• Lilique

2012-06-30? I need you!

Här sitter jag i ett hav av bröllopsmagasin, med kramp i fingrarna efter att ha surfat på otaliga bröllopssidor och nertyngd av en gigantisk samling mappar med inspirationsbilder.

Jag har en inte allt för engagerad M2B, men det gör inget för han är söt ändå. Lite åsikter har jag iallafall kunnat mjölka ur honom, men då typ: "Men snäääälla, säg iallafall en färg du gillar?" "Röd". (Och så spikades färgtemat)

Trodde att min egotrippade lilla tärna var eld och lågor över att få hjälpa till med planeringen, men faktum är att hon bara bryr sig om att få stå där framme och se vacker ut och på alla mina problem svarar hon "Äh, det löser sig", helt oberoende av vilket ämne vi pratar om. Har dock ingen att byta ut henne mot, så hon får stå där och se vacker ut och säga att allt löser sig. 

Jag behöver dig nu! En brud med samma dag att se fram emot. Någon att bolla idéer med, inspirera/s av och  skratta, gråta, klaga och fira med när vi överkommer våra många hinder på väg till altaret i ungefär samma fas. Du behöver helst inte vara mångmiljonär, för då känns det nog som om jag gifter mig i en skolåda. En begagnad och tomatfläckad sådan som legat utanför Lidl ett par veckor. Och så kan vi ju inte ha det.

Jag är inte så farlig och inte bits jag heller. Mina största brister är att jag förväntar mig perfektion av mig själv, att jag har dålig humor och att jag inte anser att soppa är middagsmat. Förmodligen överkomligt.

Finns du? (:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-09 09:43
    ~ En lista över oss vackra brudar ~

123ost:
    30/6 2012 - Luleå - Övertorneå - Vitt, silver och rosa - ca 35 000 kr

Liley:
    30/6 2012 - Stockholm - Östermalm (alt. 7/7 Nice, Frankrike) - ej bestämt - ca 35 000 kr

aniara:
    30/6 2012 - Stockholm - Omberg - troligtvis inget färgtema - 100 000 kr

MsChevy:
    28/7 2012 - Köping - Alvastra/Ödeshög - 50-tal/rockabillytema - 50 000 kr

Äntligen blivande:
    30/6 2012 - Sävsjö-Norra Ljunga- Vitt, silver salviagrönt- ca 35-40 000 kr

Rebekka 2012:
    30/6 2012 - Malmö - Heleneholm slott - Lila/vitt/grönt - 75-100 000 kr

imdelicate:
    30/6 2012 - Dublin - Uppsala - Morklila och nagon mer farg - 150 000 kr

annapanna88:
    30/6 2012 - Växjö - Sikhall(Vänersborg) - Vitt/ljusgrönt/guld - 35-40 000 kr

Hardaei:
    11/8 2012 - Sundsvall- Odd Fellow- Rött/grönt/vitt samt lite Guld- 100 000-150 000 kr

souna616:
    30/6 2012 - Stockholm - Hågelbyhus -Gul, tangerine, vitt samt lite grön - 60 000 kr

Styrka:
    7/7 2012 - Hisingen, Göteborg - Vitt & silver - ca 40 000 kr

Lilique:
    30/6 2012 - Karlskrona - Rött, vitt & silver/svart - ca 40 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-16 08:05
    AnnaKari
    30/6 2012 - Öregrund - Olivgrönt, gammelrosa, brunt - 50 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-14 10:04
    karrott:
    30/6 2012 - Stockholm - Sollentuna - Mörklila, silver, vitt - 100 000 kr

Allmylove:
    30/6 2012 - Malmö - Svart, vitt & cerise - Rockigt & otraditionellt - ca 60-80 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-15 20:10
    lillzan:
    22/6 2012 - Eskilstuna - Eskilstuna stadshus - lila, vitt och grönt - 65 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-20 10:32
    lamickis
    30/6 2012 - Stockholm - Österhaninge k:a - Rosa, vitt & grått - ca 50 000 kr

sagoprinsessa
    30/6 2012 - Örebro - Eskilstuna, Öja k:a - Sagotema - 75 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-21 07:49
    Hairspraymaniac
    30/6 2012 - Hjo - Norra Fågelås k:a - Rött & vitt - ca 40 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-29 11:10
    sandraochdaniel
    30/6 2012 - Västerås - Barbarö k:a - Lila & äppelgrönt - ca 75-80 000 kr

• Svar på tråden 2012-06-30? I need you!
  • aniara

Ni som ska gøra facebooksidor - ær ni sækra på att alla ni bjuder har facebook? Før annars kommer de ju inte att komma åt sidan. Vi tænkte inte gøra någon brøllopshemsida alls, dels før att vi inte tycker att det behøvs (vi skickar ut den viktigaste infon tillsammans med inbjudningarna) och dels før att inte alla vi bjuder har internet och det kænns inte schyst mot dem att de ska utestængas (vi kør på lika før alla alltså).

• MsChevy

Tack, älskar den där platsen!Solig Vet inte om jag ska sjunga, har iaf hyfsad röst, men det är ju rätt stort o stå inför alla o sjunga ut sitt hjärta till sin älskadeObestämd

Kan man ha nån liten aktivitet vid första minglet? Så att folk lixom slappnar av o så...Vad tycks om en liten tipsrunda med frågor om oss?
    Hur brukar upplägget va påmiddagen/festen? Ska jag överlåta sånt till toastmastern o bara berätta hur vi skulle vilja ha det o lita på att denne fixar det?

Vi ska ha bildspel, en knasig tipsrunda/frågesport samt lite roliga samtalskort vid varje bord. Det kommer även finnas mycket roligt i festprogrammet. Vi satsar rätt hårt på att det ska vara kul för såna vi är, skrattar mycket o är lite knasiga..hehe

• MsChevy

Tror ni det kommer funka med en bröllopssida? Speciellt de äldre gästerna kanske inte kan det där med internet. Vi kommer skicka med all info på ett papper till de äldre. De som vi vet kan med en dator får hitta mer info på vår sida. 
    Kommer länka till tre olika sorters boende som passar alla plånböcker.

Min sambo vill inte se mig i klänningen förrän vid vigseln, men jag tror vi spenderar natteninnan ihop o sen på morgonen efter frukosten en avskedskyss o "ses vid altaret"...Gah, va jag längtar!!! Hjärta

• Lilique
    MsChevy skrev 2011-09-20 12:40:12 följande:
    Tror ni det kommer funka med en bröllopssida? Speciellt de äldre gästerna kanske inte kan det där med internet. Vi kommer skicka med all info på ett papper till de äldre. De som vi vet kan med en dator får hitta mer info på vår sida. 
    Kommer länka till tre olika sorters boende som passar alla plånböcker.

Min sambo vill inte se mig i klänningen förrän vid vigseln, men jag tror vi spenderar natteninnan ihop o sen på morgonen efter frukosten en avskedskyss o "ses vid altaret"...Gah, va jag längtar!!! Hjärta
    Jag tror det kommer funka med en bröllopssida, och de allra äldsta som kanske inte rår på det där har alltid någon annan släkting att fråga i värsta fall. Bara man håller det väldigt simpelt och lättmanövererat online så blir det bra!

Så himla fint! Vi hade också velat ha det så faktiskt, men vår enda chans att bli fotograferade som brudpar är INNAN vigseln (massor med faktorer som spelar in), men jaja. Vi gör oss iallafall inte iordning tillsammans, så jag antar att fotografen får försöka fånga hur glad han ser ut när han ser mig då ;)
  • Styrka
    aniara skrev 2011-09-20 10:19:05 följande:
    Ni som ska gøra facebooksidor - ær ni sækra på att alla ni bjuder har facebook? Før annars kommer de ju inte att komma åt sidan. Vi tænkte inte gøra någon brøllopshemsida alls, dels før att vi inte tycker att det behøvs (vi skickar ut den viktigaste infon tillsammans med inbjudningarna) och dels før att inte alla vi bjuder har internet och det kænns inte schyst mot dem att de ska utestængas (vi kør på lika før alla alltså).
    Jo, dem kommer man åt utan att vara inloggad, bara man skriver in hela adressen. Är iaf 99% säker, ska dubbelkolla detta! För visst är det några gäster som inte har facebook....
    liley skrev 2011-09-20 09:19:30 följande:
    Bra idé! Hur gör man det? Kan du sätta upp en sådan sida?
    MsChevy skrev 2011-09-19 21:45:40 följande:
    Jag gjorde en sida via bröllopsguiden, hittade en som passde vårt tema perfekt!
    www.brollopsguiden.se/brollopshemsida/svorskK... Men ska nog göra en annan...
    Har suttit o avnjutit några avsnitt av "Fyra bröllop" som gick på TV4. Vilka idéer man fick o vad man längtar nu!!!Skrattande

Men jag är LIVRÄDD att festen (eller snarare middagen) kommer bli stel, ävn M2B känner lite rädsla för det. Många av våra gäster har aldrig träffats, jag har inte träffat flerparten av hans släkt. Hjälp mig komma på hur vi ska liva upp middagen (festen går nog bra, då har ja alla fått lite innanför västen) Vi ska be en kompis som är musiker att sjunga några låtar under middagen. Men mer då? "Allsång" blir ju svårt pga språket o kan kännas lite krystat tycker jag. Är det fräckt o kanske servera lite extra champagne eller dylikt o lite små tilltugg så gästerna får mingla runt lite "onödigt" länge innan vi anländer till middagen? Kanske nån liten aktivitet så de slappnar av lite?
    Har funderat på om jag ska sjunga för sambon, som en surprise. Vad tror ni om det? Tror ni man vågar det när det väl gäller? hehe 
    Än så länge har vi inte gjort någon sida, men så fort vi har det kan jag länka!
    En riktig bröllopshemsida hade såklart varit roligare, men den enda infon som inte får plats i inbjudan är ju egentligen kartor och telefonnummer, och sånt kan man ju lägga upp på facebook.
    Vi provade med en sida på wedding announcer, men de hade väldigt mänga fler infosidor än vi tänkt oss, och det verkar inte som att man kan välja bort dem. Dessutom kunde de inte lägga upp fotona när vi försökte, så vi tröttnade på att göra om och göra om, så kom vi på det här med facebook...
  • Äntligen blivande
    MsChevy skrev 2011-09-20 11:37:37 följande:
    Tack, älskar den där platsen!Solig Vet inte om jag ska sjunga, har iaf hyfsad röst, men det är ju rätt stort o stå inför alla o sjunga ut sitt hjärta till sin älskadeObestämd

Kan man ha nån liten aktivitet vid första minglet? Så att folk lixom slappnar av o så...Vad tycks om en liten tipsrunda med frågor om oss?
    Hur brukar upplägget va påmiddagen/festen? Ska jag överlåta sånt till toastmastern o bara berätta hur vi skulle vilja ha det o lita på att denne fixar det?

Vi ska ha bildspel, en knasig tipsrunda/frågesport samt lite roliga samtalskort vid varje bord. Det kommer även finnas mycket roligt i festprogrammet. Vi satsar rätt hårt på att det ska vara kul för såna vi är, skrattar mycket o är lite knasiga..hehe

Åhh det här med samtalskort lät kul... Hur funkar det? Förslag? Har annars tappat lite gaist när det gäller planeringen... Men nu får jag nog tagga till lite igen;)

• Styrka

Det finnt ett roligt "kortspel" på Lagerhouse med pinsamma roliga uppdrag som gästerna ska utföra under kvällen som tänkte satsa på. Det finns uppdrag på lite olika nivåer, så de grövsta får spelevinkarna och blygisarna får lite snällare uppdrag.

Men samtalskort, hur funkar det? Ska man bestämma vad folk ska prata med varandra om?

• MsChevy

hm, var hittade jag samtalskorten...? hm...ska kolla runt lite o se om jag hittar dom igen. Det var typ alla möjliga konstiga o roliga funderingar...

Svar på tråden 2012-06-30? I need you!