• Lilique

2012-06-30? I need you!

Här sitter jag i ett hav av bröllopsmagasin, med kramp i fingrarna efter att ha surfat på otaliga bröllopssidor och nertyngd av en gigantisk samling mappar med inspirationsbilder.

Jag har en inte allt för engagerad M2B, men det gör inget för han är söt ändå. Lite åsikter har jag iallafall kunnat mjölka ur honom, men då typ: "Men snäääälla, säg iallafall en färg du gillar?" "Röd". (Och så spikades färgtemat)

Trodde att min egotrippade lilla tärna var eld och lågor över att få hjälpa till med planeringen, men faktum är att hon bara bryr sig om att få stå där framme och se vacker ut och på alla mina problem svarar hon "Äh, det löser sig", helt oberoende av vilket ämne vi pratar om. Har dock ingen att byta ut henne mot, så hon får stå där och se vacker ut och säga att allt löser sig. 

Jag behöver dig nu! En brud med samma dag att se fram emot. Någon att bolla idéer med, inspirera/s av och  skratta, gråta, klaga och fira med när vi överkommer våra många hinder på väg till altaret i ungefär samma fas. Du behöver helst inte vara mångmiljonär, för då känns det nog som om jag gifter mig i en skolåda. En begagnad och tomatfläckad sådan som legat utanför Lidl ett par veckor. Och så kan vi ju inte ha det.

Jag är inte så farlig och inte bits jag heller. Mina största brister är att jag förväntar mig perfektion av mig själv, att jag har dålig humor och att jag inte anser att soppa är middagsmat. Förmodligen överkomligt.

Finns du? (:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-09 09:43
    ~ En lista över oss vackra brudar ~

123ost:
    30/6 2012 - Luleå - Övertorneå - Vitt, silver och rosa - ca 35 000 kr

Liley:
    30/6 2012 - Stockholm - Östermalm (alt. 7/7 Nice, Frankrike) - ej bestämt - ca 35 000 kr

aniara:
    30/6 2012 - Stockholm - Omberg - troligtvis inget färgtema - 100 000 kr

MsChevy:
    28/7 2012 - Köping - Alvastra/Ödeshög - 50-tal/rockabillytema - 50 000 kr

Äntligen blivande:
    30/6 2012 - Sävsjö-Norra Ljunga- Vitt, silver salviagrönt- ca 35-40 000 kr

Rebekka 2012:
    30/6 2012 - Malmö - Heleneholm slott - Lila/vitt/grönt - 75-100 000 kr

imdelicate:
    30/6 2012 - Dublin - Uppsala - Morklila och nagon mer farg - 150 000 kr

annapanna88:
    30/6 2012 - Växjö - Sikhall(Vänersborg) - Vitt/ljusgrönt/guld - 35-40 000 kr

Hardaei:
    11/8 2012 - Sundsvall- Odd Fellow- Rött/grönt/vitt samt lite Guld- 100 000-150 000 kr

souna616:
    30/6 2012 - Stockholm - Hågelbyhus -Gul, tangerine, vitt samt lite grön - 60 000 kr

Styrka:
    7/7 2012 - Hisingen, Göteborg - Vitt & silver - ca 40 000 kr

Lilique:
    30/6 2012 - Karlskrona - Rött, vitt & silver/svart - ca 40 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-16 08:05
    AnnaKari
    30/6 2012 - Öregrund - Olivgrönt, gammelrosa, brunt - 50 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-14 10:04
    karrott:
    30/6 2012 - Stockholm - Sollentuna - Mörklila, silver, vitt - 100 000 kr

Allmylove:
    30/6 2012 - Malmö - Svart, vitt & cerise - Rockigt & otraditionellt - ca 60-80 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-15 20:10
    lillzan:
    22/6 2012 - Eskilstuna - Eskilstuna stadshus - lila, vitt och grönt - 65 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-20 10:32
    lamickis
    30/6 2012 - Stockholm - Österhaninge k:a - Rosa, vitt & grått - ca 50 000 kr

sagoprinsessa
    30/6 2012 - Örebro - Eskilstuna, Öja k:a - Sagotema - 75 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-21 07:49
    Hairspraymaniac
    30/6 2012 - Hjo - Norra Fågelås k:a - Rött & vitt - ca 40 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-29 11:10
    sandraochdaniel
    30/6 2012 - Västerås - Barbarö k:a - Lila & äppelgrönt - ca 75-80 000 kr

• Svar på tråden 2012-06-30? I need you!
  • AndroSid

Här är det inte mycket som händer just nu... Vi köpte satinband häromdagen och tanken är att vi ska knyta de kring såpbubblorna vid tillfälle.

Sedan velar jag lite kring huruvida vi ska ha något festprogram eller ej. Känns som att det kan bli lite töntigt och onödigt rent ekonomiskt, men flera släktingar har efterfrågat det... Ska ni andra ha festprogram?

• Styrka

Vet inte... Det vore ju roligt att samla texterna till "Knö dig in" och lite andra roliga allsångslåtar för att liva upp stämmningen lite... Men sååååå mycket onödligt jobb om man ska anstränga sig och skriva roliga beskrivningar av gästerna...

• annapanna88

Vi ska ha festprogram... Dom blir nog inte så långa och vi ska inte ha gästbeskrivningar i dom (måste kunna göra klart dom tidigare än sista OSA). Bli nog sånger, lite söta citat, onödga fakta osv...

Istället för gästbeskrivnngar ska vi nog göra som någon här på BT tipsade om, skriva något kort och "kryptiskt" om varje gäst på en lapp och lägga på deras tallrik/sätta på glaset. Det ger ju samma effekt - startar samtal runt borden, samtidigt som det ger lite mer frihet. Går att göra längre i förväg och är inte beroende av bordsplaceringen.. :)

• Styrka

Vi tänkte göra nåt annat - På Lagerhaus har de roliga kortspel, tror det jag tänker på heter Uppdraget. VArje gäst får ett kort på sin plats med ett uppdrag de måste fullfölja under kvällen. Allt från att inleda varje mening med orden "Jag är ju ingen expert, men..." till att krypa upp i en främlings knä och berätta att de rosa fluffiga kaninerna har huggtänder men gillar godis ändå. Så tänkte vi välja uppdrag på en nivå som passar varje gäst.

• annapanna88

Det var ju också en jätterolig idé :) Som sagt, man får ju anpassa till varje gäst så ingen tycker det blir jobbigt men det är verkligen en superkul grej :)

• Nikkita

Jag skulle vilja göra gästbeskrivningar (dock inga "roliga" eller vad man ska säga). Men typ Nr. 1 = Kalle, brudens pappa, gift med nr. 2 & älskar att fotografera. Nr. 3, syster till brudgummen, sambo med nr. 4, har cyklat vettern runt 6 ggr... Men vad tusan skriver man om de vi inte känner så bra??? Känns ju som att detta blir väldigt jobbigt, när man ska förklara respektive till ens arbetskamrater el. liknande Obestämd

• annapanna88

Idag verkar turen ha vänt lite för oss! En av fotograferna vi kontaktade för någon månad sedan och som sedan inte hört av sig, ringde upp min fästman idag och lovade att han inte glömt bort oss :) Han skulle bara kolla upp datumet så att det inte krockade med hans semester.
    Dessutom verkar det bli billigare än vi räknade med! Men det var ju som sagt fästmannen han pratade med så det är inte säkert att alla detaljer kom fram rätt till mig ;)

• Lilique

Jag har fastnat i mitt planerande - igen. Haha.

Vet inte vad jag ska härnäst. Sitter och strökollar på klänningar igen och hoppas på en uppenbarelse, både när det gäller min egen och tärnans klänning (japp, tärna i singular då jag tog mig i kragen och petade den andra utan omsvep och bortförklaringar. Jag sa som det var, hon blev sur, jag åt en kaka och världen kändes bättre).

Har precis betalat bokningsavgiften för lokalen, fått hem löpare och småsaker till borden och gör otaliga anteckningar för att få ihop en bra men billig buffé. Återstår att välja cateringfirma. Svårt... Ännu svårare är det att bestämma vad vi ska ha för gravyr i ringarna så det kapitlet är också pausat. Blir stressad av att så mycket ligger och "väntar på bättre tider". Dags för skärpning tror jag bestämt.

Finns det någon punkt ni fastnat på?

• AndroSid

Wiiie!
    BM tog med sig min ring till en guldsmed idag och de kan göra den lite större! Skrattande
    Vi var osäkra om det skulle gå, i och med att det är mönster kring hela ringen och att det är så pass lite förstorning som ska göras, men det kommer att ordnas. BM får helt enkelt ta med sig min förlovningsring i morgon så får guldsmeden använda den som referens. Egentligen så har ringarna samma storlek, men p g a skillnader i utförandet så har min vigselring varit liiiite liiite för liten. Jätteskönt att det går att ordna så lätt!

Och bara 200:- kommer det kosta!

• Styrka
    Lilique skrev 2011-11-17 10:53:39 följande:
     (japp, tärna i singular då jag tog mig i kragen och petade den andra utan omsvep och bortförklaringar. Jag sa som det var, hon blev sur, jag åt en kaka och världen kändes bättre).
    Haha, härligt!
    Lilique skrev 2011-11-17 10:53:39 följande:
    Har precis betalat bokningsavgiften för lokalen, fått hem löpare och småsaker till borden och gör otaliga anteckningar för att få ihop en bra men billig buffé. Återstår att välja cateringfirma. Svårt... Ännu svårare är det att bestämma vad vi ska ha för gravyr i ringarna så det kapitlet är också pausat. Blir stressad av att så mycket ligger och "väntar på bättre tider". Dags för skärpning tror jag bestämt.

Finns det någon punkt ni fastnat på?
    Vi väntar med att bestämma catering. Jag har sparat några alternativ i en mapp vi kan titta på när det närmar sig, men det är ju inget man egentligen BEHÖVER ta tag i förrän typ februari känner jag. Dessutom velar vi om trerätters eller buffé. Priset blir ungefär detsamma, förutom att man behöver hjälp av fler personal om man väljer servering.

Är det svårt med gravyren i ringarna? Ni vill ha något mer än datum och namn gissar jag då? Vi har våra smeknamn och datumen, det kändes mysigt och personligt.

Men tänk positivt; det är bara två frågor du pausat, och ingen av dem MÅSTE åtgärdas nu. Ta det lugnt och andas och gör nåt annat en stund så ska du se att tankehärvan löser sig och du lättare kan se hur ni vill göra. *peppar*

Jag funderar på dukar. 14 st bord a 180 cm = 14x2m = 28 m vitt bomullstyg vore super om man hittade billigt på nån tygstuv i nån håla nånstans. Skulle kännas roligare än Knoppalakan.... men billigare än 10kr/m (som knoppa innebär) tror jag nog inte man hittar iofs. Men knoppa är lite genomskinliga har jag hört... *pendlar hit o dit*

Kul att du fått hem lite grejer till dekoration!
    Jag vill åka på loppis NU och fynda prydnader som vi sedan ska silverspraya. Sedan har jag börjat tänka att man kanske ska kolla runt i släkten efter dekorationer man kan låna. Vinkaraffer, ljuskandelabrar och sånt. Svärföräldrarna har en hel del sånt, tvekar dock att låna av dem, de är så himla fina i kanten. Syrran har oxå massor, tror jag. Kan man göra så? Låna svärbrorsans vinkaraff och svärföräldrarnas kandelabrar och syrrans prylar till att dekorera borden med? Det anses inte ofint? De kommer ju känna igen sina grejer och undra vilka grejer som tillhör andra? Eller är jag nojjig som tänker så?

Sambon har precis hoppat på tåget och insett att det inte är så långt kvar och att vi har massor att göra. Vi började klippa tapet till inbjudningskorten och han häpnade över hur lång tid det tog och alla detaljer som måste stämma innan man kllipper, hihi. Så nu är han väldigt pådrivande!

Neggo: jag får inte tag på företaget som ska göra min klänning www.vicyc.com. Får ingen kontakt på live chatten och de har inte svarat på mitt mail från i måndags. Lite illavarslande. Svarar de inte på hela veckan får jag nog överväga att gå med bilderna till en annan sida och be dem sy upp den, trots att det blir lite dyrare... hur hade ni gjort?
Svar på tråden 2012-06-30? I need you!