• Lilique

2012-06-30? I need you!

Här sitter jag i ett hav av bröllopsmagasin, med kramp i fingrarna efter att ha surfat på otaliga bröllopssidor och nertyngd av en gigantisk samling mappar med inspirationsbilder.

Jag har en inte allt för engagerad M2B, men det gör inget för han är söt ändå. Lite åsikter har jag iallafall kunnat mjölka ur honom, men då typ: "Men snäääälla, säg iallafall en färg du gillar?" "Röd". (Och så spikades färgtemat)

Trodde att min egotrippade lilla tärna var eld och lågor över att få hjälpa till med planeringen, men faktum är att hon bara bryr sig om att få stå där framme och se vacker ut och på alla mina problem svarar hon "Äh, det löser sig", helt oberoende av vilket ämne vi pratar om. Har dock ingen att byta ut henne mot, så hon får stå där och se vacker ut och säga att allt löser sig. 

Jag behöver dig nu! En brud med samma dag att se fram emot. Någon att bolla idéer med, inspirera/s av och  skratta, gråta, klaga och fira med när vi överkommer våra många hinder på väg till altaret i ungefär samma fas. Du behöver helst inte vara mångmiljonär, för då känns det nog som om jag gifter mig i en skolåda. En begagnad och tomatfläckad sådan som legat utanför Lidl ett par veckor. Och så kan vi ju inte ha det.

Jag är inte så farlig och inte bits jag heller. Mina största brister är att jag förväntar mig perfektion av mig själv, att jag har dålig humor och att jag inte anser att soppa är middagsmat. Förmodligen överkomligt.

Finns du? (:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-09 09:43
    ~ En lista över oss vackra brudar ~

123ost:
    30/6 2012 - Luleå - Övertorneå - Vitt, silver och rosa - ca 35 000 kr

Liley:
    30/6 2012 - Stockholm - Östermalm (alt. 7/7 Nice, Frankrike) - ej bestämt - ca 35 000 kr

aniara:
    30/6 2012 - Stockholm - Omberg - troligtvis inget färgtema - 100 000 kr

MsChevy:
    28/7 2012 - Köping - Alvastra/Ödeshög - 50-tal/rockabillytema - 50 000 kr

Äntligen blivande:
    30/6 2012 - Sävsjö-Norra Ljunga- Vitt, silver salviagrönt- ca 35-40 000 kr

Rebekka 2012:
    30/6 2012 - Malmö - Heleneholm slott - Lila/vitt/grönt - 75-100 000 kr

imdelicate:
    30/6 2012 - Dublin - Uppsala - Morklila och nagon mer farg - 150 000 kr

annapanna88:
    30/6 2012 - Växjö - Sikhall(Vänersborg) - Vitt/ljusgrönt/guld - 35-40 000 kr

Hardaei:
    11/8 2012 - Sundsvall- Odd Fellow- Rött/grönt/vitt samt lite Guld- 100 000-150 000 kr

souna616:
    30/6 2012 - Stockholm - Hågelbyhus -Gul, tangerine, vitt samt lite grön - 60 000 kr

Styrka:
    7/7 2012 - Hisingen, Göteborg - Vitt & silver - ca 40 000 kr

Lilique:
    30/6 2012 - Karlskrona - Rött, vitt & silver/svart - ca 40 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-16 08:05
    AnnaKari
    30/6 2012 - Öregrund - Olivgrönt, gammelrosa, brunt - 50 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-14 10:04
    karrott:
    30/6 2012 - Stockholm - Sollentuna - Mörklila, silver, vitt - 100 000 kr

Allmylove:
    30/6 2012 - Malmö - Svart, vitt & cerise - Rockigt & otraditionellt - ca 60-80 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-15 20:10
    lillzan:
    22/6 2012 - Eskilstuna - Eskilstuna stadshus - lila, vitt och grönt - 65 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-20 10:32
    lamickis
    30/6 2012 - Stockholm - Österhaninge k:a - Rosa, vitt & grått - ca 50 000 kr

sagoprinsessa
    30/6 2012 - Örebro - Eskilstuna, Öja k:a - Sagotema - 75 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-21 07:49
    Hairspraymaniac
    30/6 2012 - Hjo - Norra Fågelås k:a - Rött & vitt - ca 40 000 kr

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-29 11:10
    sandraochdaniel
    30/6 2012 - Västerås - Barbarö k:a - Lila & äppelgrönt - ca 75-80 000 kr

• Svar på tråden 2012-06-30? I need you!
  • liley

Hardaei: Jättefin enstensring! Låter som en vacker kombination. Ska ni designa en liknande som Schalins eller vill du köpa just den? Min förlovningsring är en solitärring i platina med en 0,33 ct briljantslipad diamant. Jag tänkte göra en alliansring i vitguld eller palladium med 5 eller 7 st princesslipade diamanter i öppen fattning (något i stil med denna från Engelbert: http://www.engelbertstockholm.se/produkter/alliansringar/hog-flack/5-x-princess). Vet inte hur många diamanter jag vill ha. Tänker att fem stycken är symboliskt för att vi blir fem i familjen och mina fingrar är så smala så det egentligen räcker med fem stenar. Samtidigt är sju ett lyckotal. Så antingen 5 x 0,14 ct diamanter eller 7 x 0,12 ct diamanter. Men om stenarna bli för stora drunknar kanske förlovningsringen... Jag behöver även göra om min förlovningsring i fattningen där den nu går in. Det blir nämligen en glipa mellan ringarna annars, plus att platinafattningen kan slita på alliansringen om de skaver mot varandra. Försöker hålla ner budgeten på ringar så mycket som möjligt, men det är inte lätt när man har blivit diamanttokig och fartblind när det gäller storlek...

• Hardaei

Liley: Jag håller med att det är svårt att hålla ned priserna, men jag läste någonstans att man skall lägga ned mkt pengar på två saker; Ringen och Fotografen, för det är ringen man kommer att titta på varje dag och foton som man har kvar när minnet sviker...Så med den motivationen tycker jag att det är helt rätt att man lägger ned lite mer krut och pengar på ringen! Din vigselring låter väldigt vackert, ser fram emot att få se bild på den när den är klar!
    Tidigare innan jag hittade min ring, provade jag olika ringar...Jag måste säga att det störde mig ganska mkt att det glipade mellan vigselringen och förlovningsringen. Men nu har jag pratat med en jättebra guldsmed som har tipsat en hel del. T ex. Beroende på vad det är för ring, kan det bli billigare om du tex väljer en ring från Engelberts och ändrar på skenan och antal diamanter än att designa själv. Det ingår en hel del (jag har ändrat på fattningen, skenan utan extra kostnad). Lycka till!
    Hur går det med graviditeten?? är det dags snart??

• liley

Hardaei: Jag håller helt med - ring och fotograf går inte att spara in på hur mycket som helst! Jag har hittat en guldsmed som kan göra en alliansring och anpassa till min förlovningsring (+göra om fattningen på den), tror att jag väljer den guldsmeden. Känns som om jag kan komma undan ganska billigt. Har varit runt bland en massa guldsmeder och det varierar verkligen i pris... Ska fortsätta höra mig för under hösten, men hoppas inte guldpriserna går upp för mycket under tiden.

Jo, är fortfarande gravid. Har gått 6 dagar över tiden nu. Vi väntar med spänning! Samtidigt är jag lite nervös över hur det ska bli med tre barn så här tätt... Min dotter som är tre år glädjer sig mycket, men min son som är 1,5 år förstår inte vad som sker och jag är mest orolig för hur han ska ta det.

• Hardaei

Våran guldsmed berättade att närmaste sex månaderna kommer guldpriset att ligga relativt stabilt i och med senaste höjningen, DOCK finns det en stor risk att guldpriset fortsätter och stiga med tanke på världsekonomin. Det är en av anledningarna till att vi valde att köpa ringarna nu istället för senare.

Det är inte lätt ha småbarn och vara höggravid. Bästa tipset jag kan komma med att när bebisen kommer, fira eran son för att han har blivit storebror. Jag vet inte om din son är mer "mammig eller mer pappig" men ge honom JÄTTE MKT uppmärksamhet i början och låt honom vara med i så mkt som möjligt när ni gör saker med bebisen. I början kommer han ha det svårt och bli avundsjuk, men det går över när han inser att hans mamma är fortfarande hans mamma. LYCKA TILL!!

• MsChevy

Oj, vad ni har hunnit skriva mycket! 

Ni pratar mycket om ringen o jag känner mig lite lost där alltså. Tror jag är den enda som inte vill lägga en halv förmögenhet på ringen (missförstå mig rätt, tjejerSkrattande) Jag vill ha en ganska enkel ring, som tål lite stryk eftersom jag jobbar på industri och vill kunna ha ringen på mig jämt! Så vi tänkte bara lägga till vigselringen till våra förlovningsringar som för övrigt är enkla i silver med text på utsidan. Vi har dock satt ca 5000:- som maxtak. Har inte funderat så mycket på vigselringarna faktiskt...Skäms

Har inte hunnit tänka så mycket bröllopstankar för det har varit rätt körigt på sistone. Går upp på ständig helgskift om några veckor så då får jag mer tid att ringa runt o checka lite. Känns så overkligt, samtidigt som man längtar som en tok. Nu kommer hösten med stormsteg så sommarbröllop känns som en avlägsen framtid, en liten dröm...o det är väl egentligen vad det är oxå hihiSolig 
    (Fast rätt skönt med höst ändå så man får tända ljus, krypa in i en mysig filt intill älsklingen o barqa gosa ner sigHjärta)

Bifogar en bild på våra förlovningsringar! 

• aniara

Jag vill inte heller ha en tokdyr ring, det ryms inte i vår budget. Jag har budgeterat för 8 000 vilket fästmannen nog tycker är lite för mycket, men jag har redan sett ut vad jag vill ha (passade på när vi provade ut förlovningsringar) och jag har för mig att det stod nåt sånt på prislappen. Jag kommer i så fall utgå från en likadan ring som jag har som förlovningsring (3 mm bred guldring, lätt kupad), fast ännu lite smalare, och sen sätta i ca 10 små briljanter. På så sätt vet jag att ringarna passar ihop så att det inte blir olika höjd på dem eller så.
    MsChevy, vad har du för bredd på din ring? Jag tycker den ser bred ut. Får du plats med en vigselring på samma finger?

• Styrka
    MsChevy skrev 2011-08-15 20:19:58 följande:
    Oj, vad ni har hunnit skriva mycket! 

Ni pratar mycket om ringen o jag känner mig lite lost där alltså. Tror jag är den enda som inte vill lägga en halv förmögenhet på ringen (missförstå mig rätt, tjejerSkrattande) Jag vill ha en ganska enkel ring, som tål lite stryk eftersom jag jobbar på industri och vill kunna ha ringen på mig jämt! Så vi tänkte bara lägga till vigselringen till våra förlovningsringar som för övrigt är enkla i silver med text på utsidan. Vi har dock satt ca 5000:- som maxtak. Har inte funderat så mycket på vigselringarna faktiskt...Skäms

Har inte hunnit tänka så mycket bröllopstankar för det har varit rätt körigt på sistone. Går upp på ständig helgskift om några veckor så då får jag mer tid att ringa runt o checka lite. Känns så overkligt, samtidigt som man längtar som en tok. Nu kommer hösten med stormsteg så sommarbröllop känns som en avlägsen framtid, en liten dröm...o det är väl egentligen vad det är oxå hihiSolig 
    (Fast rätt skönt med höst ändå så man får tända ljus, krypa in i en mysig filt intill älsklingen o barqa gosa ner sigHjärta)

Bifogar en bild på våra förlovningsringar! 

Gud, vilka snygga ringar! Det kan inte vara svårt att hitta nåt som passar till, silver är ju både snyggt och billigt! Ett tips är att man faktiskt kan få alla Shalins ringar i silver om man vill, men om man beställer med diamanter så, i vissa fattningar, lämnar de inte livstids garanti på fattningen eftersom silver är mjukare än guld.
    Vi fick ett kostnadsförslag från en silversmed på två ringar i silver, den ena bred och tung, den andra med 13 diamanter på 0,03ct styck, totalt skulle det landa på 8.000kr, men då var diamanterna den absolut största delen av kostnaden.
  • MsChevy
    Aniara: den är 5 mm, så de är ganska tjock. Får väl testa om det får plats nån mer, annars får vi väl hitta nån anna lösning...hehe, vi är inte omöjliga...

Styrka: tack så mycket! Vi är otroligt nöjda med dom! Vi får se vad vi hittar på för ring sen, har som sagt inte alls tänkt på det... 
  • aniara

Ja jag har ju som sagt valt en 3 mm bred (smal) förlovningsring för att vigselringen också ska få plats. Ringarnas sammanlagda bredd kommer bli mellan 5,5 och 6 mm, och mer än så finns det definitivt inte plats för på mitt ringfinger. Jag har långa smala fingar, s.k. pianofingrar. Min fästman har jättehänder jämfört med mig, och han valde en 5 mm bred ring. Fast det verkar som att det är ovanligt med smala ringar, för när vi var och kikade fanns det nästan ingenting i 3 mm bredd, så jag kanske inte har så långa fingrar som jag tror...

Men nog om mig. Ni kommer hitta något så klart. Inte meningen att vara glädjedödare!

Har inte läst tråden så noga så jag har säkert missat det, men jag är nyfiken på om ni andra har valt några temafärger och i så fall vilken/vilka?

• Hardaei

Vi har valt vinröd,vitt, grönt och lite guld...funderar dock på att tag bort grönt...
    Ni da?

Svar på tråden 2012-06-30? I need you!