• Lilique

2012-06-30? I need you!

Här sitter jag i ett hav av bröllopsmagasin, med kramp i fingrarna efter att ha surfat på otaliga bröllopssidor och nertyngd av en gigantisk samling mappar med inspirationsbilder.

Jag har en inte allt för engagerad M2B, men det gör inget för han är söt ändå. Lite åsikter har jag iallafall kunnat mjölka ur honom, men då typ: "Men snäääälla, säg iallafall en färg du gillar?" "Röd". (Och så spikades färgtemat)

Trodde att min egotrippade lilla tärna var eld och lågor över att få hjälpa till med planeringen, men faktum är att hon bara bryr sig om att få stå där framme och se vacker ut och på alla mina problem svarar hon "Äh, det löser sig", helt oberoende av vilket ämne vi pratar om. Har dock ingen att byta ut henne mot, så hon får stå där och se vacker ut och säga att allt löser sig. 

Jag behöver dig nu! En brud med samma dag att se fram emot. Någon att bolla idéer med, inspirera/s av och  skratta, gråta, klaga och fira med när vi överkommer våra många hinder på väg till altaret i ungefär samma fas. Du behöver helst inte vara mångmiljonär, för då känns det nog som om jag gifter mig i en skolåda. En begagnad och tomatfläckad sådan som legat utanför Lidl ett par veckor. Och så kan vi ju inte ha det.

Jag är inte så farlig och inte bits jag heller. Mina största brister är att jag förväntar mig perfektion av mig själv, att jag har dålig humor och att jag inte anser att soppa är middagsmat. Förmodligen överkomligt.

Finns du? (:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-09 09:43
    ~ En lista över oss vackra brudar ~

123ost:
    30/6 2012 - Luleå - Övertorneå - Vitt, silver och rosa - ca 35 000 kr

Liley:
    30/6 2012 - Stockholm - Östermalm (alt. 7/7 Nice, Frankrike) - ej bestämt - ca 35 000 kr

aniara:
    30/6 2012 - Stockholm - Omberg - troligtvis inget färgtema - 100 000 kr

MsChevy:
    28/7 2012 - Köping - Alvastra/Ödeshög - 50-tal/rockabillytema - 50 000 kr

Äntligen blivande:
    30/6 2012 - Sävsjö-Norra Ljunga- Vitt, silver salviagrönt- ca 35-40 000 kr

Rebekka 2012:
    30/6 2012 - Malmö - Heleneholm slott - Lila/vitt/grönt - 75-100 000 kr

imdelicate:
    30/6 2012 - Dublin - Uppsala - Morklila och nagon mer farg - 150 000 kr

annapanna88:
    30/6 2012 - Växjö - Sikhall(Vänersborg) - Vitt/ljusgrönt/guld - 35-40 000 kr

Hardaei:
    11/8 2012 - Sundsvall- Odd Fellow- Rött/grönt/vitt samt lite Guld- 100 000-150 000 kr

souna616:
    30/6 2012 - Stockholm - Hågelbyhus -Gul, tangerine, vitt samt lite grön - 60 000 kr

Styrka:
    7/7 2012 - Hisingen, Göteborg - Vitt & silver - ca 40 000 kr

Lilique:
    30/6 2012 - Karlskrona - Rött, vitt & silver/svart - ca 40 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-16 08:05
    AnnaKari
    30/6 2012 - Öregrund - Olivgrönt, gammelrosa, brunt - 50 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-14 10:04
    karrott:
    30/6 2012 - Stockholm - Sollentuna - Mörklila, silver, vitt - 100 000 kr

Allmylove:
    30/6 2012 - Malmö - Svart, vitt & cerise - Rockigt & otraditionellt - ca 60-80 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-15 20:10
    lillzan:
    22/6 2012 - Eskilstuna - Eskilstuna stadshus - lila, vitt och grönt - 65 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-20 10:32
    lamickis
    30/6 2012 - Stockholm - Österhaninge k:a - Rosa, vitt & grått - ca 50 000 kr

sagoprinsessa
    30/6 2012 - Örebro - Eskilstuna, Öja k:a - Sagotema - 75 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-21 07:49
    Hairspraymaniac
    30/6 2012 - Hjo - Norra Fågelås k:a - Rött & vitt - ca 40 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-29 11:10
    sandraochdaniel
    30/6 2012 - Västerås - Barbarö k:a - Lila & äppelgrönt - ca 75-80 000 kr

• Svar på tråden 2012-06-30? I need you!
  • Styrka

Skönt att det ordnar sig med lokal och sömmerska, Chevy!

Jag gillade frisyrbild nr 1 bäst...
    Tvåan ser mer ut som en vanlig madicken-friss, fast med lockar därbak...

Själv letar jag efter en friss som inte finns, frustrerande... Gärna en assymetrisk klippning, med två längder fram men rejält uppklipt i nacken... Börjar nog ge upp tankarna på en uppsättning, det är inte jag, och istället satsa på en riktigt läcker klippning. Tror jag. Nästa vecka har säkert bestämt mig för knallrött, hellångt. :-S

• MsChevy

Att vi kvinnor alltid ska ha nåt komplex, jag är likadan! Men om du vill gömma dina öron...hm...har du långt eller kort hår, blond eller brunett? Hår som hänger lite över öronen är ju ett bra knep...
    Den här frisyren funkar ju både på kort o långt hår. Om du har långt hår är det ju bara att tänka till lite långa lockar baktill p mer volym kanske...

Här va några förslag iafSkrattande

• annapanna88

Styrka: Tack för tipset! Vi får fundera på det, det är ju ett tag kvar till inbjudningarna skickas ut :)

Har idag bokat tid till en guldsmed för att få lite prisuppgifter och designförslag till vigselringen, har nämligen en gamal ring jag vill göra om. Känns bra när ytterligare en sak kan bockas av från listan :)

• t heart f

Känner att jag är en del av denna grupp! Den 30 juni 2012 gifter vi oss på västkusten och jag längtar sååå!!!! :D

Har en liten fråga till er andra. När skickar ni typ ut inbjudningskorten? Eftersom det nästa är semester å så? Så att folk inte hinner boka in någt annat tänker jag.. Vill lixom itne skicka ut FÖR tidigt men absolut inte för sent :/

• 123ost
    t heart f skrev 2011-10-04 20:15:24 följande:
    Känner att jag är en del av denna grupp! Den 30 juni 2012 gifter vi oss på västkusten och jag längtar sååå!!!! :D

Har en liten fråga till er andra. När skickar ni typ ut inbjudningskorten? Eftersom det nästa är semester å så? Så att folk inte hinner boka in någt annat tänker jag.. Vill lixom itne skicka ut FÖR tidigt men absolut inte för sent :/
    Välkommen och grattis!

Vi kommer skicka inbjudningskorten direkt efter nyår tror jag. Många kanske tycker det är tidigt men eftersom det är början av semestertiden så hinner gästerna planera sin semester lite bättre och sen har vi några gäster i Australien och en i Indien. Det går som inte att skicka till dessa först och be dom hålla tyst i någon månad för att sedan skicka till resten.. så vi kör alltså alla i januari någon gång.

Däremot vet jag inte när man ska sätta OSA? 2 månader innan?
  • MsChevy

Vi skickar ut save the date-korten i samband med julhälsningen. Inbjudningarna skickar vi ut under våren, ganska tidigt eftersom hälften av gästerna kommer från Norge o alla gäster inkl oss behöver boka boende. 
    Men som sagt, hur långt innan ska man sätta OSA? 

• t heart f
    123ost skrev 2011-10-04 20:47:57 följande:
    Välkommen och grattis!

Vi kommer skicka inbjudningskorten direkt efter nyår tror jag. Många kanske tycker det är tidigt men eftersom det är början av semestertiden så hinner gästerna planera sin semester lite bättre och sen har vi några gäster i Australien och en i Indien. Det går som inte att skicka till dessa först och be dom hålla tyst i någon månad för att sedan skicka till resten.. så vi kör alltså alla i januari någon gång.

Däremot vet jag inte när man ska sätta OSA? 2 månader innan?
    Tack så mkt, och grattis själv :)

Vi funderar också i slutet av januari, för vi vill inte skicka några save the date-kort!

Kan man sätta 3 månader innan, kanske är för tidigt? 2 månader blir bra?

Vad ska ni ha för storts bröllop?
  • MsChevy

2 mån vore väl rätt okej, då hinner man ju beställa mat, fixa bordsplanering o allt annat....

Vi ska ha ett borgerligt, med utomhusvigsel i en gammal ruin o stor fest med ca 80-90 gäster i en hyrd folkpark. Röda tråden är rockabilly/50-tal o färgerna svart, cerise o silver. Ni då? 

• t heart f

Låter väldigt väldigt mysigt! :)
    Vi ska ha en kyrklig vigsel med middag och fest för 70 gäster ungefär! Är på ett ställe där folk kan bo över på, så de fixar mat och allt sånt där! Färgerna är mörklila, grönt och vitt! :D

• 123ost

Vi ska också ha en kyrklig vigsel. Middag och fest (naturligtvis), vi blir ungefär 95 personer.
    Vi kommer vara i en lokal som även har catering (buffé). Vårt färgtema blir vitt, silver och en färgklick ljusrosa :)

Svar på tråden 2012-06-30? I need you!