• Lilique

2012-06-30? I need you!

Här sitter jag i ett hav av bröllopsmagasin, med kramp i fingrarna efter att ha surfat på otaliga bröllopssidor och nertyngd av en gigantisk samling mappar med inspirationsbilder.

Jag har en inte allt för engagerad M2B, men det gör inget för han är söt ändå. Lite åsikter har jag iallafall kunnat mjölka ur honom, men då typ: "Men snäääälla, säg iallafall en färg du gillar?" "Röd". (Och så spikades färgtemat)

Trodde att min egotrippade lilla tärna var eld och lågor över att få hjälpa till med planeringen, men faktum är att hon bara bryr sig om att få stå där framme och se vacker ut och på alla mina problem svarar hon "Äh, det löser sig", helt oberoende av vilket ämne vi pratar om. Har dock ingen att byta ut henne mot, så hon får stå där och se vacker ut och säga att allt löser sig. 

Jag behöver dig nu! En brud med samma dag att se fram emot. Någon att bolla idéer med, inspirera/s av och  skratta, gråta, klaga och fira med när vi överkommer våra många hinder på väg till altaret i ungefär samma fas. Du behöver helst inte vara mångmiljonär, för då känns det nog som om jag gifter mig i en skolåda. En begagnad och tomatfläckad sådan som legat utanför Lidl ett par veckor. Och så kan vi ju inte ha det.

Jag är inte så farlig och inte bits jag heller. Mina största brister är att jag förväntar mig perfektion av mig själv, att jag har dålig humor och att jag inte anser att soppa är middagsmat. Förmodligen överkomligt.

Finns du? (:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-09 09:43
    ~ En lista över oss vackra brudar ~

123ost:
    30/6 2012 - Luleå - Övertorneå - Vitt, silver och rosa - ca 35 000 kr

Liley:
    30/6 2012 - Stockholm - Östermalm (alt. 7/7 Nice, Frankrike) - ej bestämt - ca 35 000 kr

aniara:
    30/6 2012 - Stockholm - Omberg - troligtvis inget färgtema - 100 000 kr

MsChevy:
    28/7 2012 - Köping - Alvastra/Ödeshög - 50-tal/rockabillytema - 50 000 kr

Äntligen blivande:
    30/6 2012 - Sävsjö-Norra Ljunga- Vitt, silver salviagrönt- ca 35-40 000 kr

Rebekka 2012:
    30/6 2012 - Malmö - Heleneholm slott - Lila/vitt/grönt - 75-100 000 kr

imdelicate:
    30/6 2012 - Dublin - Uppsala - Morklila och nagon mer farg - 150 000 kr

annapanna88:
    30/6 2012 - Växjö - Sikhall(Vänersborg) - Vitt/ljusgrönt/guld - 35-40 000 kr

Hardaei:
    11/8 2012 - Sundsvall- Odd Fellow- Rött/grönt/vitt samt lite Guld- 100 000-150 000 kr

souna616:
    30/6 2012 - Stockholm - Hågelbyhus -Gul, tangerine, vitt samt lite grön - 60 000 kr

Styrka:
    7/7 2012 - Hisingen, Göteborg - Vitt & silver - ca 40 000 kr

Lilique:
    30/6 2012 - Karlskrona - Rött, vitt & silver/svart - ca 40 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-16 08:05
    AnnaKari
    30/6 2012 - Öregrund - Olivgrönt, gammelrosa, brunt - 50 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-14 10:04
    karrott:
    30/6 2012 - Stockholm - Sollentuna - Mörklila, silver, vitt - 100 000 kr

Allmylove:
    30/6 2012 - Malmö - Svart, vitt & cerise - Rockigt & otraditionellt - ca 60-80 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-15 20:10
    lillzan:
    22/6 2012 - Eskilstuna - Eskilstuna stadshus - lila, vitt och grönt - 65 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-20 10:32
    lamickis
    30/6 2012 - Stockholm - Österhaninge k:a - Rosa, vitt & grått - ca 50 000 kr

sagoprinsessa
    30/6 2012 - Örebro - Eskilstuna, Öja k:a - Sagotema - 75 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-21 07:49
    Hairspraymaniac
    30/6 2012 - Hjo - Norra Fågelås k:a - Rött & vitt - ca 40 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-29 11:10
    sandraochdaniel
    30/6 2012 - Västerås - Barbarö k:a - Lila & äppelgrönt - ca 75-80 000 kr

• Svar på tråden 2012-06-30? I need you!
  • Nikkita
    Styrka: Vi valde att sätta OSA datumet till den 15e april :) Vi tycker att det är skönt att ha koll på antal i god tid så vi kan göra färdigt festhäfte & bordsplacering i tid :)
    Duktig du/ni är med egna inbjudningar!!! Lust att visa en bild på hur de blev? Nyfiken ;) 

• Nikkita

Är det förresten någon som kommer att gå på bröllopsmässan i januari? 

En väninna till mig frågade mig om jag ville gå & nu är det inbokat :) Min vän, jag, min blivande man & en av mina tärnor ska dit. Ska bli kul att se vilka idéer man kan hamstra där ;) Spännande, något mer att se fram emot!!

• annapanna88
    Styrka: Hehe tittade faktiskt inte efter sådant.. det var ju hyfsat hysteriskt med folk :) Tror dock det kan bli ännu värre i helgen som kommer ;) Men med lite tålamod så klarar man det också!

Vi kommer ha OSA 15 april då vi har en hel del som måste planeras efter antal gäster + att jag kommer ha fullt upp med examensarbete och andra kurser så det blir inte så mycket sammanhängande tid till bröllopsplaneringen då :) Dessutom har jag faktiskt ingen aning om hur många ur min släkt som kommer... vi har inte så bra kontakt så jag kan inte ens gissa hur många vi blir.

Idag kom mitt paket med löpare och stolsrosetter som jag köpt från ebay!! De var jättefina och perfekt färg! Och billiga dessutom :D Så i jul ska vi ägna oss åt provdukning så vi ser vad som saknas :)
  • lillzan

nu har jag suttit 2 timmar och försökt komma ikapp vad ni alla har skrivit..
    men är inte på långa vägar klar med alltni skrivit. Men oj har fått en hel del tips redan. Ser fram emot mer läsning. Glad

Jag och min m2b har varit tillsammans sen den 22 juni 2001, då det var midsommarafton. När det datumet på midsommar kom igen så förlovade vi oss. Dett var 2007 så sen dess har jag väl ungefär haft ett litet hum hur jag/vi vill ha det när väl 22 juni återigen skulle komma på midsommarafton, men har inte direkt planerat nått fören i våras som jag började boka grejer på riktigt.

Vi bor i eskilstuna ska gifta oss borligt i eskilstuna stadshus och kommer ha ca 40gäster och har en budget på 60.000. Har bestämt tema lila (min favoritfärg, min dotter heter det tom. i andra namn) vitt och grönt.  

jag har bokat

Lokal med mat (buffe för ca195kr/pers)
    Vi får tillgång till den runt kl.15 dan innan och de sköter städning som ingår i priset, väldigt skönt att slippa försöka hitta nån som kan städa på midsommardagen!  Fotograf (5800kr/halvdag)
    Inte jätte etablerad och rätt ung tjej som kommer göra det men hon verkar entusiastisk och tycker hon har tagit fina bröllopsbilder förut, så hoppas på detta. :)  DJ (7250kr för 21-02)
    Här ingår ju ljudanläggning och ljus som de kommer och sätter upp dagen innan. Orkade inte hålla på med spotify och vet att det är svårt att få ihop nått som alla tycker om och att folk inte går och klickar på datorn och byter låtar hela tiden. Limosin (1700kr/1h)
    Jag har alltid velat åka limosin så nu när det faktiskt skulle passa så slog jag till och beställde en vit. Tänkte faktiskt att hela bröllopsföljet ska åka i denna, då jag tänker utnytja tiden maximalt. :)  
    Bröllopsklänning hittade en på milanoo.com men igår när jag kollade så var den plötsligt borta, blev himla nervös och har skrivit till dom på deras fb sida har fått svar att de ska kolla. Hade tänkt beställa även tärnklänningar, min dotters flowergirlklänning och kanske även att mamma ska beställa sin klänning därifrån också. 
    Bröllopsresan tänkte vi att vi skulle åka till USA nån gång sep/okt och det kommer vi önska bidrag till i present av gästerna.
    Inbjudningskorten (tackkort, program och placeringskort) har en vän som även ska vara toastmadame erbjudit sig att göra och hon ska göra prov på ett sånt tills första veckan i januari.  
    RIng kommer vi göra om våra förlovningsringar lite, bredda hans t.ex. och sen ska jag få en till smal ring med en rad med ametister men har ärligt talat inte tagit tag i och gått och till nån guldsmed.

ibland känns det som man har rätt bra koll på läget andra stunder känner jag panik och tror att det aldrig kommer gå. VIll tipsa om att på http://brollopsguiden.se/ har dom en jätte bra budgetplanerare, och där kan man komma på saker man kanske glömt.

har lite saker jag snart måste ta tag i känns det som. T.ex florist. 

Här är klänningen jag väääääldigt gärna skulle vilja ha och som jag kollat efter rätt länge nu.. men blir ledsen om den försvunnit! Gråter

oj sorry för långt inlägg.. men blev så inspirerad av att läsa här.. så ville dela med mig av vad jag hunnit med. Skrattande
  • aniara

Superfin klænning! Så længe du har bilden kan du alltid få tag på en sån klænning. Det finns många kinaføretag som syr upp från bild æven om kanske inte Milanoo gør det? Annars kan man ju førsøka hitta orginalklænningen också ;)

• Styrka
    Nikkita skrev 2011-12-06 21:25:43 följande:
    Styrka: Vi valde att sätta OSA datumet till den 15e april :) Vi tycker att det är skönt att ha koll på antal i god tid så vi kan göra färdigt festhäfte & bordsplacering i tid :)
    Duktig du/ni är med egna inbjudningar!!! Lust att visa en bild på hur de blev? Nyfiken ;) 

Jag visar när inbjudningarna gått ut! Min toastmadame (som oxå planerar eget bröllop i oktober 2012) finns härinne, och jag vill att hon ska bli överraskad när hon får inbjudningskortet! Lovar att lägga upp en bild så fort överraskningen är röjd!
  • Styrka
    Nikkita skrev 2011-12-06 21:31:47 följande:
    Är det förresten någon som kommer att gå på bröllopsmässan i januari? 

En väninna till mig frågade mig om jag ville gå & nu är det inbokat :) Min vän, jag, min blivande man & en av mina tärnor ska dit. Ska bli kul att se vilka idéer man kan hamstra där ;) Spännande, något mer att se fram emot!!
    Bröllopsmässa låter kul, i vilken stad, och när?
  • Styrka
    lillzan skrev 2011-12-07 11:37:45 följande:
    nu har jag suttit 2 timmar och försökt komma ikapp vad ni alla har skrivit..
    men är inte på långa vägar klar med alltni skrivit. Men oj har fått en hel del tips redan. Ser fram emot mer läsning. Glad

Jag och min m2b har varit tillsammans sen den 22 juni 2001, då det var midsommarafton. När det datumet på midsommar kom igen så förlovade vi oss. Dett var 2007 så sen dess har jag väl ungefär haft ett litet hum hur jag/vi vill ha det när väl 22 juni återigen skulle komma på midsommarafton, men har inte direkt planerat nått fören i våras som jag började boka grejer på riktigt.

Vi bor i eskilstuna ska gifta oss borligt i eskilstuna stadshus och kommer ha ca 40gäster och har en budget på 60.000. Har bestämt tema lila (min favoritfärg, min dotter heter det tom. i andra namn) vitt och grönt.  

jag har bokat
    Lokal med mat (buffe för ca195kr/pers)
    Vi får tillgång till den runt kl.15 dan innan och de sköter städning som ingår i priset, väldigt skönt att slippa försöka hitta nån som kan städa på midsommardagen!  Fotograf (5800kr/halvdag)
    Inte jätte etablerad och rätt ung tjej som kommer göra det men hon verkar entusiastisk och tycker hon har tagit fina bröllopsbilder förut, så hoppas på detta. :)  DJ (7250kr för 21-02)
    Här ingår ju ljudanläggning och ljus som de kommer och sätter upp dagen innan. Orkade inte hålla på med spotify och vet att det är svårt att få ihop nått som alla tycker om och att folk inte går och klickar på datorn och byter låtar hela tiden. Limosin (1700kr/1h)
    Jag har alltid velat åka limosin så nu när det faktiskt skulle passa så slog jag till och beställde en vit. Tänkte faktiskt att hela bröllopsföljet ska åka i denna, då jag tänker utnytja tiden maximalt. :)  
    Bröllopsklänning hittade en på milanoo.com men igår när jag kollade så var den plötsligt borta, blev himla nervös och har skrivit till dom på deras fb sida har fått svar att de ska kolla. Hade tänkt beställa även tärnklänningar, min dotters flowergirlklänning och kanske även att mamma ska beställa sin klänning därifrån också. 
    Bröllopsresan tänkte vi att vi skulle åka till USA nån gång sep/okt och det kommer vi önska bidrag till i present av gästerna.
    Inbjudningskorten (tackkort, program och placeringskort) har en vän som även ska vara toastmadame erbjudit sig att göra och hon ska göra prov på ett sånt tills första veckan i januari.  
    RIng kommer vi göra om våra förlovningsringar lite, bredda hans t.ex. och sen ska jag få en till smal ring med en rad med ametister men har ärligt talat inte tagit tag i och gått och till nån guldsmed.

ibland känns det som man har rätt bra koll på läget andra stunder känner jag panik och tror att det aldrig kommer gå. VIll tipsa om att på brollopsguiden.se/ har dom en jätte bra budgetplanerare, och där kan man komma på saker man kanske glömt.

har lite saker jag snart måste ta tag i känns det som. T.ex florist. 

Här är klänningen jag väääääldigt gärna skulle vilja ha och som jag kollat efter rätt länge nu.. men blir ledsen om den försvunnit! Gråter

oj sorry för långt inlägg.. men blev så inspirerad av att läsa här.. så ville dela med mig av vad jag hunnit med. Skrattande
    Du verkar ju ha bra koll! jag skulle nog tipsa om att beställa klänning om inte alltför länge, leveranstiderna kan dra ut på tiden, och om nåt skulle bli fel vill man hinna med ändringar eller beställa en ny.

Hur ska bröllopsnatten spenderas? Hotell? Hemma? Stuga i skogen?

Guldsmed känns oxå som logiskt nästa steg.

Nu börjar vi fundera på om inte vi känner någon som kan ta DJ-uppdraget... hade vart skönt att slippa tänka på det oxå... men fler utgifter har vi nog inte råd med i dagsläget...
  • Styrka

Måste bara visa; vi har bokat hotell för bröllopsnatten, vi hittade ett supermysigt och ganska billigt! Ett Queen room med jacuzzi på rummet, nedsänkt i golvet och med en fantastisk belysning i taket som ser ut som stjärnhimmel! Stor skön dubbelsäng, egen balkong, och frukost och sen utcheckning ingår! 1500 kr!

Kolla själva:
    www.st-jorgen.nu/bilder.php

• Nikkita
    Styrka skrev 2011-12-07 19:19:58 följande:
    Bröllopsmässa låter kul, i vilken stad, och när?
    Jag kommer att gå på den som är i Malmö den 22 januari :)
    I gbg är det bröllopsmässa den 4 februari om jag inte har helt fel så googla & se om det är något för er oxå finns i sthlm oxå givetvis!
Svar på tråden 2012-06-30? I need you!