• Lilique

2012-06-30? I need you!

Här sitter jag i ett hav av bröllopsmagasin, med kramp i fingrarna efter att ha surfat på otaliga bröllopssidor och nertyngd av en gigantisk samling mappar med inspirationsbilder.

Jag har en inte allt för engagerad M2B, men det gör inget för han är söt ändå. Lite åsikter har jag iallafall kunnat mjölka ur honom, men då typ: "Men snäääälla, säg iallafall en färg du gillar?" "Röd". (Och så spikades färgtemat)

Trodde att min egotrippade lilla tärna var eld och lågor över att få hjälpa till med planeringen, men faktum är att hon bara bryr sig om att få stå där framme och se vacker ut och på alla mina problem svarar hon "Äh, det löser sig", helt oberoende av vilket ämne vi pratar om. Har dock ingen att byta ut henne mot, så hon får stå där och se vacker ut och säga att allt löser sig. 

Jag behöver dig nu! En brud med samma dag att se fram emot. Någon att bolla idéer med, inspirera/s av och  skratta, gråta, klaga och fira med när vi överkommer våra många hinder på väg till altaret i ungefär samma fas. Du behöver helst inte vara mångmiljonär, för då känns det nog som om jag gifter mig i en skolåda. En begagnad och tomatfläckad sådan som legat utanför Lidl ett par veckor. Och så kan vi ju inte ha det.

Jag är inte så farlig och inte bits jag heller. Mina största brister är att jag förväntar mig perfektion av mig själv, att jag har dålig humor och att jag inte anser att soppa är middagsmat. Förmodligen överkomligt.

Finns du? (:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-09 09:43
    ~ En lista över oss vackra brudar ~

123ost:
    30/6 2012 - Luleå - Övertorneå - Vitt, silver och rosa - ca 35 000 kr

Liley:
    30/6 2012 - Stockholm - Östermalm (alt. 7/7 Nice, Frankrike) - ej bestämt - ca 35 000 kr

aniara:
    30/6 2012 - Stockholm - Omberg - troligtvis inget färgtema - 100 000 kr

MsChevy:
    28/7 2012 - Köping - Alvastra/Ödeshög - 50-tal/rockabillytema - 50 000 kr

Äntligen blivande:
    30/6 2012 - Sävsjö-Norra Ljunga- Vitt, silver salviagrönt- ca 35-40 000 kr

Rebekka 2012:
    30/6 2012 - Malmö - Heleneholm slott - Lila/vitt/grönt - 75-100 000 kr

imdelicate:
    30/6 2012 - Dublin - Uppsala - Morklila och nagon mer farg - 150 000 kr

annapanna88:
    30/6 2012 - Växjö - Sikhall(Vänersborg) - Vitt/ljusgrönt/guld - 35-40 000 kr

Hardaei:
    11/8 2012 - Sundsvall- Odd Fellow- Rött/grönt/vitt samt lite Guld- 100 000-150 000 kr

souna616:
    30/6 2012 - Stockholm - Hågelbyhus -Gul, tangerine, vitt samt lite grön - 60 000 kr

Styrka:
    7/7 2012 - Hisingen, Göteborg - Vitt & silver - ca 40 000 kr

Lilique:
    30/6 2012 - Karlskrona - Rött, vitt & silver/svart - ca 40 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-16 08:05
    AnnaKari
    30/6 2012 - Öregrund - Olivgrönt, gammelrosa, brunt - 50 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-14 10:04
    karrott:
    30/6 2012 - Stockholm - Sollentuna - Mörklila, silver, vitt - 100 000 kr

Allmylove:
    30/6 2012 - Malmö - Svart, vitt & cerise - Rockigt & otraditionellt - ca 60-80 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-15 20:10
    lillzan:
    22/6 2012 - Eskilstuna - Eskilstuna stadshus - lila, vitt och grönt - 65 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-20 10:32
    lamickis
    30/6 2012 - Stockholm - Österhaninge k:a - Rosa, vitt & grått - ca 50 000 kr

sagoprinsessa
    30/6 2012 - Örebro - Eskilstuna, Öja k:a - Sagotema - 75 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-21 07:49
    Hairspraymaniac
    30/6 2012 - Hjo - Norra Fågelås k:a - Rött & vitt - ca 40 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-29 11:10
    sandraochdaniel
    30/6 2012 - Västerås - Barbarö k:a - Lila & äppelgrönt - ca 75-80 000 kr

• Svar på tråden 2012-06-30? I need you!
  • aniara

Lillzan, tack! :) Du tycker inte hårnålarna är för vintriga för att passa i juni?

• chabar
    aniara skrev 2012-01-13 21:06:36 följande:
    Lillzan, tack! :) Du tycker inte hårnålarna är för vintriga för att passa i juni?
    Jag tyckte hårnålarna var jättesnygga aniara!
    Jag förstår att de skulle kunna likna snöflingor eller liknande, men jag tror att de är skitläckra när de väl är i håret!

Lilique - förstår att du behöer ventilera! Jag skulle nog blivit lite galen jag med. Men som det redan sagts: kanske du kan prata lite allvar med henne? Tråkigt när man är lite bunden med en tärna och inte kan peta henne. Men faktiskt - om bröllopet ska hålla på att ändras för att hon vill ha nåt annat tema så visar hon ju inte det engagemang man kan förvänta sig. Tärnor ska vara hjälpsamma - kan hon inte det kanske hon inte ska vara den som hjälper dig?

..Jag känner igen det där med att vilja köpa saker...  Jag borde väl vara förbi floristen och prata lite offert och buketter. Så man känner att man är på gång igen..

Jag fick godkänt på uppsatsen, så nu är det söka jobb och vänta på examensbeviset!
    Och planera bröllopet såklart. :D
  • Styrka
    RhjärtaC skrev 2012-01-13 16:51:12 följande:
    Ja det är lite fel datum om man tänker på tråden, jag har puffat lite i 7/7:e tråden också men jag är gärna med i båda för att möta alla sortersbrudar som kan ge glädje, tips och erfarenhet.  :)
    Vi är nog ganska klar med hur vi vill ha vår dag men allt är inte klart än. Vi kommer gifta oss i Söderhamn och har kyrka, lokal bokad. I lokalen så ingår det att man beställer maten därigenom, så vi ska bara bestämma menyn. Vi kommer även hyra porslin+duk/servett genom dom så ingen ska behöva stå och diska under kvällen och jag behöver inte sy servetter :) Ganska dålig på att sy så jag skulle bara må dåligt över att ägna mig åt att sy 85 st tygservetter... Obestämd 
    Vårat band blev klart idag och en kompis kommer vara DJ som komplement! Skönt att ha nån som bestämmer över musiken för en sak som verkligen irriterar mig är glad-i-hatten-folk som byter låt mitt i en annan... Den 4 feb ska jag och mina brudtärnor (2 st) åka till Gävle och prova klänningar så det ser jag verkliiiigen fram emot. Min M2b's och hans marsalkar kommer även  vara där och kolla kostymer, västar och sånt så ska vi mötas upp för gemensam lunch/middag med nåt glas vin för att bara umgås och att vårat följe ska få chansen att lära känna varandra.
    Vi har även bestämt ett färgtema och det är  äpplegrönt. Men fasiken vad svårt det är att hitta material till inbjudningar... Antingen så gör vi själva eller beställer från typ, Calligraphen. Men jag kan inte komma på hur jag ska räkna för att se vilken som är mest kostnadseffektivt och samtidigt så försvinner charmen med att inte göra dom själv också... Hur har ni gjort/ska göra?
    Vi gjorde egna inbjudningar av en silverfärgad tapet, men det är inget jag rekommenderar till alla. fan, vad tid det tar! och inte blir det billigare heller. så hittar ni en design på calligrafen eller vistaprint som ni gillar, kör på den.
    Skönt med DJ, det är en post vi skippat. Vi kör Spotify, men i offline-mode, så ingen kan avbryta.
    Klänning köpte jag från My Love Bridal (kinaklänning) för den typen av klänning jag gillar finns knappt att få tag på i lilla fyrkantiga svärje så då specialbeställde jag från kina. 1600 kr gick kalaset på, jag är görnöjd!
    Vi beställder nog sambons smoking från kina oxå, han är transsexuell, så hans kropp ser ju inte riktigt ut som alla andra mäns, skönt med skrädarsytt! Har du kikat in i kinaklänningstrådarna?
    servetter kör vi pappersservetter, med silvermotiv. inte inköpt än, men det lär ju inte var svårt att få tag på.
    hur tänker ni när det gäller valet serverad trerätters/buffé? krävs mindre personal för buffé, men blir det lika gott? *undrar, tvekar*
    Det blir nog en ullared-resa i vår för inköp av dekorationer och bordsdukning. drömde om bordsdukning inatt, hahah! trollhassel och silversprayfärg, tapetrester, tvål på toa och jagvet inte allt!
    Vad har ni för budget, på hur många gäster?
  • RhjärtaC
    Styrka skrev 2012-01-14 20:48:42 följande:
    Vi gjorde egna inbjudningar av en silverfärgad tapet, men det är inget jag rekommenderar till alla. fan, vad tid det tar! och inte blir det billigare heller. så hittar ni en design på calligrafen eller vistaprint som ni gillar, kör på den.
    Skönt med DJ, det är en post vi skippat. Vi kör Spotify, men i offline-mode, så ingen kan avbryta.
    Klänning köpte jag från My Love Bridal (kinaklänning) för den typen av klänning jag gillar finns knappt att få tag på i lilla fyrkantiga svärje så då specialbeställde jag från kina. 1600 kr gick kalaset på, jag är görnöjd!
    Vi beställder nog sambons smoking från kina oxå, han är transsexuell, så hans kropp ser ju inte riktigt ut som alla andra mäns, skönt med skrädarsytt! Har du kikat in i kinaklänningstrådarna?
    servetter kör vi pappersservetter, med silvermotiv. inte inköpt än, men det lär ju inte var svårt att få tag på.
    hur tänker ni när det gäller valet serverad trerätters/buffé? krävs mindre personal för buffé, men blir det lika gott? *undrar, tvekar*
    Det blir nog en ullared-resa i vår för inköp av dekorationer och bordsdukning. drömde om bordsdukning inatt, hahah! trollhassel och silversprayfärg, tapetrester, tvål på toa och jagvet inte allt!
    Vad har ni för budget, på hur många gäster?
    Men då har ni ju kommit en bit på väg ju! :) Jag känner att vi står lite still liksom. Vi har ju dagen klar för oss så jag tror att vi slappar lite i det och tar det lite lugnt på nåt vis, SAMTIDIGT som vi stressar lite. Inte den bästa ekvationen, I know! Obestämd Eftersom vi planerar att skicka ut inbj i Mars (eftersom alla eg vet datum :)) så känns det som att det finns tid ändå. TACK för tipset om att INTE göra inbj själv Flört Vi har inte bestämt oss ännu hur vi ska göra men det kommer vara så mycket ändå som ska pysslas med så det skadar nog inte att beställa.
    Min sambos kropp är inte heller en av de vanligaste kroppstyperna så nån skräddarsydd variant blir det nog. Men han är inte helt nöjd med att beställa online, vill helst prova innan. Dom i "vanliga" herrbutikerna (inte kedjor) tar en kostym i samma eller större modell och redigerar sen efter det egna måttet, det blir lite dyrare men för en som gärna "känner" innan han köper så är det det bästa alternativet, annars har jag nån som är nervig i flera veckor innan kostymen kommer hem!Flört

Vi kommer ha maxantalet gäster för lokalen, 85 pers. Då har vi en budget på 70' ungefär. Maten kommer gå på runt 200 kr per kuvert + 35 kr biten för tårta. Så det är inte alldeles mycket det går på. Det som bl a gör att det drar iväg är tyvärr hår, make och naglar men jag vill så gärna gå all in på mig själv åtminstonde en dag i mitt liv Skrattande Bandet kostar inte alls mycket och inte heller DJ eftersom det är kompisar så jag har verkligen! haft tur med det. Jag kommer använda mig av stora konservburkar med grönt silkespapper på och ett rosa band runt om. Det kommer vara det stora färgklicken på borden och det bör inte kosta mycket alls. Sen använder jag mig av stora blommor för att fylla upp. Jag kommer även använda gröna äpplen som jag ska trycka ner nålar högst upp vid kvisten, som jag fäster remsor med textrader, dikter eller budskap som gästerna kan få läsa och begrunda. Har jag sagt det redan.... ?? 
    Jag är så uppe i mig själv och detta att jag tänker på det varje dag! och skriver skitlånga inlägg på BT! Sorry!!
    Nu ska jag ge mig,.... Skäms
  • aniara

Jag tog tag i mitt shoppingsug igår. Det blev inga skor för butiken hade fortfarande inte fått in nya säsongens kollektion. Jag passade på att kika på en slöja som jag provade tillsammans med klänningen och som var jättefin, men jag sa då att jag inte skulle ha slöja. Jag har inte lyckats släppa den så när jag ändå var där frågade jag vad den kostade - 2100 NOK *hakan i golvet!* No way! Men så kikade jag på Etsy och hittade en lika dan för bara lite över 300 kr så jag slog till. img0.etsystatic.com/il_fullxfull.301000624.jpg Den är ett lager, 2 meter lång och med kristaller på. Jag tror den kommer passa fint när jag har kortat av släpet på klänningen. Blivande svärmor har en väninna som syr och som förhoppningsvis ska hjälpa mig göra alla justeringar på klänningen. Hårnålarna jag visat tidigare passade inte riktigt till slöja så jag tänkte om och köpte istället ett smalt hårband med kristaller. img1.etsystatic.com/il_fullxfull.261530625.jpg Nu saknas bara ett par lagom stora gnistrande örhängen så är jag klar med smyckena.

• Lilique

I lördags gjorde jag det!

Jag hittade klänningen! Jag köpte den också, eftersom att jag inte kan vänta med någonting när jag väl bestämt mig. Så nu har jag några veckors spänd väntan framför mig innan den anländer. Iiiih!

Det var så himla roligt för när jag och mamma gick till butiken (fröken X var sjuk) så hade jag förklarat för henne ungefär vad jag letade efter. Expediten hjälpte till att plocka fram massvis med olika klänningar som jag skulle prova. Men precis när jag skulle kliva in bakom draperierna såg jag något i ögonvrån. En klänning bara... ropade på mig, liksom. Jag pekade ut den också trots att den inte hade någonting gemensamt med de första klänningarna mer än färgen.

Provade den först och... herre min jesus! Det fanns inte en klänning i butikens överfyllda lager som kunde mäta sig med den! Provade väldigt många efter den men icke! Det fanns inget annat att göra än att dra mitt VISA och se löjligt glad ut!

Jag har en bild, men klänningen är ju såklart alldeles för lång och dekorationerna på den syns inte riktigt för den är tagen med mammas antika mobil. Men jag kan försöka ladda upp den ändå. Känns lite som om jag måste det så mycket som jag tjatat över mina klänningsbekymmer! Haha.

• Lilique

Här är jag!
    (Gav mig själv en skönhetsoperation i ansiktet eftersom att jag gjorde en min bara en mor kan älska haha).

Så, vad tror ni?
  • chabar
    Lilique skrev 2012-01-16 09:32:18 följande:

Här är jag!
    (Gav mig själv en skönhetsoperation i ansiktet eftersom att jag gjorde en min bara en mor kan älska haha).

Så, vad tror ni?
    JÄYYESNYGG! väldigt smickrande! Grattis!!
  • MsChevy
    Lilique: den är som skapad för dig!!! Gu va skönt o hitta rätt så där!

Här är det fortfarande stiltje så jag antar att man kan konstatera att vi kör vårt bröllop nästa år. Nu håller vi på o bränner lite sparpengar på nya madrasser, lagar trasiga bilar. Vi är rätt trötta på att inte unna oss nåt extravaganza, så vi stoppar undan pengar månatligen. O på så här sätt kan vi dessutom köpa grejer varteftersom under hela året, så slipper det bli så dyrt på en gång.

Men jag bara älskar att komma in här på bt o den här tråden o läsa hur det går för er! Hjärta 
Svar på tråden 2012-06-30? I need you!