• Lilique

2012-06-30? I need you!

Här sitter jag i ett hav av bröllopsmagasin, med kramp i fingrarna efter att ha surfat på otaliga bröllopssidor och nertyngd av en gigantisk samling mappar med inspirationsbilder.

Jag har en inte allt för engagerad M2B, men det gör inget för han är söt ändå. Lite åsikter har jag iallafall kunnat mjölka ur honom, men då typ: "Men snäääälla, säg iallafall en färg du gillar?" "Röd". (Och så spikades färgtemat)

Trodde att min egotrippade lilla tärna var eld och lågor över att få hjälpa till med planeringen, men faktum är att hon bara bryr sig om att få stå där framme och se vacker ut och på alla mina problem svarar hon "Äh, det löser sig", helt oberoende av vilket ämne vi pratar om. Har dock ingen att byta ut henne mot, så hon får stå där och se vacker ut och säga att allt löser sig. 

Jag behöver dig nu! En brud med samma dag att se fram emot. Någon att bolla idéer med, inspirera/s av och  skratta, gråta, klaga och fira med när vi överkommer våra många hinder på väg till altaret i ungefär samma fas. Du behöver helst inte vara mångmiljonär, för då känns det nog som om jag gifter mig i en skolåda. En begagnad och tomatfläckad sådan som legat utanför Lidl ett par veckor. Och så kan vi ju inte ha det.

Jag är inte så farlig och inte bits jag heller. Mina största brister är att jag förväntar mig perfektion av mig själv, att jag har dålig humor och att jag inte anser att soppa är middagsmat. Förmodligen överkomligt.

Finns du? (:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-09 09:43
    ~ En lista över oss vackra brudar ~

123ost:
    30/6 2012 - Luleå - Övertorneå - Vitt, silver och rosa - ca 35 000 kr

Liley:
    30/6 2012 - Stockholm - Östermalm (alt. 7/7 Nice, Frankrike) - ej bestämt - ca 35 000 kr

aniara:
    30/6 2012 - Stockholm - Omberg - troligtvis inget färgtema - 100 000 kr

MsChevy:
    28/7 2012 - Köping - Alvastra/Ödeshög - 50-tal/rockabillytema - 50 000 kr

Äntligen blivande:
    30/6 2012 - Sävsjö-Norra Ljunga- Vitt, silver salviagrönt- ca 35-40 000 kr

Rebekka 2012:
    30/6 2012 - Malmö - Heleneholm slott - Lila/vitt/grönt - 75-100 000 kr

imdelicate:
    30/6 2012 - Dublin - Uppsala - Morklila och nagon mer farg - 150 000 kr

annapanna88:
    30/6 2012 - Växjö - Sikhall(Vänersborg) - Vitt/ljusgrönt/guld - 35-40 000 kr

Hardaei:
    11/8 2012 - Sundsvall- Odd Fellow- Rött/grönt/vitt samt lite Guld- 100 000-150 000 kr

souna616:
    30/6 2012 - Stockholm - Hågelbyhus -Gul, tangerine, vitt samt lite grön - 60 000 kr

Styrka:
    7/7 2012 - Hisingen, Göteborg - Vitt & silver - ca 40 000 kr

Lilique:
    30/6 2012 - Karlskrona - Rött, vitt & silver/svart - ca 40 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-16 08:05
    AnnaKari
    30/6 2012 - Öregrund - Olivgrönt, gammelrosa, brunt - 50 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-14 10:04
    karrott:
    30/6 2012 - Stockholm - Sollentuna - Mörklila, silver, vitt - 100 000 kr

Allmylove:
    30/6 2012 - Malmö - Svart, vitt & cerise - Rockigt & otraditionellt - ca 60-80 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-15 20:10
    lillzan:
    22/6 2012 - Eskilstuna - Eskilstuna stadshus - lila, vitt och grönt - 65 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-20 10:32
    lamickis
    30/6 2012 - Stockholm - Österhaninge k:a - Rosa, vitt & grått - ca 50 000 kr

sagoprinsessa
    30/6 2012 - Örebro - Eskilstuna, Öja k:a - Sagotema - 75 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-21 07:49
    Hairspraymaniac
    30/6 2012 - Hjo - Norra Fågelås k:a - Rött & vitt - ca 40 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-29 11:10
    sandraochdaniel
    30/6 2012 - Västerås - Barbarö k:a - Lila & äppelgrönt - ca 75-80 000 kr

• Svar på tråden 2012-06-30? I need you!
  • annapanna88
    Lilique - jag hade också jättesvårt att beskriva vad jag ville ha, och jag fastnade dessutom inte för någon stil/klänning när jag bara kollade på bilder på internet. Men när jag provade kände jag direkt vad jag tyckte om och inte. Och samma sak är det nu när jag kollar på bilder - tycker inget speciellt om någon alls...(tur att det kändes så bra när jag hade min på :))
    Så du kanske är som jag, får ingen känsla för klänningarna på bild utan måste se dem på?
  • Lilique
    annapanna88, ja så kanske det är. Håller tummarna :D
  • aniara
    Lilique skrev 2012-01-10 13:47:04 följande:
    Okej, jag ska førsøka gøra en tolkning och så får du rätta mig om jag har fel. Om du får hjälp med att sätta ord på det kanske det blir enklare tänkte jag :)
    Du vill ha en riktig brudklänning men inte med før mycket fluff i kjolen.
    Enkel, dvs inte en massa broderier, volanger och påsydda saker.
    Somrig, dvs lite tunnare material (chiffong?) och gærna lite luftig, men fortfarande en hyfsat traditionell brudklänning.

Och några klänningar, säg vad du gillar/inte gillar med dem
    http://www.lilly.dk/Default.aspx?ID=970&ProductID=PROD1316&GroupID=GROUP8&VariantID=VO59
    http://www.lilly.dk/Default.aspx?ID=970&ProductID=PROD1295&GroupID=GROUP8&VariantID=VO58
    http://shop.textalk.se/se/articleimage.php?id=9079&image=7638274&fullwidth=0&fullheight=1
    http://shop.textalk.se/se/articleimage.php?id=9079&image=7638202&fullwidth=0&fullheight=1
  • Lilique
    aniara skrev 2012-01-11 09:54:32 följande:
    Okej, jag ska førsøka gøra en tolkning och så får du rätta mig om jag har fel. Om du får hjälp med att sätta ord på det kanske det blir enklare tänkte jag :)
    Du vill ha en riktig brudklänning men inte med før mycket fluff i kjolen.
    Enkel, dvs inte en massa broderier, volanger och påsydda saker.
    Somrig, dvs lite tunnare material (chiffong?) och gærna lite luftig, men fortfarande en hyfsat traditionell brudklänning.

Och några klänningar, säg vad du gillar/inte gillar med dem
    www.lilly.dk/Default.aspx?ID=970&ProductID=PR...
    www.lilly.dk/Default.aspx?ID=970&ProductID=PR...
    shop.textalk.se/se/articleimage.php?id=9079&i...
    shop.textalk.se/se/articleimage.php?id=9079&i...
    Himla gulligt av dig!

1. Jag gillar blomman under bysten och det är fint med flera tunna lager på kjolen. Men såna axelband ser för mycket "jeanslinne" ut för mig och urringningen är för spetsig.
    2. Jag gillar draperingen över bysten och den fina pärldekorationen. Klänningens neckline är också bra, men midjan är inte riktigt tillräckligt markerad. Hade gärna kunnat vara någon liten dekoration på den, som en blomma eller ett spännande axelband.
    3. Sjöjungfrumodellen är inget alternativ för mig, då jag har dåligt markerad midja och breda fyrkantiga höfter. Men draperingen på överdelen är fin.
    4. Klänningen i sin helhet gick inte ihop för mig ^^ Det var lite för mycket på överdelen för att sedan övergå i vad som på mig skulle se ut som en stor vit målarduk.
  • 123ost

Hallå alla blivande fruar! Hur går det med erat planerande?
    Jag försöker att låta bli att kika in på BT allt för ofta, jag blir så sugen och längtar ännu mer tills det är dags för oss!

Nu har dessutom svägerskan förlovat sig så hon planerar bröllop för fullt (dock inte så seriöst eftersom de inte ens vet vilket år de ska gifta sig) och hur ska man kunna motstå att samtidigt planera sitt eget bröllop i huvudet?

Eftersom det inte blev den 30/6-2012 så siktar vi mot 2013 istället. Vilket datum vet vi inte ännu, 30 juni hade varit perfekt eftersom vi blev tillsammans 30 juni och förlovade oss 30 juni (olika år), men men.. datumet är långt ifrån det viktigaste!

Hoppas allt går bra för er och att ni inte stressar ihjäl er!

• RhjärtaC

Hej! 
    Här är ännu en brud som gifter sig den 7/7 2012! Skrattande  Jag har en förstående M2B som lyssnar och ger feedback på mina idéer men jag behöver verkligen ett gäng andra brudar och ventilera tankar och beslut med eftersom han orkar inte lyssna på ALLT Flört! Så detta är en perfekt tråd för mig Skrattande 
    Det är redan en lååång tråd men jag ska ägna mig åt att läsa igenom allt idag för att få tips och kanske lugna planeringsnerverna!
    Whohoo! 6 månader kvar! 

• chabar
    Lilique skrev 2012-01-11 10:21:11 följande:
    Himla gulligt av dig!
    Åhh - jag bara måste kommentera att jag tycker att vår tråd är så fin och trevlig! Tycker alltid att vi håller god ton och peppar varandra på ett bra sätt, det är guld värt!  Hjärta{#emotions_dlg.flower}
    (speciellt i jämförelse med andra trådar där man helt dömer ut andra som tycker annorlunda)
    RhjärtaC skrev 2012-01-11 11:12:40 följande:
    Hej! 
    Här är ännu en brud som gifter sig den 7/7 2012! Skrattande 
    Whohoo! 6 månader kvar! 
    Välkommen!
    Jag tror du kommer att trivas :)

6 månader kvar ja.. jo.. jag gör ingenting i dagsläget, ska se om min träff med hederstärnan på fredag får lite liv i planeringen. Jag har inte gjort mycket den senaste tiden eftersom jag skrivit mitt examensarbete - men imorgon borde jag få veta om jag klarat det eller inte. När det är överstökat så kan man ju börja ägna mer tid åt bröllopsplanernadet igen.
  • Lilique
    Sorry, men jag måste gnälla av mig!

Irriterad på det "högstadie-aktiga" drama min tärna ställer till med.
    Först hade jag bara henne som tärna, men när hon inte gjorde minsta ansats till att hjälpa mig på något sätt eller ens spela lite intresserad av något annat än sin egen klänning, så bad jag en till tjej att vara tärna så skulle jag iallafall ha en som engagerade sig. Då blir den tärna A sur. Tärna B engagerar sig supermycket - i en vecka. Sen orkar hon inte mer för hon har jobbet att tänka på (eh... hon sitter i kundsupport på kontorstimmar).

Tärna A skyller sitt ointresse på att jag "ju redan har en annan tjej som verkar göra aaaallt, vad ska du med mig till?" (läs med drygt tonfall) Hon skulle göra "sååå mycket mer" om det bara var hon och jag igen. Petade tärna B pga av att jag tröttnat på att hon inte heller brydde sig när det var själva anledningen till att hon blivit vald. Tärna A blev överförtjust och kom springandes med ett bröllopsmagasin. Lämnade över det till mig och sa att hon måste springa igen.

Har en annan tjejkompis (hon får heta X) som jag inte känner tillräckligt bra för att vilja be henne vara tärna men hon är ändå supergo och jag brukar prata bröllop med henne. Vi gillade inte varandra förut, men växte ifrån det. Tärna A är nu sur för att jag "övergett henne för fienden". Moget...

Hon vill dessutom fortfarande att jag ska överväga att ändra hela temat på bröllopet bara för att hon inte ska behöva köpa både en klänning till balen och en till bröllopet. Nej! För tusende gången.

Igår fick jag ett sms som löd "Eftersom att jag är tärna, måste jag fixa möhippan då?".  Jag tolkade hennes "måste jag?" som att hon kanske inte ville så jag svarade att "Ja, det är väl tanken. Men ta gärna hjälp av X om du inte vill behöva göra allt själv. Jag vet att hon ser fram emot det." Tystnad.... "Jaja. Får väl se." Va?

Har också sagt i flera månader att i januari ska vi åka till en annan stad (tärna A, jag, min blivande och hans bror som är bestman) för att kolla på klänningar och kläder. Tärna A bokade upp alla sin helger i januari med diverse fester och annat och säger att vi kan ta det första helgen i februari istället. Jag går med på det och frågar redan nu om hon vet någon speciell butik hon vill kolla i då. Då svarar hon att hon och hennes kille (min blivandes bror och bestman) åker till Sälen då men vi kan väl ta det senare? NEJ! DET KAN VI FAN TA MIG INTE! *hyperventilerar*

Imorgon ska jag prova klänningar, med mamma och X. Tärna A vet inte om det, men vad skulle det spela för roll? Hon ska ju ändå iväg. Har hon problem med det så kan hon dra något gammalt över sig.

Jag hade gärna gjort mig av med henne men det gör saker rätt komplicerade, även om det kanske låter löjligt. Bland annat kommer min blivandes bestman kommer bli tvingad till att hoppa av som den toffelhjälte han är. Och det finns ingen annan i världen han vill ha. Listan med efterdyningar är lång.

Tar mitt miljonte djupa andetag och mumlar mitt mantra: "Det är för hans skull.. det är för hans skull."

FÄRDIG!
  • Lilique

Följer upp med ett glatt inlägg nu när jag kastat den där stenen i sjön!

På söndag ska vi till stadshotellet och få bli visade alla deras sju sviter i olika stilar för att välja vilken vi vill spendera vår bröllopsnatt i. Fick ett jättefint paket som innehöll:

1 natt i svit Frukost på rummet  Mousserande vin Chokladfondue De klassiska morgonrockarna och tofflorna ... samt de typiska röda rosbladen. För 1850:- Känns helt överkomligt.
  • aniara
    Lilique skrev 2012-01-13 10:55:54 följande:
    Jag børjar inse att filmen Bridesmaids nog är ganska verklighetsbaserad ändå. Du har mitt medlidande, hon låter inte alls kul, tärna A. Jag tycker du ska fortsätta diskutera brøllop med X och inte førvänta dig något av A.
Svar på tråden 2012-06-30? I need you!