• Lilique

2012-06-30? I need you!

Här sitter jag i ett hav av bröllopsmagasin, med kramp i fingrarna efter att ha surfat på otaliga bröllopssidor och nertyngd av en gigantisk samling mappar med inspirationsbilder.

Jag har en inte allt för engagerad M2B, men det gör inget för han är söt ändå. Lite åsikter har jag iallafall kunnat mjölka ur honom, men då typ: "Men snäääälla, säg iallafall en färg du gillar?" "Röd". (Och så spikades färgtemat)

Trodde att min egotrippade lilla tärna var eld och lågor över att få hjälpa till med planeringen, men faktum är att hon bara bryr sig om att få stå där framme och se vacker ut och på alla mina problem svarar hon "Äh, det löser sig", helt oberoende av vilket ämne vi pratar om. Har dock ingen att byta ut henne mot, så hon får stå där och se vacker ut och säga att allt löser sig. 

Jag behöver dig nu! En brud med samma dag att se fram emot. Någon att bolla idéer med, inspirera/s av och  skratta, gråta, klaga och fira med när vi överkommer våra många hinder på väg till altaret i ungefär samma fas. Du behöver helst inte vara mångmiljonär, för då känns det nog som om jag gifter mig i en skolåda. En begagnad och tomatfläckad sådan som legat utanför Lidl ett par veckor. Och så kan vi ju inte ha det.

Jag är inte så farlig och inte bits jag heller. Mina största brister är att jag förväntar mig perfektion av mig själv, att jag har dålig humor och att jag inte anser att soppa är middagsmat. Förmodligen överkomligt.

Finns du? (:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-09 09:43
    ~ En lista över oss vackra brudar ~

123ost:
    30/6 2012 - Luleå - Övertorneå - Vitt, silver och rosa - ca 35 000 kr

Liley:
    30/6 2012 - Stockholm - Östermalm (alt. 7/7 Nice, Frankrike) - ej bestämt - ca 35 000 kr

aniara:
    30/6 2012 - Stockholm - Omberg - troligtvis inget färgtema - 100 000 kr

MsChevy:
    28/7 2012 - Köping - Alvastra/Ödeshög - 50-tal/rockabillytema - 50 000 kr

Äntligen blivande:
    30/6 2012 - Sävsjö-Norra Ljunga- Vitt, silver salviagrönt- ca 35-40 000 kr

Rebekka 2012:
    30/6 2012 - Malmö - Heleneholm slott - Lila/vitt/grönt - 75-100 000 kr

imdelicate:
    30/6 2012 - Dublin - Uppsala - Morklila och nagon mer farg - 150 000 kr

annapanna88:
    30/6 2012 - Växjö - Sikhall(Vänersborg) - Vitt/ljusgrönt/guld - 35-40 000 kr

Hardaei:
    11/8 2012 - Sundsvall- Odd Fellow- Rött/grönt/vitt samt lite Guld- 100 000-150 000 kr

souna616:
    30/6 2012 - Stockholm - Hågelbyhus -Gul, tangerine, vitt samt lite grön - 60 000 kr

Styrka:
    7/7 2012 - Hisingen, Göteborg - Vitt & silver - ca 40 000 kr

Lilique:
    30/6 2012 - Karlskrona - Rött, vitt & silver/svart - ca 40 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-16 08:05
    AnnaKari
    30/6 2012 - Öregrund - Olivgrönt, gammelrosa, brunt - 50 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-14 10:04
    karrott:
    30/6 2012 - Stockholm - Sollentuna - Mörklila, silver, vitt - 100 000 kr

Allmylove:
    30/6 2012 - Malmö - Svart, vitt & cerise - Rockigt & otraditionellt - ca 60-80 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-15 20:10
    lillzan:
    22/6 2012 - Eskilstuna - Eskilstuna stadshus - lila, vitt och grönt - 65 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-20 10:32
    lamickis
    30/6 2012 - Stockholm - Österhaninge k:a - Rosa, vitt & grått - ca 50 000 kr

sagoprinsessa
    30/6 2012 - Örebro - Eskilstuna, Öja k:a - Sagotema - 75 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-21 07:49
    Hairspraymaniac
    30/6 2012 - Hjo - Norra Fågelås k:a - Rött & vitt - ca 40 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-29 11:10
    sandraochdaniel
    30/6 2012 - Västerås - Barbarö k:a - Lila & äppelgrönt - ca 75-80 000 kr

• Svar på tråden 2012-06-30? I need you!
  • Styrka
    MsChevy skrev 2011-11-19 14:14:05 följande:
    Vet inte riktigt hur det skulle bli med svart honnörsbord o vita "tungor", får inte till det i skallen, men det kan nog bli fint! Vilka färger ska du ha mer? Tänkte att en löpare på alla bord binder ihop fastän det är olika färg på bottendukarna. 

Hur gör ni med porslin? Finns det i lokalen ni hyrt eller ska ni köpa eller hyra? Den lokalen vi vill ha har tyvärr inget porslin o vi vet inte om vi ska köpa eller hyra. Hittade fina tallrikar på Dollarstore, så det får nog bli tallrikar därifrån. Glasen blir ikea samt en massa massa vinglas som mamma o pappa har kvar sen pappas 50-årsfest. Besticken blir värre med, de är ju ganska dyra, men en kompis har en loppis o hon hade grymt mycket bestick, så det blir väl att länsa där.

Vi funderade på hur vi skulle placera borden för i "vår" lokal står det en stor stolpe mitt i o med 90 gäster blev det lite knöligt med e-bord o u-bord +att borden var ganska små. O jag gillar lite annorlunda lösningar, så vi sätter ihop fyra bord så det får plats 12 pers/sektion. Blir ganska många sektioner, men jag tror det blir bra. O så vårt honnörsbord som jag inte riktigt kan bestämma mig för vilka som ska sitta vid (jag har ju en massa "föräldrar"). 

o värst av allt; vi har fortfarande inte bestämt oss för om vi ska gifta oss 2012 eller 2013...haha, bra va? 
    Nej, det blir nog vita dukar ändå, vi har vit organza som vi lägger över lakanen, så det blir nog fint. men vi ska kolla krossad sammet och andra tyger på jysk oxå, men bäst blir nog att hålla sig till en färg. Mer enhetligt.
    Porslin finns i lokalen. Skiiiitfina tallrikar etc men rätt fula bestick. Men, men, man kan inte få allt!

Kul med "thinking outside the box" med borden! Vi funderade oxå på fyrkantiga sektioner, men det fick inte plats. Tur att vi mätte både lokal och bord ordentligt innan, vi kunde sitta hemma o modella med utklippta pappersmodeller av borden tills vi hittade en möblering som funkade. Rekommenderas varmt!

Loppisar ja, vi kommer oxå få kuska runt på massa sånna för att hitta det vi behöver. Minst 10 vinkaraffer tex. Och gärna små speglar till bordsdekoration. Men bestick är som tur var både vanligt förekommande och väldigt billigt på loppis!

Kärt besvär att ha många föräldrar! Du verkar påhittig så jag tvivlar inte på att du hittar nåt som funkar för alla!
    men som sagt, måste ni inte bestämma er snart för 2012 eller 2013?
  • MsChevy
    Lilique: guuuuuu vilken vacker bukett du fått till!!!! Vill oxå ha photoshop...

Aniara: åh, får vi se den??

Styrka: loppisar är guld värda ju! hehe
    För min del spelar det ingen roll om alla har likadana bestick. Vi har olika glas oxå, men ska försöka få så att det är likadant på varje bordssektion. Lite surt att inte allt finns i lokalen vi vill ha, men vi får väl se hur vi löser det...

Jo, jag klämmer väl in alla föräldrar på nåt vänster. Det blir ju lite knäppt eftersom jag har 4 föräldrar o M2B bara sin pappa. Jag har 6 (snart 7) syskon o M2B en. Tur han har större släkt i övrigt än jag iaf...hehe...de enda släktingar till mig (utöver föräldrar o syskon) är min morbror o hans kvinna, så det blir väl plusminusnoll antar jagGlad 
    Antar att det börjar bli lite panik med att bestämma sig för bröllopsdatum, men vi tänkte vänta o se vad vi får för svar från fertilitetsmottagningen först. Förra gången jag gifte mig fick vi ihop allt på 3 månader, så det ska väl gå den här gången med...hoppas jag...fast kanske inte på 3 mån, hehe... 

Skulle vilja ha dom här tallrikarna, men de kostar 59:-/st, så det blir för dyrt...
     FÄRGRIK MELLAN Tallrik, vit, svart Diameter: 31 cm
    Så det blir väl den här, Ikeas LUGN, 5:-/st
     LUGN Tallrik, beige Diameter: 23 cm
    Vattenglasen blir REKO 9kr för 6 st. Vinglas SVALKA 39:- för 6 st. Till baren kör vi budget med plastglas o alla får hålla reda på sitt vinglas. Vattenkaraffer jagar vi på loppisar.
    Hittade klockrena servetter på ÖB för flera månader sen, prickiga!!!Solig

Hur gör ni med alkohol? Vi tänkte bjuda på alkohol till maten, men sen ha bar till självkostnadspris.  
  • aniara

Tyvärr finns inga vettiga produktbilder på nätet men det är en Phil Collins modell 1352. En klassisk brudklänning med draperingar över byst och midja, ett axelband, lite stenar och knappar/dragkedja i ryggen. Inte riktigt vad jag hade tänkt mig men den satt som gjuten (typ ). Jag började nästan gråta när jag såg mig själv i spegeln. Jag visste direkt att det var Den. Så himla häftig känsla!

• Styrka
    MsChevy: ett tips är att sätta bordsplaceringsskylten kring foten på vinglasen, då blir det lättare för alla att hålla reda på sitt glas under kvällen! Jobbigt att köpa så mycket porslin! Vad ska ni göra av det efteråt? Har ni verkligen kollat om det inte blir billigare med hyrt porslin? *funderar*

Aniara: Härligt med en sån aha-upplevlse när man hittar rätt klänning! Själv kan jag bara hoppas, för den jag kärat ner mig i finns inte att få tag på i Sverige... Har bara hittat den på en amerikansk sida (tvivlar iofs på att den är amerikansk, själva sidan doftar mycket kina-sida, men US är vad de presenterar sig som.) Önskar jag kunde prova den i butik och se om modellen ens klär mig, men men. Den kommer bara kosta ca en tusenlapp, som om det skulle bli helt fel finns tid och råd att åtgärda.
    Finns verkligen inga bilder på nätet av din klänning? *förvånad*
  • aniara

Jo det finns en bild, men den är som sagt inte vettig. Modellen sitter ner i en trappa med sidan till och ser jätteuttråkad ut. Det är kanske inte så konstigt att det inte finns så mycket bilder på nätet med tanke på att kinasidorna bara snor alla bilder.

• Styrka

Sant.

Härligt att du hittat en så perfekt klänning i alla fall!

Själv beställde jag precis min klänning! (För två minuter sen faktiskt, var bara tvungen att gå in här och berätta det! )
    Wiiieee! Såå spännande! Ytterligare ett steg närmare!

Vi har även printat inbjudningarna och klippt tapeten, så idag har sambon som uppgift att köpa ett BRA papperslim på hemvägen! Sen blir det pyssel på hög nivå, hihi!

• Nikkita
    Styrka skrev 2011-11-21 08:31:38 följande:
    Sant.

Härligt att du hittat en så perfekt klänning i alla fall!

Själv beställde jag precis min klänning! (För två minuter sen faktiskt, var bara tvungen att gå in här och berätta det! )
    Wiiieee! Såå spännande! Ytterligare ett steg närmare!

Vi har även printat inbjudningarna och klippt tapeten, så idag har sambon som uppgift att köpa ett BRA papperslim på hemvägen! Sen blir det pyssel på hög nivå, hihi!
    Va roligt att du äntligen fick beställt den :) Blev det en med high-low hemline eller? Den du visat tidigare var ju bara såå häftig/snygg :D Håller tummarna för att den blir bra!!!
  • MsChevy
    Styrka: jo, vi har tänkt ha namnlapparna på glasen. Har kollat på hyra porslin, men det blir skitdyrt det med. Efteråt får vi väl sälja det. 
    o apropå att du inte vet vilken modell på klänning som passar dig, så åk o prova så du iaf vet du passar iGlad

Åh, är så nyfiken på era klänningar! Please bilder!!!!!

Jag har svårt att få såna där "vill nästan gråta för klänningen är perfekt"-ögonblick för jag har lite "känslomässig förstoppning" på det sättet. Känns bara pinigt för mig tycker jag... Men jag hoppas så att när jag väl får hem den klänningen jag tänkt mig, så kommer glädjetårarnaSolig 

Å, om det ändå kunde bli 13 dec nu!!! Ska ju till fert då...sitter o inväntar mensen, får se om o när den behagar dyka upp den här gången...Rynkar på näsan 
  • Styrka

Ask and you shall recieve

Det här är skissen jag gjorde i paint för att illustrera ändringarna jag nämnde i mailet.

Jag föll faktiskt för två klänningar, och den andra (som jag inte valde) fick jag faktiskt en starkare känsla för än vad jag fick för denna. Men när jag tänkte efter så är den klänning jag faktiskt valde mer JAG än den jag inte valde. Den jag valde bort är vackrare, mer elegant, ser dyrare ut. Den ger en bild av mig som jag gärna skulle se stämde, men som faktiskt inte gör det. Jag är ingen överklassbrud (hur gärna mina svärföräldrar än skulle vilja det) och jag vill inte känna mig stel på min bröllopsdag.

Det här är den jag valde bort:

• Styrka
    MsChevy skrev 2011-11-21 18:33:22 följande:
    Styrka: jo, vi har tänkt ha namnlapparna på glasen. Har kollat på hyra porslin, men det blir skitdyrt det med. Efteråt får vi väl sälja det. 
    o apropå att du inte vet vilken modell på klänning som passar dig, så åk o prova så du iaf vet du passar iGlad

Å, om det ändå kunde bli 13 dec nu!!! Ska ju till fert då...sitter o inväntar mensen, får se om o när den behagar dyka upp den här gången...Rynkar på näsan 
    Förstår att du längtar! Har ni försökt få barn länge? Hur gammal är du?
    Vi planerar oxå barnn, men inte förrän efter bröllopet. Lite kruxet med att vara homo, man måste vara gift för att vara juridisk förälder båda två. :-S Så vi ska göra IVF i London, för i Sverige får jag inte ta emot min sambos ägg. Jävla korkade lagstiftning. *trött*

Kan inte heller prova liknande klänningar i butik, för... det finns inga liknande klänningar i Sverige. Inte som jag sett i alla fall. Om nån sett en klänning med high-low hemline i Göteborg får ni hemskt gärna hojta!

Det kommer alltid finnas brudar som vill köpa begagnade bröllopstillbehör, det blir nog inga problem att få grejerna sålda efteråt!
Svar på tråden 2012-06-30? I need you!