• Lilique

2012-06-30? I need you!

Här sitter jag i ett hav av bröllopsmagasin, med kramp i fingrarna efter att ha surfat på otaliga bröllopssidor och nertyngd av en gigantisk samling mappar med inspirationsbilder.

Jag har en inte allt för engagerad M2B, men det gör inget för han är söt ändå. Lite åsikter har jag iallafall kunnat mjölka ur honom, men då typ: "Men snäääälla, säg iallafall en färg du gillar?" "Röd". (Och så spikades färgtemat)

Trodde att min egotrippade lilla tärna var eld och lågor över att få hjälpa till med planeringen, men faktum är att hon bara bryr sig om att få stå där framme och se vacker ut och på alla mina problem svarar hon "Äh, det löser sig", helt oberoende av vilket ämne vi pratar om. Har dock ingen att byta ut henne mot, så hon får stå där och se vacker ut och säga att allt löser sig. 

Jag behöver dig nu! En brud med samma dag att se fram emot. Någon att bolla idéer med, inspirera/s av och  skratta, gråta, klaga och fira med när vi överkommer våra många hinder på väg till altaret i ungefär samma fas. Du behöver helst inte vara mångmiljonär, för då känns det nog som om jag gifter mig i en skolåda. En begagnad och tomatfläckad sådan som legat utanför Lidl ett par veckor. Och så kan vi ju inte ha det.

Jag är inte så farlig och inte bits jag heller. Mina största brister är att jag förväntar mig perfektion av mig själv, att jag har dålig humor och att jag inte anser att soppa är middagsmat. Förmodligen överkomligt.

Finns du? (:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-09 09:43
    ~ En lista över oss vackra brudar ~

123ost:
    30/6 2012 - Luleå - Övertorneå - Vitt, silver och rosa - ca 35 000 kr

Liley:
    30/6 2012 - Stockholm - Östermalm (alt. 7/7 Nice, Frankrike) - ej bestämt - ca 35 000 kr

aniara:
    30/6 2012 - Stockholm - Omberg - troligtvis inget färgtema - 100 000 kr

MsChevy:
    28/7 2012 - Köping - Alvastra/Ödeshög - 50-tal/rockabillytema - 50 000 kr

Äntligen blivande:
    30/6 2012 - Sävsjö-Norra Ljunga- Vitt, silver salviagrönt- ca 35-40 000 kr

Rebekka 2012:
    30/6 2012 - Malmö - Heleneholm slott - Lila/vitt/grönt - 75-100 000 kr

imdelicate:
    30/6 2012 - Dublin - Uppsala - Morklila och nagon mer farg - 150 000 kr

annapanna88:
    30/6 2012 - Växjö - Sikhall(Vänersborg) - Vitt/ljusgrönt/guld - 35-40 000 kr

Hardaei:
    11/8 2012 - Sundsvall- Odd Fellow- Rött/grönt/vitt samt lite Guld- 100 000-150 000 kr

souna616:
    30/6 2012 - Stockholm - Hågelbyhus -Gul, tangerine, vitt samt lite grön - 60 000 kr

Styrka:
    7/7 2012 - Hisingen, Göteborg - Vitt & silver - ca 40 000 kr

Lilique:
    30/6 2012 - Karlskrona - Rött, vitt & silver/svart - ca 40 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-16 08:05
    AnnaKari
    30/6 2012 - Öregrund - Olivgrönt, gammelrosa, brunt - 50 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-14 10:04
    karrott:
    30/6 2012 - Stockholm - Sollentuna - Mörklila, silver, vitt - 100 000 kr

Allmylove:
    30/6 2012 - Malmö - Svart, vitt & cerise - Rockigt & otraditionellt - ca 60-80 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-15 20:10
    lillzan:
    22/6 2012 - Eskilstuna - Eskilstuna stadshus - lila, vitt och grönt - 65 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-20 10:32
    lamickis
    30/6 2012 - Stockholm - Österhaninge k:a - Rosa, vitt & grått - ca 50 000 kr

sagoprinsessa
    30/6 2012 - Örebro - Eskilstuna, Öja k:a - Sagotema - 75 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-21 07:49
    Hairspraymaniac
    30/6 2012 - Hjo - Norra Fågelås k:a - Rött & vitt - ca 40 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-29 11:10
    sandraochdaniel
    30/6 2012 - Västerås - Barbarö k:a - Lila & äppelgrönt - ca 75-80 000 kr

• Svar på tråden 2012-06-30? I need you!
  • Styrka

Jess, byta namn innan hindersprövning, good to know! Tack för tipset!

• Nikkita

Idag blir det en tur till bröllopsmässan här i Malmö Skrattande Ska bli kul att se vad det finns för saker & se om vi kan få någon ny idé!!! Kanske kan hitta någon som kan göra tårtan, frisör, skor, guldsmed... Har ingen aning om vad vi ska förvänta oss att där finns, men det ska bli spännande Solig

• Styrka

Vad roligt! Hoppas ni hittar det ni söker och gör några fynd!

• Nikkita
    Styrka skrev 2012-01-22 12:00:53 följande:
    Vad roligt! Hoppas ni hittar det ni söker och gör några fynd!
    Hittade en guldsmed som tar in mitt gamla guld i inbyte & dessutom har 10 % på allt eftersom jag varit på mässan Glad Så jag ska gå dit i veckan & se vad vi kan hitta för kul där!

Sen har jag fått bokat gratis provuppsättning samt sminkning på Wellnessroom om 2 veckor så det ser jag fram emot. 
    Skor fanns det bara en designer & de är svin dyra & ser väldigt obekväma ut... Så det får jag leta vidare efter någon annan stans.
    Men det var absolut värt att gå dit & se vad som finns, nu har jag mer kött på benen på resten av det jag ska hitta innan juni Glad 
  • Styrka
    Nikkita skrev 2012-01-22 13:26:16 följande:
    Hittade en guldsmed som tar in mitt gamla guld i inbyte & dessutom har 10 % på allt eftersom jag varit på mässan Glad Så jag ska gå dit i veckan & se vad vi kan hitta för kul där!

Sen har jag fått bokat gratis provuppsättning samt sminkning på Wellnessroom om 2 veckor så det ser jag fram emot. 

Men det var absolut värt att gå dit & se vad som finns, nu har jag mer kött på benen på resten av det jag ska hitta innan juni Glad 
    Wow, vad kul, grattis!

min frisör gör inte provuppsättnignar, undrar just om jag ska gå tillbaka och propsa på det... finns liksom inte tid på själva bröllopsdagen att göra om ifall jag inte skulle bli nöjd...
  • Nikkita
    Styrka skrev 2012-01-22 18:01:44 följande:
    Wow, vad kul, grattis!

min frisör gör inte provuppsättnignar, undrar just om jag ska gå tillbaka och propsa på det... finns liksom inte tid på själva bröllopsdagen att göra om ifall jag inte skulle bli nöjd...
    Ja riktigt roligt Skrattande

Vad konstigt att de inte gör en provuppsättning... Det brukar ju annars ingå i deras brud-uppsättningar! Hur mycket betalar du?? Om jag väljer Wellnessroom kostar det 800kr /timme, men då ingår ju en provuppsättning i priset så jag vet att det ser bra ut. 
  • Styrka

De  vill ha 500 kr/tim inkl löshår.

• annapanna88

Hur har ni gjort med vigselförrättare? Är det många som har det färdigt redan?
    Jag tycker det känns som att man vill ha det klart innan man skickar ut inbjudningarna, men när jag mailade kontaktpersonen på kommunen så var det tydligen jättesvårt att boka vigselförrättare i så god tid...

• lillzan

Inbjudningskorten som vi gjorde, jag och mina tärnor.
    Var himla svårt att få till bilden så man ser bandet riktiga lila färg..
    men men, får ni en anning iaf hur det kommer se ut.

i lördas lämnade vi in våra förlovningsringar och allt guldskrot vi hade,
    så nu ska våra förlovningsringar göras om lite och sen ska det tillverkas en
    vitgulds halvalliansring till mig med lila stenar. 9200kr kommer det max gå på.
    Men insett nu att vi kommer ju nu gå utan ringar i 5 månader.. känns lite weird.

• lisskulla

Hej jag är ny här och kommer att gifta mig den 30/6 2012. http://sv.wikipedia.org/wiki/Markuskyrkan Vigsel i Markuskyrkan i Björkhagen och fest på Ersta terass med den bäästa utsikten. Tema Stockholm. Jag skall ha 50-talsklänningoch uppsatt hår med flor. 

Vi är liite efter i planeringen....jag har inte ens bestämt mig för vilken klänning det blir. :-O 

Svar på tråden 2012-06-30? I need you!