• Lilique

2012-06-30? I need you!

Här sitter jag i ett hav av bröllopsmagasin, med kramp i fingrarna efter att ha surfat på otaliga bröllopssidor och nertyngd av en gigantisk samling mappar med inspirationsbilder.

Jag har en inte allt för engagerad M2B, men det gör inget för han är söt ändå. Lite åsikter har jag iallafall kunnat mjölka ur honom, men då typ: "Men snäääälla, säg iallafall en färg du gillar?" "Röd". (Och så spikades färgtemat)

Trodde att min egotrippade lilla tärna var eld och lågor över att få hjälpa till med planeringen, men faktum är att hon bara bryr sig om att få stå där framme och se vacker ut och på alla mina problem svarar hon "Äh, det löser sig", helt oberoende av vilket ämne vi pratar om. Har dock ingen att byta ut henne mot, så hon får stå där och se vacker ut och säga att allt löser sig. 

Jag behöver dig nu! En brud med samma dag att se fram emot. Någon att bolla idéer med, inspirera/s av och  skratta, gråta, klaga och fira med när vi överkommer våra många hinder på väg till altaret i ungefär samma fas. Du behöver helst inte vara mångmiljonär, för då känns det nog som om jag gifter mig i en skolåda. En begagnad och tomatfläckad sådan som legat utanför Lidl ett par veckor. Och så kan vi ju inte ha det.

Jag är inte så farlig och inte bits jag heller. Mina största brister är att jag förväntar mig perfektion av mig själv, att jag har dålig humor och att jag inte anser att soppa är middagsmat. Förmodligen överkomligt.

Finns du? (:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-09 09:43
    ~ En lista över oss vackra brudar ~

123ost:
    30/6 2012 - Luleå - Övertorneå - Vitt, silver och rosa - ca 35 000 kr

Liley:
    30/6 2012 - Stockholm - Östermalm (alt. 7/7 Nice, Frankrike) - ej bestämt - ca 35 000 kr

aniara:
    30/6 2012 - Stockholm - Omberg - troligtvis inget färgtema - 100 000 kr

MsChevy:
    28/7 2012 - Köping - Alvastra/Ödeshög - 50-tal/rockabillytema - 50 000 kr

Äntligen blivande:
    30/6 2012 - Sävsjö-Norra Ljunga- Vitt, silver salviagrönt- ca 35-40 000 kr

Rebekka 2012:
    30/6 2012 - Malmö - Heleneholm slott - Lila/vitt/grönt - 75-100 000 kr

imdelicate:
    30/6 2012 - Dublin - Uppsala - Morklila och nagon mer farg - 150 000 kr

annapanna88:
    30/6 2012 - Växjö - Sikhall(Vänersborg) - Vitt/ljusgrönt/guld - 35-40 000 kr

Hardaei:
    11/8 2012 - Sundsvall- Odd Fellow- Rött/grönt/vitt samt lite Guld- 100 000-150 000 kr

souna616:
    30/6 2012 - Stockholm - Hågelbyhus -Gul, tangerine, vitt samt lite grön - 60 000 kr

Styrka:
    7/7 2012 - Hisingen, Göteborg - Vitt & silver - ca 40 000 kr

Lilique:
    30/6 2012 - Karlskrona - Rött, vitt & silver/svart - ca 40 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-16 08:05
    AnnaKari
    30/6 2012 - Öregrund - Olivgrönt, gammelrosa, brunt - 50 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-14 10:04
    karrott:
    30/6 2012 - Stockholm - Sollentuna - Mörklila, silver, vitt - 100 000 kr

Allmylove:
    30/6 2012 - Malmö - Svart, vitt & cerise - Rockigt & otraditionellt - ca 60-80 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-15 20:10
    lillzan:
    22/6 2012 - Eskilstuna - Eskilstuna stadshus - lila, vitt och grönt - 65 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-20 10:32
    lamickis
    30/6 2012 - Stockholm - Österhaninge k:a - Rosa, vitt & grått - ca 50 000 kr

sagoprinsessa
    30/6 2012 - Örebro - Eskilstuna, Öja k:a - Sagotema - 75 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-21 07:49
    Hairspraymaniac
    30/6 2012 - Hjo - Norra Fågelås k:a - Rött & vitt - ca 40 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-29 11:10
    sandraochdaniel
    30/6 2012 - Västerås - Barbarö k:a - Lila & äppelgrönt - ca 75-80 000 kr

• Svar på tråden 2012-06-30? I need you!
  • Styrka

Ja, jag skrattade oxå när jag fick veta det! Men ja, kort där fram och lång där bak, det är ju hockeyfrillan!

Ja, 7 månader kvar nu! Inbjudningskorten är snart klara, 16 kvar sist jag räknade. Men nu börjar vi fundera; ska vi verkligen ha barnfritt bröllop? Jag vill ju egentligen dela denna stora dag med de barn jag älskar, och som är en del av våra liv, syskonbarn och älskade vänners små änglar. Men det finns ju fysisk platsbegränsning, och en ekonomisk, så om vi ska få med barnen får vi istället peta gamla klasskompisar. :-S
    Det är visserligen kompisar som jag inte umgås med så ofta, men jag ändå känt dem i sisådär 26 år.

Och vi är rädda att om vi släpper in barnen så kommer alla föräldrar vilja gå vid 21-tiden istället för att ordna att en barnvakt komer och hämtar barnen vid 21-tiden. Okej att småbarnsföräldrarna går tidigt, det har vi nog räknat med, men föräldrar till barn i 5-årsåldern hade vi gärna sett om de hade kunnat ordna en barnvakt som kom och hämtade barnen i så fall. Men jag har inte barn själv, och kanske tänker lite galet. Vad tycker ni?

Jättesvårt när man måste välja såhär!!

• karrott

vi kommer också ha barnfritt bröllop. jag älskar barn men när det handlar om oss och med tal och fina tillfälllen i kyrkan så känner vi att de kan få hoppa över den här gången =) sen sparar man väl lite pengar då budgeten inte är den största..

bokade förresten kyrka idag! sista tiden 13:00...är det för tidigt?

har fortfarande inte löst lokalfrågan..känns enklast med restaurang så slipper man fixa så mkt men man ska komma överrens också :p 

• Styrka

Lite tidigt kanske? Tänk på att hår och smink tar myyycket längre tid än man tror, och det är en fördel att ha fotografering innan vigseln, så man inte riskerar tår-ränder på bilderna... men annars är ju fotografering bra att ha efter vigseln när den är så tidig, då går ju tiden lite. gästerna kan gå tipspromenad och mingla under tiden, och så middag kring 17-tiden, det kan oxå bli bra.

• aniara

Vi kommer ha vigsel kl 14 och fotografering direkt efteråt.

• Nikkita

Vi kommer ha vigseln kl 16, fotas innan & middag kl 17 Glad Jag vill vara nysminkad då vi tar bilderna & känns skönt att få tid med älsklingen innan alla kommer! Vill dessutom inte att gästerna ska vänta på oss medans vi fotas. 
    Men det fungerar ju vilket som, det beror vad som känns bäst & passar in i tiden för just ert bröllop Flört 

• Styrka

Nu är inbjudningskorten klaaaaaraaaa!!!!!!

De ligger i sina kuvert här och blinkar åt mig! Det är bara ett fåtal kvar, där vi skulle kolla upp adressen, och någon där vi plötsligt blev osäkra på om vi verkligen ville bjuda denna person, så vi avvaktar reslutat av nån veckas intern debatt i frågan, haha.

De blev faktiskt riktigt bra, om jag får säga det själv! Ville gärna lagt upp en bild, men jag har en liten tjuvläsare härinne som jag vill ska få bli överraskad när hon får se dem IRL, så jag lägger inte upp bilden förrän inbjudan gått ut.

nån mer som ska få ut inbjudningar till jul?

• annapanna88

Styrka: Bra jobbat med inbjudningarna! Själv har jag precis beställt de papper vi ska ha, tänkte börja pyssla lite nu i jul och ha de klara att skickas ut i slutet på januari :)

Var i Ullared i helgen så nu är julklapparna i princip klara, det känns skönt!
    Står lite stilla med bröllopsplaneringen... vet liksom inte vad man ska göra nu? Men det kanske är bra att man inte är så stressad, det betyder förhoppningsvis att man ligger bra till ;)

• Styrka

Annapanna: ja, jag har märkt att det gått lite stå i den här tråden, gissar att vi är flera som tar lite paus från bröllopsplanering nu under jul. Hade jag inte haft inbjudnignarna så hade jag inte heller haft mycket att skriva om. Men som du säger, det måste ju betyda att vi är välplanerade!

Vad har ni andra valt som OSA-datum? Vi gifter ju oss i samma krokar, hur lång tid vill ni ha till finlir mellan OSA och vigsel? Vi satte 1 maj, då får vi två månader till finplanering, och vi tänkte att i maj vet de flesta hur det blir med semestrar etc. Satte vi för tidigt OSA, tror ni? En månad säger ju etiketten... Men samma etikett säger ju att inbjudan ska ut ca två månader innan, inte ett halvår innan som vi gör, haha. Svårt att veta hur man ska tänka...

Vi ska ringa lokalen i dagarna och se om vi kan få komma ut och provmöblera stora salen, så vi vet exakt hur många bord och stolar som får plats. Vi mätte ju visserligen, men mått på sticka är ju inte riktigt samma sak i verkligheten när bord och stolar dukas upp. Hoppas vi inte får en kalldusch och tvingas inse att vi måste peta sisådär 6 gäster... :-S

• Styrka
    annapanna: Åh, Ullared, dit ska vi på lördag! Hur var det med trängseln? Var det kaotiskt? Jag hade gärna åkt dit en vardag, det brukar vi, men iår jobbar jag varje dag fram till jul. Hittade du nåt i bröllopsväg på ullared? typ billiga vita fleecefiltar? lakan billigare än ikea knoppa? billiga vinkaraffer?
    Eller letade du bara julklappar?
  • lillzan

Hej.. jag har ju inte direkt den 30juni.. 
    dock helgen innan, den 22 juni alltså midsommarafton.
    såg att det var fler som inte riktigt hade samma datum.
    Tänkte får man vara med här på ett hörn? :) 

Svar på tråden 2012-06-30? I need you!