Liley:
    30/6 2012 - Stockholm - Östermalm (alt. 7/7 Nice, Frankrike) - ej bestämt - ca 35 000 kr

aniara:
    30/6 2012 - Stockholm - Omberg - troligtvis inget färgtema - 100 000 kr

MsChevy:
    28/7 2012 - Köping - Alvastra/Ödeshög - 50-tal/rockabillytema - 50 000 kr

Äntligen blivande:
    30/6 2012 - Sävsjö-Norra Ljunga- Vitt, silver salviagrönt- ca 35-40 000 kr

Rebekka 2012:
    30/6 2012 - Malmö - Heleneholm slott - Lila/vitt/grönt - 75-100 000 kr

imdelicate:
    30/6 2012 - Dublin - Uppsala - Morklila och nagon mer farg - 150 000 kr

annapanna88:
    30/6 2012 - Växjö - Sikhall(Vänersborg) - Vitt/ljusgrönt/guld - 35-40 000 kr

Hardaei:
    11/8 2012 - Sundsvall- Odd Fellow- Rött/grönt/vitt samt lite Guld- 100 000-150 000 kr

souna616:
    30/6 2012 - Stockholm - Hågelbyhus -Gul, tangerine, vitt samt lite grön - 60 000 kr

Styrka:
    7/7 2012 - Hisingen, Göteborg - Vitt & silver - ca 40 000 kr

Lilique:
    30/6 2012 - Karlskrona - Rött, vitt & silver/svart - ca 40 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-16 08:05
    AnnaKari
    30/6 2012 - Öregrund - Olivgrönt, gammelrosa, brunt - 50 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-14 10:04
    karrott:
    30/6 2012 - Stockholm - Sollentuna - Mörklila, silver, vitt - 100 000 kr

Allmylove:
    30/6 2012 - Malmö - Svart, vitt & cerise - Rockigt & otraditionellt - ca 60-80 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-15 20:10
    lillzan:
    22/6 2012 - Eskilstuna - Eskilstuna stadshus - lila, vitt och grönt - 65 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-20 10:32
    lamickis
    30/6 2012 - Stockholm - Österhaninge k:a - Rosa, vitt & grått - ca 50 000 kr

sagoprinsessa
    30/6 2012 - Örebro - Eskilstuna, Öja k:a - Sagotema - 75 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-21 07:49
    Hairspraymaniac
    30/6 2012 - Hjo - Norra Fågelås k:a - Rött & vitt - ca 40 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-29 11:10
    sandraochdaniel
    30/6 2012 - Västerås - Barbarö k:a - Lila & äppelgrönt - ca 75-80 000 kr

• Svar på tråden 2012-06-30? I need you!
  • Styrka

Vi känner en lesbisk präst, vi funderar på att fråga henne, och sedan träffa den borgerliga och sedan välja den som känns bäst.

Har ni andra redan bokat VF/präst? Eller tar ni det längre fram i planeringen?

• MsChevy

Asså, det känns som vi inte gjort ett skit! Inte bokat lokal, kyrka, inte kontaktar nån vf, no nada...gah, panik!!!Skrikandes
    Vi behöver dessutom ta ett litet lån för att kunna ha det bröllop vi tänkt oss o inte ens ett möte med banken har vi fixat....
    känns som att vi faktiskt måste sätta fart med det här nu... 

• Styrka

Ja det kanske är dags... men ingen panik, det är ändå ca 9 månader kvar.

• Styrka

Jag vill komma igång med bröllopsinbjudingarna! Men då måste vi köpa tapet och papper, och innan den 25e är det tomt på kontot... (studenter)
    Dessutom måste vi ha en fungerande bröllopshemsida innan inbjudningarna trycks eftersom vi hänvisar till vår bröllopshemsida i inbjudan. Vi startade en på www.weddingannouncer.com, men det var lite trixigare än vi först trodde... (som allt tekniskt)

Har ni andra tittat på bröllopshemsidor? Vi vill ha en med vitt och sivler i färgerna, lite exklusiv look, men alla designer vi hittar är moderna med vassa kanter och gälla färger, eller skarpa foton på solrosor.... visserligen oxå fint, men inte alls vad vi tänkt oss... Några tips?

• aniara

Hitta någon som kan göra en layout till er sida, någon som gör bloggheaders t.ex.. Det brukar gå att få för 50-100 kr. Gratislayouts är sällan speciellt snygga. Vill man ha nåt lite snyggare får man antingen göra det själv eller betala någon för att göra det.

• Styrka

Haha! Vi kom precis på att vi kan skapa en sida på Facebook! Då får man en egen adress, och där kan man samla all information och bilder, länka till kartor etc som vi vill!
    Ingen snygg design förvisso, men enkelt och lätthanterligt, och gratis! Skönt att slippa tänka på denna posten!
    Sidan/gruppen kan du göra hemlig till dess att inbjudningarna gått ut!

• MsChevy

Jag gjorde en sida via bröllopsguiden, hittade en som passde vårt tema perfekt!
    http://www.brollopsguiden.se/brollopshemsida/svorskKjaerlighet Men ska nog göra en annan...
    Har suttit o avnjutit några avsnitt av "Fyra bröllop" som gick på TV4. Vilka idéer man fick o vad man längtar nu!!!Skrattande

Men jag är LIVRÄDD att festen (eller snarare middagen) kommer bli stel, ävn M2B känner lite rädsla för det. Många av våra gäster har aldrig träffats, jag har inte träffat flerparten av hans släkt. Hjälp mig komma på hur vi ska liva upp middagen (festen går nog bra, då har ja alla fått lite innanför västen) Vi ska be en kompis som är musiker att sjunga några låtar under middagen. Men mer då? "Allsång" blir ju svårt pga språket o kan kännas lite krystat tycker jag. Är det fräckt o kanske servera lite extra champagne eller dylikt o lite små tilltugg så gästerna får mingla runt lite "onödigt" länge innan vi anländer till middagen? Kanske nån liten aktivitet så de slappnar av lite?
    Har funderat på om jag ska sjunga för sambon, som en surprise. Vad tror ni om det? Tror ni man vågar det när det väl gäller? hehe 

• 123ost
    MsChevy skrev 2011-09-19 21:45:40 följande:
    www.brollopsguiden.se/brollopshemsida/svorskK... Men ska nog göra en annan...
    Har suttit o avnjutit några avsnitt av "Fyra bröllop" som gick på TV4. Vilka idéer man fick o vad man längtar nu!!!Skrattande

Men jag är LIVRÄDD att festen (eller snarare middagen) kommer bli stel, ävn M2B känner lite rädsla för det. Många av våra gäster har aldrig träffats, jag har inte träffat flerparten av hans släkt. Hjälp mig komma på hur vi ska liva upp middagen (festen går nog bra, då har ja alla fått lite innanför västen) Vi ska be en kompis som är musiker att sjunga några låtar under middagen. Men mer då? "Allsång" blir ju svårt pga språket o kan kännas lite krystat tycker jag. Är det fräckt o kanske servera lite extra champagne eller dylikt o lite små tilltugg så gästerna får mingla runt lite "onödigt" länge innan vi anländer till middagen? Kanske nån liten aktivitet så de slappnar av lite?
    Har funderat på om jag ska sjunga för sambon, som en surprise. Vad tror ni om det? Tror ni man vågar det när det väl gäller? hehe 
    Jag älskar när man sjunger så som du tänk men tyvärr har jag ingen sångröst och skulle aldrig våga. S jag kommer skriva något åt honom i festhäftet, bara i hans
  • liley
    aniara skrev 2011-09-19 21:11:10 följande:
    Hitta någon som kan göra en layout till er sida, någon som gör bloggheaders t.ex.. Det brukar gå att få för 50-100 kr. Gratislayouts är sällan speciellt snygga. Vill man ha nåt lite snyggare får man antingen göra det själv eller betala någon för att göra det.
    Jag kan göra layout själv. Tänkte också layouta inbjudningar etc. Till bröllopshemsidan gör jag nog bara som en blogg i Wordpress (eller blogger). Har en vanlig blogg också (http://lisasbetraktelser.blogspot.com/) med en superenkel, egengjord banner.
    Styrka skrev 2011-09-19 21:25:15 följande:
    Haha! Vi kom precis på att vi kan skapa en sida på Facebook! Då får man en egen adress, och där kan man samla all information och bilder, länka till kartor etc som vi vill!
    Ingen snygg design förvisso, men enkelt och lätthanterligt, och gratis! Skönt att slippa tänka på denna posten!
    Sidan/gruppen kan du göra hemlig till dess att inbjudningarna gått ut!
    Bra idé! Hur gör man det? Kan du sätta upp en sådan sida?
    MsChevy skrev 2011-09-19 21:45:40 följande:
    www.brollopsguiden.se/brollopshemsida/svorskK... Men ska nog göra en annan...

Wow, vilken fin vigselplats ni har valt! Det där med olika språk är inte lätt när det gäller tal osv. Min svärfamilj är ju dansk... Att sjunga vågar jag inte, men musik och sång är underbart! Champgne och mingel innan middagen har vi också funderat på.
Svar på tråden 2012-06-30? I need you!