• Lilique

2012-06-30? I need you!

Här sitter jag i ett hav av bröllopsmagasin, med kramp i fingrarna efter att ha surfat på otaliga bröllopssidor och nertyngd av en gigantisk samling mappar med inspirationsbilder.

Jag har en inte allt för engagerad M2B, men det gör inget för han är söt ändå. Lite åsikter har jag iallafall kunnat mjölka ur honom, men då typ: "Men snäääälla, säg iallafall en färg du gillar?" "Röd". (Och så spikades färgtemat)

Trodde att min egotrippade lilla tärna var eld och lågor över att få hjälpa till med planeringen, men faktum är att hon bara bryr sig om att få stå där framme och se vacker ut och på alla mina problem svarar hon "Äh, det löser sig", helt oberoende av vilket ämne vi pratar om. Har dock ingen att byta ut henne mot, så hon får stå där och se vacker ut och säga att allt löser sig. 

Jag behöver dig nu! En brud med samma dag att se fram emot. Någon att bolla idéer med, inspirera/s av och  skratta, gråta, klaga och fira med när vi överkommer våra många hinder på väg till altaret i ungefär samma fas. Du behöver helst inte vara mångmiljonär, för då känns det nog som om jag gifter mig i en skolåda. En begagnad och tomatfläckad sådan som legat utanför Lidl ett par veckor. Och så kan vi ju inte ha det.

Jag är inte så farlig och inte bits jag heller. Mina största brister är att jag förväntar mig perfektion av mig själv, att jag har dålig humor och att jag inte anser att soppa är middagsmat. Förmodligen överkomligt.

Finns du? (:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-09 09:43
    ~ En lista över oss vackra brudar ~

123ost:
    30/6 2012 - Luleå - Övertorneå - Vitt, silver och rosa - ca 35 000 kr

Liley:
    30/6 2012 - Stockholm - Östermalm (alt. 7/7 Nice, Frankrike) - ej bestämt - ca 35 000 kr

aniara:
    30/6 2012 - Stockholm - Omberg - troligtvis inget färgtema - 100 000 kr

MsChevy:
    28/7 2012 - Köping - Alvastra/Ödeshög - 50-tal/rockabillytema - 50 000 kr

Äntligen blivande:
    30/6 2012 - Sävsjö-Norra Ljunga- Vitt, silver salviagrönt- ca 35-40 000 kr

Rebekka 2012:
    30/6 2012 - Malmö - Heleneholm slott - Lila/vitt/grönt - 75-100 000 kr

imdelicate:
    30/6 2012 - Dublin - Uppsala - Morklila och nagon mer farg - 150 000 kr

annapanna88:
    30/6 2012 - Växjö - Sikhall(Vänersborg) - Vitt/ljusgrönt/guld - 35-40 000 kr

Hardaei:
    11/8 2012 - Sundsvall- Odd Fellow- Rött/grönt/vitt samt lite Guld- 100 000-150 000 kr

souna616:
    30/6 2012 - Stockholm - Hågelbyhus -Gul, tangerine, vitt samt lite grön - 60 000 kr

Styrka:
    7/7 2012 - Hisingen, Göteborg - Vitt & silver - ca 40 000 kr

Lilique:
    30/6 2012 - Karlskrona - Rött, vitt & silver/svart - ca 40 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-16 08:05
    AnnaKari
    30/6 2012 - Öregrund - Olivgrönt, gammelrosa, brunt - 50 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-14 10:04
    karrott:
    30/6 2012 - Stockholm - Sollentuna - Mörklila, silver, vitt - 100 000 kr

Allmylove:
    30/6 2012 - Malmö - Svart, vitt & cerise - Rockigt & otraditionellt - ca 60-80 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-15 20:10
    lillzan:
    22/6 2012 - Eskilstuna - Eskilstuna stadshus - lila, vitt och grönt - 65 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-20 10:32
    lamickis
    30/6 2012 - Stockholm - Österhaninge k:a - Rosa, vitt & grått - ca 50 000 kr

sagoprinsessa
    30/6 2012 - Örebro - Eskilstuna, Öja k:a - Sagotema - 75 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-21 07:49
    Hairspraymaniac
    30/6 2012 - Hjo - Norra Fågelås k:a - Rött & vitt - ca 40 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-29 11:10
    sandraochdaniel
    30/6 2012 - Västerås - Barbarö k:a - Lila & äppelgrönt - ca 75-80 000 kr

• Svar på tråden 2012-06-30? I need you!
  • AndroSid

Och för oss är det bara 5 månader, 1 vecka och 3 dagar kvar Glad

chabar: Vilket kap du har gjort! Ringarna förhöjer verkligen varandra Solig

• Nikkita
    chabar skrev 2011-12-29 22:33:36 följande:

Håller ni räkningen förresten tjejer?
    I övermorgon är det bara ett halvår kvar så är vi alla fruar! Glad
    Super snygga ringar!!! Vill fixa min oxå... Längtar :)
    Jovisst håller vi räkningen! Viktiga saker att hålla koll på ju ;)
    Styrka skrev 2011-12-30 21:08:18 följande:
    Bara tre inbjudningar kvar att dela ut nu, och en av dem är till en kille som jobbar utomlands och vi vet inte riktigt när han kommer hem. Han jobbar på båt desustom så det är svårt att posta saker till honom, så den inbjudan får vi helt enkelt ta nästa gång han är hemma. Sen är det min bästa vän som ska få sin inbjudan imorn, och sambons bästa vän som oxå ska få sin inbjudan imorn. Sen får jag ropa från hustaken om jag vill!
    Att ni kunnat hålla er från att berätta så länge (imponerad). Vi berättade för alla direkt, min blivande smsade till och med alla på "hans" sida att vi ska gifta oss den 30/6 2012 precis efter att vi bestämmt datumet :) Han är för söt & över lycklig för att det äntligen är dags ;)  
  • chabar
    Nikkita skrev 2011-12-30 23:52:03 följande:
    Jovisst håller vi räkningen! Viktiga saker att hålla koll på ju ;)
    På ett rätt orelevant tema så drömde jag min första bröllopsrelaterade mardröm inatt, i väldigt korta ordalag så var kyrkan bokad på 4 olika ceremonier under en timme och vi missade vår tid eftersom jag letade efter mina skor... Tungan ute  Lite jobbigt eftersom jag under vaken tid inte alls är stressad över bröllopet och tänker att så länge vi får ceremonin och äta en god bit mat efteråt så är jag nöjd. Men nu vet jag inte om jag kanske är mer stressad än vad jag tillåter mig vara.

Har ni drömt om ert bröllop än?

och Tack allihopa för era fina kommentarer om ringarna {#emotions_dlg.flower}
    och såklart- GOTT NYTT ÅR!Skål
  • annapanna88

Chabar: Jag har faktiskt drömt mardrömmar ett par gånger om bröllopet. De har då handlat om att min fästman i smyg har bytt datum och planerat hela bröllopet själv... Pinsamt att det ska behöva vara en mardröm va? :)

Nåja, det kommer nog inte hända i verkligheten i alla fall :)

Gott nytt år till er alla!!

• Nikkita
    Chabar: Jo det har jag oxå gjort, för inte så länge sen faktiskt. Jag tycker oxå att det är konstigt då jag känner att det får gå som det gå & det kommer bli hur bra som helst i vaket tillstånd. 

Jag drömde att varken fotograf eller sångerska hade blivit informerade om tiden för vigseln, så det dök inte upp. En av mina tärnor hade försovit sig & jag hade panik & visste inte vad jag skulle göra för jag fick inte på mig kläderna Tungan ute 
    Hahaha, så nu kan det inte bli värre iaf Flört 

GOTT NYTT ÅR!!! Hoppas att alla får en underbar nyåsafton & ett underbart 2012 Skål  
  • aniara

Gott nytt år tjejer! Nästa år smäller det! Skål

• Junibrud12

Jag veet! Woohoo! Och gud vilka fina ringar Chabar!

• Styrka

och min härliga sambo, jag måste få lovorda honom lite!
    Jag har sparat ut håret det senaste halvåret (sen vi började planera för bröllop). Jag har varit korthårig de senaste 8 åren och trivs verkligen inte i långt hår. Det är ivägen, det kliar, det blir aldrig snyggt hur mycket man än anstränger sig och variationsmöjligheterna är så begränsade. Plus att det är så otroligt vanligt och tråkigt och ser så... snällt ut. Känner mig som den lilla grå musen. Så nu börjar jag fundera på om det ens är värt det för att kunna få en cool frisyr till bröllopet.
    Jag har tidigare blekt mig silverblond, men håret tagit mycket skada av det, det är oxå en anledning till at jag sparar. Bort med det slitna och tänkte börja om med friskt hår närmare bröllopet. Allra helst typ dagen innan bröllopet så ingen vet att jag klippt mig och sen överraska alla med ny cool friss vid vigseln.

Jag har sparat lite inspirationsbilder på datorn men inte vetat hur jag ska kunna kombinera min avsky för långt hår, önskan om kort cool friss och önskan om lite längder på bröllopet, kanske rent av en uppsättning eller fläta.
    Så idag bad jag sambon om hjälp, och lite motvilligt satte han sig bredvid. Han kollade på de bilder jag samlat ihop, lyssnade på mina idéer, på min klagan, mina önskemål, och sen kom han med fantastiska förslag, kreativa, som jag äldrig hade tänkt på! han kom på ett sätt för mig att få klippa mig nu, få bort detta fågelbo jag bär på huvvet, få en cool friss som är jag, och ändå få en riktigt cool bröllopsfrisyr!
    Han är så super på att se lösningar, på att tänka "outside the box". Läget kändes så hopplöst att jag höll på att göra en Sinnead O'Connor på nyårsafton, haha! Men nu vet jag, tack vare honom, att det finns en gyllene medelväg, en väg ut ur tråkhåret och en väg mot en frisyr som är med jag!
    Hurra!

Svar på tråden 2012-06-30? I need you!