• Lilique

2012-06-30? I need you!

Här sitter jag i ett hav av bröllopsmagasin, med kramp i fingrarna efter att ha surfat på otaliga bröllopssidor och nertyngd av en gigantisk samling mappar med inspirationsbilder.

Jag har en inte allt för engagerad M2B, men det gör inget för han är söt ändå. Lite åsikter har jag iallafall kunnat mjölka ur honom, men då typ: "Men snäääälla, säg iallafall en färg du gillar?" "Röd". (Och så spikades färgtemat)

Trodde att min egotrippade lilla tärna var eld och lågor över att få hjälpa till med planeringen, men faktum är att hon bara bryr sig om att få stå där framme och se vacker ut och på alla mina problem svarar hon "Äh, det löser sig", helt oberoende av vilket ämne vi pratar om. Har dock ingen att byta ut henne mot, så hon får stå där och se vacker ut och säga att allt löser sig. 

Jag behöver dig nu! En brud med samma dag att se fram emot. Någon att bolla idéer med, inspirera/s av och  skratta, gråta, klaga och fira med när vi överkommer våra många hinder på väg till altaret i ungefär samma fas. Du behöver helst inte vara mångmiljonär, för då känns det nog som om jag gifter mig i en skolåda. En begagnad och tomatfläckad sådan som legat utanför Lidl ett par veckor. Och så kan vi ju inte ha det.

Jag är inte så farlig och inte bits jag heller. Mina största brister är att jag förväntar mig perfektion av mig själv, att jag har dålig humor och att jag inte anser att soppa är middagsmat. Förmodligen överkomligt.

Finns du? (:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-09 09:43
    ~ En lista över oss vackra brudar ~

123ost:
    30/6 2012 - Luleå - Övertorneå - Vitt, silver och rosa - ca 35 000 kr

Liley:
    30/6 2012 - Stockholm - Östermalm (alt. 7/7 Nice, Frankrike) - ej bestämt - ca 35 000 kr

aniara:
    30/6 2012 - Stockholm - Omberg - troligtvis inget färgtema - 100 000 kr

MsChevy:
    28/7 2012 - Köping - Alvastra/Ödeshög - 50-tal/rockabillytema - 50 000 kr

Äntligen blivande:
    30/6 2012 - Sävsjö-Norra Ljunga- Vitt, silver salviagrönt- ca 35-40 000 kr

Rebekka 2012:
    30/6 2012 - Malmö - Heleneholm slott - Lila/vitt/grönt - 75-100 000 kr

imdelicate:
    30/6 2012 - Dublin - Uppsala - Morklila och nagon mer farg - 150 000 kr

annapanna88:
    30/6 2012 - Växjö - Sikhall(Vänersborg) - Vitt/ljusgrönt/guld - 35-40 000 kr

Hardaei:
    11/8 2012 - Sundsvall- Odd Fellow- Rött/grönt/vitt samt lite Guld- 100 000-150 000 kr

souna616:
    30/6 2012 - Stockholm - Hågelbyhus -Gul, tangerine, vitt samt lite grön - 60 000 kr

Styrka:
    7/7 2012 - Hisingen, Göteborg - Vitt & silver - ca 40 000 kr

Lilique:
    30/6 2012 - Karlskrona - Rött, vitt & silver/svart - ca 40 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-16 08:05
    AnnaKari
    30/6 2012 - Öregrund - Olivgrönt, gammelrosa, brunt - 50 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-14 10:04
    karrott:
    30/6 2012 - Stockholm - Sollentuna - Mörklila, silver, vitt - 100 000 kr

Allmylove:
    30/6 2012 - Malmö - Svart, vitt & cerise - Rockigt & otraditionellt - ca 60-80 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-15 20:10
    lillzan:
    22/6 2012 - Eskilstuna - Eskilstuna stadshus - lila, vitt och grönt - 65 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-20 10:32
    lamickis
    30/6 2012 - Stockholm - Österhaninge k:a - Rosa, vitt & grått - ca 50 000 kr

sagoprinsessa
    30/6 2012 - Örebro - Eskilstuna, Öja k:a - Sagotema - 75 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-21 07:49
    Hairspraymaniac
    30/6 2012 - Hjo - Norra Fågelås k:a - Rött & vitt - ca 40 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-29 11:10
    sandraochdaniel
    30/6 2012 - Västerås - Barbarö k:a - Lila & äppelgrönt - ca 75-80 000 kr

• Svar på tråden 2012-06-30? I need you!
  • lillzan

MsChevy - Har den crashat helt? Jag skulle se om det gick att lämna in för och se om nått gick att rädda. Är ju helt klart värt om det går att rädda nått iaf. *håller tummarna*

• Styrka

Jag kan knappt tro att de thänger en brudklänning i garderoben!! Jag öppnar flera gånger bara för att titta p åden! Underbart!

Frisyr är ett dilemma för mig. Håller på att spara ut min naturliga hårfärg, det blir så slitet när man bleker. Sen tänkte jag göra om blekningen lagom till bröllopet, men då på friskt hår. Frisyr blir något alternativt, lite längder, lite rakade eller snaggade partier, kanske lite extensions om inte håret hinner växa så mycket. Hatar egentligen att ha långt hår, det kliar i fingrarna varje gång jag går förbi en frisör eller ser min favvofrisör på facebook (www.cybtekk.se). Vantrivs med att se såhär snäll och beskedlig ut, så det kommer definitivt inte bli några lockar och mjukt fluff på bröllopsdagen, haha. Tur att alla är olika.

Skor vet jag inte heller. Inte för hög klack, ca 5 cm tänkte jag. Gärna en sandalett i silver, men inte för smal klack, för det sjunker ned i gräset. Svårt att hitta. Överväger oxå neonrosa skor och handväska, för att bryta av lite. Och en neonrosa näsduk i makens bröstficka. Blivit lite kär i dessa (men de har för hög klack):

• lillzan

Nämen oj förlåt! Var ju till Styrka min kommentar om klänningen högre upp skulle vara till. jag skyller på att jag läser och skriver via mobilen. så allt blir himla litet, om jag inte redan hade glasögon iofs för närsynthet skulle jag säga åt mig att skaffa ett par. Styrka - klänningen var iaf jätte fin. neonrosa låter dessutom jätte coolt.

• MsChevy
    lillzan skrev 2011-12-15 21:31:31 följande:
    MsChevy - Har den crashat helt? Jag skulle se om det gick att lämna in för och se om nått gick att rädda. Är ju helt klart värt om det går att rädda nått iaf. *håller tummarna*
    Vet inte, de "experter" jag frågat har bara stönat när jag sagt hur den låter. Jag ska lämna in den så får de försöka iaf...fy fan, har världens ångest för det här!Gråter

Hittade i senaste tidningen Bröllopsguiden en frisyr jag gillar skarpt. Det är hon som som hade vinterbröllop o lite 50-talsstuk på klänningen. Hittar tyvärr inte bilden på nätet...

Vad gäller skor kommer jag köra med kilklack, för det är ett helsicke med smal klack som försvinner ner i gräsmattor o grusgångar! Tycker man går mycket stadigare oxå o det är ju bra, man vill ju inte göra stå på näsan på stora dagen!

Gillar Ed Hardys kilar! De har ju tattoomotiv oxå o jag vill ha ett par skor jag kan använda fler gånger...synd att de är så attans dyra. Till våren finns det nog ganska mycket urval, blir att kika dåGlad

Vad gäller sminket kommer jag bli provsminkad av en kompis som är duktig. annars satsar jag på att hitta bra foundation o allt sånt o sen sköta sminkningen själv. En kompis har just gjort en ögonfransförlängning o jäklar vilka ögon hon fick, så en sån ska jag göra...

nä, sängen kallar nu, så ha de bra tjejer, så hörs vi!
  • Lilique
    MsChevy skrev 2011-12-15 14:00:33 följande:
    Hade fler frisyrbilder på min hårddisk som nog tyvärr måste säga adjö till o allt som fanns på den (alla bilder som jag tagit de senaste 4 åren, alla bröllopsgrejer, filmklipp från när sonen va liten, ALLT) Fy, är så ledsen så jag mår illa...Gråter
    Har den craschat/gett upp? Ahlbergdata.com extraherar data från "bortgångna" hårddiskar. Kan ju vara värt kronan om man nu har exempelvis filmklipp på sin son som man verkligen vill spara. Har använt dem själv, lite dyrt kanske, men ibland är det värt det!
  • Styrka
    lillzan skrev 2011-12-14 20:14:29 följande:
    MsChevy - den var jätte fin! längtar nu ännu mer tills jag själv får beställa min och tills den kommer hem. Har en bild på länk på hur jag tänkte ha håret. men just nu har datorn crashat .. men ska se om jag kan få in den via min mobil.
    aniara skrev 2011-12-15 09:10:04 följande:
    Härligt Styrka! Cool klänning! :)

Nikkita: skitsnygga skor :) Gillar speciellt formen på tån. Har aldrig fattat varfør så många brudskor har spetsig tå, gillar det inte alls. Rund täckt tå är riktigt fint.
    lillzan skrev 2011-12-15 22:19:55 följande:
    Nämen oj förlåt! Var ju till Styrka min kommentar om klänningen högre upp skulle vara till. jag skyller på att jag läser och skriver via mobilen. så allt blir himla litet, om jag inte redan hade glasögon iofs för närsynthet skulle jag säga åt mig att skaffa ett par. Styrka - klänningen var iaf jätte fin. neonrosa låter dessutom jätte coolt.
    Tack! Det känns verkligen jätteskönt att ha klännignen hemma! Blir helt varm och glad när jag tänker på den, och öppnar ibland garderoben bara för att titta, njuta och längta...

Skorna som jag har på bilden, tror ni jag kan sprayfärga dem neonrosa? Alternativt kritvita? De är ju ivory just nu och skär sig mot den vita klänningen. De är så bekväma tänker jag, skulle inte ha några problem att gå i dem hela dagen. Men är de snygga nog? Skär de sig stilmässigt för mycket från klänningen?
    Inte för att jag försöker vinna "årets mest stiliserade brud" men inte heller "årets white trash" om ni förstår vad jag menar....
  • MsChevy
    Lilique skrev 2011-12-16 15:45:17 följande:
    Har den craschat/gett upp? Ahlbergdata.com extraherar data från "bortgångna" hårddiskar. Kan ju vara värt kronan om man nu har exempelvis filmklipp på sin son som man verkligen vill spara. Har använt dem själv, lite dyrt kanske, men ibland är det värt det!
    Tack för tipset, ska höra med dom! Helt klart värt att lägga pengar på, ALLT finns ju på den!
    Styrka skrev 2011-12-16 20:27:15 följande:
    Tack! Det känns verkligen jätteskönt att ha klännignen hemma! Blir helt varm och glad när jag tänker på den, och öppnar ibland garderoben bara för att titta, njuta och längta...

Skorna som jag har på bilden, tror ni jag kan sprayfärga dem neonrosa? Alternativt kritvita? De är ju ivory just nu och skär sig mot den vita klänningen. De är så bekväma tänker jag, skulle inte ha några problem att gå i dem hela dagen. Men är de snygga nog? Skär de sig stilmässigt för mycket från klänningen?
    Inte för att jag försöker vinna "årets mest stiliserade brud" men inte heller "årets white trash" om ni förstår vad jag menar....
    Om jag ska va ärlig, tycker jag inte de skorna va tillräckligt snygga för den vackra klänningen. De kändes lite billiga o enkla till en så speciell klänning. 
  • MsChevy
    STYRKA: JAg tror att rätt skor till den här klänningen är nåt med höjd som gör att dina fötter ser smala ut o ger benen en vacker längd. Smala remmar, kanske vore snygg med remmar som man snörar runt vaden (hittade dock ingen bild), framförallt tror jag att du ska satsa på ett par som ser lika lyxiga ut som klänningen. Ett par enkla skor tar lixom udden av hela klänningen, speciellt eftersom de kommer synas så mycket. Svagt rosa eller med lite bling, neonrosa..njae...
    Nåt som dessa (fast vita eller svagrosa):

Eller dessa från Brandos:
     Skor - Ivory: Gigi | Parbild
  • Nikkita
    Styrka skrev 2011-12-15 22:07:13 följande:
    Skor vet jag inte heller. Inte för hög klack, ca 5 cm tänkte jag. Gärna en sandalett i silver, men inte för smal klack, för det sjunker ned i gräset. Svårt att hitta. Överväger oxå neonrosa skor och handväska, för att bryta av lite. Och en neonrosa näsduk i makens bröstficka. Blivit lite kär i dessa (men de har för hög klack):

Jag tror att det hade blivit skit snyggt med neon rosa skor i samma färg som din blivandes näsduk Glad Tycker att det passar alldeles utmärkt till klänningen som är väldigt tuff & snygg. 

Problemet att sjunka ner i gräset har jag oxå funderat på, tänkte prova sådana här klackskydd: 
    http://www.smartasaker.se/klackspararen.html
    Någon som testat dessa & vet om de fungerar & är bra??? 
  • Styrka
    MsChevy skrev 2011-12-17 14:29:59 följande:
    Om jag ska va ärlig, tycker jag inte de skorna va tillräckligt snygga för den vackra klänningen. De kändes lite billiga o enkla till en så speciell klänning. 
    MsChevy skrev 2011-12-17 14:58:13 följande:
    STYRKA: JAg tror att rätt skor till den här klänningen är nåt med höjd som gör att dina fötter ser smala ut o ger benen en vacker längd. Smala remmar, kanske vore snygg med remmar som man snörar runt vaden (hittade dock ingen bild), framförallt tror jag att du ska satsa på ett par som ser lika lyxiga ut som klänningen. Ett par enkla skor tar lixom udden av hela klänningen, speciellt eftersom de kommer synas så mycket. Svagt rosa eller med lite bling, neonrosa..njae...
    Nåt som dessa (fast vita eller svagrosa)
    Tack för råden! Då utesluter jag att sprayfärga dem! Smala remmar och bling, gärna lite spetsig tå alltså, men höjden vill jag nog inte ha så mycket högre. Max 6-7 cm, ska ju klara av att gå i dem oxå. Funderar oxå på ballerina i silverglitter som jag sett på Din Sko, att byta med under kvällen.
    Nikkita skrev 2011-12-17 15:25:44 följande:
    Jag tror att det hade blivit skit snyggt med neon rosa skor i samma färg som din blivandes näsduk Glad Tycker att det passar alldeles utmärkt till klänningen som är väldigt tuff & snygg. 

Problemet att sjunka ner i gräset har jag oxå funderat på, tänkte prova sådana här klackskydd: 
    www.smartasaker.se/klackspararen.html
    Någon som testat dessa & vet om de fungerar & är bra??? 
    Vilken bra idé! Undrar bara om de funkar så bra? Man ser ju på första fotot att modellen liksom står på tå och inte lägger tyngden på hälen, så det är svårt att se ordentligt. Men de skyddar ju ialla fall klacken från att bli nedsliten och gräsfärgad.
Svar på tråden 2012-06-30? I need you!