• Lilique

2012-06-30? I need you!

Här sitter jag i ett hav av bröllopsmagasin, med kramp i fingrarna efter att ha surfat på otaliga bröllopssidor och nertyngd av en gigantisk samling mappar med inspirationsbilder.

Jag har en inte allt för engagerad M2B, men det gör inget för han är söt ändå. Lite åsikter har jag iallafall kunnat mjölka ur honom, men då typ: "Men snäääälla, säg iallafall en färg du gillar?" "Röd". (Och så spikades färgtemat)

Trodde att min egotrippade lilla tärna var eld och lågor över att få hjälpa till med planeringen, men faktum är att hon bara bryr sig om att få stå där framme och se vacker ut och på alla mina problem svarar hon "Äh, det löser sig", helt oberoende av vilket ämne vi pratar om. Har dock ingen att byta ut henne mot, så hon får stå där och se vacker ut och säga att allt löser sig. 

Jag behöver dig nu! En brud med samma dag att se fram emot. Någon att bolla idéer med, inspirera/s av och  skratta, gråta, klaga och fira med när vi överkommer våra många hinder på väg till altaret i ungefär samma fas. Du behöver helst inte vara mångmiljonär, för då känns det nog som om jag gifter mig i en skolåda. En begagnad och tomatfläckad sådan som legat utanför Lidl ett par veckor. Och så kan vi ju inte ha det.

Jag är inte så farlig och inte bits jag heller. Mina största brister är att jag förväntar mig perfektion av mig själv, att jag har dålig humor och att jag inte anser att soppa är middagsmat. Förmodligen överkomligt.

Finns du? (:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-09 09:43
    ~ En lista över oss vackra brudar ~

123ost:
    30/6 2012 - Luleå - Övertorneå - Vitt, silver och rosa - ca 35 000 kr

Liley:
    30/6 2012 - Stockholm - Östermalm (alt. 7/7 Nice, Frankrike) - ej bestämt - ca 35 000 kr

aniara:
    30/6 2012 - Stockholm - Omberg - troligtvis inget färgtema - 100 000 kr

MsChevy:
    28/7 2012 - Köping - Alvastra/Ödeshög - 50-tal/rockabillytema - 50 000 kr

Äntligen blivande:
    30/6 2012 - Sävsjö-Norra Ljunga- Vitt, silver salviagrönt- ca 35-40 000 kr

Rebekka 2012:
    30/6 2012 - Malmö - Heleneholm slott - Lila/vitt/grönt - 75-100 000 kr

imdelicate:
    30/6 2012 - Dublin - Uppsala - Morklila och nagon mer farg - 150 000 kr

annapanna88:
    30/6 2012 - Växjö - Sikhall(Vänersborg) - Vitt/ljusgrönt/guld - 35-40 000 kr

Hardaei:
    11/8 2012 - Sundsvall- Odd Fellow- Rött/grönt/vitt samt lite Guld- 100 000-150 000 kr

souna616:
    30/6 2012 - Stockholm - Hågelbyhus -Gul, tangerine, vitt samt lite grön - 60 000 kr

Styrka:
    7/7 2012 - Hisingen, Göteborg - Vitt & silver - ca 40 000 kr

Lilique:
    30/6 2012 - Karlskrona - Rött, vitt & silver/svart - ca 40 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-16 08:05
    AnnaKari
    30/6 2012 - Öregrund - Olivgrönt, gammelrosa, brunt - 50 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-14 10:04
    karrott:
    30/6 2012 - Stockholm - Sollentuna - Mörklila, silver, vitt - 100 000 kr

Allmylove:
    30/6 2012 - Malmö - Svart, vitt & cerise - Rockigt & otraditionellt - ca 60-80 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-15 20:10
    lillzan:
    22/6 2012 - Eskilstuna - Eskilstuna stadshus - lila, vitt och grönt - 65 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-20 10:32
    lamickis
    30/6 2012 - Stockholm - Österhaninge k:a - Rosa, vitt & grått - ca 50 000 kr

sagoprinsessa
    30/6 2012 - Örebro - Eskilstuna, Öja k:a - Sagotema - 75 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-21 07:49
    Hairspraymaniac
    30/6 2012 - Hjo - Norra Fågelås k:a - Rött & vitt - ca 40 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-29 11:10
    sandraochdaniel
    30/6 2012 - Västerås - Barbarö k:a - Lila & äppelgrönt - ca 75-80 000 kr

• Svar på tråden 2012-06-30? I need you!
  • liley

Tack för gratulationerna!!! Allt går fortfarande bra m de andra barnen och storebror verkar inte alls svartsjuk som tur är!

Hardaei: Det blir en jättefin kombination med ringarna!

• Styrka

Grattis till tillökningen, Liley!

Vi har börjat titta på olika kinasidor för att sy upp sambons smoking nu. Kul! Han överraskar mig och vill ha en silvrig kostym! Jag som var bergsäker på att han ville ha en i svart, han är så stilig i det, hihi!
    Men varken han eller jag är riktigt som alla andra, när inte jag vill ha en traditionell klänning, varför skulle han vilja ha en traditionell kostym? Har bara inte tänkt på hans upplevelse faktiskt, får erkänna att jag är rätt självupptagen i det här bröllopsplanerandet! Inte bra, inte bra, skärpning utlovas!

Vet ni andra redan hur ni gör med brudfölje? Har ni klart för er om ni alls vill ha tärnor och marsalker och hela faderullan, och vilka dessa isf ska vara?

• aniara

Jag har också kollat en del på kinasidor, men bara på klænningar. Fæstmannen har en snygg mørk kostym från Tiger som han køpte førra sommaren till hans brors brøllop, som han kommer att ha nær vi gifter oss. Det kænns skønt att hans klæder ær klara (och betalda). Vi kommer att ha kavaj som klædkod så kostym ær ju det enda som gæller før honom.

Jag har visat fæstmannen några olika klænningar jag ær intresserad av. Jag skulle gærna vilja ha møjlighet att byta om till kvællen, ifall det blir varmt (jag ær typ værldsmæstare på att svettas) men jag fick inget bra gehør før mitt førslag om två klænningar Oskyldig Han tyckte istællet jag skulle køpa den klænningen jag visade honom som kostade bara $100, men næ, jag tænker inte køpa billigast møjliga. Den såg fin ut på bild, men jag ær skeptisk.

Vi har inte spikat brudfølje. Fæstmannen ær klar øver vem han vill ha som marskalk men jag ær osæker på tærna/tærnor. Helst hade jag hoppat øver brudfølje faktiskt.

• Lilique
    Styrka skrev 2011-08-22 16:11:44 följande:
    Vet ni andra redan hur ni gör med brudfölje? Har ni klart för er om ni alls vill ha tärnor och marsalker och hela faderullan, och vilka dessa isf ska vara?
    Bestman blir min blivandes ena bror och tärna blir hans flickvän (som typ utnämnde sig själv). De har varit tillsammans ca 1-2 månader längre än oss bara, så det har alltid varit vi fyra. Meeen... trots att hon menar väl (förhoppningsvis!) så kan hon vara, tja, a pain in the ass. Kände att jag behövde någon annan vid min sida som kunde få henne att tona ner lite när jag inte orkar. Det är inte alltid helt lätt att säga nej till en tjej som aldrig blivit nekad någonting hemma under hela sin uppväxt som får en splitterny mercedes en dag efter att hon tagit körkort -.-' Inte allt för många fötter på jorden där.

Så min andra tärna valde jag omsorgsfullt och hon tar jobbet på största allvar. Puh! <3 Då var ju nästa fundering över vem som skulle vara marskalk (vill prompt ha "jämna" par!). Det lutar åt min yngsta bror... men vad säger min andra bror då?

Nej, helst hade jag bara velat stå där framme med min älskling, bara vi två... det är jobbigt med brudfölje xD
  • MsChevy

Vårt brudfölje är än så länge: tärnor: min bästa vän här i sverige o min bästa vän i Norge. Best man är än så länge norska väninnans fästman för det är M2Bs bästa vän. Vi har tänkt o ha en marskalk till så det lixom blir jämnt. Vi ska fråga M2Bs bror men vi vet inte om han skulle vara så bekväm i den rollen. 
    Och så kommer självklart min son vara med i följet oxå, hur vi nu ska gå honom att gå o stå inför alla dessa människor...hehe... 

Jag känner faktiskt att det är mer tryggt med ett följe. Hur gör ni? Ska ni gå fram tillsammans eller ska han stå där framme o ni går själva?
    Vi har tänkt att M2B o "karlarna" står där framme, musiken börjar, tärnorna går fram med min son mellan sig o sen kommer jag. (Fast sonen kanske inte vill gå med dom, så då får väl jag o han gå fram, det blir lite som att han lämnar över mig hihi) 

• Lilique
    MsChevy skrev 2011-08-23 08:51:18 följande:
    Vi har tänkt att M2B o "karlarna" står där framme, musiken börjar, tärnorna går fram med min son mellan sig o sen kommer jag. (Fast sonen kanske inte vill gå med dom, så då får väl jag o han gå fram, det blir lite som att han lämnar över mig hihi) 
    Har också funderat på något liknande där, ja (minus sonen förstås, någon sådan har jag inte). Ser fram emot att se honom stå där framme och se sådär lycklig ut som bara han kan. Det värmer hela min själ.

På tal om ingång... vilken ingångslåt har ni tänkt? Jag tycker att de flesta "vanliga" som man brukar spela vid ingången är så himla pampiga att jag nog skulle känna mig lite dum om de spelades när jag promenerar i sakta mak - även om jag faktiskt tycker om uppmärksamhet.

Utgångsmarsch däremot, den har vi bestämt! En liten del ur Transformers - Arrival to Earth. Sååå vi. (
    ">

)
  • Lilique

Men fy vad läskigt! Minuten efter att jag publicerat mitt förra inlägg ringer min sambo från jobbet, för han kom att tänka på Transformerslåten när han hörde en reklam på radion. Och så sa han att han tycker det hade varit så roligt om vi hade gått IN till den låten, tillsammans och brudföljet stått där framme. Han sa att det var "lika bra han ringde direkt så han inte hann glömma det tills vi kommer hem".

Alltså. Det är ju helt sjukt! Vi har inte pratat om det på säkert en vecka. Och precis när jag tänker på det så gör han så... Så random att jag tappar hakan!!!

• aniara
    Lilique skrev 2011-08-23 08:24:32 följande:
    Bestman blir min blivandes ena bror och tärna blir hans flickvän (som typ utnämnde sig själv).
    Ska du øverlæmnas av din pappa i kyrkan? Før du vet væl att det bara ær då det heter bestman. Om du går in med din blivande så kallas det marskalk. Det lærde jag mig sjælv før inte så længe sen Glad
  • Lilique
    aniara skrev 2011-08-23 10:44:05 följande:
    Ska du øverlæmnas av din pappa i kyrkan? Før du vet væl att det bara ær då det heter bestman. Om du går in med din blivande så kallas det marskalk. Det lærde jag mig sjælv før inte så længe sen Glad
    Ja (: Jag hade tänkt det först! Men nu blir bestman marskalk ändå eftersom att han vill att vi går in tillsammans (: Men det visste jag inte, då har jag lärt mig något nytt!
  • 123ost

Hej alla blivande fruar där ute!

Jag var tidigare med och skrev i tråden "Brud 2013", men nu har vi insett att vi klarar att spara ihop pengar till nästa år och dessutom så passar det oss bättre då efter bröllopet är det tänkt att skaffa ett syskon till vår underbara son!

Behöver jag säga att jag är överlycklig, nervös och bara så glad?

Vem ska man redan nu berätta åt? Hur tidigt ska man fixa fotograf, smink, sång till kyrkan osv?
    Vet inte vart jag ska börja riktigt.. eller idag bokade jag kyrkan 30/6 2012! Hjärta

Ska nog börja läsa igenom tråden här så jag hänger med i alla fall.

Svar på tråden 2012-06-30? I need you!