• Lilique

2012-06-30? I need you!

Här sitter jag i ett hav av bröllopsmagasin, med kramp i fingrarna efter att ha surfat på otaliga bröllopssidor och nertyngd av en gigantisk samling mappar med inspirationsbilder.

Jag har en inte allt för engagerad M2B, men det gör inget för han är söt ändå. Lite åsikter har jag iallafall kunnat mjölka ur honom, men då typ: "Men snäääälla, säg iallafall en färg du gillar?" "Röd". (Och så spikades färgtemat)

Trodde att min egotrippade lilla tärna var eld och lågor över att få hjälpa till med planeringen, men faktum är att hon bara bryr sig om att få stå där framme och se vacker ut och på alla mina problem svarar hon "Äh, det löser sig", helt oberoende av vilket ämne vi pratar om. Har dock ingen att byta ut henne mot, så hon får stå där och se vacker ut och säga att allt löser sig. 

Jag behöver dig nu! En brud med samma dag att se fram emot. Någon att bolla idéer med, inspirera/s av och  skratta, gråta, klaga och fira med när vi överkommer våra många hinder på väg till altaret i ungefär samma fas. Du behöver helst inte vara mångmiljonär, för då känns det nog som om jag gifter mig i en skolåda. En begagnad och tomatfläckad sådan som legat utanför Lidl ett par veckor. Och så kan vi ju inte ha det.

Jag är inte så farlig och inte bits jag heller. Mina största brister är att jag förväntar mig perfektion av mig själv, att jag har dålig humor och att jag inte anser att soppa är middagsmat. Förmodligen överkomligt.

Finns du? (:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-09 09:43
    ~ En lista över oss vackra brudar ~

123ost:
    30/6 2012 - Luleå - Övertorneå - Vitt, silver och rosa - ca 35 000 kr

Liley:
    30/6 2012 - Stockholm - Östermalm (alt. 7/7 Nice, Frankrike) - ej bestämt - ca 35 000 kr

aniara:
    30/6 2012 - Stockholm - Omberg - troligtvis inget färgtema - 100 000 kr

MsChevy:
    28/7 2012 - Köping - Alvastra/Ödeshög - 50-tal/rockabillytema - 50 000 kr

Äntligen blivande:
    30/6 2012 - Sävsjö-Norra Ljunga- Vitt, silver salviagrönt- ca 35-40 000 kr

Rebekka 2012:
    30/6 2012 - Malmö - Heleneholm slott - Lila/vitt/grönt - 75-100 000 kr

imdelicate:
    30/6 2012 - Dublin - Uppsala - Morklila och nagon mer farg - 150 000 kr

annapanna88:
    30/6 2012 - Växjö - Sikhall(Vänersborg) - Vitt/ljusgrönt/guld - 35-40 000 kr

Hardaei:
    11/8 2012 - Sundsvall- Odd Fellow- Rött/grönt/vitt samt lite Guld- 100 000-150 000 kr

souna616:
    30/6 2012 - Stockholm - Hågelbyhus -Gul, tangerine, vitt samt lite grön - 60 000 kr

Styrka:
    7/7 2012 - Hisingen, Göteborg - Vitt & silver - ca 40 000 kr

Lilique:
    30/6 2012 - Karlskrona - Rött, vitt & silver/svart - ca 40 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-16 08:05
    AnnaKari
    30/6 2012 - Öregrund - Olivgrönt, gammelrosa, brunt - 50 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-14 10:04
    karrott:
    30/6 2012 - Stockholm - Sollentuna - Mörklila, silver, vitt - 100 000 kr

Allmylove:
    30/6 2012 - Malmö - Svart, vitt & cerise - Rockigt & otraditionellt - ca 60-80 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-15 20:10
    lillzan:
    22/6 2012 - Eskilstuna - Eskilstuna stadshus - lila, vitt och grönt - 65 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-20 10:32
    lamickis
    30/6 2012 - Stockholm - Österhaninge k:a - Rosa, vitt & grått - ca 50 000 kr

sagoprinsessa
    30/6 2012 - Örebro - Eskilstuna, Öja k:a - Sagotema - 75 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-21 07:49
    Hairspraymaniac
    30/6 2012 - Hjo - Norra Fågelås k:a - Rött & vitt - ca 40 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-29 11:10
    sandraochdaniel
    30/6 2012 - Västerås - Barbarö k:a - Lila & äppelgrönt - ca 75-80 000 kr

• Svar på tråden 2012-06-30? I need you!
  • MsChevy
    lillzan: jag vet vilket tråd du menar, tror det är den här: www.brollopstorget.se/Forum-1-32/m4034826.html

Åh va kul, jag vann BT:s rimtävling!!! Solig hihi roligt så här innan jul!

Håller med lillzan, bröllopsplanerna har hamnat lite i skuggan av julen. Till råga på allt så har jag haft ännu ett magkatarrsutbrott den här veckan, e fan inte kul. Blir ju helt utslagen, tur jag är bättre nu. O usch, imorgon blir det jobb mellan 6-18...

vill önska er alla GOD JUL & GOTT NYTT ÅR!!!Tomte

kram på er alla 
  • lillzan

MsChevy ne var den här www.brollopstorget.se/Forum-1-32/m4050966.html 
    men om allt du har i programväg tar jag gärna del av.. vet inte ens var jag ska börja, står still.
    Så känns som jag behöver lite inspiration.

fy va jobbigt med magkatarr.. tar ju några dagar innan dom där himla medicinerna börjar fungera också.
    Men himla kul att du vann! Vad vann du?

• MsChevy

Jag vann en kökskniv o bröllopsbubblor, hihiSolig
    Har tyvärr inge program att hjälpa dig med, men kolla i den tråden ja länkade, tror en av tjejerna där delade med sig av sin mallGlad

• Styrka

Hej allihopa!
    Har varit upptagen med julen, som så många andra. Grattis, MsChevy, till vinsten!

Vi har börjat dela ut inbjudningarna, och fått många storartade grattis, men även några negativa reaktioner, vilket känns väldigt tråkigt. Jag blir så ledsen över att det finns så mycket fördomar. Och jag blir ledsen över att folk inte inser sina egna fördomar när de konfronteras med dem. Ingen hade ju blivit "chockad" om ett heterosexuellt par på ca 30 år, som varit tillsammans 3,5 år, bott ihop i nära 3 år, varit förlovade i ett år och är lyckliga tillsammans, sedan bestämmer sig för att gifta sig.
    Vem som helst som ser oss ihop inser ju hur bra vi är förvarandra. Ingen kan missta sig på vår lycka, tvärtom får vi höra "vad ni strålar ihop" "tänk om alla vore lika lyckliga som er" etc. Synd att inte alla kan se det, och vara glada för vår skull.

men i alla fall, vi är glada för de spontana glädjereaktioner vi fått, för alla grattis och glädjetjut och kramar, och ser fram emot att få fler allt eftersom alla inbjudningar delas ut. Och är det några 'bad seeds' som väljer att tacka nej, eller som utesluts pga sin negativa inställning, så blir det ju bara rum att bjuda fina vänner som fått petas av utrymmesskäl.

Ska försöka få ut bilder på våra inbjudningskort nu! Vi blev jättenöjda!

• MsChevy

Asså, jag fattar inte de som kommer med negativa reaktioner när man kommer med en bröllopsinbjudan! Men ni har en härlig inställning till allt, de som gläds åt er får mer utrymme and f**k the rest!Solig

• Lilique
    MsChevy skrev 2011-12-27 12:24:55 följande:
    /.../ de som gläds åt er får mer utrymme and f**k the rest!Solig

*gilla*
  • Styrka
    MsChevy skrev 2011-12-27 12:24:55 följande:
    Asså, jag fattar inte de som kommer med negativa reaktioner när man kommer med en bröllopsinbjudan! Men ni har en härlig inställning till allt, de som gläds åt er får mer utrymme and f**k the rest!Solig

Lilique skrev 2011-12-27 13:28:16 följande:
    *gilla*
    *gillar*
    Tack för peppen, tjejer!

Idag hittade jag de perfekta skorna! För ynka 200 kr! Men jag köpte dem inte... Nu har jag ågren... Vita små söta sandaletter, ca 5 cm stilettklack, bling fram över foten.
    Men jag tyckte det var för vingligt att gå på så smala stilettklackar. och jag hade fått klacka om dem och sätta anti-glid-klack, vilket hade dubblat priset, men det hade ju ändå vart överkomligt. men skorna gav inte ordentligt stöd åt hålfoten. Visst, gelekuddar finns. Men... men... men... äsch. skjut mig. varför köpte jag dem inte?

för att de inte var 100% perfekta, justedeja. hur hårda krav får man ha egentligen? håller jag på att bli en bridezilla? fast... om skorna är obekväma kommer ju ingenting vara roligt. :-/
    och nej, har ingen bild, jag missade att fota dem. så letandet fortsätter. om jag inte åker tillbaka till frölunda torg imorn och köper dem i alla fall? äsch. *seceond and third thoughts*
  • chabar

Jag har en ekonomisk baksmälla denna morgon, eftersom jag sent igårkväll (det lät klokare då än det gör denna morgon) köpte hem en alliansring som ska ersätta min förlovningsring. För att vigselringen jag köpt är ju så söt och nätt att min baluns till förlovningsring helt enkelt inte alls passar.

Men alltså. Jag har ju nån form av ringköparrelaterad störning.

Vigselring:

Ny förlovningsring:

www.kaplans.se/kaplans/StoreArt.aspx&plT=27622186

(kan inte dra ner bild - attans silverlight).

Nån annan som har börjat tokköpa grejjer ett halvår innan? Jag vet inte riktigt vilken propp som släppte, men min ekonomi gillar det nog inte.
  • MsChevy

Här ligger allt fortfarande på is o vi kan fan inte bestämma oss hur vi ska göra! Bröllop i år eller nästa??? GAH!!!!

Vill passa på att önska er alla god fortsättning o GOTT NYTT ÅR!!!! Skål 

• lillzan

Styrka - åh va kul att lämna ut inbjudningskorten, (förutom för de som är neggiga, men som mschevy sa f*ck them) har köpt material till mina på panduro. Va skrev ni i kortet? hade ni en extra lapp med typ mer info i?

tänkte försöka mig på att göra dessa i ultavitt och med lila band och text. :)

Svar på tråden 2012-06-30? I need you!