• Lilique

2012-06-30? I need you!

Här sitter jag i ett hav av bröllopsmagasin, med kramp i fingrarna efter att ha surfat på otaliga bröllopssidor och nertyngd av en gigantisk samling mappar med inspirationsbilder.

Jag har en inte allt för engagerad M2B, men det gör inget för han är söt ändå. Lite åsikter har jag iallafall kunnat mjölka ur honom, men då typ: "Men snäääälla, säg iallafall en färg du gillar?" "Röd". (Och så spikades färgtemat)

Trodde att min egotrippade lilla tärna var eld och lågor över att få hjälpa till med planeringen, men faktum är att hon bara bryr sig om att få stå där framme och se vacker ut och på alla mina problem svarar hon "Äh, det löser sig", helt oberoende av vilket ämne vi pratar om. Har dock ingen att byta ut henne mot, så hon får stå där och se vacker ut och säga att allt löser sig. 

Jag behöver dig nu! En brud med samma dag att se fram emot. Någon att bolla idéer med, inspirera/s av och  skratta, gråta, klaga och fira med när vi överkommer våra många hinder på väg till altaret i ungefär samma fas. Du behöver helst inte vara mångmiljonär, för då känns det nog som om jag gifter mig i en skolåda. En begagnad och tomatfläckad sådan som legat utanför Lidl ett par veckor. Och så kan vi ju inte ha det.

Jag är inte så farlig och inte bits jag heller. Mina största brister är att jag förväntar mig perfektion av mig själv, att jag har dålig humor och att jag inte anser att soppa är middagsmat. Förmodligen överkomligt.

Finns du? (:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-09 09:43
    ~ En lista över oss vackra brudar ~

123ost:
    30/6 2012 - Luleå - Övertorneå - Vitt, silver och rosa - ca 35 000 kr

Liley:
    30/6 2012 - Stockholm - Östermalm (alt. 7/7 Nice, Frankrike) - ej bestämt - ca 35 000 kr

aniara:
    30/6 2012 - Stockholm - Omberg - troligtvis inget färgtema - 100 000 kr

MsChevy:
    28/7 2012 - Köping - Alvastra/Ödeshög - 50-tal/rockabillytema - 50 000 kr

Äntligen blivande:
    30/6 2012 - Sävsjö-Norra Ljunga- Vitt, silver salviagrönt- ca 35-40 000 kr

Rebekka 2012:
    30/6 2012 - Malmö - Heleneholm slott - Lila/vitt/grönt - 75-100 000 kr

imdelicate:
    30/6 2012 - Dublin - Uppsala - Morklila och nagon mer farg - 150 000 kr

annapanna88:
    30/6 2012 - Växjö - Sikhall(Vänersborg) - Vitt/ljusgrönt/guld - 35-40 000 kr

Hardaei:
    11/8 2012 - Sundsvall- Odd Fellow- Rött/grönt/vitt samt lite Guld- 100 000-150 000 kr

souna616:
    30/6 2012 - Stockholm - Hågelbyhus -Gul, tangerine, vitt samt lite grön - 60 000 kr

Styrka:
    7/7 2012 - Hisingen, Göteborg - Vitt & silver - ca 40 000 kr

Lilique:
    30/6 2012 - Karlskrona - Rött, vitt & silver/svart - ca 40 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-16 08:05
    AnnaKari
    30/6 2012 - Öregrund - Olivgrönt, gammelrosa, brunt - 50 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-14 10:04
    karrott:
    30/6 2012 - Stockholm - Sollentuna - Mörklila, silver, vitt - 100 000 kr

Allmylove:
    30/6 2012 - Malmö - Svart, vitt & cerise - Rockigt & otraditionellt - ca 60-80 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-15 20:10
    lillzan:
    22/6 2012 - Eskilstuna - Eskilstuna stadshus - lila, vitt och grönt - 65 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-20 10:32
    lamickis
    30/6 2012 - Stockholm - Österhaninge k:a - Rosa, vitt & grått - ca 50 000 kr

sagoprinsessa
    30/6 2012 - Örebro - Eskilstuna, Öja k:a - Sagotema - 75 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-21 07:49
    Hairspraymaniac
    30/6 2012 - Hjo - Norra Fågelås k:a - Rött & vitt - ca 40 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-29 11:10
    sandraochdaniel
    30/6 2012 - Västerås - Barbarö k:a - Lila & äppelgrönt - ca 75-80 000 kr

• Svar på tråden 2012-06-30? I need you!
  • Styrka

Här är en bild på vår egenhändigt gjorda tapet-inbjudan!

Vi lade dem i mörkröda kuvert som vi skrev GOD JUL! på för att missleda tankarna lite, hihi!

Själva texten gjorde vi i Word, busenkelt. Vi samlade på detta sätt mycket information redan i inbjudan, så vi slapp en hemsida med info, och separata info-blad. Kan inte lägga upp word-doc här, men kan maila till er om ni vill.
  • Styrka
    chabar: kanske inte så överlagt, men om du är säker på att det är dessa nya ringar du vill bära resten av livet så må det väl vara hänt. dryga 5000 för en platinaring med diamanter är ju faktiskt ett fynd, och sett till hur länge du ska bära ringarna så.. jejje.

Nej, ska jag vara ärlig har jag inte drabbats av nån inköpshysteria. Men då har jag iofs min brudklänning hemma, innan jag fick den satt jag väl på klänningföretagens hemsidor jämt.

Du kanske kan fundera ut nån annan post i bröllopsbudgeten du kan skära in på för att bekosta detta extrainköp?
  • aniara

Fina kort Styrka! Vi började med våra igår också och det var mycket svårare än vi hade trott. Vi håller fortfarande på och tillverkar prototyper. Idag har vi också sett över gästlistan och jobbat på en bordsplacering.

Inte heller jag har förresten drabbats av inköpshysteri. Jag "fönstershoppar" mycket på Etsy och Ebay men köper inget (mer än klänningen) ännu eftersom det inte är någon brådska. Jag är dessutom ganska fast besluten om att vi ska hålla vår budget. Om vi ska gå över den så ska det vara för att vi bjuder fler gäster än vi hade tänkt från början. Inte för att vi gör oöverlagda inköp. 

• annapanna88

Fina kort Styrka!
    Här har tillverkningen startat idag, tanken är att de ska skickas ut i slutet på januari!!  

Hmm nej ingen inköpshysteri här... men då är ju de största inköpen redan gjorda, ringar & klänning. Jag köper saker lite pö om pö för att det inte ska bli så mycket pengar på en och samma gång.. fast egentligen kunde det ju kvitta eftersom jag ändå tar det från sparkontot :)

• Nikkita
    Lillzan: Vilka fina kort du/ni hittat, hoppas de blir bra!

Styrka: Era kort blev super bra :) Hur lång tid tog det för er att bli klara med dem? 

Någon inköpshysteri har jag inte fått än, tror inte att det kommer heller. Jag har redan köpt en del, men det blir lite då & då när jag ramlar över något jag hittar som vi vill ha! Sitter ju & kollar runt på olika saker, men mest för att se vad som finns & jämföra. Än så länge har allt gått som på räls & jag hoppas att detta fortsätter hela vägen tills dess att bröllopet är över ;) 

Ska ta tag i ringen efter nyår. ska leta reda på en bra guldsmed i Malmö som kan ta ett gammalt armband jag har & göra om  till en underbar vigselring. Hoppas på att få min drömring för någonstans mellan 5-7000kr. 

Sen är ju en viktig del kvar.... Vigselförrättaren! Tror att vi kommer fråga samma kvinna som vigt både min syster & min pappa under detta året om hon har vårt datum ledigt :) 
  • lillzan

Styrka - jag tar gärna del av word doucumentet du skrivit.

Nikkita - tack, men frågan är ju om man kan göra det lika bra.. hehe :) vi får se..
    btw du fick inte festprogram skickat till dig från nån Bettina.. har för mig att du fanns med i den tråden jag läste i.

• Styrka

Lillzan - inboxa mig din mailadress så ska du få den!

• chabar

Idag kom ringen (snabbt jobbat av Kaplan) och är jag såg den så glömde jag bort hela oron över köpet, den är väldigt nätt och fin, samtidigt som den gör sig väldigt bra med vigselringen! Och i jmfr med schalins himla för 17 ' så är ju mina två ringar för 11'  både billigare och personligare. Så oron släppte, tack för peppningen Styrka!

Håller ni räkningen förresten tjejer?
    I övermorgon är det bara ett halvår kvar så är vi alla fruar! Glad

Styrka: Väldigt snygga inbjudningskort ni har knåpat ihop!
  • karrott

gud vad alla har kommit långt...vi har fortfarande inte bokat festlokal eller ngt...

jättefin ringar chabar!!! 

• Styrka
    chabar skrev 2011-12-29 22:33:36 följande:

Idag kom ringen (snabbt jobbat av Kaplan) och är jag såg den så glömde jag bort hela oron över köpet, den är väldigt nätt och fin, samtidigt som den gör sig väldigt bra med vigselringen! Och i jmfr med schalins himla för 17 ' så är ju mina två ringar för 11'  både billigare och personligare. Så oron släppte, tack för peppningen Styrka!

Håller ni räkningen förresten tjejer?
    I övermorgon är det bara ett halvår kvar så är vi alla fruar! Glad

Styrka: Väldigt snygga inbjudningskort ni har knåpat ihop!
    Åh, wow, chabar, vilka vackra ringar! Stort grattis på fyndet, jättefina!

Ett halvår för er, en vecka till för oss! men några dar hit eller dit är ju skitsamma, jag räknar längtansfullt ned!

Bara tre inbjudningar kvar att dela ut nu, och en av dem är till en kille som jobbar utomlands och vi vet inte riktigt när han kommer hem. Han jobbar på båt desustom så det är svårt att posta saker till honom, så den inbjudan får vi helt enkelt ta nästa gång han är hemma. Sen är det min bästa vän som ska få sin inbjudan imorn, och sambons bästa vän som oxå ska få sin inbjudan imorn. Sen får jag ropa från hustaken om jag vill!
Svar på tråden 2012-06-30? I need you!