• Lilique

2012-06-30? I need you!

Här sitter jag i ett hav av bröllopsmagasin, med kramp i fingrarna efter att ha surfat på otaliga bröllopssidor och nertyngd av en gigantisk samling mappar med inspirationsbilder.

Jag har en inte allt för engagerad M2B, men det gör inget för han är söt ändå. Lite åsikter har jag iallafall kunnat mjölka ur honom, men då typ: "Men snäääälla, säg iallafall en färg du gillar?" "Röd". (Och så spikades färgtemat)

Trodde att min egotrippade lilla tärna var eld och lågor över att få hjälpa till med planeringen, men faktum är att hon bara bryr sig om att få stå där framme och se vacker ut och på alla mina problem svarar hon "Äh, det löser sig", helt oberoende av vilket ämne vi pratar om. Har dock ingen att byta ut henne mot, så hon får stå där och se vacker ut och säga att allt löser sig. 

Jag behöver dig nu! En brud med samma dag att se fram emot. Någon att bolla idéer med, inspirera/s av och  skratta, gråta, klaga och fira med när vi överkommer våra många hinder på väg till altaret i ungefär samma fas. Du behöver helst inte vara mångmiljonär, för då känns det nog som om jag gifter mig i en skolåda. En begagnad och tomatfläckad sådan som legat utanför Lidl ett par veckor. Och så kan vi ju inte ha det.

Jag är inte så farlig och inte bits jag heller. Mina största brister är att jag förväntar mig perfektion av mig själv, att jag har dålig humor och att jag inte anser att soppa är middagsmat. Förmodligen överkomligt.

Finns du? (:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-09 09:43
    ~ En lista över oss vackra brudar ~

123ost:
    30/6 2012 - Luleå - Övertorneå - Vitt, silver och rosa - ca 35 000 kr

Liley:
    30/6 2012 - Stockholm - Östermalm (alt. 7/7 Nice, Frankrike) - ej bestämt - ca 35 000 kr

aniara:
    30/6 2012 - Stockholm - Omberg - troligtvis inget färgtema - 100 000 kr

MsChevy:
    28/7 2012 - Köping - Alvastra/Ödeshög - 50-tal/rockabillytema - 50 000 kr

Äntligen blivande:
    30/6 2012 - Sävsjö-Norra Ljunga- Vitt, silver salviagrönt- ca 35-40 000 kr

Rebekka 2012:
    30/6 2012 - Malmö - Heleneholm slott - Lila/vitt/grönt - 75-100 000 kr

imdelicate:
    30/6 2012 - Dublin - Uppsala - Morklila och nagon mer farg - 150 000 kr

annapanna88:
    30/6 2012 - Växjö - Sikhall(Vänersborg) - Vitt/ljusgrönt/guld - 35-40 000 kr

Hardaei:
    11/8 2012 - Sundsvall- Odd Fellow- Rött/grönt/vitt samt lite Guld- 100 000-150 000 kr

souna616:
    30/6 2012 - Stockholm - Hågelbyhus -Gul, tangerine, vitt samt lite grön - 60 000 kr

Styrka:
    7/7 2012 - Hisingen, Göteborg - Vitt & silver - ca 40 000 kr

Lilique:
    30/6 2012 - Karlskrona - Rött, vitt & silver/svart - ca 40 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-16 08:05
    AnnaKari
    30/6 2012 - Öregrund - Olivgrönt, gammelrosa, brunt - 50 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-14 10:04
    karrott:
    30/6 2012 - Stockholm - Sollentuna - Mörklila, silver, vitt - 100 000 kr

Allmylove:
    30/6 2012 - Malmö - Svart, vitt & cerise - Rockigt & otraditionellt - ca 60-80 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-15 20:10
    lillzan:
    22/6 2012 - Eskilstuna - Eskilstuna stadshus - lila, vitt och grönt - 65 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-20 10:32
    lamickis
    30/6 2012 - Stockholm - Österhaninge k:a - Rosa, vitt & grått - ca 50 000 kr

sagoprinsessa
    30/6 2012 - Örebro - Eskilstuna, Öja k:a - Sagotema - 75 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-21 07:49
    Hairspraymaniac
    30/6 2012 - Hjo - Norra Fågelås k:a - Rött & vitt - ca 40 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-29 11:10
    sandraochdaniel
    30/6 2012 - Västerås - Barbarö k:a - Lila & äppelgrönt - ca 75-80 000 kr

• Svar på tråden 2012-06-30? I need you!
  • Nikkita
    Lilique skrev 2012-01-16 09:32:18 följande:

Här är jag!
    (Gav mig själv en skönhetsoperation i ansiktet eftersom att jag gjorde en min bara en mor kan älska haha).

Så, vad tror ni?
    Super fin!!! Det är en sån härlig känsla när man äntligen hittar klänniingen med stor K Glad GRATTIS! Den sitter kanon på dig (förutom längden då Flört)
  • Styrka
    Lilique: fy fan vilken underbar klänning, och vad fint den sitter på dig! Stort grattis till drömmen! Vad gjick kalaset på? *nyfikien*

RhjärtaC: Det var billig mat, tycker jag! Vad blir det för nåt? *nyfiken* Buffé eller trerätters? Jag har en budget på 250kr/pers för maten, inkl efterrätt, men det är inte lätt att hitta nåt i gbg inom den budgeten... totalt har bröllopet en budget på 40.000 för 76 gäster. Men då har vi ingen DJ, make up eller naglar i den budgeten, och lokalen var superbillig, bara 3200 kr för fre-sön.

Själv kan jag tipsa eventuella Göteborgsbrudar härinne om att Nille på Frölunda Torg säljer ut speglar till bordsdekoration just nu, 10kr/st! Speglarna är ca 10x10cm, vi köpte 30 st och är helnöjda!

Vi skissar på en tidsplan för resterande tid! Har ni andra börjat tänka på att det faktiskt inte är så lång tid kvar att fixa alla de där smågrejerna (och de stora)? Vi måste kontakta olika cateringföretag och be om offerter och provsmakningar, tex. Köpa mååånga fler vita fleecefiltar på Jysk, och silverljus, samt servetter. Och en miljon andra saker. Det är nog bra att dela upp det per månad, typ i januari köper vi alla fleecefiltar, i februari ska catering vara bokad och klar, i mars fixxas XXXX. Nån som har en sådan tidsplan? Eller är det jag som är planeringsfreak?
  • chabar
    Styrka skrev 2012-01-16 21:16:07 följande:
    Vi skissar på en tidsplan för resterande tid! Har ni andra börjat tänka på att det faktiskt inte är så lång tid kvar att fixa alla de där smågrejerna (och de stora)? Vi måste kontakta olika cateringföretag och be om offerter och provsmakningar, tex. Köpa mååånga fler vita fleecefiltar på Jysk, och silverljus, samt servetter. Och en miljon andra saker. Det är nog bra att dela upp det per månad, typ i januari köper vi alla fleecefiltar, i februari ska catering vara bokad och klar, i mars fixxas XXXX. Nån som har en sådan tidsplan? Eller är det jag som är planeringsfreak?
    Jo det där har jag iallafall sakta börjat inse. Jag har skjutit på många saker osm ska göras, och nu vill jag skjuta på dom ännu mer, till februari, mars eller april.. Men det är nog mest för att jag tycker det är så tråkigt att inte ha nåt att göra så jag sparar allt och gör konstiga saker..

I vart fall har jag nu satt fart på M2B att välja sin best man, men han känner lugnet än så länge och är inte alls stressad som mig. Vi ska ha ett plarneringsmöte tillsammans nån vardagkväll till veckan och se vad som ska göras och när det är lämpligt att ta tag i det.
  • Lilique
    Lilique: fy fan vilken underbar klänning, och vad fint den sitter på dig! Stort grattis till drömmen! Vad gjick kalaset på? *nyfikien*
    Tack hörrni! Det känns superbra verkligen Den kostade 4600, vilket är helt okej. Mitt tak var på 5000.

Nu har vi även frågat vår toastmaster och toastmadame. Passade på i lördags kväll när vi var på kalas hemma hos dem. Känns jättebra, jag vet att de kommer ta sin uppgift på största allvar haha.

Var, som tidigare nämnt, och kollade på sviterna på First Hotell Statt i stan. Blev faktiskt ganska besviken på utbudet, men det fanns iallafall ett rum som var rätt mysigt och romantiskt, så vi slog till. Hotellutbudet i den här stan är pinsamt litet hehe. Men det blir nog kalas. Stämningen lär ju vara på topp när vi kommer dit + mousserande vin och chokladfondue och en massa nygifta kyssar (: Blir nog kalas.

Håller på att gå igenom alla mina planeringslistor för att se vad jag ska ta tag i härnäst. Funderar på att ta tag i terapiarbetet att vika 65 askar med lock till favours. Skadar ju inte att slippa göra det när det väl närmar sig. Ibland känns 5,5 månad nära och jag blir stressad, men sen känns det plötsligt som två evigheter bort och jag blir rastlös och frustrerad. Kan det inte bara hitta ett mellanläge och stanna där? Haha.
  • Lilique

Förresten... är det någon mer som insett att man behöver klura ut en ny signatur när man byter efternamn (förutsatt att man inte signerar med X eller bara sitt förnamn)?  Jösses. Fram med penna och papper!

• aniara
    Eftersom vi redan sparat ihop pengarna till brøllopet känns det inte så viktigt før mig med en sån plan. Jag använder delvis BT:s planeringsverktyg før att hålla reda på när olika saker ska gøras (har modifierat listan ganska mycket). Det børjar absolut dra ihop sig før bokningar en masse men jag väntar någon vecka till :D
  • lillzan

Gah. det har jag traglat med ett tag. Saken är den jag egentligen hade velat haft kvar mitt efternamn.. passar så bra med mitt egna namn och dessutom skriver jag det väldigt snyggt. vi har typ tjafsat om vilket efternamn vi ska ta då vi båda har rätt ovanliga i flera år. Men så vid ett svagt ögonblick efter förlossningen av våran dotter så sa jag att hon kan få heta hans efternamn och jag vill ju heta samma som min dotter. Så bara att byta.

Men min snygga signatur kommer vara för alltid borta.. *snyfta lite*

Lilique skrev 2012-01-17 09:02:24 följande:
    Förresten... är det någon mer som insett att man behöver klura ut en ny signatur när man byter efternamn (förutsatt att man inte signerar med X eller bara sitt förnamn)? Jösses. Fram med penna och papper!
  • Lilique
    lillzan skrev 2012-01-17 09:45:28 följande:

Gah. det har jag traglat med ett tag. Saken är den jag egentligen hade velat haft kvar mitt efternamn.. passar så bra med mitt egna namn och dessutom skriver jag det väldigt snyggt. vi har typ tjafsat om vilket efternamn vi ska ta då vi båda har rätt ovanliga i flera år. Men så vid ett svagt ögonblick efter förlossningen av våran dotter så sa jag att hon kan få heta hans efternamn och jag vill ju heta samma som min dotter. Så bara att byta.

Men min snygga signatur kommer vara för alltid borta.. *snyfta lite*

Min signatur är också - om jag får säga det själv - skitsnygg! Men det är inte ens liiite likt hans efternamn så någon mindre renovering blir det ju inte. Bara till att börja om från scratch. Alltså, jag har haft samma signatur sen jag var kanske... 13 år gammal. Har lite separationsångest. Får sitta uppe för mig själv om kvällarna och bara skriva den gamla på ett papper när jag saknar den för mycket ;)
  • Nikkita

Jag är glad att jag behåller mitt namn & han tar mitt så jag slipper klyddet med att ändra namnteckning Flört Nu får min blivande det problemet istället, men det gör honom ingenting. Glad

• annapanna88
    Lilique: Grattis till klänningsköpet!! Jättesnygg var den också :)

På tal om planering... Satt och gjorde en lista med allt som ska göras/beställas till bröllopet igår. Det blev en och en halv A4! Oops... visst mer att göra än man tänkt sig så det är väl bara att hugga i. Om ett par veckor kommer min bästa vän och toastmadame hit en helg. Då ska det bröllopspysslas till vi kräks ;)

Har även  börjat med förarbetet till ex-jobbet denna veckan, nu känns det verkligen att det är slutspurten!  Det svåraste är egentligen att ha tillräcklig självdiciplin för att hålla isär skolarbete och bröllopsplanering.. Eller snarare att prioritera skolarbetet :)
Svar på tråden 2012-06-30? I need you!