• Lilique

2012-06-30? I need you!

Här sitter jag i ett hav av bröllopsmagasin, med kramp i fingrarna efter att ha surfat på otaliga bröllopssidor och nertyngd av en gigantisk samling mappar med inspirationsbilder.

Jag har en inte allt för engagerad M2B, men det gör inget för han är söt ändå. Lite åsikter har jag iallafall kunnat mjölka ur honom, men då typ: "Men snäääälla, säg iallafall en färg du gillar?" "Röd". (Och så spikades färgtemat)

Trodde att min egotrippade lilla tärna var eld och lågor över att få hjälpa till med planeringen, men faktum är att hon bara bryr sig om att få stå där framme och se vacker ut och på alla mina problem svarar hon "Äh, det löser sig", helt oberoende av vilket ämne vi pratar om. Har dock ingen att byta ut henne mot, så hon får stå där och se vacker ut och säga att allt löser sig. 

Jag behöver dig nu! En brud med samma dag att se fram emot. Någon att bolla idéer med, inspirera/s av och  skratta, gråta, klaga och fira med när vi överkommer våra många hinder på väg till altaret i ungefär samma fas. Du behöver helst inte vara mångmiljonär, för då känns det nog som om jag gifter mig i en skolåda. En begagnad och tomatfläckad sådan som legat utanför Lidl ett par veckor. Och så kan vi ju inte ha det.

Jag är inte så farlig och inte bits jag heller. Mina största brister är att jag förväntar mig perfektion av mig själv, att jag har dålig humor och att jag inte anser att soppa är middagsmat. Förmodligen överkomligt.

Finns du? (:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-09 09:43
    ~ En lista över oss vackra brudar ~

123ost:
    30/6 2012 - Luleå - Övertorneå - Vitt, silver och rosa - ca 35 000 kr

Liley:
    30/6 2012 - Stockholm - Östermalm (alt. 7/7 Nice, Frankrike) - ej bestämt - ca 35 000 kr

aniara:
    30/6 2012 - Stockholm - Omberg - troligtvis inget färgtema - 100 000 kr

MsChevy:
    28/7 2012 - Köping - Alvastra/Ödeshög - 50-tal/rockabillytema - 50 000 kr

Äntligen blivande:
    30/6 2012 - Sävsjö-Norra Ljunga- Vitt, silver salviagrönt- ca 35-40 000 kr

Rebekka 2012:
    30/6 2012 - Malmö - Heleneholm slott - Lila/vitt/grönt - 75-100 000 kr

imdelicate:
    30/6 2012 - Dublin - Uppsala - Morklila och nagon mer farg - 150 000 kr

annapanna88:
    30/6 2012 - Växjö - Sikhall(Vänersborg) - Vitt/ljusgrönt/guld - 35-40 000 kr

Hardaei:
    11/8 2012 - Sundsvall- Odd Fellow- Rött/grönt/vitt samt lite Guld- 100 000-150 000 kr

souna616:
    30/6 2012 - Stockholm - Hågelbyhus -Gul, tangerine, vitt samt lite grön - 60 000 kr

Styrka:
    7/7 2012 - Hisingen, Göteborg - Vitt & silver - ca 40 000 kr

Lilique:
    30/6 2012 - Karlskrona - Rött, vitt & silver/svart - ca 40 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-16 08:05
    AnnaKari
    30/6 2012 - Öregrund - Olivgrönt, gammelrosa, brunt - 50 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-14 10:04
    karrott:
    30/6 2012 - Stockholm - Sollentuna - Mörklila, silver, vitt - 100 000 kr

Allmylove:
    30/6 2012 - Malmö - Svart, vitt & cerise - Rockigt & otraditionellt - ca 60-80 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-15 20:10
    lillzan:
    22/6 2012 - Eskilstuna - Eskilstuna stadshus - lila, vitt och grönt - 65 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-20 10:32
    lamickis
    30/6 2012 - Stockholm - Österhaninge k:a - Rosa, vitt & grått - ca 50 000 kr

sagoprinsessa
    30/6 2012 - Örebro - Eskilstuna, Öja k:a - Sagotema - 75 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-21 07:49
    Hairspraymaniac
    30/6 2012 - Hjo - Norra Fågelås k:a - Rött & vitt - ca 40 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-29 11:10
    sandraochdaniel
    30/6 2012 - Västerås - Barbarö k:a - Lila & äppelgrönt - ca 75-80 000 kr

• Svar på tråden 2012-06-30? I need you!
  • lillzan

Hjälp!
    okej nu ska vi inte överdriva.. men jag behöver lite hjälp med formuleringen att vi kommer ta ut 10kr/glas efter middagen. Skrev först med lite lån från Styrka i det första innan kommat..
    "Efter middagen blir det dans med bar,
    där kommer vi ta ut en liten summa på 10kr/glas. Glöm inte kontanter."

men både sambon och en tärna tyckte det lät dumt..
    så tog bort glöm inte kontanter.. men kanske ska skriva någe helt annat..
    men hur får jag fram att vi kommer ta ut en liten summa så folk måste ju ta
    med kontanter då vi inte kan ta emot kort.  

va tycker ni???

• Junibrud12

Cash is king? Jag tycker nog folk borde fatta att ni inte tar kort iofs. Vi skrev menyn i inbjudningarna. Typ nåt sånt här:

Välkomstdrink

Sommarbuffé
    Vin, öl, alkoholfritt alternativ

Tårta
    Kaffe

Bar till självkostnadspris 

Vickning till dom mest uthålliga

Då tycker jag att det framgår att vi bjuder till maten, men sen får dom betala lite. 
    Hoppas det hjälpte lite! :) 

• annapanna88
    lillzan: Jag tycker också att bar till självkostnadspris är tydligt och bra!

Jag sitter också och filar lite på texten till inbjudningskorten, de ska ju skickas snart :D
    Ska ta ett långt samtal med min mamma om lite formuleringar och så men tror annars att det börjar bli klart!

Det enda som inte känns helt bra är att vi inte kunnat boka vigselförättare ännu. Ska ju gifta oss borgerligt och kontaktpersonen på kommunen tyckte det var för tidigt att boka, trots att jag sa att vi skulle skicka ut inbjudningarna snart... så det är väl bara att hålla tummarna att någon kan på vårt datum? Planeringsfreaket i mig bara ryser vid tanken ;)
  • Lilique

Åh nej.... jag vet inte om jag faktiskt har betalat bokningsavgiften för lokalen eller inte. Jag är rätt säker på att jag gjort det, för jag ringde och bad om deras BG och skrev det till och med på handen för att fixa betalningen så fort jag kom hem från jobbet. Men... det var ett tag sedan, och jag har inget som helst minne av att varken ha gjort det eller ha missat det. TOTAL BLACKOUT!

Egentligen inte värre än att jag behöver ringa dem och kolla - de lär ju ha koll på det kan man ju tycka hehe. Men ändå. Virrhjärnan har vaknat. Förmodligen vintermörkret som gör mig snurrig - vet ju knappt ens om det är dag eller natt, hur ska man då kunna komma ihåg "småsaker"?

Har lite klänningspanik också. Eftersom att man är kung så drömde jag att jag hade koll på situationen, och när jag vaknade var jag helt enkelt övertygad om att jag hade det. I nästan en veckas tid!!! Tills jag insåg att ... eh? Det har jag ju inte alls. Jag älskar mig själv och min stressbeskyddande hjärna ibland. Not. Har fortfarande inte hittat en stil jag verkligen gillar, något som känns JAG. Frustrerande. Har som hastigast kikat igenom lokala butikens utbud, men jobbet, julen och nyår har ätit upp all min tid. Och eftersom att jag inte har något körkort är det svårt att kolla på andra ställen efter jobbet när sambon (som kan köra) alltid jobbar sent när jag slutar tidigt. (och han jobbar helger med hela vintern... D:)

Suck och pust.

Ljuset i slutet av tunneln är iallafall att det snart är dags för bröllopsmässa i stan!

• aniara

Nu har jag haft mina førsta brøllopsdrømmar. Tre stycken på tre eller fyra nätter. Først en klassiker: står redo att gå in i kyrkan, inmarschen børjar spelas, jag tittar ner och inser att jag glømt byta till klänningen (har vit t-shirt och jeans på mig). Fast det var ingen panik, bara att stoppa musiken, kila ut och byta om och sen førsøka igen :D Andra drømmen handlade om brøllopsresan eller tiden efter brøllopet, att jag hade svårt att vänja mig vid att vara gift. Och tredje drømmen, nu i natt, handlade om att min blivande gått och køpt ett litet flygplan, en Cessna (eller om det var en Piper) enbart før att vi skulle ha den som transportmedel från kyrkan till festlokalen. Haha! Kanske ska høra med min blivande vad han säger om førslaget ;)

Lilique, har du någon idé om hur klänningen ska se ut eller har du fastnat vid att du bara vet vad du inte vill ha? Det där med festlokalen løser sig. Du borde kunna kolla ditt bankkontosaldo och se om du gjort en betalning eller inte.

• lillzan

Lilique - förlåt, men du fick mig att dra en del på mina smilband, känner igen mig att ibland är man i sin egna lilla värld och fattar inte varför resten av världen inte fattar. Fast det är en själv som är virrig.

aniara - haha jag hade också ett bröllopsmardröm i natt. Drömde att jag kom höll på att göra mig iordning inför bröllopet, skulle ha koll på det ena en det andra. Glömmer dock bort att jag ska vara hos frisören och hon ringer mig i panik och "var är du!?!?" jag "oj, jo jag är på väg (var jag ite alls) jag är där om typ 10/15min" inser när jag lägger på att jag ska ju gifta mig om en halvtimme och jag kommer komma till frisören typ 5/10 minuter innan vigseln börjar!! haha

just nu sitter jag och håller på med mitt festhäfte, kanske låter lite väl tidigt. Men just nu är jag arbetslös, så tänker att sen när jag får jobb igen kommer jag inte hinna med sånt här. Så bara köra på så mycket det går, behöver jag inte stressa i slutet. Har tagit mina mått och ska nog ta och beställa min klänning idag. Lite nervös och bubblig på samma gång. Kanske inte vågar beställa idag, vi får se.

• Styrka

Lillizan - kör på, way to go! Fan vad skönt sen att ha det mesta färdigt! och det är bra att hålla igång när man är arbetslös, det blir ju roligare så än att vända på dygnet.

aniara, Lilique; jag har oxå drömt bröllopsmardröm! Jag drömde att just på min bröllopsdag bestämde sig mina kompisar från 90-talet att det här var en bra dag för en återförening. Folk jag egentligen inte gillar, inte har nåt gemensamt med längre. Till på köpet var alla tjejer klädda i brudklänning, vilket de tyckte var en strålande idé. Gaah. Mitt ex sedan 10 år tog med sig en hel box med trance och tog helt sonika över högtalarsystemet och började dunka ut tung psytrance på högsta volym, stackars morfar blev helt förfärad! Helt galet!
    Men rätt kul att berätta om när man vaknade, haha!

• Lilique
    aniara skrev 2012-01-10 09:30:18 följande:
    Lilique, har du någon idé om hur klänningen ska se ut eller har du fastnat vid att du bara vet vad du inte vill ha? Det där med festlokalen løser sig. Du borde kunna kolla ditt bankkontosaldo och se om du gjort en betalning eller inte.
    Min beskrivning av vad jag faktiskt vill ha är väldigt luddig. Knappt att jag själv förstår ens. Men vad jag inte vill ha, haha, den listan är lång.

Jag vill ha en klänning som är enkel, men inte för enkel. Somrig, men inte för mycket "sommaräng" över den. Modern, men relativt tidlös. Vill känna mig som en prinsessa, men inte som en puderpuff.... äh, och så vidare och så vidare. Summa summarum: jag vet nog inte egentligen.

Har hittills bara googlat frenetiskt och hållit tummarna för att jag ska känna igen THE klänning när jag ser den. Optimist, javisst haha!
Svar på tråden 2012-06-30? I need you!